Téma: 40. výročí motocyklu Honda CX 500
19.11.2017 v 11:38
V prosincovém čísle německého časopisu MOTORRAD Classic (č.12/2017) vyšlo ke 40.výročí uvedení motocyklu Honda CX 500 na trh na 32 stranách dohromady 5 článků.
Naposledy editováno 19.11.2017 22:09:22
Naposledy editováno 19.11.2017 22:09:22
1 reakcí na tento příspěvek 40. výročí motocyklu Honda CX 500
Guzzi ala Japan
1 reakcí na tento příspěvek 40. výročí motocyklu Honda CX 500
Zase nebuď puntičkář, beru to jen podle podobnosti a ulozeni motoru
Ten obrázek bych tak tipoval na práci STB v Japonsku
Údajně jich tam byli asi 4 zabývající se průmyslovou špionáží (výsledek by tomu tak odpovídal).
A co se týče kopírování koncepce s podélně uloženým V-twinem s pohonem kardanem, tak před léty jsem se dopídil někam k francouzskému motokolu, tuším že to bylo z roku 1913.
edit - tak dokonce 1902 a snad na to měli frantíci i patent - Moto-Cardan 1902 V-twin
No a před tím než to "vynalezli v Itálii" (aby to, odtud , mohla okopírovat Honda)se to vyrábělo třeba v USA, kde to dělal Indian během 2.světový, a v Německu tuhle koncepci používala značka Victoria-Bergmeister (to se psaly 50léta, krom toho se to vyskytovalo i u dvoutaktů jiných značek). V Japonsku se Marusho Lilac prohánělo taky dřív než V7 na Apeninským poloostrově.
Naposledy editováno 23.07.2020 13:22:26
Údajně jich tam byli asi 4 zabývající se průmyslovou špionáží (výsledek by tomu tak odpovídal).
A co se týče kopírování koncepce s podélně uloženým V-twinem s pohonem kardanem, tak před léty jsem se dopídil někam k francouzskému motokolu, tuším že to bylo z roku 1913.
edit - tak dokonce 1902 a snad na to měli frantíci i patent - Moto-Cardan 1902 V-twin
No a před tím než to "vynalezli v Itálii" (aby to, odtud , mohla okopírovat Honda)se to vyrábělo třeba v USA, kde to dělal Indian během 2.světový, a v Německu tuhle koncepci používala značka Victoria-Bergmeister (to se psaly 50léta, krom toho se to vyskytovalo i u dvoutaktů jiných značek). V Japonsku se Marusho Lilac prohánělo taky dřív než V7 na Apeninským poloostrově.
Naposledy editováno 23.07.2020 13:22:26
Ještě připojím jednu informaci, Motor V2 na CX500 vychází ze závodního motoru F1, jeho označení je Honda RA300 V12.
Jedná se tedy o šestinu tohoto závodního motoru, samozřejmě nikoliv rozvodem ventilů, stejné jsou vrtání a zdvih a koncepce uspořádání válců do V.
Dobový tisk při uvedení motocyklu na trh nazýval motor CX 500 motorem století vzhledem k přepočtenému výkonu 100 PS z litru.
Naposledy editováno 31.12.2017 09:25:33
Jedná se tedy o šestinu tohoto závodního motoru, samozřejmě nikoliv rozvodem ventilů, stejné jsou vrtání a zdvih a koncepce uspořádání válců do V.
Dobový tisk při uvedení motocyklu na trh nazýval motor CX 500 motorem století vzhledem k přepočtenému výkonu 100 PS z litru.
Naposledy editováno 31.12.2017 09:25:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 3.3.2024 v 19:56 Rubini |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 2 | 7.11.2023 v 21:50 combust |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |
Co se obecně musí zapsat do TP [1, 2, 3] Honda CX 500 | Klara_Dlouha | 66 | 28.8.2023 v 18:54 Martin50 |