globalmoto_unor




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: 40. výročí motocyklu Honda CX 500
19.11.2017 v 11:38
V prosincovém čísle německého časopisu MOTORRAD Classic (č.12/2017) vyšlo ke 40.výročí uvedení motocyklu Honda CX 500 na trh na 32 stranách dohromady 5 článků.

Naposledy editováno 19.11.2017 22:09:22

40. výročí motocyklu Honda CX 500

19.11.2017 v 23:09 | Nahoru | #1
A tohle vyšlo ve Světě motorů před 40 lety


Naposledy editováno 19.11.2017 23:10:38

1 reakcí na tento příspěvek 40. výročí motocyklu Honda CX 500

19.11.2017 v 23:23 | Nahoru | #2
Guzzi ala Japan

(reakce na) 40. výročí motocyklu Honda CX 500

19.11.2017 v 23:30 | Nahoru | #3
Ventil-TP> Nj, u Hondy "trošku" kopírovali.

40. výročí motocyklu Honda CX 500

19.11.2017 v 23:53 | Nahoru | #4
Ono mělo Guzzi čtyři ventily a vodní chlazení? To už by se dalo říct, že Honda kopírovala, protože mezi píst a klikový hřídel zase dali ojnici - proč si sakra nevymyslí něco sami?

Naposledy editováno 19.11.2017 23:56:12

1 reakcí na tento příspěvek 40. výročí motocyklu Honda CX 500

20.11.2017 v 00:05 | Nahoru | #5
Zase nebuď puntičkář, beru to jen podle podobnosti a ulozeni motoru

(reakce na) 40. výročí motocyklu Honda CX 500

20.11.2017 v 07:27 | Nahoru | #6
Ventil-TP> Když tak na ten obrázek teď po letech čučím, tak to vypadá, že je to spíš dílo německého kreslíře, než japonské továrny. Prostě na základě indicií vypuštěných do světa stvořil obrázek ve stylu BMW R65.

40. výročí motocyklu Honda CX 500

20.11.2017 v 21:29 | Nahoru | #7
Ten obrázek bych tak tipoval na práci STB v Japonsku
Údajně jich tam byli asi 4 zabývající se průmyslovou špionáží (výsledek by tomu tak odpovídal).

A co se týče kopírování koncepce s podélně uloženým V-twinem s pohonem kardanem, tak před léty jsem se dopídil někam k francouzskému motokolu, tuším že to bylo z roku 1913.
edit - tak dokonce 1902 a snad na to měli frantíci i patent - Moto-Cardan 1902 V-twin
No a před tím než to "vynalezli v Itálii" (aby to, odtud , mohla okopírovat Honda)se to vyrábělo třeba v USA, kde to dělal Indian během 2.světový, a v Německu tuhle koncepci používala značka Victoria-Bergmeister (to se psaly 50léta, krom toho se to vyskytovalo i u dvoutaktů jiných značek). V Japonsku se Marusho Lilac prohánělo taky dřív než V7 na Apeninským poloostrově.

Naposledy editováno 23.07.2020 13:22:26

40. výročí motocyklu Honda CX 500

31.12.2017 v 00:43 | Nahoru | #8
Ještě připojím jednu informaci, Motor V2 na CX500 vychází ze závodního motoru F1, jeho označení je Honda RA300 V12.
Jedná se tedy o šestinu tohoto závodního motoru, samozřejmě nikoliv rozvodem ventilů, stejné jsou vrtání a zdvih a koncepce uspořádání válců do V.
Dobový tisk při uvedení motocyklu na trh nazýval motor CX 500 motorem století vzhledem k přepočtenému výkonu 100 PS z litru.

Naposledy editováno 31.12.2017 09:25:33

40. výročí motocyklu Honda CX 500

1.1.2018 v 17:18 | Nahoru | #9
Přihodím něco o turbo variantě.





Naposledy editováno 01.01.2018 17:21:56

40. výročí motocyklu Honda CX 500

1.1.2018 v 17:48 | Nahoru | #10
CX 500 byla má první moto v r. 1991 :)

40. výročí motocyklu Honda CX 500

2.1.2018 v 18:19 | Nahoru | #11
Někdy v roce 1986 či 1987 poslala Hondu CX 500 mému kamarádovi jeho matka v té době již žijící v NSR. Do té doby jsme měli zkušenost nanejvýš s Nortonem ES2 či s M72. Ty tehdejší pocity se nedají popsat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 4 3.3.2024 v 19:56 Rubini
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Co se obecně musí zapsat do TP [1, 2, 3] Honda CX 500 Klara_Dlouha 66 28.8.2023 v 18:54 Martin50

TOPlist