bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení AGM baterie
15.11.2017 v 17:34
Ahoj, mám dotaz na ohledně nabíjení akumulátoru typu: VARTA YTX12 - 4 / YTX12 - BS (powersports AGM) pomocí nabíječky CTEK MXS 5.0 (12V/5A)
Jde mi hlavně o akumulátor který nemá odjímatelný nebo šroubovací víčka na jednotlivé články.. Kryt téhle baterie by se neměl sundavat ani během nabíjení pokud bude použita plně automatická nabíječka s programem pro AGM.. Moje nabíječka to teda splňuje ale i tak se bojím, že bude baterie bublat (plynovat).. no a ani si nechci představit ten bordel kdyby ten uzávěr článků vyletěl.
Určitě už někdo máte zkušenosti s podobnou baterií. Budu rád za každou radu.
Žádnej návod nebo rady jak tuto baterii dobíjet jsem nenašel. Jen že musím použít plně automatickou nabíječku s programem AGM

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 18:09 | Nahoru | #1
Řeší se to tu několikrát do roka. Která nabíječka je nejlepší. Stálé obavy z toho zda nabíječka nepoškozuje akumulátor. A nabíjecí proud jedna desetina.
Byl by tu někdo ochotný a schopný a má potřebný měřák a změřil by nabíjecí proud u své motorky?
Udělat pokus. Snížit na akumulátoru na nejnižší možné napětí asi 12,2 kdy je akumulátor ještě schopen nastartovat teplý motor.
Dokázal by tu někdo změřit ten proud co teče do akumulátoru po nastartování?
Asi se bude hodně lidí divit kolik proudu teče do toho akumulátoru a doufám že přestane řešit prkotiny ohledně jedné desetiny.
Díky za pokus a doufám, že se tu někdo najde a dá nám vědět jak to dopadlo.

(reakce na) Dobíjení AGM baterie

17.11.2017 v 18:47 | Nahoru | #2

Ládínek. píše: Řeší se to tu několikrát do roka. Která nabíječka je nejlepší. Stálé obavy z toho zda nabíječka nepoškozuje akumulátor. A nabíjecí proud jedna desetina.
Byl by tu někdo ochotný a schopný a má potřebný měřák a změřil by nabíjecí proud u své motorky?
Udělat pokus. Snížit na akumulátoru na nejnižší možné napětí asi 12,2 kdy je akumulátor ještě schopen nastartovat teplý motor.
Dokázal by tu někdo změřit ten proud co teče do akumulátoru po nastartování?
Asi se bude hodně lidí divit kolik proudu teče do toho akumulátoru a doufám že přestane řešit prkotiny ohledně jedné desetiny.
Díky za pokus a doufám, že se tu někdo najde a dá nám vědět jak to dopadlo.



Jenomze to ma jeden hacek. Ten velkej proud po nastartovani ti tam tece pouze omezenou dobu, nez na baterce stoupne napeti a je nabita. Coz je pri beznym provozu malo. TY muzes i vybitou baterku nabijet velkym proudem, ale musis hlidat aby se ti nevyvarila. 0.1 C je proste jistota a nic hlidat nemusis.

JInak odhadem pokud mas 200w regler, svitis a mas strikacku tak ti na dobijeni zbyde tak 6-8 A, to je ale MAX. (a urcite to tam neprotlacit tech 14V)

Naposledy editováno 17.11.2017 18:47:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 8 24.9.2023 v 15:50 Gahan37


TOPlist