bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlaky v pneu NE podle vyrobce
9.11.2017 v 13:55
Mohl by mi nekdo ze zkusenych prosim popsat, jak podle chovani motorky poznat, ze je gumy podhustena nebo prehustena?
U predni poznam podhusteni, kdy se mi v zatackach "zaviraji riditka". Prehustenim si tak uz jisty nejsem.
U zadni nevim vubec.
Ted mam obuto bridgestone S21 a tlaky davam 2,2-2,3 predek a 2,3 zadek

Diky
Předchozí
1 2
Následující

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 14:38 | Nahoru | #1
2.2-2.3 neni to nejak malo?

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 14:46 | Nahoru | #2
Ja mam napr. v manuale k moto predok 2,5 zadok 2,9. Jazdil som nevedome predok 2,3 zadok 2,6 a zdalo sa mi to nejake placate btw. pneu Pirelli Angel GT

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 15:53 | Nahoru | #3
mam v manual 2.2 - 2.5, jezdim lehce pod 3

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 16:16 | Nahoru | #4
když plave..podhuštěno..když klouže,tvrdej pocit..přehuštěno...Ale taky to závisí na tom,jak si gumu zahřál...řídítka se zavíraji i když máš správnej tlak,ale ještě jsi do ní nedostal správnou teplotu..to samé platí u zadní,taky ti může ze začátku plavat,ale jak se zahřeje jak má,je to akorát...neřiď se manuálem motorky,ale tím,co uvádí výrobce na daný typ pneu..třeba já dávám u dunlop d212 přední 2,1..zadní 1,3...a čím víc se ochlazuje venkovní teplota,tak tím trochu přidávám tlak

Naposledy editováno 09.11.2017 16:17:51

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 16:23 | Nahoru | #5
S21 v tomhle počasí je dobrá volba....
Každopádně výborná za sucha a v počasí nad 15st....mokro a pod 10st děs....foukano vždy na tlaky dané manuál motorky netuším proč by to u Tebe nemělo fungovat

Naposledy editováno 09.11.2017 16:31:03

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 16:52 | Nahoru | #6

Ale taky to závisí na tom,jak si gumu zahřál...řídítka se zavíraji i když máš správnej tlak,ale ještě jsi do ní nedostal správnou teplotu



jo, toho jsem si vsimnul. A taky toho jak pises s tou klesajii okolni teplotou, ze je treba krapet pridat tlaku. Predni se ted vlastne snazim foukat tak, aby byla co nejmensi tlak a zaroven se ani nepatrne se nezaviraly riditka po cca 3km jizdy soucasne.

Ale u zadni gumy nevim dle ceho to poznat na chovani moto.

(reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 17:26 | Nahoru | #7
zelva0007> ty první slova o plavání..klouzání..to patřilo k zadní..tím se řídím..až je pěkný cit na předku,nezavírají se řídítka,zadek přestane plavat,celkově nemusíš přemlouvat motorku k zatočení,do náklonu.Tak je vše cajk...ale ono taky záleží na podvozku..můžeš mít jaké tlaky chceš ale chování motorky ovlivňuje i špatně nastavenej podvozek...

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 18:27 | Nahoru | #8

celkově nemusíš přemlouvat motorku k zatočení,do náklonu.



Chapu to dobre, ze kdyz je zadek podhusteny tak se vlni/plave a moto jde hur do naklonu/zatacky?
A pri prehustene opak a navic “klouze”?

S tim podvozem jasny, ale resme ted prosim jen gumy. Rekneme ze podvozek je nastaven tak jak ma byt a funguje jak ma.

Naposledy editováno 09.11.2017 18:33:36

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 19:04 | Nahoru | #9
jo,takhle to aspoň pociťuju já a moje prdel

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 21:00 | Nahoru | #10
Já myslím, že když se takhle ptáš, tak že bys měl foukat dle manuálu a nijak nelaborovat s pocity a jinými tlaky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 21:18 | Nahoru | #11

p.a.t.r.i.k.7 píše: když plave..podhuštěno..když klouže,tvrdej pocit..přehuštěno...Ale taky to závisí na tom,jak si gumu zahřál...řídítka se zavíraji i když máš správnej tlak,ale ještě jsi do ní nedostal správnou teplotu..to samé platí u zadní,taky ti může ze začátku plavat,ale jak se zahřeje jak má,je to akorát...neřiď se manuálem motorky,ale tím,co uvádí výrobce na daný typ pneu..třeba já dávám u dunlop d212 přední 2,1..zadní 1,3...a čím víc se ochlazuje venkovní teplota,tak tím trochu přidávám tlak



tlaky udávané výrobcem gum se řeší jen u okruhových gum, seriove gumy jezdi podle výrobce moto.
k tem 212.. mám tucha že jsme standartně foukali 2.3 předek a 1.4 zadek... u pirelli 2.1 a 1.8.

pro tazatele s monsterem... 2.3 předek ok... ale zadek minimálně 2.5...monster je relativně lehká motorka

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 21:27 | Nahoru | #12
Já to poznám jen v zatáčce, že je něco s pneu jinak, v létě jezdím vpředu 2.3, zadek 2.4 a na podzim už předek 2.5, zadek taky 2.5-2.6... Pneu ContiSportAttack 3... Mimochodem super guma na mokru... i na suchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 22:01 | Nahoru | #13

Já to poznám jen v zatáčce, že je něco s pneu jinak

dewwil>

Jak se to projevuje?
Jak pro podhustene, jak pri prehustene? (Hlavne tedy zadni)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 22:04 | Nahoru | #14
tomasNJ>

tlaky udávané výrobcem gum se řeší jen u okruhových gum, seriove gumy jezdi podle výrobce moto.
k tem 212.. mám tucha že jsme standartně foukali 2.3 předek a 1.4 zadek... u pirelli 2.1 a 1.8.

pro tazatele s monsterem... 2.3 předek ok... ale zadek minimálně 2.5...monster je relativně lehká motorka



Udavany vyrobcem je 2.2 a 2.4....to jen pro presnost.
Z toho co pises, je lepsi lehkou moto foukat na vic? A tedy tezsi spise na mene?......to mi nejak nedava smysl.
Muzes to prosim vice rozvest?

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

9.11.2017 v 23:06 | Nahoru | #15
Jezdi s teploměrem. Na začátku to nahusti dle výrobce, při 15°C možná o 0,2atm míň, a po pár kilometrech své typické jízdy si zkus teplotu.
Našel jsem pro Dunlop Q3:
Front tire: 120-180F (50-80°C)
Rear tire: 140-190F (60-85°C)
Tato teplota by měla být měřená v gumě, na povrchu je pak asi o 10°C míň

A ještě:
" Approximately; road tyres will want 40 deg C, range +20C to +60C will be ok. Road legal track tires need more heat to start working properly, around 60 to 80 degrees C. "

(reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 05:40 | Nahoru | #16

zelva0007 píše: dewwil>

Jak se to projevuje?
Jak pro podhustene, jak pri prehustene? (Hlavne tedy zadni)

postrádá mi to svižnost při překlápění do zatáček, do náklonu při podhuštění jde sama, ale potom rychlá změna směru a moto reaguje pomalejš a stojí mě to víc úsilí, teda na mý moto, to samý jsem zaznamenal na RSV...

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 08:44 | Nahoru | #17
Pokud upravujete tlak u studených pneumatik (teplota pneumatik je shodná s okolní teplotou ), řiďte se hodnotou, kterou doporučuje výrobce vozidla .

Pokud upravujete tlak u pneumatik, které se nacházejí v teplé garáži nebo v dílně , přidejte k hodnotě tlaku huštění doporučené výrobcem vozidla 0,2 barů. Tím si zaručíte kompenzaci při přechodu do nízké teploty a následně jízdu se správným tlakem huštění.

Mějte na paměti, že tlak je třeba u pneumatik kontrolovat za studena (teplota pneumatik je shodná s okolní teplotou ) a pokud nejely minimálně 2 hodiny, nebo při velmi nízké rychlosti ujely maximálně 3 kilometry.

Takže pro zakladatele:
Foukej dle manuálu předek 2,2 a zadek 2,4 a dle podmínek výše.
Pokud to vyvezeš z obyváku 23°C a venku je 5°C, tak přidej ty 2 desetiny.

Podhuštěné pneu - moto je jako gumovější, žvýkavější, línější při změnách směru.
Přefoukané pneu - moto je rychlá při změnách směru, ale jako by odskakuje a nedrží, či klouže (trošku, ne jako na ledě)

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 09:31 | Nahoru | #18
Ještě pro upřesnění, kdyby někdo nechápal.

Vozidlo stojí zaparkované při venkovní teplotě třeba 0°C. Fouká se 2,2 a 2,4.

Vozidlo stojí zaparkované při venkovní teplotě třeba 20°C. Fouká se 2,2 a 2,4.

Vozidlo stojí zaparkované při venkovní teplotě třeba 35°C. Fouká se 2,2 a 2,4.

Vozidlo stojí zaparkované v garaži při vnitřní teplotě garáže 20°C, venkovní teplota je -10°C.
Fouká se o 3 desetiny více (rozdíl 10°C = 1 desetina). Fouká se 2,5 a 2,7.

(reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 10:51 | Nahoru | #19
VladaM> Diky za vysvetleni znalosti uciva fyziky zakladni skoly, ale ja se neptam, jak a na kolik foukat a jak se guma zahriva jizdou, nebo zda je opravdu teplota gumy a vzduch v ni shodna s teploutou vzduchu garaze pokud tam uz stoji dostatecne dlouho, aby se tlaky srovnaly

Muj dotaz zni, jak se podhusteni, nebo prehusteni jednotlivych (predni a zadni) projevuje na chovani moto.

Podhuštěné pneu - moto je jako gumovější, žvýkavější, línější při změnách směru.
Přefoukané pneu - moto je rychlá při změnách směru, ale jako by odskakuje a nedrží, či klouže (trošku, ne jako na ledě)

VladaM>

Diky. Odpovedi tohoto typu se snazim zde najit. Popripade rozvest debatu na toto tema

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 11:04 | Nahoru | #20
To nebylo na Tebe, ale tak nějak pro všechny.
On to totiž bude číst i někdo jiný.
A někteří "experti" by si byli schopni v Chorvatsku říct, je 40°C, tak jedu na benzinku a tam upustím 2 desetiny proti tabulkovému tlaku, když je tu tak horko.
Což není správně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 11:18 | Nahoru | #21
Ještě bych doplnil jednu méně známou věc - správné tlaky udává nejen výrobce vozidla, ale i výrobce pneu! A ty bývají přesnější.

Když jsem jednou dozadu na Virago obul nějakou Exedru (přesné číslené označení si nepamatuju), tak při huštění na 2,5 baru podle Yamahy to plavalo a nezatáčelo. Ve worksheetu od Bridgestone byl udávaný tlak 2,9 což je sakra rozdíl a při něm se to chovalo správně. Zřejmě to bylo tužší konstrukcí pneumatiky, která potřebvoala vyšší tlak na správné "vyboulení" do optimálního profilu.

(reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 11:23 | Nahoru | #22

správné tlaky udává nejen výrobce vozidla, ale i výrobce pneu!

1100Virago>

Muzes mi je prosim zkusit najit, (S21, M1100S)?

1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 14:37 | Nahoru | #23
Cituji bridgestone.cz :
Vždy dbejte, aby přední i zadní pneumatika byly správně nahuštěné a pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách. Tlak v pneumatikách má přímý vliv na vlastnosti a opotřebení pneumatik.
Udržujte v obou pneumatikách tlak doporučený výrobcem motocyklu. To je důležitý požadavek pro bezpečnost a výdrž pneumatik. Doporučený tlak huštění za studena najdete v návodu k obsluze motocyklu. U některých motocyklů je doporučený tlak pro přední a zadní pneumatiku různý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 14:37 | Nahoru | #24

zelva0007 píše: tomasNJ>

Udavany vyrobcem je 2.2 a 2.4....to jen pro presnost.
Z toho co pises, je lepsi lehkou moto foukat na vic? A tedy tezsi spise na mene?......to mi nejak nedava smysl.
Muzes to prosim vice rozvest?



ne, pro težší foukat ještě víc...rozmezí tlaků zadních gum na klasických 180/55 se pohybuje od 2.5 do 2.9 u tebe tedy 2.4, nižší hodnoty jsem nigdá nezaznamenal..igdyž i těch 2.4 mi přijde málo...

mě spíš vlastně asi zajímá, proč laboruješ s tlakama, gdyž nepoznáš rozdíl...

(reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 15:05 | Nahoru | #25
tomasNJ>

mě spíš vlastně asi zajímá, proč laboruješ s tlakama, gdyž nepoznáš rozdíl...



Ja se snad ptam, jak ten rozdil prave poznat. Jaka je na to metodika.
Proste nechci byt jelen, tak ze zajimam o to, jak by se mela chovat popripade nechovat prefoukana nebo nedofoukana guma. Jo a u predni to poznam myslim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 15:07 | Nahoru | #26

Udržujte v obou pneumatikách tlak doporučený výrobcem motocyklu.

VladaM>

a tedy ten doporuceny tlak v manualu motorky je pro jednu nebo dve osoby (v manualu to specifikovanio neni)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 15:37 | Nahoru | #27

zelva0007 píše: VladaM>

a tedy ten doporuceny tlak v manualu motorky je pro jednu nebo dve osoby (v manualu to specifikovanio neni)?


Pokud to není, tak asi platí pro jednu i dvě osoby.
Často je v manuálu rozlišeno pro jednu a pro dvě, ale jsou tam hodnoty stejné pro obě zatížení. Blázinec...
Ale třeba u FZ6 jsem měl předek/zadek sólo 2,25/2,5 a ve dvou 2,5/2,9.

U podobných strojů (podobná hmotnost, velikost moto, stejný rozměr gum) je v drtivé většině pro obojí zatížení 2,5/2,9.

M1100S je docela lehká moto, proto asi výrobce udává 2,2/2,4.
Ale tak nějak subjektivně bych pro jízdu ve dvou do toho déchl trochu víc.
Třeba zadek alespoň 3 desetinky, předek taky trošku, no...
Tak nějak, jako je to navýšení u FZ6.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 16:10 | Nahoru | #28
VladaM> Takze ted snad chapes, proc si tyhle veci chci castecne vychytat sam a proto se ptam na chovani moto pri ruznych tlacich.

Vzdy me tady pobavi, kdyz se na neco zeptam, tak ze jeste musim obhajit svoji otazku

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 18:00 | Nahoru | #29
No to musíš.
Protože záleží na co se ptáš a jak se ptáš.
Taky kdo se na to ptá takhle ptá.

Tlaky v pneu NE podle vyrobce

10.11.2017 v 20:42 | Nahoru | #30
Kdybys měl okruhové gumy na okruhu: https://lifeatlean....cle-tyre-wear-guide/
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati monster 1100 kolísání volnob... Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... ENEMY 9 22.3.2024 v 09:04 Johnny796
Ducati Monster 1100 spojka Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... Jakub.Pycha 23 2.1.2020 v 22:08 robozaho
Monster 821 vs Monster 1100 EVO vs ... Ducati Monster 1100S, Ducati Monster 1100 EVO, Ducat... zelva0007 27 23.12.2019 v 21:08 robozaho
Ducati Monster alternativní zrcátka Ducati Monster 696, Ducati Monster 1100, Ducati Mons... GrametS 7 27.6.2018 v 12:54 P_B
Vyber brzovych desek Ducati Monster 1100S zelva0007 22 31.7.2017 v 08:59 Laduj


TOPlist