globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách, rachot, ...
7.11.2017 v 19:21
Moto má najeto 30tis, na volnoběh rachtala spojka, po zmáčknutí spojkové páčky zvuky ustaly, rozdělal jsem to a vyndal spojkový koš, je dvouhmotový podobně jako u aut, pružiny jsou uloženy na volno s vůlí a díky tomu to rachtá, viz video. Podle informací z US fór je s vůlí vyroben i nový spojkový koš. Borec chtěl problém řešit nákupem nového koše a po rozbalení z krabice kulil oči že nový to dělá taky. Řeším co s tím, poslouchat rachtající motorku na volnoběh a v nízkých otáčkách se mi nechce. Jeden maník u USA to natvrdo zavařil, ale takhle se mi to prasit nechce. Přemýšlím nad podložením pružin podložkami a tím vymezit vůli, bylo by to nejčistší řešení, pružiny by zůstaly zachovány a tlumily by torzní kmity tak jak mají, akorát by to nerachotilo. Nechci z toho dělat "jednohmotu". Řešil někdo něco podobného? díky

mám sice 2009 Bigbang, ale systém konstrukce koše i problém je stejný

EDIT: jediné správné řešení v tomhle případě je roznýtovat koš a pružiny vyměnit za jiné, neunavené - yamaha samostatně nedodává, takže sehnat nebo nechat navinout jiné. Koš znova snýtovat ocelovými nýty a potom by od toho měl být zase na víc jak 10tkm pokoj

vymontovaný spojkový koš


nový díl


svářeč


Naposledy editováno 14.11.2017 18:29:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 16:57 | Nahoru | #1

karf píše: RUTAN> no právě že ten v-strom to dělá i za jízdy při akceleraci v zátěži. To je pak záhada, že se odlepí na rotoru alternátor magnety, sjedou se k sobě a nedobiji to. Podle mě je to vibracemi od koše spojky = je to celé špatně.



dost pochybuju, že by to dělala spojka.. to v podstatě ani nemůže, když je v zátěži.

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 19:29 | Nahoru | #2
RUTAN> To říká každý. "ser na to a jezdi". Taky jsem si říkal, že na to budu srát, ale je to fakt opruz, když se ti kolem 3000 motorka rozklepe při každým výjezdu z vracečky. Tak jsem koš vyměnil a je po vibracích. Motor běží krásně tiše a klidně a v pohodě se sbírá od volnoběhu přes původně kritické otáčky. Já zase pochybuju, že ty vibrace ničemu nevadí. Možná u R1 jestli jsou jen na volnoběh. Ale v zatížení to musí dostávat strašnou čočku...no a rotor vypadá pak třeba takhle
https://i.imgur.com/IMUVwyy.jpg
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35163 Dnes v 10:23 assassin
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 522 6.4.2024 v 21:04 BlackSabbath
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist