Speedy Přidat reklamu

Téma: menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižších otáčkách
Zdravím bývalé i současné majitele Blacka! Prosím o radu: Budu měnit řetězovou sadu a chtěl bych motku zrychlit v alceleraci v nižších otáčkách. Máte někdo zkušenost, když se dá menší primární kolečko řetězky - jestli je to znát na "odpichu" motocyklu při předjíždění? jak to ovlivní maximálku? Případně můžete doporučit konkrétní díl - sadu? Děkuji předem za Vaše příspěvky... Jindřich


Naposledy editováno 04.11.2017 17:56:14
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 20:17 | Nahoru | #31
assassin>

pokud by jsi to viděl,tak by ti to bylo hned jasné......,prostě se především na rozetu otisknou články.pokud je řetěz pořád stejně,tak se podstatě nic neděje,ale když už je to více ojeté ,demontuje se kolo a poté se nasadí řetěz do jiné polohy,tak to může dělat bordel........

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

13.11.2017 v 20:29 | Nahoru | #32


nějakou fotku jsem vygůglil.....kolečko vlevo je ojeté rovnoměrně.na kolečku vpravo je patrné,že články řetězu najížděly pořád ve stejné poloze,takže jeden zub je tenčí a druhý zase širší....,nakreslí to takovou kopretinu.......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

14.11.2017 v 00:34 | Nahoru | #33
Dolph-cz> Můžeš vysvětlit proč k tomu dojde,když bude na řetězu v obou případech 31 článků?

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

14.11.2017 v 08:06 | Nahoru | #34
axs> taky je úplně jedno,jestli má řetěz 31 článků,nebo kilometr.jedná se o počet zubů na ozubených kolech.......

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

14.11.2017 v 09:12 | Nahoru | #35
axs: Je trošku nereálné, aby řetěz měl 31 článků, spíš myslíš 31 dvojčlánků, takže výsledek je 62.
U řetězu se opotřebovávají čepy a otvory, ve kterých se čepy pootáčí. Rozteč mezi dvěma rolnami na samotném vnitřním článku se nemění. U opotřebeného řetězu je větší rozteč mezi dvěma rolnami propojenými vnějším článkem. Hnací kolo, pokud je nové a zabírá do "vytahaného" řetězu, musí nabrat rolnu, která už má posunutou rozteč, na špičku zubu, která se tímto velmi rychle opotřebuje. Stejně je to na hnaném kole, na straně kde řetěz vybíhá ze záběru. U opotřebených kol a řetězu pak není řetěz nabalený na všechny zuby, ale veškerá síla se přenáší pouze jedním nebo dvěma zuby. To rapidně zhoršuje opotřebení a kromě toho klesá účinnost, třeba z 97% na 90%. Na kole se sudým počtem zubů je toto opotřebení vidět jako nerovnoměrné - zub zabírající do středu vnitřního článku je na tom hůř.

menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

14.11.2017 v 10:42 | Nahoru | #36
Pastorek 15z řetěz 30 článků= do stejného zubu zapadají stále jen dva stejné články=nerovnoměrné opotřebení
Pastorek 16z řetěz 32 článků= do stejného zubu zapadají stále jen dva stejné články=nerovnoměrné opotřebení
Pastorek 15z nebo16z řetěz 31 článků= do stejného zubu zapadají postupně všechny články řetězu=rovnoměrné opotřebení
Lichý/sudý počet zubu na řetězovém kole je úplně jedno...

1 reakcí na tento příspěvek menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

15.11.2017 v 00:52 | Nahoru | #37
To co píšu je blbost, máte pravdu,u sudého počtu zubu se nebude střídal vnitřní vnější článek na zubech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

15.11.2017 v 08:02 | Nahoru | #38

axs píše: To co píšu je blbost, máte pravdu,u sudého počtu zubu se nebude střídal vnitřní vnější článek na zubech.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

15.11.2017 v 09:48 | Nahoru | #39
Dolph-cz> No jsem ocas,aby to fungovalo jak píšu, musela by se použít přechodka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

15.11.2017 v 18:05 | Nahoru | #40
axs> jsem ani nevěděl,že něco takového existuje....,ale předpokládám,že na motorkový řetěz se to stejně nevyrábí........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

15.11.2017 v 19:03 | Nahoru | #41
Dolph-cz> Tohle jsem viděl naposledy naposledy na chmelu na česačce někdy v roce 87. Ani jsem ten lichočlánek v souvislosli s motorkou nechtěl zmiňovat. Pevnostně nic moc - ty pro prohnuté části článku by se brzo narovnaly a praskly

(reakce na) menší primární kolečko - řetězka - větší akcelerace v nižší...

16.11.2017 v 01:28 | Nahoru | #42
Beranidlo> Uvádí o 30% nižší pevnost,ale používám ho v pohonu navijáku protože jinak tam řetěz nenasadím/nedopnu.Řetěz mě několikrát praskl(přetížením) ale nikdy ne v tomto článku(ten je tam původní,měním ,,na prasáka'' jen ty roztržený články.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cbr 1100 chyba fi Honda CBR 1100XX Blackbird oleek 5 6.6.2018 v 16:17 cuir
Gripy Honda CBR 1100XX Blackbird MAREK-RR 5 3.5.2018 v 00:25 j3nik
"servis" v domácích podmínkách [1, 2] Honda CBR 125R, Honda CBR 400, Honda CBR 1100XX Blac... Nováček98 41 28.4.2018 v 14:36 Gahan37
Honda CBR 1100xx Blackbird Honda CBR 1100XX Blackbird lavpino 14 9.4.2018 v 12:51 meti
Nosiče kufrů Blackbird (foto) Honda CBR 1100XX Blackbird Firecracker 11 2.4.2018 v 17:29 SPIJKER


TOPlist