Téma: Olej - nejde povolit vypustny šroub
26.10.2017 v 19:06
Ahoj, tak jsem se rozhodl vyměnit olej, ale nejde mi na Suzuki GSX 750F povolit vypustny šroub. Teď si vlastně říkám, jestli to nervu na opačnou stranu, kam se točí? Po směru hodinových ručiček, nebo proti?

Každopádně jaké jsou další postupy, jak ten šroub přesvědčit, aby šel ven? Začíná se trochu k*urvit...

Díky za tipy! :)

1 reakcí na tento příspěvek Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 19:29 | Nahoru | #1
Závit bude určitě normální, tj proti směru, pokud to nejde, tak nejspíš někoho s rázovým utahovákem (pneuservis atd.), sekal bych ruce hovadům co to dotahují "na krev" jen proto, že je jim líto koupit novou podložku za pár kaček.

Naposledy editováno 26.10.2017 19:33:07

Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 20:34 | Nahoru | #2
Raozvym utahovakem tezko neco utahnes do hlinikovyho bloku, to driv urves. Jeslti to spis czmarty netoci obracene, ono nekdy meji lidi problem vzhuru nohama vedet co je doleva a co doprava.

czmarty>pokud se ptas na to jak povolit sroub, sveril bych to nejakemu servisu. Bude to levnejsi.

Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 20:43 | Nahoru | #3
tak hlavne ho tim bojem nevozvejkej, protoze pak uz ho nepovolis tuplem - tj pokud pokud se tam dostanes tak vsehno vorechem-golou, nebo alespon ockem.. zkusil bych ho nahrat horkovzduskou, a pak zkusit do racny parkrat optrne klepnout, jednou proti, podruhy, pak zas proti... ale fakt jen trosku tuknout aby povolil bordelem zalepenej zavit, ne do toho mlatit silou! preju hodne stesti..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 20:56 | Nahoru | #4
bushman7> Ono kolikrát nejde ani o nějaké případné úniky oleje.Já mám občas pocit,že si někteří "opraváři" myslí,že co nedotáhnou "na krev",to se povolí.Pojem utahovací moment neznají.

CZmarty:Ono je to jednoduchý.Pokud povoluješ na správnou stranu a nejde to,jsou dvě možnosti.Buď zabíráš málo,nebo je závit po smrti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 21:14 | Nahoru | #5

Anti píše: bushman7> Ono kolikrát nejde ani o nějaké případné úniky oleje.Já mám občas pocit,že si někteří "opraváři" myslí,že co nedotáhnou "na krev",to se povolí.Pojem utahovací moment neznají.



jn, jsem málem zaplakal, když jsem sundal ventildekl na motoru, co jsem koupil v jinak velmi slušném stavu a jeden ze závitů byl ulomený, některým lidem fakt patří do ruk nasrat .

Btw, když nahřívat, tak spíš plamenem, mě se teda osvědčila v případě problémů s vypušťákem půlmetrová trubka na golu a zabrat.

Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 21:31 | Nahoru | #6
Poklep tu vyp. zátku kladivem.

Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 21:52 | Nahoru | #7
To sou věci,to sou věci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

26.10.2017 v 22:10 | Nahoru | #8
bushman7> Já si musel koupit Helicoil.Teď jsem dělal motor na DR650 a už jsem dvě vložky použil.Tam na deklu hlavy má zdravé závity tak jeden z deseti.Ale už jsem viděl stržený závity i v uložení vačky na KLR,kde je cca 2 centimetry závitu...

Olej - nejde povolit vypustny šroub

27.10.2017 v 09:32 | Nahoru | #9
zajet někam do servisu at ti to povolí bouchačkou, pokud to nepovolíš rukoou ještě si zkurvíš 6hran a pak budeš uplně v prdeli kup tam pak novou podložku měděnou a dotáhni normálně jako člověk žádný bejčení

Olej - nejde povolit vypustny šroub

27.10.2017 v 18:41 | Nahoru | #10
tak hlavně bych tu motorku nejdřív nastartoval, nechal zahřát motor a pak to teprve povoloval (samozřejmě ten olej nejdřív nevypouštět - motor nechat zase trochu zchladnout, ať si neopaříš pracky)...a hlavně to povolovat na správnou stranu - proti směru hod. ručiček...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

27.10.2017 v 20:33 | Nahoru | #11

Anti píše: bushman7> Já si musel koupit Helicoil.Teď jsem dělal motor na DR650 a už jsem dvě vložky použil.Tam na deklu hlavy má zdravé závity tak jeden z deseti.Ale už jsem viděl stržený závity i v uložení vačky na KLR,kde je cca 2 centimetry závitu...



dyž slyším helicol tak mi naskakuje husí kůže, raději si kup opravnou sadu na olejové zátky, co mi na tom vadí že si uděláš práci na půl hodiny a vyšroubuješ tu zátku i s pružinkou a máš mega problém

(reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

27.10.2017 v 20:49 | Nahoru | #12

felixxx píše: dyž slyším helicol tak mi naskakuje husí kůže, raději si kup opravnou sadu na olejové zátky, co mi na tom vadí že si uděláš práci na půl hodiny a vyšroubuješ tu zátku i s pružinkou a máš mega problém



Pokud to udelas dobre tak tyhle "pruzinky" funguji bez problemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

27.10.2017 v 22:03 | Nahoru | #13
felixxx> Všimni si,že píšu o deklu hlavy.Proto je to OT.Jako oprava závitu je to k nezaplacení.No a když to vyšroubuju i s pružinkou,tak to tam zase zašroubuju s pružinkou.
Mimochodem,na svém motoru jsem měl díru pro olejový šroub větší o dva rozměry.Původní majitel patřil k tupounům co si myslí že šroub musí být na krev. Na soustruhu jsem vytočil vložku a nalepil na tekutý kov.

Naposledy editováno 27.10.2017 22:03:19

Olej - nejde povolit vypustny šroub

28.10.2017 v 08:26 | Nahoru | #14
Ach jo, někteří lidi by měli mít úředně zakázáno na cokoliv hrabat....

(reakce na) Olej - nejde povolit vypustny šroub

28.10.2017 v 09:40 | Nahoru | #15
Anti> taky to tak mastím, když je díra jak kráva nechám udělat vložku, ale s tou pružinkou jsem měl snad vždy patálie, naposledy svíčka, našroubovat zpět tu pružinku nemožné, jedině novou , seká se ten zalomený konec, nakonec hlava dole a opravit vložkou a je klid na věky, takový ten kufřík se zátkama a zavitníkem asi znáš ten sem tam použiju

Naposledy editováno 28.10.2017 09:41:17

Olej - nejde povolit vypustny šroub

29.10.2017 v 13:48 | Nahoru | #16
Vložky Helicoil používám běžně a nikdy nebyl problém. Jen konkrétně pokud se opravuje závit na výpušťák je potřeba díru pro vložku vyvrtat naprosto přesně, takže nejlíp ve stojanové vrtačce. Ruční vrtačkou to nikdy přesně člověk neudělá přesně a vložku pak našroubuje pod úhlem a ikdyž je ten úhel(odklon od osy původního zavitu) minimální, výpušťák už pak nedosedne na dosedací plochu vany a nebude těsnit a dochází k ukapávání oleje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ochotný domácí kutil či mechanik v ... [1, 2] Suzuki GSX 1400, Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX-R 750, ... Tomas463 40 11.7.2018 v 21:09 Julip
Netěsní víčko nádrže - je to normální Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F CZmarty 6 5.7.2018 v 13:45 krokoš
Oprava montážní sady na kufr (ohlo ... Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F CZmarty 8 11.5.2018 v 11:27 V_i_c_i
Jak dotáhnout zrcátko Suzuki GSX 750 F CZmarty 9 10.5.2018 v 18:17 CZmarty
Vůle na spojkové páčce Suzuki GSX 750 F B12 12 26.4.2018 v 16:04 Komorerth

TOPlist