Téma: Novou jawu 350/640?
Zdravím všechny
Uvažuji o pořízení funglovky starší motorky . První v řadě na které jsem uvažoval byl royal einfield, líbil by se mi i ural ale tam je trochu jinde cena a nakonec jsem zjistil, že se dá stále koupit i jawa 350/640 ve více v verzích (naháč, vojenská i klasická s hranatým světlem a polokapotou a dokonce i replika 634) . Tak mě napadlo, že bych šel snad i do jawky. Tak si říkám jak na tom asi budou s kvalitou, už by to mohla být v celku vychytaná motorečka, když už se dělá tak dlouho, ne? Nebo mohla jít kvalita materiálů dolů, aby se ušetřilo pár kč? Taky se divím, že se u nás moc nových jawek neprodalo (nebo alespoň já žádnou novou snad neviděl), je to tím, že se o tom, že se ještě vyrábí tak málo ví, nebo je k tomu nějaký důvod? Ono přece jenom nějakých 64tis kč není zrovna moc za nový stroj, navíc když je retro tak v kurzu (alespoň se mi zdá že je). Díval jsem se i na nové retro motorky, ale to není to co zrovna hledám a třeba nová čtyřtaktní jawa 350 néééé, nějak mi je proti srsti, to 100x raději klasickou třiapůli
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?

25.10.2017 v 20:41 | Nahoru | #31
Já osobně bych se toho nebál,pokud je to jak píšeš a 350 se Ti líbí tak proč ne,jsou lidi kteří Jawu nemusí a je spousta lidí co na tom trajdaj,u nás na Jawabláznech ji má Kire a je s ní spokojen,bohužel Jawa jako taková to dnes skládá z celého světa,ale co se týče podvozku,tak je to furt jednoduchej stroj,motor bych,řek,že je největší sázka do loterie,buď bude šlapat spoustu tisíc kilometrů a nebo se posere po tisíci,tohle je opravdu na Jawě k nasrání,že není po tolika letech schopna motor udělat na 100%,jak píšu Kire na tom jezdí bez problémů,třeba Kafimu dělala GO motoru Jawa a po pár tisících bylo po něm a v denících je pár kluků co má novou 350 a jsou tam komu motor pad hned a na druhou stranu jiní jezdí ostošest,z momentální nabídky Jawy bych se na nějaký retro 350/634 vyprd,já v době 634rek vyrůstal(nic jiného tu skoro nebylo) a když jsem v 90tým kupoval novou 639 tak to byl proti bratránkově 634 kus pořádný motorky a 640 zas byla oproti mé 639 další kus navíc ikdyž motor a podvozekbyl stejnej a pokud bych kupoval novej stroj od Jawy dvoutak 350 tak tu ve vojenské verzi ta má šmrnc.

(reakce na) Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 07:56 | Nahoru | #32

Vlasťák1973 píše: Já osobně bych se toho nebál,pokud je to jak píšeš a 350 se Ti líbí tak proč ne,jsou lidi kteří Jawu nemusí a je spousta lidí co na tom trajdaj,u nás na Jawabláznech ji má Kire a je s ní spokojen,bohužel Jawa jako taková to dnes skládá z celého světa,ale co se týče podvozku,tak je to furt jednoduchej stroj,motor bych,řek,že je největší sázka do loterie,buď bude šlapat spoustu tisíc kilometrů a nebo se posere po tisíci,tohle je opravdu na Jawě k nasrání,že není po tolika letech schopna motor udělat na 100%,jak píšu Kire na tom jezdí bez problémů,třeba Kafimu dělala GO motoru Jawa a po pár tisících bylo po něm a v denících je pár kluků co má novou 350 a jsou tam komu motor pad hned a na druhou stranu jiní jezdí ostošest,z momentální nabídky Jawy bych se na nějaký retro 350/634 vyprd,já v době 634rek vyrůstal(nic jiného tu skoro nebylo) a když jsem v 90tým kupoval novou 639 tak to byl proti bratránkově 634 kus pořádný motorky a 640 zas byla oproti mé 639 další kus navíc ikdyž motor a podvozekbyl stejnej a pokud bych kupoval novej stroj od Jawy dvoutak 350 tak tu ve vojenské verzi ta má šmrnc.

s toho motoru mám největší strach, aby se hned nerozsypal
přitom si říkám, že by to jinak mohl být dobrý dělník na spoustu let, s jednoduchou údržbou...
Ta vojenská verze vypadá opravdu docela dobře ale já bych asi raději čistě silniční stroj. Uměl bych si představit mít v garáží červenou 640 styl s polokapotou a sportovníma řidítkama, to mi přijde jako taková klasika od jawy, kterou tu zná opravdu každý

2 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 12:49 | Nahoru | #33
Nové jawky stojí za jedno velké ...
Vždyť oni ani neumí přišroubovat do roviny blinkry !
Kvalita - Co si neuděláš sám to stojí za hovno,
Máme dva roky starou 640, a osku z kola jsme vybíjeli kladivem ! Nemluvě o tom že tam po dvou letech reznou špajchle v ráfku A to to stojí v teplé a suché garáži,
Plasty do dvou minut obité, a to s ní zacházím jako v rukavičkách.
Vím, že nějací borci staví nové Jawky na staré papíry - a tam už to za něco stojí...

OVŠEM SI MUSÍTE UVĚDOMIT, ŽE JAWA - SYSTÉM NÁHODNÝCH VÝBUCHŮ - ŽIJE SI SVÝM VLASTNÍM ŽIVOTEM A JEDE JEN KDYŽ SE JÍ ZROVNA CHCE..

Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 14:12 | Nahoru | #34
Já osobně Jawu již nikdy v životě, maximálně předválečnýho veteránka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 14:44 | Nahoru | #35

misterfichtlař píše: Nové jawky stojí za jedno velké ...
Vždyť oni ani neumí přišroubovat do roviny blinkry !
Kvalita - Co si neuděláš sám to stojí za hovno,
Máme dva roky starou 640, a osku z kola jsme vybíjeli kladivem ! Nemluvě o tom že tam po dvou letech reznou špajchle v ráfku A to to stojí v teplé a suché garáži,
Plasty do dvou minut obité, a to s ní zacházím jako v rukavičkách.
Vím, že nějací borci staví nové Jawky na staré papíry - a tam už to za něco stojí...

OVŠEM SI MUSÍTE UVĚDOMIT, ŽE JAWA - SYSTÉM NÁHODNÝCH VÝBUCHŮ - ŽIJE SI SVÝM VLASTNÍM ŽIVOTEM A JEDE JEN KDYŽ SE JÍ ZROVNA CHCE..

tak to nezní moc dobře

1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 15:05 | Nahoru | #36
Já nechápu jednu věc. Převodovka. Když rozpůlim čízu, neni vidět moc opotřebení ve srovnání s jawou. Proč jawí převodovka není jako v číze? Cena výroby?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 21:00 | Nahoru | #37

jawa46 píše: tak to nezní moc dobře



To je sice pravda,ale i jako soubor náhradních dílů to má dva roky záruku a pokud by měl motor nějaké potíže tak je to jejich věc a jejich náklady,ikdyž se o Jawě dá pochybovat,tak přece jenom je to prodejce a záruční podmínky platí pro i pro ně,já bych z toho strach neměl,samozdřejmně je tu ještě možnost koupit starší stroj,rozebrat a do puntíku zrepasovat,ale nebude nová. ,

(reakce na) Novou jawu 350/640?

26.10.2017 v 21:33 | Nahoru | #38
[quote=misterfichtlař]Nové jawky stojí za jedno velké ...
..........................
Vím, že nějací borci staví nové Jawky na staré papíry - a tam už to za něco stojí...............

tady http://matesmotoservis.cz/

(reakce na) Novou jawu 350/640?

27.10.2017 v 12:24 | Nahoru | #39

PetrL3 píše: Já nechápu jednu věc. Převodovka. Když rozpůlim čízu, neni vidět moc opotřebení ve srovnání s jawou. Proč jawí převodovka není jako v číze? Cena výroby?



Hele to já celkem chápu, protože to je stejnej případ, jako sekundární řetězy. Pokud se na to podíváš, tak sekundární řetěz u Péráka 250 o výkonu tuším 9 koní je stejný jako u J 640 o 17 kW (cca 20 koní). Pro Péráka je dostačující, ale pro výkonově jiné J 640 již značně nedostačující. pokud se podíváme na dnešní J 350 OHC, tak tam je řetěz o poznání větší a taky toho o poznání více vydrží.
Podobně je to s tou převodovkou. Původní převodovka, ze které ty moderní pochází je dělaná právě na těch 9 koní (jestli si to dobře pamatuji, možná 11, tak mě netahejte za slovo ) a né na novější a vyšší výnoky, jenže... udělat novou převodovku by znamenalo udělat větší moduly ozubení, takže jiné osové vzdálenosti, tudíž větší kartery, jiný primár... a už to jede jak konstruktérská lavina... (za chvilku je to na celý nový motor)

Takže jednoduše řečeno, ta převodovka je částečně poddomenzovaná (proto se také občas prohýbá hlavní hřídel... ale to má jiný původ), protože není dělaná na tyto přenášené výkony (je poddimenzovaná) a to pochází z toho, že z tehdejších politických důvodů byl její vývoj omezen na to, co se vejde do původní skříně pokud možno s minimálními náklady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Novou jawu 350/640?

27.10.2017 v 16:41 | Nahoru | #40

Vlasťák1973 píše: To je sice pravda,ale i jako soubor náhradních dílů to má dva roky záruku a pokud by měl motor nějaké potíže tak je to jejich věc a jejich náklady,ikdyž se o Jawě dá pochybovat,tak přece jenom je to prodejce a záruční podmínky platí pro i pro ně,já bych z toho strach neměl,samozdřejmně je tu ještě možnost koupit starší stroj,rozebrat a do puntíku zrepasovat,ale nebude nová. ,

Záruka sice asi je, ale pokud moc km ročně nenajedu (pracovně jsem dost vytížen) tak se třeba motor rozsype těsně po záruce. A pokud se bude sypat v záruce, tak to taky nepotěší, protože bydlím na druhé straně republiky než prodejce

(reakce na) Novou jawu 350/640?

27.10.2017 v 16:47 | Nahoru | #41

nemako píše: kup si enfielda,je to super stroj a jede tak asi stejně,jako ta jawa. jedinej rozdíl je v tom,že jede celou cestu



A navíc dobře vypadá.

(reakce na) Novou jawu 350/640?

27.10.2017 v 22:26 | Nahoru | #42

jawa46 píše: Záruka sice asi je, ale pokud moc km ročně nenajedu (pracovně jsem dost vytížen) tak se třeba motor rozsype těsně po záruce. A pokud se bude sypat v záruce, tak to taky nepotěší, protože bydlím na druhé straně republiky než prodejce



To je riziko zvané Jawa ,já Jawu neobhajuju,vyrost jsem na ni,na motoru se nic nepodělalo a to dostala takovej záhul,že by to cokoliv jiného asi nevydrželo a pokud moc km nenajedeš(já na tom nejsem o moc líp),tak to zkrátka na ten občasnej vejlet stačí,bude na to stačit jakákoliv značka,na to stačí i Yuki Manxman nebo zmiňovaný Enfield,což je nádhernej stroj. ,je to jen o tom si to užít.

Naposledy editováno 27.10.2017 22:27:36

1 reakcí na tento příspěvek Novou jawu 350/640?

26.1.2018 v 18:10 | Nahoru | #43
Ahoj, vůbec se toho neboj. Mám 640 retro. Kam prijedeš tam jsi středem pozornosti, nových jich u nás už moc nebude, takže to budou jednou odběratelské kusy. Maš 2 roky záruku a v továrně jsou ochotní. Všimni si jak si všechny 350 i 640 drží na bazarech svou cenu.

Novou jawu 350/640?

7.10.2019 v 20:07 | Nahoru | #44
Ahoj,nevíte prosím,jaké čelo montují na kliku do těchto motorů v současné době?

(reakce na) Novou jawu 350/640?

11.10.2019 v 19:35 | Nahoru | #45
Ahoj, tak z Jawy mě přišla odpověd,že montují plné čela. Zajímá mě to,protože jsem ted koupil funglovku 350-640 retro. Motorka krásná, ale všiml jsem si že za studena motor pěkně potichu ševelí, ale po ohřátí se k ševelení přidá lehký tikot z obou válců. Je to normální? Zatím mám najeto 50km,takže zajíždím,olej míchám Mogul TSF 1:33. Vím že je to JAWA,kde jsou různé pazvuky,ale na novým motoru?.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 Harry666 12 3.9.2019 v 09:56 Harry666
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Tachometr (rychloměr, počítadlo) Jawa 350/640 boš-trener 2 17.4.2019 v 13:05 Deyva
Destičky na 100 km [1, 2, 3] Jawa 350/640 expert217 66 11.4.2019 v 21:57 Deyva
Vynechává pravý válec Jawa 350/640 expert217 13 2.4.2019 v 11:15 JendaT4

TOPlist