Téma: Nejde vyřadit na neutrál
18.10.2017 v 19:29
Ahoj,
jsem nový vlastník motocyklu Honda NC750X. (r.v. 2014)
Prosím o pomoc s problémem při řazení :
Pokud je motor studený, jde zařadit vše bez problémů (i vyřadit na neutrál)...
Pokud je motor zahřátý (1/2 hodiny jízdy), nelze vyřadit na neutrál (jinak všechny rychlosti jdou zařadit).
Zkoušel jsem nastavit vůli spojkové páčky (10-20 mm) v horní nastavení...ale ani jeden extrém (zašroubováno / vyšroubováno) nezabralo.
Pokud chci opravdu vyřadit, musím ručně !!! a ještě na 3 pokus.
Stále při zahřátém motoru nejde vyřadit (ani z jedničky (rychlostní stupeň) ani z dvojky ani za jízdy).
Ještě se nabízí zkusit nastavit lanko ve spodní části lanka spojky dle návodu v manuálu.
Prosím Vás o pomoc...budu rád za každou radu.
Díky
jsem nový vlastník motocyklu Honda NC750X. (r.v. 2014)
Prosím o pomoc s problémem při řazení :
Pokud je motor studený, jde zařadit vše bez problémů (i vyřadit na neutrál)...
Pokud je motor zahřátý (1/2 hodiny jízdy), nelze vyřadit na neutrál (jinak všechny rychlosti jdou zařadit).
Zkoušel jsem nastavit vůli spojkové páčky (10-20 mm) v horní nastavení...ale ani jeden extrém (zašroubováno / vyšroubováno) nezabralo.
Pokud chci opravdu vyřadit, musím ručně !!! a ještě na 3 pokus.
Stále při zahřátém motoru nejde vyřadit (ani z jedničky (rychlostní stupeň) ani z dvojky ani za jízdy).
Ještě se nabízí zkusit nastavit lanko ve spodní části lanka spojky dle návodu v manuálu.
Prosím Vás o pomoc...budu rád za každou radu.
Díky
MikeScooter>
Ahoj,
nevím, jak moc jsi (jako dlouholetý "skútrař"?) vyježděný na motorce s normální mechanickou převodovkou, ale jestli ne, tak to řazení neutrálu mezi 1. a 2. kvaltem je prakticky u každý mašiny hodně citlivý - chce to jen získat trochu grif a jen tak zlehka, jen opravdu velmi malým pohybem nohy to tam posunout.
A tu vůli spojkového lanka si tam nastav (na konci spojkové páčky) aspoň těch bezpečných 10 mm, ať máš v klidovém stavu (= spojka sepnutá) lamely na sobě (ať ani lehce neprokluzují) - jinak bys zbytečně snižoval jejich životnost.
P.S.
Manuální převodovka u NCéčka je přesná, a po pouhých 26 tisících km by měla být stále jak nová.
Naposledy editováno 18.10.2017 21:43:26
Ahoj,
nevím, jak moc jsi (jako dlouholetý "skútrař"?) vyježděný na motorce s normální mechanickou převodovkou, ale jestli ne, tak to řazení neutrálu mezi 1. a 2. kvaltem je prakticky u každý mašiny hodně citlivý - chce to jen získat trochu grif a jen tak zlehka, jen opravdu velmi malým pohybem nohy to tam posunout.
A tu vůli spojkového lanka si tam nastav (na konci spojkové páčky) aspoň těch bezpečných 10 mm, ať máš v klidovém stavu (= spojka sepnutá) lamely na sobě (ať ani lehce neprokluzují) - jinak bys zbytečně snižoval jejich životnost.
P.S.
Manuální převodovka u NCéčka je přesná, a po pouhých 26 tisících km by měla být stále jak nová.
Naposledy editováno 18.10.2017 21:43:26
1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál
Zkus motor lehounce vytočit a vyřadit ve vyšších otáčkách.
Možná ten megakrouťák odrovnal spojku, takže mírně táhne. Zvlášť, pokud se lanko seřizuje od zdi ke zdi.
Druhá možnost je, že se jedná o DCT. Proto jde vyřadit ručně, ale nohou to nejde, protože se botou blbě trefuje do těch pádel na řídítkách. Tady by pomohla výměna motobot za poddajne lezecké.
Druhá možnost je, že se jedná o DCT. Proto jde vyřadit ručně, ale nohou to nejde, protože se botou blbě trefuje do těch pádel na řídítkách. Tady by pomohla výměna motobot za poddajne lezecké.
1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál
Rada nad zlato kam se podíváš
1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál
Když zastavíš, tak tam přece nemůže jít dát 2ka !
...nebo tuto "vymoženost" mají jen motorky?
buď 1, nebo neutrál. Pro zařazení 2ky musí být motorka v pohybu.
Naposledy editováno 18.10.2017 23:39:34
...nebo tuto "vymoženost" mají jen motorky?
buď 1, nebo neutrál. Pro zařazení 2ky musí být motorka v pohybu.
Naposledy editováno 18.10.2017 23:39:34
Hitak128CZ píše: Zkus motor lehounce vytočit a vyřadit ve vyšších otáčkách.
Presne tak - pred vyrazenim na Neutral lehce "vrknout" plynem a vyradit...lamely ve spojce se vice protoci a jde to jedna basen...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde vyřadit na neutrál
ramlik píše: Když zastavíš, tak tam přece nemůže jít dát 2ka !
...nebo tuto "vymoženost" mají jen motorky?
buď 1, nebo neutrál. Pro zařazení 2ky musí být motorka v pohybu.
poprosil bych o podrobnější vysvětlení, proč by neměla jít zařadit dvojka. Buď jsem měl vždycky divný motorky a nebo jsem divnej já, ale mám pocit že dvojku tam šoupnu i u stojící motorky..
Hostmir> Nejsem si zcela jistý, ale myslím, že většina moderních motorek, nevím od kterého roku výroby, made in Japan, má něco jako řadící asistent.
Prostě pokud motorka stojí, lze zařadit pouze 1. rychlost. Nebo neutrál.
Např. přijíždím ke stopce, skopu kvalty až na 1. , zastavím, a v tu chvíli pohybem řadičky nahoru nelze zařadit 2. , ale pouze neutrál. Nebo dolů 1.
Prostě pokud motorka stojí, lze zařadit pouze 1. rychlost. Nebo neutrál.
Např. přijíždím ke stopce, skopu kvalty až na 1. , zastavím, a v tu chvíli pohybem řadičky nahoru nelze zařadit 2. , ale pouze neutrál. Nebo dolů 1.
Ze by NCcko spatne radilo, neni mozna. Smaz si registraci, omluv se panu Hondovi. O NCcku se nesmi rikat nic spatneho.
Jinak pokud ti ta radicka pri stani a pokusu o vyrazeni klade odpor a motorka ma touhu tahnout dopredu tak mas bud vymackanej kos nebo zvlneny plechy. Coz by asi mozna bylo normalni protoze tenhle werk si kupujou vetsinou lidi co predtim jezdili na skutru nebo autem, takze umej prd a tu spojku hoblujou jak fosny.
Jinak pokud ti ta radicka pri stani a pokusu o vyrazeni klade odpor a motorka ma touhu tahnout dopredu tak mas bud vymackanej kos nebo zvlneny plechy. Coz by asi mozna bylo normalni protoze tenhle werk si kupujou vetsinou lidi co predtim jezdili na skutru nebo autem, takze umej prd a tu spojku hoblujou jak fosny.
nechápem jednu vec - prečo keď ideš zastaviť tam rveš najskôr jednotku a potom N-ko?
Veď si zaraď z dvojky rovno N-ko ešte keď dobrzdievaš do križovatky.
Mne sa tiež niekedy zle radí N-ko, keď tam mám jednotku, ale väčšinou sa stačí viac snažiť, jemný pohyb nohou. A keď nie, tak posuň motorku normálne nohou o kúsok, bočné zuby sa trošku uvoľnia a pôjde to.
Veď si zaraď z dvojky rovno N-ko ešte keď dobrzdievaš do križovatky.
Mne sa tiež niekedy zle radí N-ko, keď tam mám jednotku, ale väčšinou sa stačí viac snažiť, jemný pohyb nohou. A keď nie, tak posuň motorku normálne nohou o kúsok, bočné zuby sa trošku uvoľnia a pôjde to.
1 reakcí na tento příspěvek Nejde vyřadit na neutrál
Mně připadá, že ta spojka musí z nějakého důvodu unášet. Pak je typické, že se neutrál špatně hledá. Takže pokud je správně seřízená vůle na lanku, je problém v nastavení vypínače dole. I to s tou teplotou tomu odpovídá, u mě taky spojka u studeného motoru vystavuje líp než u zahřátého.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejde vyřadit na neutrál
1100Virago> to je pravda, mohlo by to mať súvis aj napr. s použitým olejom. MikeScooter - kedy si menil olej naposledy? A použil si viskozitu takú ako predpisuje výrobca?
Xawerius píše: Rada nad zlato kam se podíváš
Co si stěžuješ, vždyť relavantních rad dostal hned několik. Od způsobu, jak tomu pomoc, až po identifikaci možných vadných součástek. Že k tomu bylo pár bonusových legrácek i naprostých nesmyslů, to je holt daň za web.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 | HALLU | 54 | 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK |
HondaNC 750X rv2019 model 2020 Honda NC 750X | 0Storm1 | 7 | 12.3.2024 v 10:25 0Storm1 |
Padaci ram z iron-skill Ukrajina Honda NC 750X | skulo | 2 | 22.2.2024 v 13:39 Pavel_NC750XD |
Řazení bez spojky (Honda NC750X - 2... [1, 2, 3] Honda NC 750X | ok4rm | 73 | 31.1.2024 v 11:22 assassin |
schránka na přilbu Honda NC 750X | ochcik | 3 | 9.1.2024 v 11:56 _pat_ |