bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spěchej pomalu!
 
11.10.2017 v 15:06
Před měsícem mi začala v otáčkách pod 4k drnčet moto. S kamarádem jsme to slyšeli v okolí motoru, ale nenašli nic povoleného ani volného. Shodou okoloností jsem těsně před tím nainstaloval štít, hrazdu na držák telefonu - navigace a zásuvku a padáky. Po měsíci hledání se konečně součástka uklepala a uchycení padáku bylo na 2 části. Nechápal jsem,
jak může k takový zlomenině dojít, vysvětlil mi to kámoš, když při výrobě po svaření schladěj železo vodou, často v místě sváru praskne. Takže jsem koupil plocháč, vyvrtal, zavařil, nechal shladnout a nastříkal. Dávám to sem jen pro to, aby ti kteří se s tím nesetkali věděli, že se spěchat někdy nevyplatí.


Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 14:07 | Nahoru | #31

kerut píše: kdyz pominu placani picovin o nevlivu pridkeho ochlazeni a to ze pripadne svarovani primo v chladicim mediu je neco jineho...

1/co je to prosim te ten "ozařovač" ?
2/prepocti si vliv geometrie reflektoru na sirku pasma, na setiny se fakt nic nedela, max u YAGI +- desetina, to je ovsem antenni rada a nepresnosti umisteni prvku se s jejich poctem kumuluji - u bezne parabolicke anteny ktera ma jeden zaric + jeden reflektor o velikosti dejme tomu 5Ghz wifi sejta neanmeris rozdil ve smerovosti mozna ani u milimetrove odchylky..



ale proboha já nepíši o wifi:D

Naposledy editováno 17.10.2017 14:10:07

(reakce na) Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 14:10 | Nahoru | #32

V9king píše: ale proboha já nepíši wifi:D



v pohode.. a na jake freq. tedy ? a pro jaky vykony se delaj reflektory na setiny ? povidej

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 14:15 | Nahoru | #33
tohle nemá cenu, ale byly to výkresy od firmy z Mladé vožice :) já jsem tolerance nevymýšlel

Tolerance je přímo úměrná zisku antény. To že do toho motáš wifi s cca 30db ziskem kde je milimetr sem tam jedno je fakt mimo mísu

Naposledy editováno 17.10.2017 14:41:33

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 14:42 | Nahoru | #34
no nechci Te trapit, takze ohledne anten v poho.. to ze se nektere svary mohou prudce schladit je sice pravda, ale bohuzel tu jde o klasickou zamena priciny s dusledkem - nejde totiz o to ze prudka zmena teploty tam nezpusobi vnitrni pnuti, nybrz o to, jestli to pnuti u daneho dilu ma nebo nema vetsi dusledky vzhledem k pozadovane funkci

antena se nevari z kovu proto ze by to neslo slepit ze dreva, ale proto ze kov vede,.. a nevari se "na husto" proto ze by se na to mel věšet cirkusovej artista, ale proto aby to bylo vzhledem k pozadovany vlvovy dylce "nepropustny".. je tedy zpevnostniho hlediska absolutne predimenzovana, a nejaky trhlinky ve svaru nemaji na funkci prakticky zadny vliv - obdobne treba koncovka vyfuku, kterou se vyrobce vselijakymi sokovymi teplotnimi upravami dokonce snazi vselijak zbarvit do modra, zluta, seda, a buhvi jak jinak, ale ve vysledku tohle pouziti pevnostne vydrzi cokoliv, vcetne tenky uhlikovy trubky.. a pnuti vlivem teplotni roztaznosti nevzika jen v kovu, kuprikladu chemicky sklo se nemusi ani nijak "chladit" a vnitrni pnuti v nem pri vyrobe aparatur vznika slusny, proto taky slusnej sklar neda nic z ruky aniz by to neproslo peci, kde to postupne rovnomerne prohreje a pnuti tak minimalizuje.. to samy dela dokonce i beton ve velkych tloustkach pri tuhnuti napr. prehrady (a to jsou pak teprve technologicky problemy pro pany stavitele !! ) atd.atd..

V9king píše: Tolerance je přímo úměrná zisku antény.

ale no tak, vzdyt mas nejakou sirku pasma... zustan u te prvni casti prispevku

Naposledy editováno 17.10.2017 14:44:35

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 14:53 | Nahoru | #35
i když jsem neměl čas to pořádně přečíst
Pleteš hrušky s jabkama beton nebo sklo tuhne v celé ploše zatímco svár je v průběhu vaření už na začátku studenější a stahuje se.
Tím že ho chladíš pnutí zastavíš, ale ve sváru bude pnutí vždy,
pokud ho znovu ohřeješ bude to ještě horší.
Třeba u litiny pokud chceš pnutí odstranit tak musíš každý krátký svár roztemovat, aby si to pnutí odstarnil.

Neboj já jsem v době kdy začínalo WIFi navrhl antén hodně ale o nich se tady bavit nechci.

Naposledy editováno 17.10.2017 14:56:07

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 15:21 | Nahoru | #36
v jaky plose ? si predstav ze oba kusy ty aparatury dokonce drzi uplne normalne v ruce, ..v hube ma hadici kterou do toho fouka tlak a mrska s tim nad horakem jen v tom miste kde to natavuje ze pnuti ve svaru se prohratim zhorsuje a ochlazenim nopak zastavi, slysels nekdy o predehrivani nebo o zihani na vyrovnani vnitrniho pnuti ??

..jak to tak ctu, jde na me to "popousteni" z predchozi stranky

Spěchej pomalu!

17.10.2017 v 15:26 | Nahoru | #37
.... Fred Astaire tancoval v děšti ... někteří raději v hovnech ... o nich to vypovídá daleko nejvíc ...možná víc než by sami chtěli...

1 reakcí na tento příspěvek Spěchej pomalu!

19.10.2017 v 21:37 | Nahoru | #38
Koukám, teorií tu přibylo i bez mého přispění. Ocel narozdíl od hliníku - duralu je více náchylná k ohnutí, nebo vibraci odpruží. Padáky nejsou nosná část, k rámu jsou chycení ve dvou bodech a třetím bodem jsou chycený instalatérskou objímkou s gumovou vložkou. Proto jsem přesvědčen, že prvotní ompuls k prasklině vznikl při výtobě, vibrace pak už moc práce neměly ;)

Spěchej pomalu!

19.10.2017 v 21:47 | Nahoru | #39
kdyz bych teda tentokrat vynechal teorii, tak osobne si myslim ze konstrukce z beznejch konstrukcnich oceli - klasicky "plochace" atd rozhodne nepopraska "sama" od vnitrniho pnuti vneseneho tam prudkym ochlazenim.

to ze tam naky napeti bude a ze muze mit na ten lom vliv nerozporuju, ale taky bych si vsadil na unavovej lom.

(reakce na) Spěchej pomalu!

19.10.2017 v 22:07 | Nahoru | #40

uniperun píše: Ocel narozdíl od hliníku - duralu je více náchylná k ohnutí, nebo vibraci odpruží.



ocel (berme bezne konstrukcni oceli, NE pruzinove atp.) je na ohyb naopak v klidu, ma plastickou cast deformacni charakteristiky, i kdyz po plasticke deformaci a odlehceni vznikne vzdy vnitrni zbytkove pnuti, zustane ohnuta.. hlinik dejme tomu vynechame protoze cistej se pouziva maximalne na vodice, a dural je taznej nebo krehkej podle stavu, ovsem obecne se naprosta vetsina polotovaru dodava ve tvrdem stavu T4, T6 a pod. takze je nutne je pred ohybem vzdy vyzihat do mekka, jinak to pri vetsim ohybu uleti s velkou pravdepodobnosti, a kdyz to neuleti zarucene to popraska

co se tyka onoho lomu, priklanim se spis k tomu co pise o prispevek vyse assassin, a nekteri dalsi hned na prvni strance - resp. faktem bez debat je to, ze jde o unavovej lom. o tom jakym mechanizmem/vlivem vznikla pocatecni trhlina se muzeme maximalne dohadovat a vychazet ze statistik, pricemz uplne vyloucena neni urcite ani jedna hypoteza

E: pardon, ze zavorky jaksi vypadlo ne, ..takhle to uz i dava smysl

Naposledy editováno 19.10.2017 22:26:59
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist