Téma: Balkán 2018
Rád bych příští rok zavítal opět na Balkán (hlavně Bosna a Hercegovina Popř kousek Černé Hory) .
Základní parametry:
Termín: Jsem učitel = pouze červenec a srpen. min 16 dní, max. 23 dní (Upřednostnil bych červenec, letos jsem jel v srpnu a vše už bylo žluté, suché a řeky bez vody)
Motorka: Chci jet na Honda CRF 250L, takže žádná závratná cestovní rychlost, dálnice NE, ale o to víc bych si chtěl užít šotoliny a lesní cesty -takže rozhodně enduro, klidně bych přibral i někoho na 125, ale žádný leštěnkář.
Cesty: Cílem jsou především šotoliny, kopce a hory, mám rád když je nějaká řeka, jezero atd. Takovou osou příběhu by byl průvodce Bosenské šotoliny, ale chtěl bych i nějakou vlastní odbočku. Pokud zvládneme bezpečně zaparkovat tak i nějaký výšlap na kopec by nebyl od věci.
Spaní: Co nejvíc na divočáka, stan/pod širákem, kemp jen kvůli sprše nebo když to nepůjde jinak. Hotely a chaty jen v nouzi.
Koupání: jezero, řeka, potok
Stravování: Východní Fastfood(šašliky, pljeskavica, burek,...) + Supermarket + vozím si Manu. Na vaření kašlu.
Zatím to berte spíš jako seznamku lidí se stejným zaměřením a stylem cestování a stylem stroje....

Naposledy editováno 01.11.2017 14:26:56

27.11.2017 v 14:38 | Nahoru | #31
Newton> Na DR-Z mám origo nádrž 10l z toho 2,3l rezerva, max. celkový dojezd, včetně rezervy cca 200 km, obvykle mi tankování vychází „pro sichr“ po cca 150 km (přepínám na rezervu - nemá to palivoměr). Případná rezerva by z důvodu omezené přepravní kapacity byla max. 2l navíc, z čehož usuzuji, že z pohledu sjednocení dojezdu vlastně téměř nic neřeší a stále budu zaostávat. Když jsem se díval na mapě (nevím jaká je realita, či jejich provozuschopnost), tak mi nepřijde četnost čerpacích stanic malá tak, abychom my s menším dojezdem měli problém. Spíš to vidím lehce obtěžujícím z pohledu nutnosti častějšího tankování, a tím spojené vyhledávání čerpacích stanic, a třeba i odklonů od tras. Jedno pozitivum: při „tranzitním přesunu“ Tě četnější tankování ať chceš nebo ne donutí dělat nucené přestávky, tudíž nehrozí přepínání sebe samotného a zadek Tě také zajisté poděkuje, že si alespoň na chvíli uleví od sedla, která jsou na těchto typech strojů poměrně tuhá a úzká.

27.11.2017 v 15:10 | Nahoru | #32
No, pokud dobře počítám, tak kromě Newtona na tom budou s dojezdem všichni asi dost podobně, řekl bych tak 250 km při silniční spotřebě, já o něco málo líp. Tím pádem, pokud mají na podobné akci všichni jezdit spolu, tak se dá těžko počítat s dlouhými přesuny bez benzínky. Nějakou tou PETkou se dá možná nouzově dojezd trochu zvětšit, ale asi ne nějak extrémně. Jinak benzínky v Bosně jsou celkem zajímavý úkaz. Většinou je každý druhý dům u silnice myčka, pneuservis nebo benzínka, ale pak najednou jedete přes 100 km po hlavní silnici a nikde nic.

27.11.2017 v 15:23 | Nahoru | #33
Je to přesně jak píše nilgiri, clověk si zvykne na normální četnost benzínek a pak přijde nějaká dlouhá mezera. Pumpy většinou nejsou právě u té šotoliny tak jedna dvě petky jsou ideál. Před sjezdem ze silnice přeleješ petky do nádrže a jedeš skoro s plnou a prázdné petky nevadí. Hlavně se dají narozdíl od kanystru zmáčknout nebo bez lítosti vyhodit.
Se společným tankováním počítám a zadky to určitě ocení.
Ještě se ozval známý ze sousední vesnice na tt600e že by možná taky jel, ale tam je to značně nejisté.

28.11.2017 v 12:14 | Nahoru | #34
Tak koukám, že já s origo nádrží na Crf si vezmu také jednu PETku. Ale tu z automatů, co je na úřadech

28.11.2017 v 14:12 | Nahoru | #35
Odhadem bych řekl že delší než 100 km mezera tam nebude. Takže když budeme míjet benzínku stačí na to myslet, aby jsme zase netankovali po dvou litrech (což je právě ta petka v báglu

3.12.2017 v 02:29 | Nahoru | #36
Ahoj teraz riešim motorku zvažujem nejake enduro najskôr transalp a bosebske šotoliny ma lakaju (knihu samozrejme mam ) no ale tiež napriklad tento rok som bol v Makedoni na Šar planine ktoru by som chcel vidiet aj viac po šotolinach a rad by som pojazdil aj niečo v Albansku .....zatial som ale bol len asfalt no jazdim na pohodu žiadna nahanačka a tiež zvažujem pribalit vibramky

5.12.2017 v 22:57 | Nahoru | #37
Rad by som sa pridal, ta dlzka tripu je sice na mna trochu moc ale to uz sa nejak prisposobim podla situacie, ked tak sa neskor odpojim...tiez mam CRF250L

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2017 v 10:28 | Nahoru | #38
Ked uz budete na tom Balkane, a je jedno, ci tu budes sam alebo Vas bude 300-hrmenych - doporucujem v horach tento hranicny prechod: 43.395884, 19.031228 - mozno prave tu najdete aj kameru, co som stratil, ked som sa tu motal sam ...

6.12.2017 v 21:25 | Nahoru | #39
A takto nejako to tu vyzeralo toto leto (hore uvedene suradnice 43.395884, 19.031228 )

No a z Bosny sa do Ciernej Hory a do najbližšej osady Šula spustite cez lesy okolo ohromnej bane na chrom a nakopenej haldy ...

Sorry, uz budem ticho ... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán 2018

7.12.2017 v 01:36 | Nahoru | #40
rabdzi> Tak nějaký ten 'spoiler" přeneseme. I když budeme vědět co tam je, tak vidět to naživo je pořád zážitek. Poděkování za příspěvek jsem myslel upřímně.

7.12.2017 v 10:37 | Nahoru | #41
Newton> mas spravu

7.12.2017 v 12:37 | Nahoru | #42
Letos jsem byl v Bosně a tolik CZ motorkářů jsem ještě snad nikde jinde nepotkal kromě ČR :D Hlavně pokud pojedeš aspoň část cesty podle průvodce Bosenské šotoliny tak nejspíš potkáš tolik krajanů že je nejspíš ani nespočítáš ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Balkán 2018

7.12.2017 v 16:46 | Nahoru | #43
Xkremilek> Já dal pár šotolin v srpnu a nepotkal jsem nikoho. Všechno už ale mělo pouštní barvy . Je mi jasný, že tenhle termín bude naprosto narvanej, ale to se nedá nic dělat. I když jsou šotoliny propálený, tak je to pořád pěkná podívaná. Samozřejmě je doplním ještě o další trasy.

7.12.2017 v 23:50 | Nahoru | #44
Newton> no my jsme denně potkali i několik skupin krajanů, a s některýma jsme se potkvali pravidelně. Až to bylo k smíchu....kam jsme přijeli tam byli češi a nebo slováci :) Byli jsme taky v srpnu. Každopádně v roce 2018 se někam tím směrem chci zase vydat, pokud to zdraví dovolí. Letos jsme to podcenili a jelikož mě chytly záda takovým stylem že jsem měl problém postavit motorku z bočního stojanku a vylézd na ni tak jsme to museli zabalit dřív a byl jsem rád že jsem vůbec dojel za jeden den dom od Prokoško jezera až k nám do Val. Polanky :D Ale každopádně mě to neodradilo ;)

Naposledy editováno 07.12.2017 23:53:32

10.12.2017 v 21:02 | Nahoru | #45
Xkremilek> muj recept na zada je jezdit v tricku. Pod motohadrama se clovek zpoti, ofoukne a je to. Akorat na plotynky to nepomuze

4.2.2018 v 23:15 | Nahoru | #46
Trochu nám to tady usnulo...
Takže 5 měsíců do odjezdu. Předpokládám, že normální zaměstnanec musí hlásit dovolenou ve vytížených termínech dost dopředu... takže už by se mohlo rozlousknout kdo fakt pojede...
Nebránil bych se ani srazu někdy v květnu trochu probrat detaily a poznat se....

Zatím tedy počítám, že by jsme se srazili v pátek 29.6. pozdní odpoledne/večer někde u Česko-Německé / Česko - Rakouské hranice. Nevím jak to tam bude se spaním na divočáka takže v nejhorším kemp. Ráno vyrazit včas a jet co nejvíc. Vloni na GS jsem spal až v Chorvatsku, ale na tomhle asi bude prdel protestovat dřív...

5.2.2018 v 14:30 | Nahoru | #47
Z mé strany zájem jet platí.
Setkání s těmi, kteří chtějí jet bych před samotnou cestou uvítal. Termín odjezdu mi spíše vyhovuje nejdříve v sobotu 30.6, když tak to nemám ke hranicím tak daleko. S ohledem na ostatní, ale i samotnou trasu pro přesun se mi jeví jako lepší volba Česko – Rakouské hranice (Jihočeský kraj), akorát případní Moravané by to měli trochu z ruky se zajížďkou. Dotáhnout to od hranic někam do Chorvatska je reálné.

5.2.2018 v 15:47 | Nahoru | #48
Ahoj, u mě taky zájem platí. Na nejbližší německou hranici to mám teda z poloviny tak daleko jako do té Bosny, ale na motorce jezdím rád, tak by mi to zase tak nevadilo. Spíš bych se ale přikláněl k tomu, se ještě s nějakým předstihem potkat na nějaké závěrečné poradě třeba někde na půli cesty nebo podle toho, odkud bude většina vážných zájemců.
Jinak už delší dobu řeším nějaký zdravotní problémy, který by mi cestu mohly komplikovat, ale pevně věřím, že to snad bude brzo za mnou. Na druhou stranu aspoň dovolenou nemusím plánovat nějak extrémně dopředu.

5.2.2018 v 21:57 | Nahoru | #49
Čau borci, máte zajímavej plán. Minulej rok mě Theth vyškolil a v něm jsem získal přesvědčení, že potřebuju tupou malorážku.
Takže pokud se mi podaří prodat novou Afru a koupit nový CRF, přidal bych se.

8.2.2018 v 10:39 | Nahoru | #50
Ahoj, zájem u mě také trvá.
Předstartovní sraz musí být, to je jasný. 1.-9. května tedy nemohu.
29.6. večer sraz také zvládnu. Raději někde u Rakouských hranic a v kempu. Rád se před delší cestou lehce napiju, vyspím, posnídám, vyseru na wc, případně hodím probouzecí sprchu a kávu
To Tobefree-jestli máš teda problém s Afrikou, tak se
obětuji a vyměním Ti to

8.2.2018 v 13:47 | Nahoru | #51
Čau,
zájem jet pořád trvá, avšak o všem rozhodne až maturita . Jinak je mi celkem jedno jestli se pojede od německejch nebo rakouskej hranic, na oboje to mám cca stejně. Sraz před cestou bych určitě uvítal.

11.2.2018 v 17:55 | Nahoru | #52

11.2.2018 v 17:59 | Nahoru | #53

David_900SS píše: čau draku, zajímavej plán, rád bych se přidal. Mám tedy trošku tančík LC8 , ale zase na druhou stranu s ním lítám endoru i mx a když za to moc netakám ujedu 400km na nádrž tak vám můžu dělat čerpačku . Tak pkud bch vám nevadil rád se přidám poslla jsem ti i soukromou zprávu.

400km na nadrz? leda bys mel pridavne... coz mozna mas

2.3.2018 v 17:59 | Nahoru | #54
Pridavne nemam, ale vyletni tempo do kila i po polnackach 5,5 L na sto, a ocekavam takove tempo. Jinak kdyz si jedu na zabavu tak tak 8-10 . A v extremu to na nadrz neda ani 100km. Tak snad nepojedem takovy peklo jako loni. To me neslo ani na huse - Poiana Marului - jezdi se tam zavody regiment 13 . Nadrze jsou ofiko 20 L , jde tam dostat kolem 23 L , ale pak se musi jet , jak se zacne benzin roztahovat , nebo na bocaku pretika z vyse ulozene nadrze do nizsi , tak tece ven
Supertenera mela lepsi nadrz do ni veslo i 30 L , to na benzice nechteli verit, ze je to jen v jedne motorce.

6.3.2018 v 11:12 | Nahoru | #55
Takže shrnutí účastníků: Pokud jsem někoho vynechal nebo uvedl špatně ozvěte se, nejlépe do zpráv.
Newton - CRF250L (Rokycany)
Cáca - CRF250L (Mladá Boleslav)
Kejmls - DRZ 400 (Klatovy)
David_900SS - KTM 950 A (Brno)
Nilgiri - DR650SE (Brno)
Peppa21 - WR250R ??Maturita (Praha)

Dále se spíše nezávazně ozvali:
Kawas - Ještě nemá stroj
tony_feges -CRF250L
majky72 - nemá stroj
Fic6 -DRZ 400 - nepojede
Jeden známý - TT600E ???

6.3.2018 v 11:21 | Nahoru | #56
Sraz:
Vzhledem k rozptylu našich základen vychází nějaký geometrický střed někde kolem Humpolce. Takže pokud někdo ví o něčem zajímavém okolo....
Já bych měl návrhy dva:
1) Žďárské Vrchy + Železné hory
2) Návrh od David_900SS - Šiklův Mlýn. Prý tam má nějaké konexe....

Oba návrhy jsem střelil jen tak od boku při pohledu na mapu. Takže další návrhy jsou vítány. stejně jako návrhy termínu
Doplněno:
Formu bych si představoval jako nějakou kratší vyjížďku + noc asi v kempu..

Většina se vyslovila pro nějaký ten sraz, ale tak nakonec šlo by to i bez něj Už jsem takhle jel a taky to nakonec nějak šlo.... Rozhodující je stejně kdo 29.6. večer nebo nejpozději v 30.6. brzo ráno bude na startovní čáře

Naposledy editováno 08.03.2018 12:33:30

11.3.2018 v 08:12 | Nahoru | #57
Cau, jak jsem psal, tak bych klidne nekam predtim zajel. Vysocina je pro me uplne ideani. Krome poznani se bych to uvital i kvuli pripadnym tipum od zkusenejsich, co vzit s sebou a podobne. Ohledne terminu bych mohl prakticky kterykoliv vikend, teoreticky i pa-so nebo ne-po.

Naposledy editováno 11.03.2018 08:22:41

Skvělá odpověď, děkuji! 13.3.2018 v 15:58 | Nahoru | #58
Čau,
jsem pro společné setkání. Kde a kdy je mi v podstatě jedno. Uvítám téměř jakýkoliv víkend (nejlépe nějakou sobotu). K upřesnění, případně k určení termínu ať se vyjádří Ti co jsou více limitováni a stojí o to. Řekl bych, že by postačil jednodenní sraz a nemusí se nutně jednat o „moto-sraz“. Spíš než projížďku přes ½ ČR od srazu očekávám hlavně vzájemné poznání, probrat blíže plán cesty – „nastínění“, podělit se o osobní představy, či by měl někdo konkrétní místa co by chtěl navštívit, tipy-triky, kdo a jak časově atp. Pokud vše klapne, tak se společně projedem až až… se zahájením 29 / 30.6.

PS. Samozřejmě, že výše zmíněné můžeme probrat i přes PC (kromě osobního setkání), či v průběhu samotné cesty, ale společným srazem před samotnou cestou se dají eliminovat případné neshody a ještě zbude čas na doladění.

14.3.2018 v 19:29 | Nahoru | #59
Čau,
hele to společný setkání bych taky uvítal. Lepší než to řešit přes PC a aspoň se trochu poznáme a i ta domluva je v tomhle případě přece jen lepší. Jestli to bude akce na 1 den, tak je mi prakticky jedno kdy to bude, ale ten víkend je podle mě pro všechny ideál .

17.3.2018 v 15:31 | Nahoru | #60
Reakce na sraz poněkud vlažné, ale úplně nevadí. Když skončíme v menším kolektivu bude to snažší.
Jak jste na tom třeba víkend 11. - 13.5. ?? Buď z pátku na sobotu nebo ze soboty na neděli... Sraz v podvečer, pivo přespání a domů... jen v případě dobrého počasí, autem se mi nechce...

Tady je plán výletu:

Naposledy editováno 18.03.2018 13:34:29
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8255 Dnes v 12:57 Fic6
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut