bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou chladící směs při výměně
Koupil jsem ojetou, lehce padenou ER6N. Klučina co ji prodával o motorkách obecně věděl velké kulové (koupil, švihl s tím, dostal strach, šla z domu). O servise nevěděl vůbec nic, takže ptát se ho, jakou a kdy byla měněna chladící směs nemělo vůbec smysl.
Protože motorku budu parkovat venku (zastřešené venkovní stání), tak bych rád pro jistotu vyměnil chladící směs, abych pak s hrůzou nezjistil, že zamrzla.
Jenže co jsem se díval, tak podle neurčité barvy ani nepoznám, jestli tam nalil růžovou, nebo zelenou (v expanzce žádná nebyla). Vím, že by se neměly míchat.
Jakou tam mám teda nalít, nebo jak postupovat, abych předchozí směs dostal zcela pryč a nemohla reagovat, pokud tam naliju tu opačnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:20 | Nahoru | #1

felixxx píše: mmks> prioritní problém byl v tom že se dělali kapliny na bázi etylenglykol a propylenglykol, smíchání těchno kapalin mohlo mít na motor zničující účinek, cca 17 let se všechny kapaliny vyrábí na bázi etylenglykol a míchat z toho můžeš majdu jakou chceš, jediné co musíš dodržet tak při výměně jakékoliv součásti v chladící soustavě musíš dát novou chladící kapalinu



Tak to uplne neni pravda, protoze se pouzivaj jiny inhibitory koroze a pri nevhodnym smichani to umi udelat paseku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

3.10.2017 v 14:40 | Nahoru | #2
gugo> gugo používám jen z kelly G11 a G12 modrá a růžová, tam přímo píšou v návodu u obou že jsou na bázi etylenglykolu a jsou míchatelné, žádnou paseku to neudělá akorát je z toho taková majda nevzhledná, samozřejmě že se to míchat nemá narušují se jednotlivé normy, já se jen tak kdysi dotazoval u výrobce protože jsem často přecházel z G12 na 11, jedinou paseku to udělá že když měníš některý díl chladící soustavy a dáš pouřitou chladící kapalinu,
kapalina na novém dílu vytvoří antikorozivní povlak a použitá kapalina tyto vlastnosti už nemá a nový díl koroduje

pak beru další třeba do renoltu a do asijských aut to je zas na bázi fosfátů a ty se nedají naházet do jednoho pytle,

to je vše co o tom vím, pokud víš o nějaké pasece tak to sem napiš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N Scavvy 22 28.12.2023 v 19:22 Dominator1
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N DixonXarto 13 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N Sammm7899 6 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist