globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jakou chladící směs při výměně
Koupil jsem ojetou, lehce padenou ER6N. Klučina co ji prodával o motorkách obecně věděl velké kulové (koupil, švihl s tím, dostal strach, šla z domu). O servise nevěděl vůbec nic, takže ptát se ho, jakou a kdy byla měněna chladící směs nemělo vůbec smysl.
Protože motorku budu parkovat venku (zastřešené venkovní stání), tak bych rád pro jistotu vyměnil chladící směs, abych pak s hrůzou nezjistil, že zamrzla.
Jenže co jsem se díval, tak podle neurčité barvy ani nepoznám, jestli tam nalil růžovou, nebo zelenou (v expanzce žádná nebyla). Vím, že by se neměly míchat.
Jakou tam mám teda nalít, nebo jak postupovat, abych předchozí směs dostal zcela pryč a nemohla reagovat, pokud tam naliju tu opačnou.
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

Jakou chladící směs při výměně

30.9.2017 v 20:25 | Nahoru | #1
pokud bude určená pro motorky, tak by to podle mého mělo být jedno. Já se setkal vždycky jen se zelenou. A pro jistotu bych jí vypustil komplet z okruhu

Jakou chladící směs při výměně

30.9.2017 v 20:39 | Nahoru | #2
vypust a napust novou. S propachem si myslim starosti delat nemusis.

Jakou chladící směs při výměně

30.9.2017 v 21:51 | Nahoru | #3
OK dík.

Jakou chladící směs při výměně

30.9.2017 v 23:39 | Nahoru | #4
Používám růžovou na hliníkové motory. Pokud chceš mít jistotu, že se to nesmíchá s tou jinou, propláchnout čistou vodou.

Jakou chladící směs při výměně

1.10.2017 v 08:05 | Nahoru | #5
Já bych to vypustil a propláchl už jenom z principu-ani nevíš do kolika stupňů je namíchaná. Nalil bych tam taky klasiku růžovou G12+ za pár korun a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

1.10.2017 v 09:47 | Nahoru | #6
jasné. Jak jsem psal, nejde o peníze za chladící směs. Je to pár korun a doma mám obě.
Jen si ověřím postup proplachu.
-odpojím hadici na nejnižším místě (asi nad pumpu), vypustím směs.
- zapojím, napustím vodu
- nechám prohřát, ať se voda prožene soustavou, vypnu motor
- na stejném místě vypustím
- zapojím, napustím směs

OK?

(reakce na) Jakou chladící směs při výměně

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2017 v 10:05 | Nahoru | #7
mmks> Hodne motorek ma nejakej vypustak, obvykle to bejva jeden sroub na cerpadle, poznas ho ze ma obvykle medenou podlozku. To zaroven bejva nejnizsi misto okruhu. Jestli zrovna ER6 netusim. Jukni do SM.
Jinak postup spravnej.

Jakou chladící směs při výměně

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2017 v 10:40 | Nahoru | #8
Myslím, že nemusíš nic odmontovávat, úplně dole je výpušťák, tím to krásně odteče.
Já to proplachoval destilkou a nějakou chemií, pač jsem měl jeden problém, ale to je na dlouho.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

1.10.2017 v 12:19 | Nahoru | #9
Dík, ještě to nemám tak prohlídlé. Měl jsem strach, abych blbec neoddělal třeba pumpu a pak zjistil, že musím dávat druhé těsnění atd.

Jakou chladící směs při výměně

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2017 v 14:39 | Nahoru | #10
Origo tam byla zelená.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

1.10.2017 v 20:45 | Nahoru | #11
jo zelená tu piju

(reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 19:08 | Nahoru | #12

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 19:10 | Nahoru | #13
použij zelenou, není agresivní, v žádném případě ne růžovou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 19:42 | Nahoru | #14

Duke1 píše: použij zelenou, není agresivní, v žádném případě ne růžovou


důvod?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 19:54 | Nahoru | #15
fockewulf> protože není dobré jí míchat , tedy se zbytkem zelené kterou tam předpokládám bude mít, na to je lepší G13 fialová.
A důvod? Zeptej se opravářů automobilů třeba koncernových značek co dělala s těsněním i několik let starých aut někdy, kdy byla už od nova....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 19:55 | Nahoru | #16
mmks> prioritní problém byl v tom že se dělali kapliny na bázi etylenglykol a propylenglykol, smíchání těchno kapalin mohlo mít na motor zničující účinek, cca 17 let se všechny kapaliny vyrábí na bázi etylenglykol a míchat z toho můžeš majdu jakou chceš, jediné co musíš dodržet tak při výměně jakékoliv součásti v chladící soustavě musíš dát novou chladící kapalinu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:00 | Nahoru | #17

Duke1 píše: fockewulf> Zeptej se opravářů automobilů třeba koncernových značek co dělala s těsněním i několik let starých aut někdy, kdy byla už od nova....



u faforitů žral propylen těsnění, novější fáčka touto nemocí už netrpěly ani další koncernová vozidla, růžová kapalina požaduje specifika jinak se prožívá ven

(reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:08 | Nahoru | #18
felixxx> já mluvím o novějších vozech, WV, Audi i Škoda na základě zkušenosti, klidně dvouleté , čtyřleté vozy , které najedou narozdíl od motorky třeba 70tkmza rok tak vím co to dělalo třeba s těsněním hlavy, když jsme denně brali třeba 70 aut do servisu tak zkrátka vím co jsme tam řešili a motorek jsem měl hodně a právě proto jsem do nich vždy lil zelenou.

Naposledy editováno 02.10.2017 20:08:33

Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:16 | Nahoru | #19
Liju Motul Motocool extra a ten je žlutej jak chcanky, nikdy problém. Problém může způsobit Castrol, ten by neměl přijít do styku s Magnesiem pokud se někde v okruhu nachází, některý motorky z něj maj třeba víko vodní pumpy a to Castrol plíživě rozežere...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:20 | Nahoru | #20

felixxx píše: mmks> prioritní problém byl v tom že se dělali kapliny na bázi etylenglykol a propylenglykol, smíchání těchno kapalin mohlo mít na motor zničující účinek, cca 17 let se všechny kapaliny vyrábí na bázi etylenglykol a míchat z toho můžeš majdu jakou chceš, jediné co musíš dodržet tak při výměně jakékoliv součásti v chladící soustavě musíš dát novou chladící kapalinu



Tak to uplne neni pravda, protoze se pouzivaj jiny inhibitory koroze a pri nevhodnym smichani to umi udelat paseku.

Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:45 | Nahoru | #21
Do všech motorek jsem dal Motul Motocool extra žlutá barva a to i když v motorce před tím byla telená. Třikrát jsem to proplách destilkou a pak dal žlutou. A vše v pohodě

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 20:48 | Nahoru | #22
zelená i žlutá je ok , růžovou nebrat

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 21:07 | Nahoru | #23
Taky přispěju svou trochou do mlýna. V podstatě už bylo všechno řečeno. Ale spousta faktu je popletena.
Kup Motul jak je psáno vyse. Ten žlutéj jako chcanky. G11G12 G12+ G13. To jsou všechno antifreeze se specifikací od VW. Nejdůležitější rozdíl mezi nima je ten, že jsou vyráběny na chladící systémy o objemu 6 litrů a výš. Tvoje kapacita je cca 1.7. Ta kapalina nedokáže dostatecne chladit motor. Jsou vyrabene na jiné bázi, jak bylo už napsáno. Castrol už moto chladící kapalinu NEVYRÁBÍ. a to druhým rokem. Je to právě kvůli nedostupne zakladni kapaline.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 21:28 | Nahoru | #24

Duke1 píše: zelená i žlutá je ok , růžovou nebrat



A to jako proc ?

(reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 21:34 | Nahoru | #25
číčus>

Nejdůležitější rozdíl mezi nima je ten, že jsou vyráběny na chladící systémy o objemu 6 litrů a výš



A na tohle jsi prisel jak ? Mas pro to tvrzeni nekde nejaou oporu. IMHO tepelnou kapacitu nebo vodivost bude urcovat voda a ethan diol, kterej je prakticky ve vsech chladicich kapalinach.

1 reakcí na tento příspěvek Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 22:06 | Nahoru | #26
Můj příspěvek byl založeny na poznatcích z přednáškách od Castrolu, ktere pořádají ze dvou důvodů, za prve aby se zadarmo najedli a napili a pak aby si měřili mezi sebou pindoury. V loni tam byl člověk, který se věnuje motocyklům a právě na toto téma jsme se bavili. Toto jsem si zapamatoval a bylo mi to potvrzeno několikrát v praxi. Zkrátka automobilové nemrzky v objemu okolo 2 litrů namíchaný v poměru 1:1 nemají dostatečný chladící schopnosti a proto dochází k přehřívání motoru například ve městech při velkých teplotách. Ne mluvě o jižních zemích jako je např Itálie. Navíc moto cool od Motulu má na sobe napsáno bod varu 133 stupňů. Tam se Gčka nikdy nedostaly.
Jinak logicky. Co dřív ohřejes v hrnci, litr vody nebo 7? To znamena ze chladící systémy motocyklů jsou mnohem více namahany.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 22:17 | Nahoru | #27
číčus> Ale tobe je prece uplne jedno za jak dlouho ohrejes litr nebo dva. Jde ti o prenos tepla mezi motorem a chladicem.
JInak mam v motorce g++ RUZOVOU jezdim stim po Praze , jezdim stim OFF a normalne to uchladim. Asi zazrak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 22:32 | Nahoru | #28
gugo> nechtěl jsem působit jako prechytralej frajer. Respektuju te jako člověka tady na fóru. Já jezdil sám na obyčejnou destilovanou vodu a problém jsem nikdy neměl. Nesnažím se vnucovat názory, ale většinou když měl někdo problém s vařením, mel tam autovou nemrzku, dal tam tu moto a bylo po problému . Kazda motorka je je jina, záleží hodně i na tom, jak máš zapraskanej chladič mouchama. Neříkám že kazdej kdo dá G12 bude Mít problém, ale pokud v příspěvku zakladatel psal ze nejde o peníze, doporučil jsem mu motocool. Oni vedi proc to vyrabej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou chladící směs při výměně

2.10.2017 v 22:59 | Nahoru | #29
číčus> ja zase nerikam ze to co rikas je blbost, jen proste je dobry kdyz nekdo neco tvrdi tak to nejak podlozit Asi bych tu rezervu bodu varu i chapal treba u R1 ktery spina sahara az nekde u 104 stupnu, oproti standardnim 94 st.

A jinak taky by bylo zajimavy vedet na jakym tlaku to ktera kapalina uvadi. Koukal jsem ze ten motul to ma na 1.5 baru u Gxxx jsem to nenasel.

Jakou chladící směs při výměně

3.10.2017 v 05:29 | Nahoru | #30
Tak tady je to ještě větší masakr než to bývá o olejích
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Papírové snížení výkonu na 35kw Kawasaki ER 6N Scavvy 22 28.12.2023 v 19:22 Dominator1
Kawasaki ER-6N nad 5000 ot se dusí Kawasaki ER 6N DixonXarto 13 1.8.2023 v 13:16 Slávek-TDM
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N ERINN 4 31.7.2023 v 08:57 Animals21
Kawasaki ER6N Kawasaki ER 6N Sammm7899 6 10.7.2023 v 21:35 hrabosm17
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist