Padací rámy Přidat reklamu

Téma: CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky
23.9.2017 v 19:12
Ahoj, potřebuju radu ohledně svíček na Fireblade 900 rok 98.

Moto uleje svíčky po cca 400 km, řešil sem škubání a vynechávání při otáčkách kolem 4500 - 5500 ot. Vyměnil sem svíčky, který měly najeto cca 400 km na foru sem našel že NGK, který sem dával minule rády při ulití probijí, tak sem dal podle doporučení Brisk silver. Byl klid tak sem se radoval, moto i startovala hned - bez plynu se sytičem. Dneska sem jí zase projížděl, od výměny svíček najeto zase cca 400 km, start v pohodě bez plynu na plnej sytič po nastartování jí nechávám běžet jako dycky na sytič, nandam helmu vytlačim před barák a otáčky pomalu slejzaj, když slyšitělně slezou, vypnu sytič (muže to na nej běžet tak minutu), on se sám postupně vypíná (nedrží uplně vytaženej). Při pojížďce začla zase kašlat a vynechávat.

Otázka zní co dělám špatně ? Je možný, že by byly špatně seřízený karburátory a ulejvaly se tak svíčky ?
Rozvody jsou nově udělaný, hlava a ventily taky, směs na karburátorech je nastavená dle manuálu do základního nastavení, dolazený to ještě nejni, volnoběh mám cca 1100ot.
Předchozí
1 2
Následující

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

11.11.2017 v 08:35 | Nahoru | #31
Kontaktol mě taky napad, to jsem zkoušel a najednou měly všechny fajfky 20Mohm

Nezbylo nic jiného než zajet opět otravovat kamaráda (hlava pomazana )
Fajfky sme rozebraly úplně a po hodinovým bádání sme příliš na řešení .

Dneska se chystám na pořádný čištění všech kontaktů uvnitř a bude testovací jízda

Naposledy editováno 11.11.2017 08:36:56

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

11.11.2017 v 09:40 | Nahoru | #32
Ahoj, přiznám se, že moc nerozumím ještě souvislostem - musel bych to přečíst 10x dokola.

1)Řešíš teda co, špatné zapalování? Nebo extrémně bohatou směs volnoběhu.
Jasně pokud začne zapalování vynechávat, uleje se ona svíčka, ale to by si přece okamžitě poznal, že to jede na 3, nebo na 2.
Máš ulité všechny, takže to jede na nula? Ne - tak neřeš zapalování. Taky jsem měl na jedné motorce - fajfka nekonečno, kabel nekonečno. A jak to jelo. než se teda odporoučel CDI ignitech. Prorazila se výstupní dioda.
Kabel se někdy používá uhlíkový, ten se přeláme a má nekonečno. Faje mívají řádově kolem 5kohm.

Ale i když kabel přestřihneš a vzdálíš konce od sebe 5mm, motorka normálně poběží, a a dokonce ještě lépe!!!
Ono třeba 20kV si najde cestu i vzduchem, jako řešit kontakty kontaktolem je minimálně úsměvné
Ale - v čem to smysl má, svodové cestičky na nečistotách. I když zase samotná mastnota a oleje nevodí.

Vynechání zápalů poznáš na vynechání v obtížně zápalné směsi. Takovou nachystáš tak, že na nízké otáčky dáš plnej. Motor se na půl vteřinky ochutí (hůže zápalná směs) + obrovský tlak (hůře zápalný). Pokud to zacuká, začni řešit elektriku, pokud ne neodváděj pozornost od karbeců.

2) jak si měřil ty hladiny? měl si umožněn volný přívod paliva - nezaškrcená hadice s trychtýřem např? Je také dobré lehce tlakovat. Hladina v nádrži je také o dost výše.
3) do přívodního kanálku si foukni kompresorem, jehlový ventilek uzavři, lehce přidrž prst. A kolem toho těla jehlového ventilku ti bude bublat. Je tam starý ztvrdlý o-kroužek.
4) zkontroluj vzduchem těsnost sytiče.

Naposledy editováno 11.11.2017 09:49:08

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

11.11.2017 v 18:32 | Nahoru | #33
Abych řek pravdu, tak už nevim co mám řešit

Nejdřív sem si myslel, že to budou kaburátrory, takže několikrát rozebraný a vyčištěný. To nepomohlo, zmeřili sme komprese a byli stejný, tak se rozebral motor s tim, že se udělaj rozvody a koukne se na ventily. Hlavu sme nechal přebrousit a zúžit sedla ventilů podle manuálu, zabrousil sem ventily (hlavu i tlakovali). Udělaly se rozvody motor se složil a zdálo se že je klid. Pak to začlo zase vynechávat, dostala svíčky a byl klid cca 400km.

Nakonec sem nechal karburátory vyčistit ultrazvukem a koupil jsem do nich nový trysky, těsnění a ventilky plovákovky. Tim bych řek, že karburátory jsou dobrý, tak sem dával ještě svíčky a když to bylo rozebraný kouknul sem na cívky a jedna fajfka byla nekonečná. Dneska sem je vyčistil a už maj všechny od 4,7 -5,7 K ohm. dal jízdu a motorka prská možná ještě víc. Takže bych jí nejradši naložil a odvez do servisu, už mám kontakt na jednoho mechanika v okolí.

Když sem měřil hladiny tak sem to krmil z trychtýře, kterej byl vyvěšenej na štaflích.
Dneska už se na to moc jezdit nedalo měli sme zimu a mokro, takže to klouzalo ujel sem max 15 km. To na svíčkách nebude znát jaká je tam směs.

Předtim byly dvě bohatší a jedna chudší a jedna normál. Ta chudší si přisávala přes prdlou membránu na kohoutu.
Motorka při brždění motorem střílí do vejfuku -> to by měla bejt chudá směs volnoběhu.

Furt mi ale přijde, že na volnoběh vynechává, nedrží stálý otáčky, a když se vytočí a ubere tak volnoběh klesne pod 800 občas chcípne ale většinou vyleze zpět k těm 1100. Kvůli vynechávání jsem řešil ty fajfky.
Svody se po nastartování zahřejvaj stejnoměrně.

Jinak hlavní důvod kterej řešim je ten že když jedu třeba na dvojku 2000 ot dám plnej tak do 5000 zrychluje od 5000 - 7500 kucká a prská a nad 7500 by mi utrhla ruce.

Naposledy editováno 11.11.2017 19:24:33

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

26.1.2018 v 13:12 | Nahoru | #34
Podle svíček to máš hodně chudé, Fároš má rád bohatší směs, a jestli ti to po protůrování na místě klesnou a pak zase vystoupají otáčky tak je to jasné -chudé. Kolik máš vyšroubované volnoběžné šroubky?.Jestli máš 98 tak s origo výfukem tak -2,5 a jestli laďák tak -3-3,1/4

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

4.2.2018 v 20:01 | Nahoru | #35
Volnoběžný šroubky mám tak, aby byl volnoběh cca 1100 a směs mám na 2,5 ot, na jaře pojede do servisu, už jsem našel pána co se na to cejtí

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

4.2.2018 v 21:40 | Nahoru | #36
Zkus teplejší svíčky, předepsané standardní se v našich končinách při normálním ježdění moc nezahřejí. U NGK mají teplejší nižší číslo, takže místo 9 dej 8.


Naposledy editováno 05.02.2018 10:38:30

2 reakcí na tento příspěvek CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

5.2.2018 v 15:10 | Nahoru | #37
Beranidlo: až vlivem té chudé směsi teplou svíčku utaví, dáš mu potom nějaký podíl na kompletní GO motoru?
Ostatní fároši jsou předpokládám taky nepojízdní, protože ve fabrice nedali svíčku pro Evropu...


M4rť4s: už to teda sám opravovat nebudeš? Rychle jsem přečetl něco co si s motorkou dělal a tvoje rozhodnutí se mi nelíbí. 90% servisů a homomechaniků by to co jsi vše prováděl zprasilo. Sedla si jen tak doma na koleni někdo nefrézuje. Podle mě jsi právě ty ten kdo to může odhalit. Problém je že popisuješ dost věcí co mi nedávají smysl - problémy plný plyn + problémy volnoběh. Karbecy vyčištěny, kontrolovány + máš úplně nejetou jednu svíčku. Řešíš problém s cívkami a fajfkami + nezaznamenal jsem jedinou zmínku o projevu špatného zapalování.

Každopádně to vypadá, že ti jde každým karbecem jiná směs.
Ty svíčky na fotce jsou v pořadí jak je držíš? = druhá je bílá, a 1 s 3 černá?

Naposledy editováno 05.02.2018 15:12:42

(reakce na) CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

5.2.2018 v 21:11 | Nahoru | #38
Jurawood> Tu předešlou tabulku jsem samozřejmě vzal z manuálu CBR900RR. Standardně je NGK 9, která musí snést dlohodobě vysoké zatížení - a za chladnějšího počasí jsou z toho problémy se startováním. Nemyslím si, že o jeden stupeň teplejší svíčka by se měla utavit. Naopak, ten popisovaný syndrom, 400km, než začne motor vynechávat, může být způsoben zanesením izolátoru studené svíčky. Elektrody nejeví známky přehřátí, jsou černé a mají hrany. Jedna svíčka má čistý izolátor, je to tedy známka chudší směsi a nebo samočisticí efekt svíčky s vyšší teplotou izolátoru? A není závada způsobena průnikem oleje do tří ze čtyř válců v kombinaci se studenou svíčkou, která se nečistí? A co vzduchový filtr, je OK?
Rozsah teplot izolátoru má být podle obrázku, 450-850°C. Změna o jeden stupeň v označení svíčky znamená změnu teploty izolátoru o 70-100°C . Takže si myslím, že motory u Fireblade, které většinu času stráví v zatížení 10-50% maxima, musí dostat svíčku označenou v manuálu jako Optional.

Tento obrázek tu není poprvé:

(reakce na) CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

5.2.2018 v 21:18 | Nahoru | #39
Jurawood> Slyšel jsem, že ostatní karburátoroví fároši mívají taky problémy s ulíváním svíček a u některých musí startování proběhnout jako dobře nacvičený obřad, nebo je zle.

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

6.2.2018 v 08:11 | Nahoru | #40
a víš že hondám hromadně odchází zkratové regulátory?
NGK se rády ulívají...
motorka se zatáčí přenesením váhy...
řazení bez spojky neničí převodovku..
v motorkách se používají gelovky...
ducatisti se nezdraví, protože...

nesmíš věřit všemu co slyšíš.

Já zase nevím o žádné motorce co by byla byla z továrny takto zprasená. Každá součáska má svoji omezenou životnost, která se časem, třeba za 10 let začne projevovat.. pak vznikne FÁMA a MÝTUS.

Teda bavím se o Japan, s různými dněpry apod. jsem konstrukční řešení taky někdy nechápal...

Naposledy editováno 06.02.2018 08:16:51

CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky

17.2.2018 v 13:40 | Nahoru | #41
Omlouvám se, dlouho jsem nebyl na PC nejni moc času.

Svíčky co píše vyrobce tam byly 2 sady a ulejvaly se, tak jsem na foru našel, že někdo jezdí Brisk AR10S (je to převedený z těch co udává výrobce), s těma byl 400 km klid a pak začla zase vynechávat.

Abych řek pravdu, tak už sem v tom tak zamotanej, že nevím co se kdy dělalo a jestli to pomohlo . . . .

Nejradši bych to sám opravil, protože co si člověk sám neudělá to nemá, ale nějak dochází nápady a chuť.

Cívky, kabely a fajfky jsem řešil protože motorka má nerovnoměrnej volnoběh a protože jsem kaburátorům dal všechnu péči, která je v mých možnostech Řek jsem si, že by to mohlo bjt v eletrice, když palivo by mělo betj v pořádku . . .

Když jsem chtěl udělat podtlaky, tak se vlastně nedaj seřídit ideálně, podle toho co koukám na youtube, tak mi ten volnobeh oproti ostatním kravne a když se to tak nějak sladí, přídá se plyn a podtlaky jsou zase jinak (původne jsem měl udělanej měřák z hadic, pak jsem přešel na hadice a sklenice a nakonec jsem koupil Carbtune na synchronizaci) . . . . volnoběh má 1 100ot a skáče to sem tam o cca 100ot.

Řeším asi víc problému najednou, ale myslim si, že by měly všechny spolu souviset

Naposledy editováno 17.02.2018 13:42:59
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Olej 10w-40 po kterém vám převodovk... [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade, Honda CBF 1000, Honda CBR... fatman 37 21.1.2019 v 13:59 Martin1200
jak doma zjistím výkon Honda CBR 900RR Fireblade wáca 14 19.1.2019 v 23:04 mikkroo
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 21 8.1.2019 v 15:03 FJRPEPA
Kde se dá sehnat supersport bez papírů? Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... SuDi 15 21.11.2018 v 22:45 Timkova
klikovka Honda CBR 900RR Fireblade pk2769 2 30.9.2018 v 23:47 pk2769

TOPlist