bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350
19.9.2017 v 23:54
Dobrý den,
Nemáte někdo zkušenost s tím, že po výměně brzdových čelistí je neúměrně dlouhý krok pedálu zadní brzdy? Jedná se o Jawu 640. Původní pakny byly sjeté, proto výměna. Vždycky stačilo nastavit lanko tak, aby brzda byla těsně před záběrem (kolo se ještě otáčí lehce). Pak k plnému odporu pedálu stačilo cca půl dráhy. Nesedlo si to ani po krátké jízdě. Brzda nemá dostatečnou účinnost a pedál brzdy se zastaví o výfukové potrubí. Páku na čep excentru jsem nasadil bez předpětí pružiny. Nové pakny koupeny na internetu jako náhradní díl k této motorce. Nenapadne někoho něco? Dík, Viktor.

Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

20.9.2017 v 00:15 | Nahoru | #1
Musi si to proste sednout...pritahni lanko tak, aby si citil, ze celisti zacinaji uz trochu zabirat o buben, jizdou to pak zkus ojet...opatrne, at neupeces buben a pakny...a nebo druha moznost - pakny jsou smejd a ojet to do pozadovaneho tvaru pujde tezko - v tom pripade sehnat jine pakny...

Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

20.9.2017 v 00:26 | Nahoru | #2
Nepomohla by úprava paken?

Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

20.9.2017 v 08:14 | Nahoru | #3
Zkoukni radius paken. Nebylo by poprve, co by byl oproti bubnu rozdilny.

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

20.9.2017 v 12:40 | Nahoru | #4
Podložit obě pakny na klici 1mm podlozkama. Upnout do soustruhu a stocit na prumer bubnu. Potom ty podlozky vyndat.
Brzdi pak temer cela plocha oblozeni a brzdi to po zajeti moc dobre.
Potom jen vyladit paku na tisicihranu a lanko.
Nikdy jsem s bubnovkama nemel problem.
Ale vzdy nytuju puvodni oblozeni.



Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

20.9.2017 v 13:52 | Nahoru | #5
Děkuji všem za příspěvky. Dnes je teplo, tak to rozeberu. Nejdřív očistím a dám staré pakny. Ještě by chvilku jezdily, ale dělal jsem generálku, tak jsem chtěl mít vše nové a chvilku pokoj. Jestli bude brzda se starými paknami ok, je jasná příčina špatné funkce brzdy. Co ale na nich může být? Že by pružily? Prohýbaly se? To by člověka nenapadlo. I když nejsou stočené, přesto musí být brzda tuhá. Tak jednoduché zařízení a nefunguje. To snad za chvíli už poteče i voda do kopce. Ještě jednou dík za rady. Viktor

(reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

22.9.2017 v 10:29 | Nahoru | #6
Ondrero> to už je pěkné vyladění, ale víc ti závidím ten soustruh

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

22.9.2017 v 11:43 | Nahoru | #7
No ladil jsem toho víc a nejen na soustruhu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

23.9.2017 v 19:40 | Nahoru | #8
Ondrero> záběr máš široký, moc hezké, jen mi tam nepasuje ta redukce na odpadní T, teda jestli vidím dobře

Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

23.9.2017 v 21:42 | Nahoru | #9
Copak je odpadní T?

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

28.9.2017 v 22:13 | Nahoru | #10
Zdravím,
Tak jsem očistil staré pakny a namontoval zpátky a vše je v pořádku. Ty "nové" brzdily jenom růžkem, ani ne celou šířkou. Pokud by jste někdo měl ověřeného dodavatele dílů na Jawu, především těch čelistí, prosím napište sem nějaký tip. Dřív jsem kupoval díly do brzd do staré Jawy i do všech Škodovek jak housky na krámě a nebyl problém. Dnes je to asi složitější. Protože jsem motorku generálkoval, tak jsem za poslední měsíce na e-shopech utratil nemalý peníz. Kvalitou dílů a jejich zaměnitelností za původní díl jsem nebyl vůbec nadšený. Tak pokud někdo víte, kde se dají dobré čelisti koupit, byl bych vděčen, abych neměl doma sbírku zmetků. Ještě jednou díky za příspěvky.
Viktor

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

29.9.2017 v 12:11 | Nahoru | #11
Tak si nechej na original pakny nalepit nove oblozeni. To stoji par penez.

(reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

29.9.2017 v 20:37 | Nahoru | #12
Ondrero> Já jsem z Mníšku, kousek od tebe, mimochodem před deseti lety taky chrastavák ze Střeleckého vrchu. Víš o někom, kdo to tady v okolí lepí? Sezóna už asi končí, tak na to bude čas.

(reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

29.9.2017 v 20:54 | Nahoru | #13
GL1> To není odpadní trubka. To je tlumič sání ze staré mašiny. Jawy z padesátých a šedesátých to tak měly. Znám to z mojí panelky 559, kterou jsem kdysi měl.

Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

30.9.2017 v 13:18 | Nahoru | #14
Ta hlinikova redukce na filtrbox je tam je protoze poradne nesedela gumova priruba.
Sedela asi tak za 4mm a to neslo sponou poradne utahnout. Porad to sklouzavalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

30.9.2017 v 20:26 | Nahoru | #15

Viktor658 píše: Zdravím,
Tak jsem očistil staré pakny a namontoval zpátky a vše je v pořádku. Ty "nové" brzdily jenom růžkem, ani ne celou šířkou. Pokud by jste někdo měl ověřeného dodavatele dílů na Jawu, především těch čelistí, prosím napište sem nějaký tip. Dřív jsem kupoval díly do brzd do staré Jawy i do všech Škodovek jak housky na krámě a nebyl problém. Dnes je to asi složitější. Protože jsem motorku generálkoval, tak jsem za poslední měsíce na e-shopech utratil nemalý peníz. Kvalitou dílů a jejich zaměnitelností za původní díl jsem nebyl vůbec nadšený. Tak pokud někdo víte, kde se dají dobré čelisti koupit, byl bych vděčen, abych neměl doma sbírku zmetků. Ještě jednou díky za příspěvky.
Viktor



Ahoj, metoda "na hulváta", když jsem ještě měl peklo jménem Jawa a neměl přístup k soustruhu byla lehce líznout nesedící pakny plochým pilníkem - tady vzít konkrétně ty rožky, kterými to brzdí, tak, aby to brzdilo co největší plochou, časem si to pak sedlo, ony ani ty originál socialistické z dob mého mládí neseděly bůh ví jak, ale byla to Jawa, peklo co nejede, nebrzdí a vlní se jak had , takže od toho člověk moc neočekával.

1 reakcí na tento příspěvek Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

30.9.2017 v 20:57 | Nahoru | #16
Ja mam obe Jawy v top stavu a na obou se stejne bojim jezdit 😂
Myslim pri ostrejsi jizde. Ani ty pavy tomu moc nepridaj 😂

(reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

30.9.2017 v 22:06 | Nahoru | #17
bushman7> Ahoj. Tady to bylo úplně divné. Pedál brzdy šel až na výfuk a účinek slabý. Otázka je i materiál toho obložení. Myslím, že ty pakny pocházejí z nějaké chýše v Asii. Nebudu s nimi experimentovat, mám se rád. Jinak dřív člověk na prasáka vyhrabal z bedny nějaké pakny, očistil, namontoval, a ono to brzdilo. Blbě, ale brzdilo. A pak, když to člověk trochu projel, obrousil ty oleštěné plošky. Nikdy mi nešel pedál až "na zem". Škoda, že jsem kdysi po staré panelce všechno vyházel a rozdal. Měl bych pár dobrých dílů a ne ten soušasný shit. Budu to nejspíš řešit repasí těch starých čelistí a zkusím si zajistit ještě jedný staré originály jako náhradní. Teď už naštěstí motorka jezdí, stk jsem stihnul a mám na to do jara čas. V každém případě dík za radu, bude se hodit.

(reakce na) Dlouhý krok pedálu zadní bubnové brzdy Jawa350

30.9.2017 v 22:15 | Nahoru | #18
Ondrero> Ahoj, Brzdy byly na starých Jawách vždycky slabina. Já mám naštěstí vpředu kotouč, tak to už trochu ubrzdí. Ale jak říkáš, na panelce jsem to měl dost často rozebrané a čistil a zdrsňoval jsem to, aby trochu brzdila. Ale když si člověk na to zvyknul, pak to šlo. Těžký je přechod z motorky, která brzdí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist