globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V-Strom 650 kmitani treseni riditek
9.9.2017 v 22:28
Ahoj, mam V-Stroma 2015 rok, 650ccm, najeto 32k km. Mam problem s kmitanim riditek. Pri jizde od cca 30km je citit jak je motorka neklidna, pri zataceni je to o neco horsi ... Delalo to na puvodnich gumach (metzeler tourance next) ale ne od zacatku. Proste jsem si toho vsiml treba po 10000k odjetych v pohode. RIkal jsem si ze vymenim gumy a bude to ok, ta predni je oskakana to se stava. Po vymene gum (obe dve za zcela novou sadu opet tourance next) to delalo stale mozna o neco horsi. Vzal jsem to do servisu Suzuki na Vrbovce (jasne jsem jim rekl neni to gumama a neni to vyvazenim, jsou tam nove gumy, presne jeden den od vyvazeni), po dvou tydnech kdy se k tomu dostali mi druhy den rekli ze orpaveno, prevazenim predniho kola. 900,- v prdeli a samozrejme ze to tim nebylo. Takze tam jsem skoncil. CO jsem pro to udelal dal: Zkontroloval jsem zadni kolo jestli je tak nejak v ose (podle carek na kyvce+zmerenim od cepu kyvky po osu zadniho kola, vice mene na milimetr presne). Dotahnul jsem lozisko v krku rizeni, zadny vliv to nemelo. Kdyz zvednu predni kolo, toci se volne, nema zadne vule, ciste a hladce. Stejne tak riditka se otaceji volne a bez drhnuti. Tlak v gumach ok dle udaju na kyvce, otestovano i dle udaju metzeleru, zadna zmena. Motorku mam od nova, nebyla bourana ani nejak zrasovana (jo parkrat mi spadla ale asi nic co by stalo za rec, bud na miste nebo v rychlostech do 10km/h pri delani osmicek a podobnych picovin) ale zadna rana do predniho kola nebo tak. Nejaka dira v silnici asi byla, ale nemyslim ze nejaka pekelna ... Klidne pokud se tu najde zkusenej servisak co rekne to je jasny vim co s tim tak mu to odvezu a samozrejme zaplatim, ale jestli mi prevazi predni kolo a rekne ze je to tim tak ho zaskrtim

Naposledy editováno 09.09.2017 22:29:08

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

9.9.2017 v 23:34 | Nahoru | #1
Len hádam, čo predný tlmič..?

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

9.9.2017 v 23:39 | Nahoru | #2
Je v tom krku nějaká vůle? Když proružíš vidle, je chod pravidelný, nelupe v tom?
e: Ještě, jezdíš s kuframa? Děje se to, i když vzadu sundáš boční i vrchní kufr (pokud je máš).

Naposledy editováno 09.09.2017 23:41:00

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 00:58 | Nahoru | #3
Koplý ráfek

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 02:22 | Nahoru | #4
tlumic netusim. kdyz reknes jak ho zkontrolovat udelam to. rafek jen dobrej tip, zitra ho hned zkontroluju jestli neni nekde bouchlej nebo tak neco.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 02:24 | Nahoru | #5
co se vule tyce, zadnou jsem nezaznamenal. zadne pazvuky nebo drhnuti pri toceni pri propruzeni. ani za jizdy nic neboucha nebo tak. jezdim s topcasem ale sela o uplne stejne i bez nej :(

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 09:15 | Nahoru | #6
Tourance Next, aspon teda novy, nejsou problemovy gumy, zrovna je mam taky. Problem bude jinde. Pokud chces kontakt, na vstromklubu je dvorni servisak Mates. Zkus se obratit na nej, je vazne dobrej.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 10:10 | Nahoru | #7
jo posli. zkontroluju rafek ale necekam ze mu neco bude. radsi to dam nekomu kdo tomu rozumi :)

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 10:18 | Nahoru | #8
Koply rafek by snad zjistili pri vyvazovani, ne?

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 11:54 | Nahoru | #9
nevim jake mas zkusenosti ze servisu ale ja obecne takove ze by vyvazili i hranate kolo ... A koply rafek by je musel mlatit do hlavy a rvat ja jsem tady aby si vsimli ... Proto se ptam tady a nedavam to do servisu bo je to vsude stejne ... jak u aut tak motorek :-/

Naposledy editováno 10.09.2017 11:54:53

(reakce na) V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 13:30 | Nahoru | #10
Orbb> Dej to na bočák a zavolej si někoho, kdo ti tu motroku naklopí tak, aby se dotýkala jen bočákem a zadním kolem, řídítka nechat volná. Ty pak můžeš s předkem pohýbat a vyzkoušet, jestli někde není vůle a jestli má krk plynulý chod. Ideálně je čapnout to pevně za vidle, ale obecně vyzkoušej všechny pohyblivé části, může to dělat kterýkoli z nich.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 13:57 | Nahoru | #11
motorku jsem tedka mel zvedlou na centralnim stojanu plus panenkou zvednuty predek. kolo se toci zcela volne jak s brzdama tak bez nich. vule na moto zadna. kdyz jsem sundal predni kolo a vlozil do loziska osu a zahybal tak to ma minimalni vuli ale rikal jsem si ze by to mohlo byt. nicmene mam tu jeste suzuki gladius tak jsem sundal predni i tam a porovnal a hybe se to zcela stejne takze podle me ok (hybe se myslim ze muze byt vule mezi osou a loziskem tak 0.3mm. tak tak je to citit ...). rafek bez kazu stejne tak i kotouce :( nic v pondeli zavolam toho Matese ( diky za kontakt) a necham to na nem ... nebo me to utrapi ...

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 16:11 | Nahoru | #12
jen takovej dotaz, jezdíš s topcasem? U bandasky mi něco podobnýho dělal z. kufr, bez něj to bylo v klidu...

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

10.9.2017 v 21:16 | Nahoru | #13
Hoj, na Matesa se určitě obraťje to prej třída (osobně nemůžu posoudit), ale nemáš někoho poblíš se stejným Smrkem? přehodit přední kolo je otázka pár minut a vyloučíš tím pneu a ráfek. Mám stejnýho Stroma 40tis. najeto ložiska v krku origo momentálně obuto michelin anakee wild a neklidná je až ve 130km ale to bude asi těma kostkama Viděl bych to spíš fakt na něco v ráfku (pneu). Kdybys měl cestu na druhou stranu republiky na motce, tak ti přední kolo na zkoušku půjčím. Ať na to příjdeš.

(reakce na) V-Strom 650 kmitani treseni riditek

11.9.2017 v 08:34 | Nahoru | #14

mari píše: jen takovej dotaz, jezdíš s topcasem? U bandasky mi něco podobnýho dělal z. kufr, bez něj to bylo v klidu...


U mne a FZS 1000 to samé. S kufrem kmitání, bez kufru v pohodě.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

11.9.2017 v 12:31 | Nahoru | #15
Jednou takový problém se tu řešil a dělalo to jen s určitou gumou. Když už vyzkoušel vše, tak dal jinou značku a typ a bylo to OK. Přitom bylo dobrá. Myslím Slovák s novějši Busou.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

11.9.2017 v 23:17 | Nahoru | #16
Když to není gumama, zkusil byc vůli ve vidli. Dát to na centrál, ať ti to někdo převáží na zadní kolo a zepředu s ní zkus zahýbat vpřed a vzad. Taky si pro jistotu zkontroluj, že máš oba teleskopy stejně předepnuté - ideálně oba šrouby vyšrouuj ven proti směru hodinových ručiček, je tam doraz (nic ti nevypadne), a pak je symetricky zašroubuj zpět.

Teleskopama samotnýma si myslím že to nebude, já mám jeden úplně vyteklý a nic takového jako tobě mi to nedělá. Přední kolo mi kope v zatáčkách, ale mám tam už přes 13k km dosluhující Mitasku. Jinak řidítka se mi s Mitaskama taky rozkmitají když je pustím (Tourancky mi to nedělaly).

Bohužel jsem krk řízení nikdy rozebrán neměl, takže nemůžu poradit víc. Být tebou, podíval bych se do servisního manuálu co tam o tom píšou. Ale já jsem lenívý s tím jezdit do servisu když mám garáž :)

Jinak to, co ti udělali v servisu, vypovídá, jací jsou to nýmandi. Ono totiž nevyvážené přední kolo moc nepoznáš, někteří to ani při přezutí nevyvažujou, takže už z principu je to blbost hledat příčinu v nějakém mini-nevyvážení, nedal bych jim za tu opravu ani hrstu rýže. Já to taky zkoušel přezout a nevyvážit a nepocítil jsem žádný rozdíl, na předním ani na zadním kole. Jeden z důvodů proč si raději dělám servis sám.

Naposledy editováno 11.09.2017 23:27:10

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

12.9.2017 v 15:53 | Nahoru | #17
Ahoj vsem, diky za rady: topcase mam ale testoval jsem to i bez nej, hlavne poslednich 25k km jsem jezdil jen s topcasem a bylo to ok ... Vule ve vidli mi neprisla, nehlo se to ani o kousek, predepnuti jsem udelal v nedeli presne jak pises ale take nepomohlo . Ja krk rizeni rozebral, kouknul na loziska, memu krivemu oku prisli jako ok a zase slozil a pritahnul mozna az moc pro test jestli to pomuze a nepomohlo Tedka mu jdu zavolat/poslat SMS at se na to podiva Mates ...

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

12.9.2017 v 16:10 | Nahoru | #18
Z manualu:

WOBBLY FRONT WHEEL
Symptom, possible causes and remedy
• Distorted wheel rim.
• Worn front wheel bearings.
• Defective or incorrect tire.
• Loose axle or axle pinch bolt.
• Incorrect front fork oil level.
• Incorrect front wheel weight balance.

WOBBLY HANDLEBARS
Symptom, possible causes and remedy
• Loss of balance between right and left front forks.
• Distorted front fork.
• Distorted front axle or crooked tire.
• Loose steering stem nut.
• Worn or incorrect tire or wrong tire pressure.
• Worn bearing/race in steering stem.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

12.9.2017 v 16:12 | Nahoru | #19
Jen poznamky, kdyz se tam montuje predni kolo, musi se nejprve utahnout osa 65n.m, potom se musi 5x propruzit predni vidlice a až potom se utahuje Axle Pinch Bolt na 23 N.m

Je treba taky utahnout ten sroub v krku rize,ni, je na to potreba specialni klic


Naposledy editováno 12.09.2017 16:15:25

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 650 kmitani treseni riditek

13.9.2017 v 23:54 | Nahoru | #20
Mel jsem kdysi na stromku podobny problem,kmitali mi riditka.nakonec jsem zjistil ze to bylo gumama,delaly to Continentaly trail attack a nebyl jsem jedinny kdo s timto mel u techto gum problem.pokud mas moznost,pujc si predni kolo s jinou gumou a budes mit jasno,jestli to je problem v kole,nebo ne.

(reakce na) V-Strom 650 kmitani treseni riditek

14.9.2017 v 12:15 | Nahoru | #21

Hanysekk píše: Mel jsem kdysi na stromku podobny problem,kmitali mi riditka.nakonec jsem zjistil ze to bylo gumama,delaly to Continentaly trail attack a nebyl jsem jedinny kdo s timto mel u techto gum problem.pokud mas moznost,pujc si predni kolo s jinou gumou a budes mit jasno,jestli to je problem v kole,nebo ne.



Tohle bych zkusil (jiný kolo). Mimochodem Tourance Next se občas nepovedou a říditka kmitají, klidně od nové gumy - slyšel jsem a četl několikrát, prý to němci začali vyrábět v Číně. Dával jsem teď nové gumy a Tourance Next jsem už nebral, právě kvůli kmitání říditek na sjeté gumě.

V-Strom 650 kmitani treseni riditek

11.9.2019 v 22:59 | Nahoru | #22
Něco novýho v tomto?
U mě totéž na DL650, ale odhalil jsem uložení kyvky ko...
V zatackach s malym naklonem, nebo v nájezdu nejde plynule držet stopa. S větším naklonem a rychle je to ok, pod plynem taky.

Na hlavním stojanu, stranova vůle kyvky. Na konci kyvky to dělá několik mm, ale pozor, na první pohled to vypadá na ložiska v kole.
Udělat hned, než to odnese guma a nebo razama prdne kyvka v oku, stava se to u stroma, je pak na vyhoz.

Musi vejfuk dolů, vede zkrz kyvku... Pak péro a vahadlo. Na ose je jeden speciální klíč se zuby, udělal jsem ho z ořechu na rázový utahovák, tuším 24 mm?
Na lisování je dobrý dat loziska do mrazaku a kyvku ohřát horkovzduchem. Pak tam spadnou a nehrozí poškození.
Bacha na postup dotahování, dle manuálu pravá stana osa - imbus 16?=15 Nm, podržet v poloze a matka nalevo 90 Nm. Pak zubatá matka 100 Nm.

Naposledy editováno 11.09.2019 23:14:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist