globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.9.2019 v 18:58 | Nahoru | #1
Ahoj, pročetl jsem celé vlákno a chtěl bych se podělit s mojí zkušeností s popsanými problémy, jak řešit ono zmiňované chcípání motoru při startování.
Motorku jsem koupil od prvního majitele, který ji koupil v ČR na jaře 2017. Nájezd mám nyní 10000 km, a začal se při několikadenním stání u ní projevovat onen problém se starty a zhášením motoru. Odkaleno bylo a je, i přesto třeba nastartuje a běží až po pátém až desátém startu. Během projížďky se to projeví i u zahřátého motoru, kdy při pár zastávkách je jedna, kde to na poprvé nenastartuje, až třeba podruhé, či potřetí. Majitel se o ní staral dobře. Servis i bez nájezdu patřičných km, doklady od servisu i vyplněná serviska. Bohužel je již po záruce, a on tohle neřešil, že se to za něj projevilo minimálně. V servisu, kde i motorku koupil (Honda Autoelegance Brno) mu řekli, že u pár motorek měnili spínačku na řidítkách, ale že to je hrozná práce, a prý ať počká na svolávačku. Volal jsem o radu na Hondu ČR, a dopadl jsem tak, že mi akorát poradili nejbližší autorizovaný servis, že na to svolávačka není, a že to mohlo být řešeno jako záruční oprava zdarma, ale teď jedině za peníze. Dále k použití předepsaného oleje řekli, že je doporučen, a jiný by měl být dáván jen se souhlasem majitele motocyklu .
V servisu v Hradci mi pán ochotně poradil v rámci možností, a věc se má podle něj následovně. Dělá to prý vadná série spínaček, kdy je tam použitá nějaká chybná vazelína. Řeší se to výměnou celé spínačky, protože nejde rozdělat. Spínačka cca 4200,- bez DPH plus cca dvě hodiny práce. Jeho odhadem přibližně oprava za 6000,- Kč. Radil když to bude zlobit, tak zkusit spínač několikrát procvakat, nebo tam stříknout kontaktel s nejistým výsledkem, či to zahřát horkým vzduchem. Výměna to ovšem za něj řeší definitivně, a nehrozí to, že někde zůstanu stát s nepojízdnou motorkou.
Odkalovací hadičky na to dle něho nemají žádný vliv, a motorový olej rovněž. Když by se neodkalilo, tak to přeteče do motoru, a ten by měl max. "škytnout, spálit to, a zakouřit". K oleji byl opatrnější, že prý u DCT je první při reklamaci na co se ptá Honda, zda tam byl dáván předepsaný olej, a pokud ne jsou s tím dál problémy. Jinak do manuálu dávají rovněž 5-40 bez problémů.
Předchozí majitel zkusil kontaktovat prodejce v Brně, zda by nevyšli nějak při řešení této závady vstříc, když na to upozorňoval a jezdil k nim pravidelně na servis, ale dle jeho slov se mu vysmáli a jen ho svým přístupem nasr...
Dohodli jsme se, že to nechám na jaře při běžném servisu opravit, a on mi na to částečně přispěje. Tak asi taková zkušenost. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale stručněji bych to asi nepopsal .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.9.2019 v 22:02 | Nahoru | #2
klaude>
Pokud máš vadný spínač, projevuje se to přesně takto jako v ukázce. Všimni si, že motor běží celou dobu než uvolní spínač ze startovací polohy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.4.2020 v 16:54 | Nahoru | #3
klaude> Tak mě to dneska taky postihlo...po 4 letech.
Spínač starteru ....
Práce na 10 minut.
Rozebrat-prostříkat odmašťovákem-vyfoukat kompresorem-to všechno 3x.
Na konec jsem to procák WDéčkem a maká to naprosto perfektně.
Je to krásně přístupné.Stará vazelína vylítala tlakem vzduchu.
NEVÍM KDO A KDY řekl, že to nejde rozebrat.... Je to blábol.
Podle mě je ten spínač děravej jak řešeto, aby se v něm nedržela voda.


Naposledy editováno 20.04.2020 20:16:37
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09

TOPlist