globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.2.2018 v 23:56 | Nahoru | #211
T.E.CH> No úplně nerozumím tomu, jak čas vyřeší občasné zhasnutí motoru. Jak už tady někdo psal, i Varadero trpělo stejnou závadou a nikdo to neřešil. Mám na mysli to co píše Vilemx. Můžeš otáčet plynem rychlostí světla, ale klapky se otevřou podle "ekoprogramu". A tím se spláchne i střelení do sání a zhasnutí motoru. Protože žádná mimořádná situace pro řídící jednotku už nenastane. A na majitele původních AT se můžou vykašlat. Jo a mimochodem vývoj ŘJ aut má obrovský náskok před motorkama. Přeci jen je jich mnohokrát víc....

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.2.2018 v 09:49 | Nahoru | #212
Tak jde o odezvu plynu, ta je v autech dost často tragická....a to i v těch nových,byl bych opatrný v některých prohlášeních. Ono kolik se prodá "drahých" motorek aby to byl kupedc ochoten zaplatit.

Vydržel bych, pokud to je "závada" tak se to řešit bude.Pokud to je vlastnost, třeba taky půjde vyřešit, ač třeba na úkor emisí. A jak píšu, fakt si.. když si projedu mezinárodní fóra nikdo moc nestěžuje.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.2.2018 v 06:58 | Nahoru | #213

T.E.CH píše: Tak jde o odezvu plynu, ta je v autech dost často tragická....a to i v těch nových,byl bych opatrný v některých prohlášeních. Ono kolik se prodá "drahých" motorek aby to byl kupedc ochoten zaplatit.

Vydržel bych, pokud to je "závada" tak se to řešit bude.Pokud to je vlastnost, třeba taky půjde vyřešit, ač třeba na úkor emisí. A jak píšu, fakt si.. když si projedu mezinárodní fóra nikdo moc nestěžuje.



hej,ty jsi dealer hondy,nebo co?

máš tady za 6 let 41 příspěvků,ale vždy,když jsi někdo stěžuje na afriku,tak se objevíš začneš problémy bagatelizovat,že to je v pohodě a že to je normální a že by jsi byl opatrný a třeba to půjde vyřešit....to jak tady,tak i v jiném tématu o africe.

co to je za nesmysl?v kterých autech je dost často odezva na elektronický plyn tragická?

afrika evidentně má problém a když se lidi neozvou -a to důrazně a samozřejmě v záruční době,tak to bude střílet dál a můžou si tak akorát pro sebe opakovat tenhle nesmysl:to není vada......to je vlastnost....

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.2.2018 v 08:50 | Nahoru | #214
Dolph-cz taky jsem se nad tim zamyslel. a mimo jine-denne mi projde dilnou nekolik aut ruznych znacek (coz jiste znas taky) a za tech nemalo let jsem nezaznamenal jedinou spatnou odezvu na plyn. tady je to prpate samej odbornik

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.2.2018 v 22:43 | Nahoru | #215
Vím, že se opakuji, ale myslíte, že když dvě zcela nové motorky mají stejný problém - zhasnutí motoru a střílení do sání je vlastnost? A naprostá nevole Hondy to řešit je normální? A opakuji znovu, proč se žádný z testovacích redaktorů o tomto problému nezmínil? No je možné, že motorky předané k testování byly předem odzkoušené.... A chci toho opravdu tolik, aby motorka za cca 350tis prostě "normálně" fungovala?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.2.2018 v 23:07 | Nahoru | #216
Eso_Rimmer> No s tou odezvou na plyn to může být tak, že ekologické normy ji "ztupí". Motor se chová jaksi méně agresivně. Ale zase vlivem snižování objemů motorů u aut nastává opačný požadavek. Aby auto dělalo dojem, že "jede". Protože plný plyn používá při běžné jízdě málo kdo, mají auta s malým objemem křivku dávkování výkonu vyboulenou obráceně. Tedy malé zmáčknutí plynu přidá plyn hodně. Dá se to ověřit na dálnici, když pak mezi 1/2 a plným plynem již není cítit téměř žádný nárůst výkonu. I Africa tím, že má mechanicky ovládané klapky, nemá skoro žádný rozdíl mezi 3/4 a plným plynem. Je to dané změnou plochy průřezu, kterou klapky otvírají.
Prosím ber to jako téma k diskuzi a ne kritiku. Osobně jsem zažil auta i motorky, kde elektronika nezasahovala do ničeho a mnohdy to bylo prostě lepší. Samozřejmě je za určitých podmínek počítač lepší než mozek, ale musí znát konkrétní situaci. Mozek se lépe přizpůsobí. A HLAVNĚ je mozek schopen reagovat dříve, než situace vznikne. Například vrknutím plynu před překážkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

6.2.2018 v 06:09 | Nahoru | #217
NemaLbc> to,že se nad půl plynu nic neděje není způsobeno elektronickým plynem,ale tím,že má daný stroj nízký výkon.

měl jsem hromadu motorek,hromadu jsem měl půjčených,motorkařím 30let,jezdím asfalt i terén........a pokud je elektronický plyn dobře( nebo spíše normálně) udělaný,tak já osobně absolutně nepoznám rozdil od karburátoru,nebo stříkačky ovládané lankem.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

6.2.2018 v 10:01 | Nahoru | #218
Dolph cz-zcela souhlasim.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

6.2.2018 v 15:26 | Nahoru | #219
Jen tak mi tahle diskuse vyvolal vzpomínku na jízdu s vozem Škoda Fóbia 1,4 MPI. Kdyby někdo chtěl zažít špatnou odezvu na plyn, doporučuju

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:09 | Nahoru | #220

Dolph-cz píše: NemaLbc> to,že se nad půl plynu nic neděje není způsobeno elektronickým plynem,ale tím,že má daný stroj nízký výkon.

měl jsem hromadu motorek,hromadu jsem měl půjčených,motorkařím 30let,jezdím asfalt i terén........a pokud je elektronický plyn dobře( nebo spíše normálně) udělaný,tak já osobně absolutně nepoznám rozdil od karburátoru,nebo stříkačky ovládané lankem.



Aha, takže když jsou dvě stejná auta a už jsem to párkrát zažil, mají stejné motory akorát ten jeden motor je EURO3 a druhej EURO 4 a rozdíl v reakci na plyn je značně ale značně lepší ve verzi Euro 3, tak ten druhý má nízký výkon.Hmmm.. to tak to rozhodně nebude...typické to je třeba u Korejců 1,4 CVVT a nejen u nich. Rozdíl díky normám prostě je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:13 | Nahoru | #221

NemaLbc píše: Vím, že se opakuji, ale myslíte, že když dvě zcela nové motorky mají stejný problém - zhasnutí motoru a střílení do sání je vlastnost? A naprostá nevole Hondy to řešit je normální? A opakuji znovu, proč se žádný z testovacích redaktorů o tomto problému nezmínil? No je možné, že motorky předané k testování byly předem odzkoušené.... A chci toho opravdu tolik, aby motorka za cca 350tis prostě "normálně" fungovala?



Budou se měnit spínače, takže minimálně to startování bude vyřešené. Pokud před startovaním nesepne benzínová pumpa(díky spínači) , dělá to tyhle brikule.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:19 | Nahoru | #222

Eso_Rimmer píše: Dolph-cz taky jsem se nad tim zamyslel. a mimo jine-denne mi projde dilnou nekolik aut ruznych znacek (coz jiste znas taky) a za tech nemalo let jsem nezaznamenal jedinou spatnou odezvu na plyn. tady je to prpate samej odbornik



A podle čeho to poznáš? A to každé auto denně testuješ na odezvu plynu ? Dle jakých parametrů ?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:20 | Nahoru | #223

lopata75 píše: Jen tak mi tahle diskuse vyvolal vzpomínku na jízdu s vozem Škoda Fóbia 1,4 MPI. Kdyby někdo chtěl zažít špatnou odezvu na plyn, doporučuju



Ano typická ukázka, kdy to bylo hrůzostrašné, ale kluci tomu říkají nizký výkon. Ale je možné, že se každý bavíme o něčem jiném a tam bude zakopaný pes.

Naposledy editováno 07.02.2018 10:34:11

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:28 | Nahoru | #224

T.E.CH píše: A podle čeho to poznáš? A to každé auto denně testuješ na odezvu plynu ? Dle jakých parametrů ?

tohle opravdu potrebujes vysvetlit? to se pak tvym prispevkum vubec nedivim, vysvetluje to mnohe rekl bych, ze tobe clovek vysvetli opacny nazor horko tezko pro me je nazor dobornika (v tomto pripade dvou automechaniku, kteri se opiraji o mnoho desitek let zkuenosti) mnohem relevantnejsi, nezli tvuj teoreticky pohled na veci kolem sebe. samozrejme kazdeho vec. tahle diskuze smeruje do nikam, takze ano, mate samozrejme pravdu, chlapci

Naposledy editováno 07.02.2018 10:29:48

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:37 | Nahoru | #225
Elektronický plyn fakt s odezvou motoru moc nesouvisí. Jde o naprogramování řídící jednotky.

Pro vstřikování stejně máš nějaké čidlo, které měří otočení "klasického" plynu někde u klapky a podle toho ti dávkuje plyn. Třeba na LC8 jsou třeba ještě druhé klapky, které si řídí řídící jednotka sama. Zavedením elektronického plynu se toho tedy moc nezmění. Pořád bude záležet na tom jak je naprogramovaná řídící jednotka - koly paliva a kdy dává, případně jak pracuje se svýma klapkama.

Naposledy editováno 07.02.2018 10:38:31

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:38 | Nahoru | #226
Tak to že někdo opravuje auta, nic neznamená ač to nechci snižovat. Vysvětli, argumentuj, pokud nemám pravdu ,chybu uznám, nemám s tím problém.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:43 | Nahoru | #227

_zdenda_ píše: Elektronický plyn fakt s odezvou motoru moc nesouvisí. Jde o naprogramování řídící jednotky.

Pro vstřikování stejně máš nějaké čidlo, které měří otočení "klasického" plynu někde u klapky a podle toho ti dávkuje plyn. Třeba na LC8 jsou třeba ještě druhé klapky, které si řídí řídící jednotka sama. Zavedením elektronického plynu se toho tedy moc nezmění. Pořád bude záležet na tom jak je naprogramovaná řídící jednotka - koly paliva a kdy dává, případně jak pracuje se svýma klapkama.



Ano, ale to potvrzuje že ty různé Euronormy, na to vliv mají.Já tohle bral jako celek.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 10:57 | Nahoru | #228

T.E.CH píše: Tak to že někdo opravuje auta, nic neznamená ač to nechci snižovat. Vysvětli, argumentuj, pokud nemám pravdu ,chybu uznám, nemám s tím problém.

ty potrebujes vysvetlit, jak automechanik pozna, ze ma auto spatnou odezvu na plyn? svuj dotaz myslis opravdu vazne?

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 12:40 | Nahoru | #229
Ano myslím, ale i v módu že pozná že to je v pořádku a dle čeho soudí. Někdy automechanik nepozná ani že nedotáhl kolo. A poprosím piš k věci a nedávej otázky, čekáme fundované odpovědi odborníka. Děkujeme.

Naposledy editováno 07.02.2018 12:41:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 13:02 | Nahoru | #230
T.E.CH> Ale mě ta druhá motorka ještě ani jednou po nastartování nechcípla. Naopak zatím vždy nastartuje okamžitě. Ale už asi 4x během 1000 km zhasla při zmáčknuté spojce a minimální rychlosti. Např. pokud silnice hodně klouže (zima, mokro, prach..) a s vymáčknutou spojkou přijíždím pomalu k malému kruhovému objezdu. Ani nehnu s plynem, neřadím a motor zcela bez příčiny zhasne. Předtím jsem souvisle ujel víc jak 40 km, takže byl dostatečně zahřátý. To střelení do sání je taky naprosto bez vysvětlení. A přijde zcela nepravidelně od 20 do 300 km jízdy. Někdy je sotva slyšet, jindy je to rána jak hrom. Obě věci uměla i ta předchozí. I něco navíc.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 13:10 | Nahoru | #231

T.E.CH píše: Ano myslím, ale i v módu že pozná že to je v pořádku a dle čeho soudí. Někdy automechanik nepozná ani že nedotáhl kolo. A poprosím piš k věci a nedávej otázky, čekáme fundované odpovědi odborníka. Děkujeme.

umis pobavit takze podle tebe bude lepsi si zajit k posouzeni vlastnosti auta, konkretne motoru asi ke krejcimu, nebo k pekarovi jestlize nejses schopen pochopit, zachytit jasne trivialni myslenky a pod., dal si tady rozvijej ty tve teorie a kdyz se najde nekdo, kdo ti to bude bastit, jeho problem. nemam ani chut, ani cas nekomu vysvetlovat, jak dokaze automechanik posoudit zavadnost reakce na plyn. co treba tim, ze mu denne projdou od jednoho kousku treba tri ruzna auta? a ze jedno z nich reaguje s prodlevou? mam pocit, ze patris ke klasickym internetym chytrolinum. takze hodne stesti pri presvedcovani ostatnich

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 17:37 | Nahoru | #232
Kdyby jsi napsal, jak to je udělal by jsi lépe.Já nejsem odoborník, jen se o auta zajímám. Místo aby jsi napsal, jak to je, tak bohužel předvádíš pouze slohová cvičení. Škoda.

Naposledy editováno 07.02.2018 17:48:06

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 17:46 | Nahoru | #233

NemaLbc píše: T.E.CH> Ale mě ta druhá motorka ještě ani jednou po nastartování nechcípla. Naopak zatím vždy nastartuje okamžitě. Ale už asi 4x během 1000 km zhasla při zmáčknuté spojce a minimální rychlosti. Např. pokud silnice hodně klouže (zima, mokro, prach..) a s vymáčknutou spojkou přijíždím pomalu k malému kruhovému objezdu. Ani nehnu s plynem, neřadím a motor zcela bez příčiny zhasne. Předtím jsem souvisle ujel víc jak 40 km, takže byl dostatečně zahřátý. To střelení do sání je taky naprosto bez vysvětlení. A přijde zcela nepravidelně od 20 do 300 km jízdy. Někdy je sotva slyšet, jindy je to rána jak hrom. Obě věci uměla i ta předchozí. I něco navíc.



Tak divné to je. Jsou tam tedy i další věci ke kontrole. Co vím tak se tam kontrolují i další věci, je možné že tam bude nějaká závada. Vydrž dám vědět, pokud se něco dozvím. Písnu SZ tam bude postup a zkusíš to vyresetovat, třeba to pomůže. Klidně se připomeň. Do LBC jezdím docela často, tak můžem dát sraz. Tohle nedělá rozhodně každému.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 17:58 | Nahoru | #234

T.E.CH píše: Tak to že někdo opravuje auta, nic neznamená ač to nechci snižovat. Vysvětli, argumentuj, pokud nemám pravdu ,chybu uznám, nemám s tím problém.



tohle je opravdu diskuze o hovně.

elektronický plyn dokáže škrtící klapku otevřít opravdu beskurychle a stejně tak vstřikovače dokážou poslat tolik paliva,že ten motor utopí.

pokud se ti někdy zdá,že je reakce na plyn opožděná,je to jen a jen tím,že to takhle výrobce naladil a to zřejmě především z důvodu plnění emisních norem a úspoře paliva.

každopádně u toho nikdy nedojde ke střelení do sání-pokud je vše v pořádku -a to je to,co se tady řeší !a protože si na tenhle problém, zde na fóru,stěžuje více majitelů afriky,je zcela zřejmé,že se jedná o vadu a né náhodu.

.........ještě si dovolím jednu věštbu-brzy přijde nový model,ten to bude mít snad vychytané a tím to celé zvadne.zákazník zase ostrouhá......

a sorry,ty to tady zasíráš kecama o nějakých korejských autech a reakcích na plyn,které jsou subjektivní,nebo vymyšlené.

a teď jsem zvědav,jestli uznáš chybu.

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 18:41 | Nahoru | #235
Zdravím všechny. Mrzí mě, že jsem vyvolal spor mezi některými z Vás. Myslím, že se najde dobrý i špatný automechanik, jako v každém oboru. Elektronika a vše okolo spalovacích motorů není vůbec jednoduchá věc. I v F1 nebo Moto GP se výrobci potýkají s tím, jak optimalizovat výkon a průběh toč.momentu. A porovnání není jen subjektivní, ale i čas na kolo. Měl jsem na mysli hlavně to, že Honda vyřeší problém starší verze elektrickým plynem a podá to tak, že si je možné vybrat z různých režimů atd. No a mě a možná dalším prostě zbude, to co máme. Mluvil jsem i s lidmi, kteří se zabývají výrobou a programováním řídících jednotek. Možná by dokázali závadu odstranit, ale až po záruce, protože jinak by skončila. A vzhledem k tomu, že emise se u motorek neměří, Stálo by to za úvahu. Máte i s tímto někdo zkušenost? Díky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 19:10 | Nahoru | #236
NemaLbc> Zkušenost konkrétně s Afrikou nemám, ale na KTM 990/690 se mění mapa dost často - lidi tam strkají různé mapy pro jiné modely než mají, dávají tam jiné mapy pro výfuky, hrají si s tím sami apod. Takže já osobně se tohoto řešení nebojím, ale samozřejmě záleží na tom jaké máš možnosti na hondě - kačena má od výroby programovatelnou jednotku a je k tomu dostupný software na netu, honda netuším jak to má. Ale ten motor v ní není hnaný do nějakých extrémů, takže se neobávám, že by to nešlo doladit někým zkušeným.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 19:22 | Nahoru | #237
NemaLbc> zdenda to vystihl celkem přesně,já jen dodám,že to vidím tak 50/50.

někteří výrobci jednotky schválně zamykají,programují se obtížně,musejí se třeba paměni fyzicky vytáhnout a flešnout na stole.jak to má honda netuším.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 19:26 | Nahoru | #238
uz nejakou dobu pouzivam program na preprogramovani RJ a muzu potvrdit... nekdy je to sranda, nekdy ma clovek chut to "shodit ze skaly". v pripade masiny v zaruce bych od vsech moznych uprav a pokusu upustil a dusledne resil s prodejcem to, ze masina nefunguje tak jak ma.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 20:34 | Nahoru | #239
Díky za zkušenosti... Opravdu důsledně jsem se snažil reklamovat tu první Africu z dubna 2017. Kromě výměny start-spínače, svíček a zapalovacích modulů byl ještě zvýšen volnoběh. Při opakovaných testovacích jízdách mechanika a majitele se "prý" žádná závada neprojevila. Dokonce si pozvali člověka přímo ze zastoupení z Prahy, který se na ní svezl a dostal jsem odborné vyjádření o tom, že je v pořádku. Přitom jim na dvoře po nastartování asi po 10 vteřinách chcípla. Pokud několikrát po sobě rychle vrkli plynem, střelila do sání. Dozvěděl jsem se, že nemám při podřazování vrkat plynem a že prý s automat.převodovkou by bylo vše OK. Dokonce mi jí půjčili. Osobně raději mám pod kontrolou, který kvalt kdy použiju a levá noha má alespoň nějakou činnost. Za příplatek na ní namontujou řadičku. Tedy asi spíš takový přepínač blinkrů, který drží středovou polohu. No a nakonec jsem se unavil a domluvili jsme se výměně za novou úplně stejnou s doplatkem. Věřil jsem jejich tvrzení, že problémy mám jenom já, takže není téměř možné, aby se ta druhá chovala stejně. Pravdou je, že značné občasné vibrace do řidítek, kdy byl cítit každý výbuch i při více než 3000 ot/min a značné kolísání výkonu což odhaduji tak na -30%, dále během plynulé jízdy trojkou asi 50 km/h motor tak střelil do sání, že zhasnul a zadní kolo se nezablokovalo jen díky antih.spojce. A ještě další záhadné zhasnutí při rozjíždění. Což se několikrát opakovalo během 8500 km. Samozřejmě, že do sání si střelila mnohokrát.
Proto jsem naprostý skeptik, že bych se domohl nějaké nápravy od Hondy. Ale jak se různě dovídám, mají různé problémy i jiné značky, takže je to spíše o štěstí či smůle....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

7.2.2018 v 23:23 | Nahoru | #240
_zdenda_> No mě nejde o naladění výkonu a přiznám se, že jsem v tomto směru lajk. Ale na druhou stranu si říkám, že každé čidlo je napojeno do ŘJ. Tedy ABS, Kontrola trakce, spojka, stojánek atd. protože jsem přeci jen pár prográmků napsal (tedy pro užití v PC) a vím, že někdy nastane kombinace situací, kterou autor nepředpokládal, program vyhodí chybu. Záleží, jak je to ošetřeno. Někdy zhroucením, ale jindy návratem k nějakému "standardnímu" stavu. Což může nastat u Africy. Možná, že skutečně při podřazování mnoho lidí nevrká. Nebo při velmi kluzkém povrchu a vymáčknuté spojce může zadní kolo při brzdění nepatrně proklouznout, což zaznamená ABS. Navíc to může být při limitní rychlosti. A Ř. jednotka se snaží nějak reagovat. Třeba přeruší nebo sníží na moment vstřikování. Chudá směs způsobí střelení do sání nebo i zhasnutí motoru. Ale pokud by někdo zrušil vazbu na nějaké čidla, třeba by to pomohlo. Osobně nevím, jak dopadne na motorce ve velikém náklonu na limitu adheze pneu prudké zabrzdění přední brzdou. Přeci i když ABS zaznamená prokluz, nedokáže zabránit podklouznutí a pádu? Auto nemusí držet balanc. A když jsem na nestandardní situace narazil, dostal jsem se v terénu do situace, kdy nevypnutá trakce a hrkání po kamenech způsobila opravdu "zvláštní" chod motoru. Když to sečtu, již mnohokrát mě elektronický pomocníci na motorce i v autech překvapily v negativním směru a donutily jim "vyhovět". Rozuměj starat se ne o nastalou situaci, ale ještě o ně, čímž mi poměrně zkomplikovaly život. A na situaci, kdy by mi pomohly si nějak nemohu rozpomenout. A pokud je důsledkem jejich zásahů i abnormální chování Africy, Tak je zbytečné to dál komentovat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist