megamoto_dunlop_kveten





Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 17:02 | Nahoru | #1021
Pomalych technických pasáží znamená co? Jels vůbec někdy na motorce co ma 230kg pomalou technikou pasáž?
Kolem 2tis ty motorky jedou tak 25-30km/h
Říká ti něco změna převodu?
Vis k čemu je na motorce spojka?
Pobavils

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 22:11 | Nahoru | #1022

foxdive píše: Pomalych technických pasáží znamená co? Jels vůbec někdy na motorce co ma 230kg pomalou technikou pasáž?
Kolem 2tis ty motorky jedou tak 25-30km/h
Říká ti něco změna převodu?
Vis k čemu je na motorce spojka?
Pobavils



Chápu, jezdit pomalu je těžké a než se to naučit, je mnohem snazší kopat kolem sebe. Spojkou uhlazuješ projev motoru, abys udržel trakci. Pokud bys spojkou konstantně redukoval převod, tak ji spálíš, což jsem už párkrát potkal.
Převody jsou u cesťáka vždy boj, pokud chceš jezdit technické sekce a zároveň dálnici bez vytočeného motoru, proto potřebuješ v nízkých otáčkách traktoroidní projev, ne to zpřevodovat jako trialku. Třeba jednou sjedeš z šotoliny do něčeho zajímavějšího a také na to přijdeš .

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 22:35 | Nahoru | #1023
Jako na co přijdu?ze chcu jezdit technické pasáže a pak s tím poletim po dálnici 150?
Pokud chceš jezdit takové pasáže jak píšeš tak si k tomu motorku prostě upravíš a máš ji více méně na takové podmínky ježdění ,a proč bych spojkou redukoval konstatne převod, ten si prostě upravíš jak sem psal
Pokud ho neupravis tak na tom cestaku prostě nepojedeš pomalu ten technický úsek,pokud ovšem nemyslíš pomalu 30km/h a kopecek v lese mezi stromama

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 22:55 | Nahoru | #1024

foxdive píše: Jako na co přijdu?ze chcu jezdit technické pasáže a pak s tím poletim po dálnici 150?
Pokud chceš jezdit takové pasáže jak píšeš tak si k tomu motorku prostě upravíš a máš ji více méně na takové podmínky ježdění ,a proč bych spojkou redukoval konstatne převod, ten si prostě upravíš jak sem psal
Pokud ho neupravis tak na tom cestaku prostě nepojedeš pomalu ten technický úsek,pokud ovšem nemyslíš pomalu 30km/h a kopecek v lese mezi stromama



Jo, mám lehkou, která tu trialovou jedničku má a pak mám těžkou, která s dálnici nesmí mít problém, ale stejně tak musí zvládnout projet více méně cokoli, protože když jsem několik dní cesty od domova, těžko si doběhnu pro lehkou. Moci jet skutečně za nosem, je bezva pocit, tuším, že máš 800 kačenu, ta ten potenciál rozhodně má, dej tomu šanci .

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 23:16 | Nahoru | #1025
Jasný to ti neberu, akorát nechápu tu dálnici a ještě třeba na spalkoch, 790R nemám,jezdil jsem ji jen chvíli na zkoušku pár týdnů, terén sem pověsil na hřebík už před pár lety, za sucha co chci projedu na 19kole ale nějak to uz nevyhledavam ,jezdím silniční obutí

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 23:30 | Nahoru | #1026

foxdive píše: Jasný to ti neberu, akorát nechápu tu dálnici a ještě třeba na spalkoch, 790R nemám,jezdil jsem ji jen chvíli na zkoušku pár týdnů, terén sem pověsil na hřebík už před pár lety, za sucha co chci projedu na 19kole ale nějak to uz nevyhledavam ,jezdím silniční obutí



MT 21 je super guma .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 00:51 | Nahoru | #1027

foxdive píše: Pomalych technických pasáží znamená co? Jels vůbec někdy na motorce co ma 230kg pomalou technikou pasáž?
Kolem 2tis ty motorky jedou tak 25-30km/h
Říká ti něco změna převodu?
Vis k čemu je na motorce spojka?
Pobavils


Ty také Jinak na motorce, natož 230 kg těžké a ještě k tomu v terénu, jsem naprosto marný....
Dovolím si tvrdit, že na těch těžkých potvorách jezdí v terénu víc lidí rychlostí od 10 do 30 km/h, než lidí, co si ji pořizují na rychlý "Dakarský" průlet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 06:45 | Nahoru | #1028
vilemx> Na te brzde pokud bude obsluha spravne jemně přidávat plyn tak nameris nesmysl ne? Tam proste das plnej a cekas. No a moc motorek asi plnej ve 2tis nezkousne. Mereni na pul plynu, na čtvrt plynu atd by byla pokaždé jina křivka a popravdě, nevim jestli by z toho nekdo neco vyčetl...

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 07:36 | Nahoru | #1029

vilemx píše: Ty také Jinak na motorce, natož 230 kg těžké a ještě k tomu v terénu, jsem naprosto marný....
Dovolím si tvrdit, že na těch těžkých potvorách jezdí v terénu víc lidí rychlostí od 10 do 30 km/h, než lidí, co si ji pořizují na rychlý "Dakarský" průlet...

su rád
Na těch těžkých potvorach tak jezdí jak pises víc lidí protoze mají strach z toho že to neumí, nebo si myslí ze jo, ale mají strach ze to nezvládnou,maji strach že to rozbijou vždyt je to drahy, a taky zastavit to ve velké rychlosti taky není sranda takže žádné dakarske prulety
Stejně je jenom pár motorek co to zvládnou ,myslím mastodonty nad litr

Naposledy editováno 04.10.2020 07:38:27

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 08:23 | Nahoru | #1030
Už se zase hledá svatý Grál? Pohodlného cesťáka co poletí po dálnici s těžkým převodem aby šetřil palivo, a v terénu díky svému traktoroidnímu motoru dokáže jet kousek nad volnoběhem? GSáci mají jasno, ostatní buď stále hledají nebo to vzdali...

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 08:42 | Nahoru | #1031
Takže to není GS ale SG-svatý grál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 09:30 | Nahoru | #1032
assassin> Pokud neni obsluha brzdy kopyto bez citu pro techniku, tak u lankovych plynu snad dokaze po par pokusech najit nejefetivnejsi polohu plynu, pri ktere se notor sebere z volnobehu. U RbW to asi uz resi ECU sama. Tech je dnes snad uz drtiva vetsina, takze by ty grafy mohly lezt z brzdy oz od minimalnich otacek, kdy ECU jeste dovoli motoru bezet. U motorek, ktere se tvari, ze jsou i do terenu, to povazuji za dulezity parametr. Klidne by na ose vedle otacek mohla byt i rychlost na jednicku. Pak by bylo hezky videt, jestli ty nazory, ze tahle motorka se kvuli trivalci nebo jina kvuli casto se palici spojce (moc rychle jednicce) do terenu nehodi.

Naposledy editováno 04.10.2020 09:35:43

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 09:43 | Nahoru | #1033
foxdive> Presto jezdit mimo asfalt na velkych motorkach fakt vubec, ale vubec neumim a vubec nevim, o co jde, tak ty prulety mastodontu hodne limituje samotna pouzita technika. Gumy, rafky, tlumice mnohdy nesnesou takove zatizeni. Takze clovek to holt musi probublat, aby mu motorka jeste nejaky ten patek slouzila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 11:03 | Nahoru | #1034
Mr.Dreamer> Ja som zasa počul, že žiadne KTM nebývali v nízkych otáčkach nič moc, keď tak sa muselo spojkovať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 11:36 | Nahoru | #1035
Metric> Presne to je jeden z hlavnich duvodu, proc jsem nesel do LC8 nebo Bawa. Prestoze treba velke GS dole motoricky funguje, tak na muj vkus ani jejich priplatkova pomala jednicka nebyla dost pomala a v kombinaci s jejich spojkou pro me nepouzitelny vergl. Zajimave je, ze i Varan prechodem z karbece na FI ztratil schopnost citlivych rozjezdu nekde v bahne nebo na korenech a oproti karbecu si v tomhle dost pohorsil.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 12:43 | Nahoru | #1036
vilemx> No jasne to ti takhle nabrzdim cokoliv od nuly, budu hezky plynule přidávat a v peti dam plnej, co z te křivky ale vyctes nevim... to uz ti tu křivku muzu rovnou od oka nakreslit na papír.

Naposledy editováno 04.10.2020 12:44:10

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 13:26 | Nahoru | #1037

vilemx píše: ...Zajimave je, ze i Varan prechodem z karbece na FI ztratil schopnost citlivych rozjezdu nekde v bahne nebo na korenech a oproti karbecu si v tomhle dost pohorsil.


Tahat tenhle pojízdný gauč do bahna,to už je diagnóza Výrobce pochopil,že 99% majitelů to do blata tahat nebude a že víc potěší pokud se jim podaří trochu zkrotit tu nenažranost karburátorové verze,než řešit jemnost nástupu...
Kačena je jasná,kde jsou koně,tam není není spodek,respektive snad všechny KTM tak fungují.BMW si pomohlo variabilním časováním,Suzuki zas výfukovou přívěrou.

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 15:32 | Nahoru | #1038
Přitom by stačilo všem cendurům, které se alespoň trochu tváří, že jsou na cestování i mimo asfalt, odstupňovat převodovku s extra krátkou jedničkou. Něco, co měl u aut třeba Duster nebo běžně mívají náklaďáky.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 16:26 | Nahoru | #1039
vilemx> Na motorkach kde je pomalá jednička jezdím na dvojku a spojkuju

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 18:17 | Nahoru | #1040
Mě připadá jednička na Africe dostatečně pomalá. Rozhodně pomalejší než byla na XT660R. A komu to nestačí může spojkovat.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 18:48 | Nahoru | #1041
Spojkovat přece nemůžeš, spalis spojku
Me jede moto na volnobeh cca 12 v hodině, kroutak je tam hned a zvuk to má jak traktor takže super
,dvojka, trojka se posbírá úplně v klidu od 1500 otáček,dnes sem to schválně testoval, víc já nepotřebuju pokud jo tak bych dal o zub menší pastorek jak se dává na Rko a nebylo by vůbec co řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2020 v 23:05 | Nahoru | #1042
foxdive> volnoběh cca 12 km/h (dvojnásobek svižné chůze nebo-li pádlování na lachtana) je už docela kalup na čtvrt tuny někde v rozježděné bahnité koleji nebo vodou stržené stoupající úvozové cestě či kamenité stezce. Pro 99.99 % času stráveného na motorce většinou lidí naprosto zbytečná vlastnost. Ale kvůli tomu 0.01 % - stačí se párkrát zakutat, utavit spojku nebo kvůli chcípnutí či náhlému záběru a ujetí pod prdelí lehnout - pak člověk zanevře na velkou motorku mimo asfalt. což je, podle mě, docela škoda.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.10.2020 v 10:53 | Nahoru | #1043


mě tyhle netové diskuze prostě baví .... každý si to přebere přes své zkušenosti a to je pak těžké se nějak domluvit

něco jsem na mastodontech v terénu najel (TA,LC8 950), teď jezdím na lehčí (690/701), ale ne na lehké-ostré a jestli mě něco prudí tak jsou to úzké převodovky a v podstatě na všem kromě TA/AT jsem dával pomalejší převod a kromě LC8 950 jsme pak byl zpruzelý na dálnici

U LC8 950 jsem jezdil svod 2-1 který zlepšil fungování motoru v nízkých otáčkách - dlouhodobě klidně použitelné otáčky klesly z 3000 na cca 2300 a to že to ztratilo pár koní v maximu mě fakt netrápilo a podvozek byl luxusní

vilmex má pravdu v tom přirovnání - člověk si říká kvůli kousku to nebudu řešit (gumy-převod) většinu zvládnu v pohodě (sucho-lehký terén), ale jak dojde na lámaní chleba tak je to řehole

P.S. vilemx - zapínej si v příspěvcích sarkasmus - jestli Ty v terénu na mastodontu neumíš tak my ostatní jsme úplně marní, ty trialové základy jsou prostě znát to Ti už nikdo neodpáře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.10.2020 v 12:05 | Nahoru | #1044

vilemx píše: foxdive> volnoběh cca 12 km/h (dvojnásobek svižné chůze nebo-li pádlování na lachtana) je už docela kalup na čtvrt tuny někde v rozježděné bahnité koleji nebo vodou stržené stoupající úvozové cestě či kamenité stezce. Pro 99.99 % času stráveného na motorce většinou lidí naprosto zbytečná vlastnost. Ale kvůli tomu 0.01 % - stačí se párkrát zakutat, utavit spojku nebo kvůli chcípnutí či náhlému záběru a ujetí pod prdelí lehnout - pak člověk zanevře na velkou motorku mimo asfalt. což je, podle mě, docela škoda.

ano to máš pravdu, ale já takové věci nejezdím tak mě to netrápí jinak bych měnil prevod jak sem psal, a do bahnite stoupajici koleje bych to poslal pěkně pod plným a modlil bych se kam dojedu u tak těžké motorky to podle mě ani moc jinak nejde, jak se znám tak vždy jak šli nohy dolů a začlo padlovani tak sem za chvíli skončil

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.10.2020 v 12:08 | Nahoru | #1045
Honza-TA950> taky jsem chtel napsat, ze pohled vilema bude dost odlisnej od ostatnich - vetsine lidi bude jednicka co dokaze jet rychlosti chuze k nicemu, protoze pri tehle rychlosti neudrzi rovnovahu. trialisti maji tohle uplne nekde jinde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.10.2020 v 13:40 | Nahoru | #1046
foxdive> no jednoho co to dal na rozmotanou trojku v úvozu znám ....pak si rozmotal kotník a letěl pro něj vrtulník

na ty nohy dole prostě na mastodontu vždycky jednou dojde ...dřív nebo později přijde únava, horší terén než je technika, s naloženou motorkou to přijde ještě dřív než na vyjížďce kolem komína bez bagáže apod. a pak jde o jistotu a posun vpřed

assasin - to sice ano, ale traktoroidní jedničku a plynulý průběh u mastodontů ocení každý kdo se někde zajebal - nadupané LC8 poházené kolem výjezdu a stará afrika kadla kadla kousek nad volnoběhem a vyjela

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.10.2020 v 21:46 | Nahoru | #1047
Honza-TA950> mas na mysli Cizaka?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.10.2020 v 22:35 | Nahoru | #1048

vilemx píše: Přitom by stačilo všem cendurům, které se alespoň trochu tváří, že jsou na cestování i mimo asfalt, odstupňovat převodovku s extra krátkou jedničkou. Něco, co měl u aut třeba Duster nebo běžně mívají náklaďáky.



Tohle je jedna věc, kterou jsem nikdy nepochopil. Jasně, chápu, že velké skoky u převodovky mohou být mechanicky více namáhané, ale proč neudělat poměr mezi 1 a 2 a pak mezi 5 a 6 mnohem větší, než je běžné, právě pro ty technické pasáže a dálnici, je to tak velký technický problém nebo jen malá poptávka?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

6.10.2020 v 07:00 | Nahoru | #1049
Takto nějak pro mě blbě odstupňovanou převodovku sem měl na xr650l
Při normálním ježdění ok, ale třeba v písku, po poli nebo hlubokém sněhu musel člověk mít pořád za jedna dvojka to prostě nepobirala, když se do toho naletělo v rychlosti tak ok ,ale pokud šel člověk z nuly tak to prostě nešlo, jednička plný, dvojka na pár sekund a zase jedna

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

6.10.2020 v 21:33 | Nahoru | #1050
Dneškem představená KTM 890 Adventure R Rally v nějaké líp vybavené limitce. Za 21.200 éček. Kluci si vzali do lesa lepší gumy a pomalou jedničku ani nepotřebovali
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přední tlumiče Africa Twin CRF 1000 Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 5 Včera v 22:04 Pet1970
24-28072021 - AT- IT-SI Honda CRF1000L Africa Twin xname3 0 Včera v 08:37 xname3
Info k Albánii [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 52 21.6.2021 v 20:33 kerut
Plánování trasy Černá Hora, Albánie... Honda CRF1000L Africa Twin Bafan21 2 20.6.2021 v 02:34 Bafan21
pneu na Africu Honda CRF1000L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... AfricaXena 24 17.6.2021 v 16:51 Bafan21


TOPlist