motozem_rijen





Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.9.2020 v 10:26 | Nahoru | #991

Hanz.D. píše: dave-lister> a který to jsou?


Vyvoskoval jsem rám a ty držáčky na nádrži.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.9.2020 v 10:34 | Nahoru | #992
dave-lister> Co znamená "vyvoskoval"? To inkriminovaná místa stříkáš (potíráš) nějakým super voskem, který na tom udělá takovou vrstvu, že se v průběhu času neumyje nebo neoprší?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.9.2020 v 11:27 | Nahoru | #993
MirSe> Do trubek v rámu jsem nastřikal vosk a ty držáčky na nádrži jsem přestříkal voskem Je to standardní vosk který se používá na ochranu dutin v autech. Zateče do všech záhybů, odpuzuje vodu a lepí jako lepidlo. Je to viditelná hmota, hnědá a až žlutá barva.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

27.9.2020 v 10:01 | Nahoru | #994
Včera jsem taky vystříkal trubky(na motorce),budu to muset očistit,kde to vyteklo.V principu je potřeba ošetřit proti korozi všechno,co je z Japonska,jejich ocel a antikorozní úpravy nejsou zrovna optimální.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 09:26 | Nahoru | #995
Animals21> fakt hrůza,to u mého 10let starého Vstroma nikde nic nerezaví.
Pak si kup novou motorku

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 12:28 | Nahoru | #996
Ta Afrika je fajn motorka, chápu lidi, co jí chtěj, taky se mi líbí (líbila, dnes bych vybíral maliličko jinak, ale to je o vývoji preferencí"co chci jezdit"), kór 1100 AT. Během let jsem u motorek došel k tomu, že KAŽDÁ MÁ NĚCO. A pokud to něco je snadno vyřešitelné, tak je to lepší, než aby to byla nějaká neviditelná časovaná bomba jako u jiných.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 14:15 | Nahoru | #997
Animals21> dnes užbys *friku nekoupil? Já zvazuji nad Afrikou rv 2018 nebo nad novým Vstromem 1050 nebo KTM 790 adventure. Chci moto ma ktere se dá i denně dojíždět do práce +výlety okolo komína tak i motodovolena...

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 15:04 | Nahoru | #998
Byla to kombinace více věcí - a) dušový kola. Je to dlouhé povídání a podle mě na takovou motorku nepatří, čemuž odpovídá i to, že nová Afrika, KTM790, ani 850GS už duše nemají. Taky byla na obzoru 1100 i když nakonec přišla později a je dražší, než avizovali dealeři. Ta už by se mi líbila (AS), ale zas cenovka je moc vysoko. Ta už pro mě byla vysoko u 1000, ale ne její hodnotu, ale "co za ty peníze dostanu jinde". Za 300 u staré Afriky už jsem pokukoval radši po KTM 790 R a za 400 u nové bych volil KTM 1290 S (R bych myslím nedosáhl )

Jednoduše jsem si to nemohl v sobě nějak obhájit a taky nemám moto jen jednu a zvažoval jsem vyměnit Speed Tripla za Tuono

Dopadlo to tak, že jsem si přivezl z D 2016 litrového Stroma. Určitě je Afrika krásnější a víc do offu. Ale sehnal jsem ho za krásnou cenu a hlavně mi ta motorka sedla posezem. Dal jsem na ní letos 15tis km a to byly jen 2 menší dovolené.

A co bych volil dnes - myslet to vážně s víc off, tak 790R (normálně verze je nonsense podle mě) + rally paket, případně 700 Tenere. Podle toho, jaké bych měl s offem plány. To jsem nakonec ale vyřešil s WR250R a to už je zase taky trošku něco jinýho. za 400 tis bych volil 1290, protože to prostě jede jak kráva. Pořád si ale myslím, že je Afrika krásná a při vhodné kombinaci zamýšleného on a off ježdění, je pro spoustu lidí ideální. A taky asi musíš mít srdce házet o zem něčím za tolik peněz a to já nemám

Sorry, je to takový delší nesourodý text, psal jsem to, jak to přišlo.

Naposledy editováno 01.10.2020 15:04:38

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 15:06 | Nahoru | #999
A ještě dodatek - loni bylo pár poslední ofiko ATAS v ofiko síti za 325tis, Jarov je měl dokonce za 315tis Kč. Pak měl pár kusů šedivky WestMoto, tam byla cena myslím 280-290tis. Psal jsem si tu s někým, kdo to tam koupil a v Hondě v Plzni mu to normálně zaregistrovali do celoevropské záruky a normálně se k němu chovají jako kdyby to koupil u nich.

Proč to píšu - podívej se na ceny na inzerci. Sorry, nedokážu si v sobě obhájit koupit rok až dva jeté motorky s 10tis km za cenu jako se prodávala nová. A starší model 2016 s lankem na plynu bych nechtěl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 15:44 | Nahoru | #1000
Animals21> já OFF nejezdím vůbec jen silnici. na moto jezdim v létě denně do práce pár X za měsíc kolem komína a jednou za rok motodovolená cca 2000kn celkem asi 8-10 tis km
Tak sháním něco spolehlivého. Dívám se i po novem stromovi 1050XT i ta KTM 790 adventute ale ne R ta je moc "vysoká"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 15:58 | Nahoru | #1001
trafika> A co takhle něco s motorem Rotax?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 16:08 | Nahoru | #1002
Kohlstein> co máš na mysli?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 17:39 | Nahoru | #1003
Animals21> Nová Afrika duše stále má, to len Adventure Sports verzia má bezdušáky.

U GS sú bezdušáky na normálnej aj Adventure verzii.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 17:44 | Nahoru | #1004
trafika> Pozrel by som sa ešte aj na Tigra - ak píšeš, že KTM je moc vysoká, asi s ním nebudeš mať taký problém ako ja (bol mi malý). Strom za mňa žiadna sláva, mal som ho požičaný na deň... ale zasa možno je spoľahlivejší, so starým Tigrom som problémy nemal, ale nový som nekúpil.

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 18:39 | Nahoru | #1005
Metric: proto je tam v zavorce to AS jako Adventure Sport.

Oproti spouste motorek ma pro me Strom dve vyhody - je na nej vazne spoleh. To je pro cestovani dulezite. A sedi mi ergonimii.

A taky se da ojety sehnat za vyznamne lepsi penize nez ojeta Afrika.

790 bez R nedava smysl.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 19:18 | Nahoru | #1006
trafika> Neznáš Caponord? Za trochu peněz taky spousta muziky.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 19:37 | Nahoru | #1007

Animals21 píše: Metric: proto je tam v zavorce to AS jako Adventure Sport.

Oproti spouste motorek ma pro me Strom dve vyhody - je na nej vazne spoleh. To je pro cestovani dulezite. A sedi mi ergonimii.

A taky se da ojety sehnat za vyznamne lepsi penize nez ojeta Afrika.

790 bez R nedava smysl.


S tou poslední větou naprostý souhlas
Strom je určitě dobrá motorka, s kroutakem ktery ma maximum myslím v nejnižších otáčkách ze všech cendur

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

1.10.2020 v 20:36 | Nahoru | #1008

Animals21 píše: Metric: proto je tam v zavorce to AS jako Adventure Sport.

To som si nevšimol, sorry.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 07:41 | Nahoru | #1009
Výběr motorky je hrozně individuální a od stolu to jednoduše nejde. Pro mě Strom rozhodně nebyl první volba a není určitě nejhezčí, nejsilnější, nejobratnější a nevím co nej, ale sedl mi perfektně. Teda ona mi sedla i 1260 Enduro (hodně na špičky teda ), ale to už byla fakt raketa, snad 460tis Kč. Třeba 950 jsem chtěl vrátit hned po rozjezdu, tam bylo jasný, že posez mi absolutně nesedí. Na druhé straně Stromek má výborně naladěnej motor a jak už tu padlo, tak maximum krouťáku je už na 4tis otáčkách. Prostě ten výkon máš k dispozici kdykoliv a hned, je to na rychlé (nebo jakékoliv vlastně) cestování perfektní. Za mě je to skvělá motorka.

Nevím, jaký máš rozpočet, ale vyzkoušej určitě Multi(e)strádu 950, Tigry XR i XC, na mě udělal obrovskej dojem Tiger 1200, ale mohl by ti dobře sedět i bawor 800-850 (fakt nevím, co ten rozpočet). Capo je taky výborná motorka, navíc to není tuctovka. Je toho dost myslím.

Naposledy editováno 02.10.2020 07:42:32

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 11:50 | Nahoru | #1010

Animals21 píše: maximum krouťáku je už na 4tis otáčkách

Musím Ťa opraviť - to platilo pre 1000ku (teda do minulého roku). Nový má max. v 6000. (Pre porovnanie - AT má v 6250.) Ale ťahá dosť.

Inak pekný zoznam motoriek na testovanie, ja by som možno ešte pridal Super Ténéré, ak nie si príliš vysoký (je dosť malá). Pokiaľ nechceš jazdiť mimo cestu, ešte asi aj Versys 1000 - z tých motoriek, čo som testoval (takmer všetky 800-ky a 1000-ky) mi najviac sadli práve Versys a Multistrada (950). Na Versyse sa ale nestálo tak pohodlne.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 13:22 | Nahoru | #1011
tebe hodně baví naprosto malicherné opravovaní lidí, viď? Odkazuju se na svého Stroma, to je z toho textu myslím víc než patrné.

Když si najdeš grafy průběhu výkonu a kroutícího momentu pro Stroma od roku 2014, tak zjistíš (ty asi víš), že od 4000 do 7000 otáček je krouťák víceméně na maximu, což je to, o čem tu mluvíme. To je prostě luxusní naladění motoru. Některá měření ukazují maximum opravdu už ve 4tis, některá ukazují ve 4tis cca 95% a těch tebou zmiňovaných 100% je v 6tis. Ale to jsou naprosto minimální a prakticky nepodstatné rozdíly. A viz obrázek, někde na motorové brzdě naměřili max v oněch 4tis.

1050 už je bohužel uškrcen další Euro normou.

Průběh kroutícího momentu Afriky není tak plochý jako u Stroma a přestože je ten motor příjemnej, je takovej točivější. Jak podle grafu, tak reálně - najel jsem na ní asi 2000km. A taky se opět bavíme o litrové Africe. Tak jsem to z výběru Trafiky chápal.

Btw. jak jsi spokojen s Tigrem? Já osobně byl zklamaný, ten motor jakoby nejede a musí se dost točit. Navíc do offu je jeho naladění taky dost nevhodný. Ale jsou lidi, co s ním objeli svět, takže to jsou asi jen mé pocity

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 13:23 | Nahoru | #1012

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 13:46 | Nahoru | #1013

Animals21 píše: tebe hodně baví naprosto malicherné opravovaní lidí, viď?

Je mi ľúto, ak som sa Ťa dotkol, ale nenapadlo mi, že by si sa mohol uraziť.

Na tých starých je to pochopiteľne tak, ako hovoríš. Tu je graf z testu Motorradu, síce im tam ukazuje špičku v 6700, ale už v 3800 je to možno percento-dve pod tým:


Je tam vidieť aj tá Afrika, že má v stredných otáčkach špičku, ako hovoríš.

Animals21 píše: Btw. jak jsi spokojen s Tigrem? Já osobně byl zklamaný, ten motor jakoby nejede a musí se dost točit.

Pre mňa to nie je vada. Podľa môjho názoru mal aj v nízkych otáčkach dosť výkonu a bol plynulý, naopak Afrika mi prišla ucukaná. Ale môžem potvrdiť, že lepšie ide, keď sa vytáča.

Animals21 píše: Navíc do offu je jeho naladění taky dost nevhodný.

To už vada je (pokiaľ teda jazdíš off), ale 900-ka mi v tomto príde lepšia. (Stále je lepšia v 2. polovici otáčkového spektra, ale dá sa používať aj na spodku.)
Inak ergonomicky aj odpružením lepší ako konkurencia, aspoň teda tie staršie modely, teraz je v tej kategórii pretlak a 900-ku som si už nekúpil. A s výnimkou nutnosti čistiť teleso škrtiacej klapky, pretože po istej dobe off jazdenia sa zanieslo a chcípalo to na voľnobeh, som s ním za cca 50 tis. km nemal problémy. Počul som, že to bola vada len 1. generácie (2011-2015), ale to nemôžem potvrdiť.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 13:57 | Nahoru | #1014
Metric> Mně na drtivé většině grafů štve, že začínají až někde kolem 2.500 otáček. Přitom značná část lidí jezdí na (c)endurech v terénu (pokud tedy v terénu vůbec jezdí) na bubláka mezi volnoběhem a třemi tisíci - tedy pokud to naladění motoru vůbec dovolí, aby nevyskočil z rámu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 14:29 | Nahoru | #1015
vilemx> To umí možná stará Afrika.Novějším motorům se dole moc nechce.Něco mále se dá odečíst z toho začátku průběhu.A pokud je to na pikaču,pomoct si změnou převodu.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 14:45 | Nahoru | #1016
Anti> Tak jasne, neni to zadna hitparada, jako treba u bagru. Ale nektere motory jsou pouzitelne, jine proste ne. A clovek to pozna jedine az na zivo, kdyz se rozjede, protoze grafy jsou umyslne osekane. Jako by se vyrobci stydeli, ze jejich motor ma na zvyseny volnobeh jen par koni.

Naposledy editováno 02.10.2020 14:47:52

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 16:10 | Nahoru | #1017
Nejsou úmyslně osekane, měření se provádí na poslední rychlostní stupeň tam sou ti parametry pod 2 tis úplně k ničemu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 16:40 | Nahoru | #1018
foxdive> Jasně, postup měření výkonu mi je znám. Nic ale přece nebrání změřit výkon i na nižší kvalt od volnoběhu do dvou tří tisíc a potom křivky napasovat na sebe.

Jenže jednak je to práce navíc, ke všemu ovlivněná šikovností testera správně citlivě přidávat zlehka plyn (i když v době palivových map a el. plynů asi zbytečná obava). A také moc lidí nezajímá porovnání, jak je motorka hodná nebo zlá při pomalé jízdě. Nechávají se překvapit, až se na ní projedou

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2020 v 20:16 | Nahoru | #1019
V dnešní době je to hlavně o kobylách...viz nářky nad tím,že nová Afrika má "jen" sto koní...Proto KTM,a německá odpověď 1250...
Stará Afrika to uměla hlavně díky motoru z čopra...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2020 v 16:09 | Nahoru | #1020

vilemx píše: Metric> Mně na drtivé většině grafů štve, že začínají až někde kolem 2.500 otáček. Přitom značná část lidí jezdí na (c)endurech v terénu (pokud tedy v terénu vůbec jezdí) na bubláka mezi volnoběhem a třemi tisíci - tedy pokud to naladění motoru vůbec dovolí, aby nevyskočil z rámu.



Čteš mi myšlenky, jediná Afrika vypadá, že se nelekne pomaloučkých technických sekcí. U Storma a Strady to chápu, ty tíhnou více k silnici, ale u KTM je to trochu zklamání. Musím dodat, že jsem 1090 nikdy nejel, takže třeba graf neříká všechno, ale myslím si, že třeba 950 by kolem 2000 vypadala lépe, ta se technické jízdy nezalekne .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Světla Honda CRF1000L Africa Twin 6yx 26 11.10.2020 v 20:11 Jarmil33
Výměna svíček a nemilé překvapení... [1 ... 5, 6] Honda CRF1000L Africa Twin grepik 154 6.10.2020 v 11:44 DZARDINO
Africa Twin DCT nejde řadit ani nas... [1, 2] Honda CRF1000L Africa Twin Mekymekytalo 31 2.10.2020 v 17:15 SuperSic58
Jazdenie na jesen/v zime a zahriati... Honda CRF1000L Africa Twin embeathome 7 21.9.2020 v 17:27 Maxipes_Fík
Moto servis Honda Honda CRF1000L Africa Twin Ritchie75 7 19.9.2020 v 17:29 K596

TOPlist