bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.2.2020 v 16:12 | Nahoru | #871

Boro9 píše: foxdive>

Olej + olejový fltr jsem si měnil sám už ve 48000 km .. , na to není třeba servis ..

přesně jak píše animals. Zkresluje to cenu, takže tvůj údaj o ceně je o ničem pro ostatní

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.2.2020 v 20:59 | Nahoru | #872

Boro9 píše: Před měsicem velký servis v 48000 km ( u mne v 51 000 ) ventily, filtry, svíčky - ( olej a olejový filtr už ve 48000 km ) - vše bez jakéhokoli problému., mašina šlape jak hodinky .
Kdyby někoho zajímala cena tak cca komplet za 9 100,- - nejdražší položka jsou 4 iridiové svíčky 1000 / ks a práce cca 3800,-



Zkontrolovat ventily a dát nový svíčky za 9100kč?+ možná ještě vzducháč. Dobrá cena

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.2.2020 v 18:55 | Nahoru | #873
Ahoj hoši, pokusil jsem se prokousat celým vláknem, ale je toho opravdu hodně. Stal jsem se novým majitelem Afriky 2016, najeto 17 tkm. Z vlákna jsem pochopil, že největším problémem je kondenzát oleje, který je nutno vypouštět hadičkou a tlačítko startéru, resp. jeho vazelína. Jsou tyto problémy už vyřešeny, resp. mohl by mi prosím někdo říci, jestli je hadička na vypouštění již z výroby a je třeba jen pravidelně vypouštět kondenzát, nebo je třeba hadičku dodělat (a pak prosím o info jak), a jak se spínačem. zatím startuje v pořádku, ale rád bych byl připraven, abych nebyl překvapen. Díky moc za odpověď, i když se to tu řešilo už stokrát, ale přečíst všech 30 stran je nálož:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.2.2020 v 20:04 | Nahoru | #874
Martin2705> Ja som si na modele 2019 potiahol hadičku kondenzátu až pod motorku. Dal som tam ten originálny špunt. jednak presne vidím kolko kondenzátu tam je, a druhá vec je že je oveľa jednoduší prístup k vypusteniu :) inak presne tak isto to mali modely starých Afrík, + všetky Transalpy

Naposledy editováno 22.02.2020 20:04:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.2.2020 v 20:40 | Nahoru | #875
Foggino> a Jak často se ti ta hadička naplní?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.2.2020 v 16:18 | Nahoru | #876
...každé ráno je plná

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 06:55 | Nahoru | #877
prackarr> ja som to 1x odkaloval po tuším 5000 km. Bolo tam asi 1 deci oleja

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 07:04 | Nahoru | #878
foxdive> + tak pro ty méně chápavé + 1000,- za olejový filtr a olej - no a velký servis ve 48000 km tedy stojí = 10 000,-

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 14:42 | Nahoru | #879


Vie niekto povedať čo sa s tým môže diať? Zalepené vstreky? E10? Voda v palive? neverím že by to nenaštartovalo keby bolo všetko v poriadku :)

Naposledy editováno 24.02.2020 20:54:17

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 14:55 | Nahoru | #880
Foggino> Mně stejným způsobem nechtěl nastartovat po cca 4 měsících Transalp 600. Bylo to hodně podobné. Domnívám se, že by to mohlo být benzínem s biosložkou (N95), ale podloženo to nemám. Pak už startoval normálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 16:38 | Nahoru | #881

Foggino píše: https://www.youtube.com/watch?v=KoWo4JyacW0

Vie niekto povedať čo sa s tým môže diať? Zalepené vstreky? E10? Voda v palive? neverím že by to nenaštartovalo keby bolo všetko v poriadku :)

podle zvuku se mě zdá že palivové čerpadlo hůř tlačí , zkus vyměnit palivovy filtr

Naposledy editováno 24.02.2020 16:40:59

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 16:40 | Nahoru | #882

Boro9 píše: foxdive> + tak pro ty méně chápavé + 1000,- za olejový filtr a olej - no a velký servis ve 48000 km tedy stojí = 10 000,-

ja myslím že nechápeš ty, ale ok, v hodně berou za olej +filtr a práce 1000kc?tak to je super cena

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 17:06 | Nahoru | #883

foxdive píše: podle zvuku se mě zdá že palivové čerpadlo hůř tlačí , zkus vyměnit palivovy filtr


Jestli se srazila a oddělila biosložka, tak ta neprojde přes filtr ani vstřiky Takže jedině rozborka, proplach a modlit se, aby ta taškařice byla jen za práci a ne za materiál. Druhou možností s vysokou pravděpodobností jsou ulité svíčky.
Každopádně bych to zkusil s čerstvě nabitou baterkou a nejlépe ještě přes kabely a autobaterií, otevřít plyn úplně na max + chvíli protočit (Hondy tak mají program pro odstavení paliva a proluftování motoru, snad to platí i u nové AT), pak zkusit nastartovat bez plynu.

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 17:45 | Nahoru | #884
Sem myslel že filtr je ještě před cerpadlem

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 18:23 | Nahoru | #885

foxdive píše: Sem myslel že filtr je ještě před cerpadlem


Co jsem měl tu čest čistit komolet vedení, tak ta sraženina biosložky neproleze ani přes ten filtr co, je v nádrži před čerpadlem

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 18:28 | Nahoru | #886

foxdive píše: Sem myslel že filtr je ještě před cerpadlem



Pred čerpadlem bývá jen jednoduché sitko a filtr bývá az za nim - je snazší pres filtr kapalinu tlačit, nez sat... ale jak je to konkretne u crf nevim.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 21:56 | Nahoru | #887

vilemx píše: Jestli se srazila a oddělila biosložka, tak ta neprojde přes filtr ani vstřiky Takže jedině rozborka, proplach a modlit se, aby ta taškařice byla jen za práci a ne za materiál. Druhou možností s vysokou pravděpodobností jsou ulité svíčky.
Každopádně bych to zkusil s čerstvě nabitou baterkou a nejlépe ještě přes kabely a autobaterií, otevřít plyn úplně na max + chvíli protočit (Hondy tak mají program pro odstavení paliva a proluftování motoru, snad to platí i u nové AT), pak zkusit nastartovat bez plynu.

nevim, jak ted AT, ale odjakziva platilo, ze kdyz je motor uchlastanej, pomaha uplny otevreni plynu, jelikoz se vetsim mnozstvim vzduchu "naredi" bohata smes ve valcich a spis to chytne. to je nejaka novinka u AT?

Naposledy editováno 24.02.2020 22:09:46

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 22:09 | Nahoru | #888
Hondy mají v manuálu napsán postup na vypláchnutí ulitého motoru tak, že dáš úplně plnej a startuješ. ECU zcela zastaví vstřikování paliva, takže tam přes plně otevřené klapky jde jen čistý vzduch.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.2.2020 v 22:15 | Nahoru | #889

vilemx píše: Hondy mají v manuálu napsán postup na vypláchnutí ulitého motoru tak, že dáš úplně plnej a startuješ. ECU zcela zastaví vstřikování paliva, takže tam přes plně otevřené klapky jde jen čistý vzduch.

takze zadna novinka (mimo te elektronicke funkce). plati to, co plati uz od pocatku zazehovych motoru.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.3.2020 v 20:17 | Nahoru | #890
Měnili jste už někdo olej ve vidli ? Po kolika km a v jakém byl stavu (pohledově, ježděno převážně on/off ) ? V manuálu o výměně ani řádek.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.3.2020 v 20:51 | Nahoru | #891
To bude spíš v nějaké tabulce na konci nebo spis v servisním manuálu

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.3.2020 v 21:39 | Nahoru | #892
Dost často v uživatelské příručce bývá ať výměnu oleje dáš do autorizovaného servisu.
Jinak výměna se většinou dělá 20-30tis km podle zda off(kratší) nebo on (delší) použití.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.3.2020 v 23:44 | Nahoru | #893
Má někdo zkušenost s prací pana Vangelase z Brna co se servisu tlumení týče ?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.3.2020 v 00:43 | Nahoru | #894
George Vangelas mi dělal běžný sevis - se servisem tlumení u něj nemám zkušenost. Byl jsem spokojen. Bezproblémová komunikace, vstřícné jednání, slušné vystupování. Poctivá práce. Rád se k němu vrátím.

Naposledy editováno 22.03.2020 00:44:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.4.2020 v 16:54 | Nahoru | #895
klaude> Tak mě to dneska taky postihlo...po 4 letech.
Spínač starteru ....
Práce na 10 minut.
Rozebrat-prostříkat odmašťovákem-vyfoukat kompresorem-to všechno 3x.
Na konec jsem to procák WDéčkem a maká to naprosto perfektně.
Je to krásně přístupné.Stará vazelína vylítala tlakem vzduchu.
NEVÍM KDO A KDY řekl, že to nejde rozebrat.... Je to blábol.
Podle mě je ten spínač děravej jak řešeto, aby se v něm nedržela voda.


Naposledy editováno 20.04.2020 20:16:37

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.4.2020 v 20:23 | Nahoru | #896
Martin2705>
Hadičky pravidelně kontroluji, ale trochu kondenzu tam bylo jenom jednou po dvou letech a jinak prakticky zanedbatelné.
Nutno dodat, že mám najeto jenom cca15.oookm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.4.2020 v 22:08 | Nahoru | #897
PIGO> Dobrá práce, díky za foto. Snad to zase bude dlouho makat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.4.2020 v 06:27 | Nahoru | #898
HondaOK> Pro tebe k dotazu na olej př. vidle.

Koukal jsem do velkého servisního manuálu,ale nic o periodě výměny oleje v přední vidlici není.
Je tam pouze typ oleje a množství + samozřejmě postup rozebírání.
Jsou k tomu potřeba speci přípravky (nástroje).
Takže bych to nechal na nějakém "vidlákovi",který je vybavený.

Naskenoval jsem ti hlavní stránky,ale manuál je taková bichle,že se mi to do skeneru nechce vejít
Samozřejmě postup rozebírání je tam na několik stránek podrobně.
Bohužel mám to jenom v němčině.



Naposledy editováno 21.04.2020 06:28:35

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.4.2020 v 13:50 | Nahoru | #899
Mně pripadá ta baterka před smrtí...točí jak když se jí nechce...

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.4.2020 v 20:35 | Nahoru | #900
PIGO> Afra už je objednaná na čtvrtek k "vidlákovi" co má oficial (nejen) Öhlins zastoupení a své práci opravdu rozumí. Nepsané pravidlo je servis vidlice po 2 letech, ale záleží kde a jak se jezdí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist