bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

19.4.2019 v 07:31 | Nahoru | #661
Mlázi> Obávám se že si první prohlídku prošvihnul, protože první servis se dělá při 1000km.
A ty tvé problémy - nech si odkalit ty tři hadičky vedoucí z filtr boxu. Můžeš tam mít bordel a olej. V manuálu píšou že se to má průběžně odkalovat.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

19.4.2019 v 17:11 | Nahoru | #662
Mlázi> Čau. Ja si trošku poladil AT pro zábavu. Dal jsem komplet systém od Leoše a řídící jednotku rapidbike a jsem velmi spokojený... nakoukni pokud tě to zajímá do mého deníku... jinak ukázka volnobehu jak přede...


Naposledy editováno 19.04.2019 17:23:14

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

19.4.2019 v 18:46 | Nahoru | #663
Mlázi> Zdarec. Ten výkonovej propad dělá trakce. Pokud jí úplně vypneš,žádnej propad se nekoná

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

19.4.2019 v 21:47 | Nahoru | #664
Omlouvám se, na první garančce jsem po 1000 km samozřejmě byl a zkusím to odkalení. Díky. Jinak dělá to i při vypnutý trakci, prostě při plným zátahu kolem 4000 otáček..... :

3 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.4.2019 v 22:51 | Nahoru | #665
Tak přátelé,chci se ještě vrátit k známému problému se startováním resp. chcípáním po naskočení motoru. Týká se to zřejmě r.v. 2016 pozdější mají vyřešeno jiným dílem z výroby.Jelikož mám jednu z prvních AT prodaných v republice 4/2016 a problém se projevoval v loni jen občas, konzultoval jsem to při lońské roční prohlídce . Bylo mi řečeno že mám častěji kontrolovat odvzdušnění oleji v hadičce což je podle mě nic neřešící úkon.Bohužel záruka skončila a starovací manévry častější a častější bez ohledu na počasí a teplotu motoru.Nezbylo než držet startér a víc plynu což asi pro studený motor není to nejlepší.Přes zimu jsem pátral po webu a zjistil jsem že se to řešilo všude ve světě okamžitou výměnou za vylepšený díl, jedná se o celý plastový segment se start. tlačítkem na řidítkach i s kabeláží.Na vině jsou prý poddimenzované el. kotakty. Moc se to nerozebírá asi udělali soudruzi v Číně někde chybu a pan Honda na to přišel pozdě.
Abych to shrnul. Minulý týden v servise Honda mi bylo řečeno ,že mám po záruce a tedy smůla. Nový díl stojí cca 5100 kč. Ptal jsem se zda by Honda ČR mohla být vstřicnější a kompenzovat alespoň z části náklady, když se jedná o výrobní vadu. Takže nic.Alespoň jsem doslova vyškemral slevu od servisu.
Ptám se 1. stojí to Hondě ČR za to, ztrácet zbytečně zákazníky
2. může se tohle stát třeba v Německu
3. proč neproběhla svolávací akce. výsměch je ,že na vadnou podložku u hlavního stojanu proběhla,proč así?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 06:34 | Nahoru | #666
klasicky pristup mnoha prodejcu v CR. dotlacit to k bodu, kdy bude po zaruce, pripadne oblbnout zakaznika tak, aby si to v zarucni dobe zaplatil sam s tim, ze na to se zaruka nevztahuje. rikam to porad dokola-mate s masinou v zaruce problem? reste to a nenechte se oblbnout. moznosti, jak tlacit na nepoctive prodejce neni malo. mas nekde pisemne, ze jsi tuhle vec reklamoval? napr.v protokolu u servisnich prohlidek a pod.? sedni a napis primo do Hondy. neres to telefonem, oslov samozrejme primarne Japonce. dokud si nechame takhle sra* na hlavu, jen tak se nic nezmeni. ozvi se pripadne skrz SZ. kdyz to pujde, rad poradim. uz jsem s Jarovem jdnou uspesne koleguv problem resil. drzim palec.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 06:54 | Nahoru | #667
delbard> Co tady čtu diskuze, tak o tom startovacím tlačítku se tu píše už docela dlouho. Škoda že si o tom nevěděl dříve a nereklamoval v záruce.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 07:35 | Nahoru | #668
Zajímalo by mě, co je v tom pravém tlačítkovém bloku za nemocného tajemného skřítka, že způsobuje špatné starty.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 08:00 | Nahoru | #669
Zdravím. No, neházel bych všechny prodejce do jednoho pytle, začíná se to zlepšovat, ale člověk musí být ostražitý stále. Přesně jak píše Eso_Rimmer, pokud jsi při servise tuto věc řešil a máš to v servisním protokolu, objednávce, servisní knížce, zapsané, žádná záruka ti nepadá, protože je důkaz, že jsi závadu zmiňoval v době záruky. Jinak prát, meilovat, SMS, vše, co se dá doložit a pokud není odezva, tak přímo s výrobcem. Podání ruky a slovo "chlapa" už nějak neplatí. Mám s reklamacemi bohaté zkušenosti, tedy ne soukromě, ale v práci. Život mě naučil. Vyplatí se hledat nazpátek.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 10:20 | Nahoru | #670
delbard> Ahoj, mám AT 4/16, ovšem koupenou v Německu. Servisuju od začátku v ČR, na doporučení jezdím do Honda Motor Racing Team - Lety u Dobřichovic. Vloni na jaře jsem byl na 12 000 servisu, chvíli před vypršením dvouleté záruky. V tu dobu už se špatné startování řešilo, mě to ale nepostihlo. Ptal jsem se při předávání motorky, jestli o tom vědí, sami mi řekli, že je to (už tehdy) známá věc a nabídli mi bezplatnou výměnu v rámci záruky. Mimo ten startovací čudlík jsem u nich vždy bez problému měl v rámci záruky: přepletení rezavých drátů, výměnu "lepivého" čudlíku SET, výměnu jakéhosi relátka na vyhřívané rukojeti (vlevo vzadu pod plastem) a nově tu podložku pod stojanem.
Jasně, nechápu, proč Honda neřekne celosvětově "tohle se nám nepovedlo, vyměníme to všem", na druhou stranu je dobře vidět, že někteří prodejci jsou jen dealeři a někteří se o zákazníka starají. Už jsem to někde psal a nemám problém to zopakovat - Honda Šmucler v Plzni má moc milou a ochotnou slečnu na prodeji, ale bohužel v dílně mají servisáky, kteří mě už několikrát podělali a už tam nepojedu ani s koloběžkou. Honda Lety - ochotní, vstřícní, neměl jsem tam žádný problém, přestože to mám sto kilometrů, jezdím tam. Mimochodem, ptal jsem se na ty záruční věci i v Německu, kde jsem novou AT kupoval, a míra jejich ochoty mě od jakéhokoliv dalšího nákupu u nich nadobro odradila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 11:07 | Nahoru | #671
delbard> bylo by na miste doplnit jmeno servisu.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 13:35 | Nahoru | #672
Jo, to je přesně to, jak jsem psal, neházet všechny prodejce do jednoho pytle. V Racing Team - Lety u Dobřichovic, jsem kupoval, byl na prvním servise a jsem objednán na druhý. Nemám to také úplně za rohem, asi 80 km, ale nikam jinam nepůjdu. Už jen ten přístup, když jsem motorku sháněl, zkušební jízda, všechny informace o tomto modelu a to jak pro, tak proti, bez přetvářky, prostě super přístup. Třeba Mladou Boleslav a Jarov Praha mám za rohem, ale už při poptávce po motorce mě přesvědčili, že už tam nepůjdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 19:19 | Nahoru | #673
vilemx> Možná to bude stačit vyčistit. Podobně jako dříve některé Honďácké spínače směrovek.
Zřejmě je problém v kombinaci chcípáku a startování. Jakmile se zmáčkne do polohy startování rozpojí se chcipák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 21:01 | Nahoru | #674

dave-lister píše: vilemx> Možná to bude stačit vyčistit. Podobně jako dříve některé Honďácké spínače směrovek.
Zřejmě je problém v kombinaci chcípáku a startování. Jakmile se zmáčkne do polohy startování rozpojí se chcipák.


Jenže spínač směrovek byl analogový, vysokým proudem zatěžovaný kontakt, kde přechodový odpor způsobil velkou prodlevu v blikání. U CRF tipuji chcípák na malým proudem zatěžovaný kontakt, který ECU jen dává vědět, jestli má motor běžet nebo ne. POkud by byl signál na hraně, tak by se to mělo projevovat tak, že pod limitním napětím/proudem nebude fungovat asi ani startér (při aktivním chcípáku přece netočí) a při kolísání kolem prahové hodnoty by to spoučštělo celý startovací cyklus (natlakování čerpadla, kontrola TPS, apod.). Takže by se to projevovalo jinak, než jen občasným zakuckáním a vynecháním pár zápalů..

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 21:18 | Nahoru | #675
někde jsem četl,že to stačí rozdělat a očistit od vazelíny kontakty, a měl by být pokoj. Ale je to opravdu z doslechu a snad to nebude náročné to zkusit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 22:07 | Nahoru | #676
Eso_Rimmer> Jezdím do Pardubic,jak říkám slevu nakonec dali takže nechci kydat.Jinak ještě zmíním,že jsem se na toto ptal letos na výstavě v Letńanech přímo na stánku Hondy. Velmi ochotný prodejce z Hondy Dobřichovic mi řekl že zjistí co se dá dělat a dá mi vědět na mail. nebo tel. Samozřejmě se nikdo neozval.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 22:29 | Nahoru | #677
vilemx> Nevím kam přesně ten chcípák vede, patrně jen jako spínač do ŘJ, možná bude napájen stabilizovaným 5V jako všechny snímače napájené jednotkou. Tedy ještě menší napětí a daleko vyšší nároky na kvalitu spojů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.4.2019 v 23:18 | Nahoru | #678
delbard> promin, ale tva reakce je typicky ceska. dali slevu, tak nechces kydat... verejne si tu stezujes, jak te Honda ojebala, ale abys ukazal na ty, kteri to byli, tak to ne. naopak... misto toho, aby jsi se domohl svych prav, jses vdecny za slevu, na kterou ale nemelo vubec dojit, jelikoz ti to meli vyresit v zaruce. uprimne-nechapu tedy, proc si tu verejne stezujes. i diky tvemu pristupu je situace u nas takova, jaka je. takze za to muzes svych pristupem vlastne i ty. tohle mi hlava fakt nebere.

Naposledy editováno 24.04.2019 23:20:33

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

25.4.2019 v 22:25 | Nahoru | #679

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 07:52 | Nahoru | #680
Pěkný den všem, tak jsem se konečně dostal k tomu, že jsem na motorce vypustil binec z hadiček na filtr boxu, bylo toho tam docela dost a světe div se, díra v plynu zmizela a mám dobrý pocit, že mašina jde za plynem lépe než před tím. Najel jsem včera asi 150 km a vše v pohodě. Díky moc za radu, budu muset čistit vícekrát a ne jen podle servisního schéma. Příjemný víkend a kolama dolů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 10:27 | Nahoru | #681
Mlázi> Honda o tom hromadění kondenzátu ví, ale jaksi to evidentně neřeší. Ale mohli by se ve fabrice spojit s divizí nákladních vozidel a přidat do CRF kontrolku maximální hladiny kondenzátu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 10:35 | Nahoru | #682
vilemx> V manuálu co jsem dostal já se píše že se mají ty hadičky pravidelně vypouštět.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 10:54 | Nahoru | #683

dave-lister píše: V manuálu co jsem dostal já se píše že se mají ty hadičky pravidelně vypouštět.


Už se to tady probíralo, tak připomenu. Kdo kdy vypouštěl kondenzát u motorky případně auta častěji, než např. při výměně oleje? Najednou se tady objeví pokračovatel legendy určený pro dálkové cestování, u kterého bys to měl kontrolovat/vypouštět snad při každém tankování. Nezdá se ti to absurdní, považovat tuto vlastnost za normální, jen protože výrobce tento úkon napíše do příručky? Podle mého názoru to je konstrukční chyba jako vyšitá na svolávačku odlučovače kondenzátu nebo možná celého airboxu....

Naposledy editováno 26.04.2019 10:55:14

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 11:00 | Nahoru | #684
vilemx> presne tak.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 12:19 | Nahoru | #685
vilemx> nemyslis, ze tohle narikani je uz trochu prehnany? To uz tady muzete rovnou brecet, ze tenhle nastupce dalkove legendy nema kardan a musite pravidelne cistit retez. Predni dve hadicky mam po osmi tisicich km ciste. Zadni hadicku u baterky vypustim pri kazdem cisteni retezu. Zabere to par vterin a je tam vzdycky jen par kapek oleje. To je jak kdybych brecel u BMW ze muj novejsi model motoru ma filtr v odlucovaci oleje a musim ho menit, pac se olejem zanasi, kdezto predchozi model tam ten filtr nemel a nemuselo se na to sahat. Mam to auto jit taky reklamovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 12:28 | Nahoru | #686
vilemx> Jasně chápu, ale mě zase jeden pán z motoservisu kdysi říkal. Motorka je jako ženská, musíš se o ní pořád starat. Pokud chceš jenom jezdit, kup si auto.
Jinak k tomu kondenzátu v hadičkách. Já tam zatím humusy nemám, ale teď po prvním servisu co mi trochu přelili olej tak tam brzo bude. Raději ho odsaju.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 12:45 | Nahoru | #687

dave-lister píše: vilemx> Jasně chápu, ale mě zase jeden pán z motoservisu kdysi říkal. Motorka je jako ženská, musíš se o ní pořád starat. Pokud chceš jenom jezdit, kup si auto.
Jinak k tomu kondenzátu v hadičkách. Já tam zatím humusy nemám, ale teď po prvním servisu co mi trochu přelili olej tak tam brzo bude. Raději ho odsaju.



Tak u takové osoby bych motorku na opravě mít skutečně nechtěl. Že někteří lidé motocykly polidšťují, a jsou ochotní do toho cpát peníze horem dolem, není důvod, abych očekával nižší standard kvality, než u auta. Prostě pro některé případy preferuji přesun pomocí motocyklu a někdy pomocí auta, nevidím důvod, abych v případě motocyklu ještě musel navíc řešit extra servisní úkony, jen kvůli tomu, že má o dvě kola méně.
Jasně, pokud si koupím sportovní motorku, tak musím počítat s náročnější údržbou, protože se vše podřizuje celkovému výkonu stroje, to samé ale platí u sportovních aut. Toto ale není případ afriky, ta motorka není extra lehká, silná, obratná. Ne, je to cestovní motorka, která má zvládnout velkou porci kilometrů. Ještě by se trochu dalo argumentovat u Kačeny, kde se snažili vymáčknout z ní co nejvyšší výkon, ale Honda se rozhodla, podle mě správně, pro motor, který stačí, ale neohromí, tak by tomu také měla odpovídat servisní náročnost.
Přestaňte omlouvat aroganci výrobců jen kvůli tomu, že k té motorce máte citový vztah, škodíte tím všem, nejen sobě.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 13:28 | Nahoru | #688
Mr.Dreamer> tak jakoupak servisni narocnost vidis v operaci "vytáhnout špunt, zastrcit špunt"?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 14:03 | Nahoru | #689
U starých aut i motorek bylo odvětrání vyvedeno někam volně pod motor nebo do rámu, žádný problém. Novější verze dopravních prostředků to řešily tak, že se tato "mlhovina" vracela zpět do sání, a spalovala v motoru, což mi přišla naprostá zhovadilost tyhle, z odpuštěním sračky, míchat s čistým palivem - vzduchem. Vzhledem k přísnějším ekologickým normám je třeba tento binec do něčeho jímat. Nová Africa to vyřešila podle mne dobře. Čas od času tomu věnuješ chvilku a vyčistíš. Kdo víc tahá, čistí častěji. Lepší, než další odlučovač, filtr, další složitost, váha navíc a kam to umístit. Stará Africa, podle informací od známého, já to neviděl, má prý také hadičku, ale 40 cm dlouhou až k zadní kyvce. Taky řešení, lepší přístup a v těch 40 cm se lépe rozloží tlaky, takže se změny motoru jen tak neprojeví a můžeš čistit za delší dobu. Otázkou je, pokud by jsi to udělal na nové, jestli by nenastal problém také, díky rozložení tlaků. Takže za mne každých 6000 km odkalit, pokud bude více šotoliny i dříve.

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

26.4.2019 v 14:46 | Nahoru | #690
Na půl stránce je vidět, kdo motorkám a motorům rozumí i po technické stránce, kdo nedá na motorku coby modlu dopustit, a motorce (spíš konstruktérům) promine snad vše, a kdo se nechá opít rohlíkem na hlavičkovém papíru Honda. Prosím o uvedení i jiné motorky (klidně jen s Euro 4, ať ten seznam není moc dlouhý), která má také tuto príma vlastnost, že se musí relativně dost často odkalovat a v případě zanedbání začne mít nepravidelný chod. A nepište ten seznam moc dlouhý, ať nespadne m.cz sever!

Úplně nejstarší XRV nemá tu hadičku vůbec, od 1993 ji má od airboxu vyvedenou až pod kyvku, CRF má krátké ocásky. Za ty roky, co XRV servisuji, jsem ji u nikoho neviděl naplněnou víc jak "po dně", a to majitelé vůbec netuší, že tam nějaká hadička je, takže na nějaké odkalování z vysoka...

Bohužel odkalovat není jako foukat gumy nebo kontrolovat olej. Je to trochu "špinavější" práce, kdy člověk potřebuje nějaká hadr, ubrousky, nádobku, pak kam s tím, že jo, .... Kdyby to časté odkalování na cestách byla standardní věc, jistě na to TT už dávno prodává soupravičku.

Naposledy editováno 26.04.2019 15:10:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist