bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

28.11.2018 v 20:50 | Nahoru | #571
Ahoj lidi, přidávám nový poznatek z praxe. Jak jsem tady už několikrát psal, mám s Afrikou od začátku problémy se chcípáním, špatnými starty, střílením do sání při meziplynu a cukáním za jizdy. Nově se přidala porucha spínače dálkových a výstražných světel a po cca 5000km zkorodovaly dráty obou kol. Při servisu v 10000km v servisu k2moto ve Vrbově ul. V Praze 4, který je nově i autorizovaným servisem Hondy, udělali servisáci co jsem po nich chtěl, ale zástupce Hondy uznal pouze reklamaci zrezlých drátů. Napsal jsem mail, že na závadách trvám a reklamaci považuji za neuzavřenou. No a světe div se, v Hondě, kam byl můj mail přeposlán, se hnuly ledy a hned druhý den volali z K2moto, že Honda reklamaci náhle uznává a mění elektriku na řídítkách . Co se servisu K2 moto týká, mohu jen doporučit. Zajímají se, volají, otravují zástupce Hondy, když je třeba, pro motorku si přijedou dodávkou. Takhle si přístup servisu představuji. Zdarec.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

29.11.2018 v 16:34 | Nahoru | #572
6yx- a co to chcipani? vyresilo se to nejak?

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

29.11.2018 v 21:43 | Nahoru | #573
No já mám práve z Prahy tie info, ako odstrániť to "chcipani"za studena, tak si myslím, že to odstránia.
Chlapi no neviem kade jazdíte, ale ja tej mojej dávam riadne na prdel. Mám najazdených 70 000 km a já špice hrdzavé nemám. Teda nie že by som to kontroloval pod lupou. A to ju umývam asi len 2 až 3 krát ročne ako sa podarí a to žádne srání s mladou paní, pekne max Penový raj - aktívna pena - trocha " ošúchať" handričkou - opláchnuť silným prúdom vody a pretrieť suchou handrou, nie moc leštiť, aby si nemyslela že ju chcem predať .

Naposledy editováno 29.11.2018 21:48:51

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

30.11.2018 v 20:28 | Nahoru | #574
Eso_Rimmer> prý je to tím chcípákem na řídítkách. v servisu mi říkali, že je v těch složeních na řídítkách nějaká vazelína, která za určitých okolností nevede, resp. brání kontaktu.Prý j o tom školili v Hondě. 2018 už má prý jinou. Tak nevím, uvidím a dám vědět

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

30.11.2018 v 20:32 | Nahoru | #575
sisobmw> A co máš za rok? Mě tvrdili, že v roce 2017 už to mají vychytané a dráty nerez. Nebyla to pravda, jak vidím, nebo vyrábějí z nerezu, který rezaví. Podle mě v roce 2017 byl na trhu mix. Některé motky měly dráty nové, některé z roku 2016. Jinak pod lupou na to rozhodně nekoukám, motorku myju max 1x za rok, jinak prostě oprší. Ale tahle liška byla fakt moc, dráty byly zrezlé všude.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

10.12.2018 v 18:07 | Nahoru | #576
Honda mě fakt baví.Dneska mi přišla svolávačka od Hondy tak sem si říkal že možná vymění přepínače na řidítkách,nebo přehrajou softver aby tak nestřílela do sání,ALE NEE svolávají nás pro výměnu pojistného kroužku(segrovka) na hlavním stojanu.Brutální problém kterej jak sem se dočetl trápí každého majitele Afriky.
Tak se ozvěte koho to taky postihlo.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 12:48 | Nahoru | #577
Me to teda nepostihlo, ale vyzvu jsem dostal taky. Pritom nemam hlavni stojan od Hondy, i kdyz jsem ho objednaval. V te dobe ale dealer origo stojan nemel a dodaci doba byla dlouha, tak mi namontoval HepcoBecker aniz mi o tom rekl. Prisel jsem na to az kdyz mi dosla vyzva ke kontrole, koukl jsem pod motorku a zadny segrovky tam nenasel, protoze H&B to ma prisroubovany jinak
Po patrani na netu mi to pripadalo, ze ta svolavacka je na kazdou Africu, protoze stojany byly montovany az u dealeru dodatecne a neni tudiz uplne presne mozny vysledovat, u ktere motorky je nebo neni.

Naposledy editováno 11.12.2018 12:49:40

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 14:23 | Nahoru | #578
no musim na to taky kouknout jestli mám origo Honda nějak sem to neřešil a že bych se musel trmácet k nejbližšímu dealerovi pro výměnu segrovky to si to raději udělám sám.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 19:18 | Nahoru | #579
jak může vyjet taková motorka z fabriky bez stojanu,to fakt nechápu.tohle musel vymyslet nějaký debilní inženýr od stolu

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 20:07 | Nahoru | #580
Dolph-cz neverim, ze to je prace inzenyra. ti skveli manageri chteji vydelat proste na vsem a tak vymysleli tohle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 20:18 | Nahoru | #581
Eso_Rimmer> nemyslel jsem přímo technologa,ale vychcánka s vysokou školou ekonomie a managementu......

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 20:31 | Nahoru | #582

Dolph-cz píše: Eso_Rimmer> nemyslel jsem přímo technologa,ale vychcánka s vysokou školou ekonomie a managementu......

tak to mas recht...

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 22:43 | Nahoru | #583

Dolph-cz píše: jak může vyjet taková motorka z fabriky bez stojanu,to fakt nechápu.tohle musel vymyslet nějaký debilní inženýr od stolu


Honda CRF prezentuje jako drsné cestovní náčiní na dálnici i do dun. Pak se není čemu divit, když hlavní stojan není v základu, protože by tam překážel a dělal neplechu

Trochu vážněji, Co mi paměť sahá, tak Honda snad u žádné motorky nedává centrál jako základní výbavu. $$$

A úplně na okraj, protože se motorky snažím využívat tak, jak jsem psal v první větě, tak na žádné motorce (kromě Fichtla a Simsona) jsem centrál neměl a pokud tam byl, tak jsem ho sundal.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

11.12.2018 v 22:57 | Nahoru | #584
vilemx- je to velka cestovni masina a k te central proste patri. to, ze jses jeden z mala, ktery na velkem cenduru central nepotrebuje a vyuziva ho v dunach a pod. je urcite moc fajn, ale nikterak to priblblou politiku Hondy neomlouva

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 06:22 | Nahoru | #585
Včera jsem mazal řetěz na Yamaze TZR 50 a překvapilo mě,že taky nemá centrál,což znamená,že to nebude jen výsada Hondy,ale ten stojan mi přijde hodně důležitej.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 07:50 | Nahoru | #586
Vstromy taky centrál nemají..

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 08:05 | Nahoru | #587

Oldag píše: Včera jsem mazal řetěz na Yamaze TZR 50 a překvapilo mě,že taky nemá centrál,což znamená,že to nebude jen výsada Hondy,ale ten stojan mi přijde hodně důležitej.



to,že mašina nemá centrální stojan není výsada značky,ale debilů,co řídí marketing s jediným cílem-vytáhnout ze zákaznika další peníze.

tato politika se mi fakt hnusí,stejně tak jako 60% slevy s vymyšlených cen a podobných vyjebaných obchodních praktik blbečků,kteří si myslí,že jsme tak blbí,jak oni jsou chytří......

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 08:13 | Nahoru | #588
Centrál je přeceňovaný, když máte bezdušová kola tak zas tak potřeba není. Pokud teda nejezdíte naložení jak Igor aby se vám motorka na bočním stojanu překlápěla vahou zavazadel. A namáznout řetěz se dá na bočním stojanu ve dvou lidech nebo v jednom za 3-4protočení kola, žádná věda.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 08:36 | Nahoru | #589

_zdenda_ píše: Centrál je přeceňovaný....



Asi tak. Když jsem stroma koupil, myslel jsem si, že bez centrálu nejde žít. Za tři roky co na tom rajtuju jsem se ovšem nerozhoupal k jeho pořízení a ono se s tím dá žít. Holt při mazání řetězu to doma hodím na stojan a na cestách do toho třikrát drcnu, při hledání hřebíku v bezdušáku holt taky. A netahám sebou kilo železa navíc.
Jo u dušových gum je to o něčem jiném, to chápu.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 08:49 | Nahoru | #590
Na KTM LC4 Adventure byl centrální stojan v základu, ale v základu nebyl boční stojan, který byl jako možný doplněk. A ten centrál měl jenom dvě nožky bez nášlapu.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 09:43 | Nahoru | #591
tak zrovna u 990 se central hodi i k tomu, ze se da natankovat o neco vic. v ruznych prdelich sveta se ta trocha benzinu muze rovnat netlaceni masiny. central neni jen k mazani retezu, nebo kvuli pichly pneu. na masine se cokoliv lip dela, kdyz na nem stoji. opet se bavim o opravach nekde v zapadakove. divam se na to stejne, jako Dolph.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 11:07 | Nahoru | #592

Eso_Rimmer píše: tak zrovna u 990 se central hodi i k tomu, ze se da natankovat o neco vic. v ruznych prdelich sveta se ta trocha benzinu muze rovnat netlaceni masiny. central neni jen k mazani retezu, nebo kvuli pichly pneu. na masine se cokoliv lip dela, kdyz na nem stoji. opet se bavim o opravach nekde v zapadakove. divam se na to stejne, jako Dolph.


Tankovat se dá většinou i v sedě, takže i bez něj jde udělat hladinku po víčko. V zapadákově, když byl problém, tak se vždycky našel šutr, kus dřeva nebo něco podobného, čím se motorka podložila i z druhé strany. On ten centrál není "jen o kilu navíc". Centrál se všemi čepy a pružinami jednak váží podstatně víc, ale také podle uchycení o pár cm snižuje světlost, někdy při drncavější jízdě pruží, až škrtá o zem.

Ale abych nebyl za nelidu, co to tady jen hejtuje, tak centrál používám doma, když potřebuji na motorce udělat něco většího, kvůli čemu musí šusplech nebo plasty dolů a je pohodlnější mít motorku rovně nebo lehce točit řídítky. Než to dávat na špalek, je rychlejší vzít centrál, šoupnout ho na rám jen tak na čep bez pružin, závlaček a podložek a když je hotovo, zase skončí pod ponkem.
Samozřejmě, že drtivá většina lidí centrál uvítá už v základu a fabriky by jej tam měly dávat automaticky. Jenže když je problém vybavit motorku alespoň podle povinné výbavy lékárničkou za šedesát korun…….

Paradoxně fabrice není líto vyhazovat peníze za takové ty drátěné montážní držáčky nádrže, prý když se mění svíčky. Zatím jsem nepotkal člověka, co by to využíval. Přitom to znamená jednak vyrobit ten držáček, potom ale ještě vyřešit jeho umístění na motorce a přidat k tomu malý gumicuk na jeho upevnění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 11:13 | Nahoru | #593
vilemx> a co myslis, ze se stane, kdyz v sede a se srovnanou masinou natankujes, pak to hodis na bocak a jdes resit placeni? a ze se to obcas protahne...? mohlo by ti to dojit... ty si to resis po svem, ja taky. holt jses jeden z mala, co to resi takhle. proc ne. ja to mam radeji jednodussi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 11:49 | Nahoru | #594

Eso_Rimmer píše: vilemx> a co myslis, ze se stane, kdyz v sede a se srovnanou masinou natankujes, pak to hodis na bocak a jdes resit placeni? a ze se to obcas protahne...? mohlo by ti to dojit... ty si to resis po svem, ja taky. holt jses jeden z mala, co to resi takhle. proc ne. ja to mam radeji jednodussi.


V tramtáriiích, kde jsem řešil nedostatek benzínek, stojí pupař hned vedle tebe, velice nerad ti svěří pistoli do ruky (občas se stejně tankuje stylem trychtýř a nějaká nádoba, dokud nádrž nepřeteče) a transakce probíhá cash ze sedla motorky. Proto být nucen narvat to po víčko a na čtvrt hodiny odejít řešit platbu je jev značně výjimečný, alepoň tedy jsem dosud tohle řešit nemusel.
Dále se řeší centrál v souvislosti s CRF, která má jedno víčko uprostřed, takže není tak náchylná na počůrávání jako dvouvíčkové LC8. Příspěvky jsem chtěl jen říci, že centrál je sice fajn pomocník, ale dá se bez něj obejít, zvlášť když při určitém způsobu využívání motorky přináší i nějaké ty nevýhody. Píšu je sem proto, aby tu zazněl i pohled s oapčnou zkušeností. Ať si to každý přebere a rozhodne se. Úplně stejně píšu příspěvky na boční kufry, přídavná světla a další doplňky "nezbytné" pro cesty za humna.

Naposledy editováno 12.12.2018 11:55:26

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 11:58 | Nahoru | #595
vilemx> hele, Vileme... jses ty se svym zivotem spokojenej? celkem casto jsem se te zastaval, ale vypadas vazne jako tak nejak nestastnej clovek, kterej ma prakticky neustalou potrebu hejtovat.a to snad ve vsech tematech a clancich, ke kterym bys mel alespom trosku co rict. dela ti to dobre? tak si res veci po svem, je to jiste nejlepsi cesta a smir se s tim, ze je tu holt mnohem vetsi skupina lidi, kteri se na veci kolem sebe divaji jinak, nez ty. tot asi vse

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 12:03 | Nahoru | #596
Já ti nevím, rozhodne nejsem sám, co už nejaký pátek cestuje na velké motorce a centrál nepotřebuje. Ano, takových nás je menšina. Proto jsem napsal důvody, ať se každý rozhodne. Pokud to cítíš jako hejtování, protože máš opačný názor nebo zkušenost, proč ne.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 12:06 | Nahoru | #597
vilemx> kvuli opacnemu nazoru to samozrejme nepisu. kazdemu vyhovuje neco jinyho.

Naposledy editováno 12.12.2018 12:06:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 12:24 | Nahoru | #598
vilemx> kazdopadne s tim tankovani z ruznych nadob a pod. a platbe predem mas samozrejme pravdu. ale to jsem na mysli nemel. spis nejakou benzinku v Albani, Makednonii a pod. u ktere se pak resi problem napr. s terminalem. treba si se s tim nesetkal, ja nekolikrat ano. proto jsem to psal. dalsi vec je ta, ze me nebavi nekde behat a hledat sutr, klacek a pod. jsem zvyklej si masinu na delsich trich kontrolovat, nalozenou jen hodim na stojan a resim veci mnohem pohodlneji. nebo si treba jen v klidu dat kafe a neco k snedku, bez toho behani kolem. nerikam, ze to nejde. jen mi to prijde jako dalsi z mnoha vyhod centralu. pro me je to mnohem vic plusu, nez minusu.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 12:34 | Nahoru | #599

Oldag píše: Včera jsem mazal řetěz na Yamaze TZR 50 a překvapilo mě,že taky nemá centrál,což znamená,že to nebude jen výsada Hondy,ale ten stojan mi přijde hodně důležitej.



to kazdopadne, vozis sebou x kilo navic, abys mohl mazat retez :D

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.12.2018 v 12:37 | Nahoru | #600
dokazu si predstavit, ze pri cestovani kolem sveta se hodi, zvlast pokud jede clovek sam. ale to je male procento uzivatelu. me treba nechybi na zadne z mych motorek. na jedne nemam stojan vubec :D vzdy to jde nekde oprit ... v Myte to opiram na benzince o stojan :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist