globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 10:38 | Nahoru | #511
Ještě to porovnám se starou Afrikou, kterou jsem měl tu čest kdysi dávno. Ta je papírově dokonce vyšší než než nová AT, ale asi po zatížení víc propružila a hlavně má ploché sedlo, které dovoluje se na něm zadkem posunout, takže jsem vůbec neměl obavy, že bych někde nedošáhnul nohama. Nová AT má sedlo vykrojené, přes zvýšenou zadní část se blbě přehazuje noha, a jak se prdel jednou zapasuje do toho důlku před nádrží, už nemůže ven.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 10:42 | Nahoru | #512
Tohle vůbec nemá cenu řešit, každý má tu prioritu jinde. Někdo upřednostní nižší sedlo, jiný pustí podvozek o pár cm, jiný se lépe naučí ovládat vyšší motorku v origo nastavení.
Ohledně výšky velkého endura to je krásně vidět u KTM. Ti také u prvních LC8 nasadili podvozek podle toho, komu a kam tahle motorka patří. Jenže typickému kupci to nevyhovovalo - neměl jak dovednosti, tak ani cesty vhodné pro fabrikou předpokládaný set-up, takže každý další model byl nižší a nižší.
Po dvaceti letech u CRF to je podobné - lidé to kupují zejména jako cestovní motorku či do lehkého terénu, kde je výška samozřejmě zbytečná, proto se zdá, že to je motorka pro obry
Můžeme trochu počítat. Světlost mínus zdvih tlumičů a najednou máme jen pár cm rezervu. Aby člověk neměl urvané kotníky či řadičku, potřebuje určitou výšku stupaček vůči terénu i rámu. Správný posez vyžaduje určitou výšku sedla nad stupačkami, takže opět nelze mít sedlo moc nízko, protože jezdit s koleny za ušina nemí praktické.
Když jsem jezdil hodně mimo cesty, tak jsem si motorku přizvednul i za cenu horší manipulace. Nyní,když je ze mě páprda, tak kvůli vysokému těžišti při plné nádržiholt motorku asi vrátím do originálu nebo ještě o fous níž, protože vysší světlost už tolik nevyužiji a snažší manupulace na místě začíná být přednější.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 10:47 | Nahoru | #513
Kohlstein> Obrovský rozdíl při stejné výšce dělá hlavně šířka sedla a motorky pod sedlem.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 11:42 | Nahoru | #514
Mám na 2017 originál snížené sedlo ( měřím 172cm) a je to pro mne mnohem lepší než původní origo. Možná i díky tomu nevím o žádných turbulencích apod s nízkým originálním Plexi... Jinak jsme si zbývající sedla statečně proházeli mezi kámoši co jezdíme na AT a každý jsme jinak vysoký... 👍

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 11:53 | Nahoru | #515
Na druhou stranu to snížený sedlo znamená, že je to sedlo prostě sedlo, není plochý a nedá se na něm posouvat dopředu/dozadu.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 12:02 | Nahoru | #516
Krásné pohyblivé obrázky ve srovnávacím testu. Borci to fakt umí, takže nemusí řešit, jestli dosáhnou nebo nedosáhnou nohama na zem.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 12:30 | Nahoru | #517
Pěkný video. Občas jim moto pěkně vykoplo zadek a ten omezovač v driftu... 🙄

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 14:46 | Nahoru | #518

lopata75 píše: Mám na 2017 originál snížené sedlo. ( měřím 172cm) a je to pro mne mnohem lepší....


Není v posedu znát, že máš pod zadkem méně pružného materiálu - tzn. nesedí se ti méně pohodlně? Možná si někdy k tobě přece jen udělám na kafčo výlet a zkusím si subjektivně změnu posedu, pokud bys mi ho tedy na chvíli půjčil
P.S. - kdybyste někdo věděl o někom, kdo by nižší sedlo pustil výměnou do světa, tak jsem první zájemce

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 17:39 | Nahoru | #519
Ani ne. Já jsem na tvrdá sedla zvyklý, měl jsem na všem. Tvrdé polstrování je pohodlnější, neprosedi se... Dneska jsem vzal na vyjížďku i enduro helmu s kšiltem a opět bez problémů a bez turbulencí s originál nízkým Plexi, dost mne to překvapilo, čekal jsem, že mne to bude tahat za kšilt... Opět pěkný svezení, mám tu motorku hodně rád, po každé projížďce super nálada!!!

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 20:25 | Nahoru | #520
Teď jsem se schválně koukal na technické info o africe,výrobce uvádí světlou výšku 250mm-to předpokládám bude přímo pod motorem,zdvihy 220mm a 230mm,tam prostě není prostor pro nějaké snižování.Afrika si prostě hraje na enduro do terénu,to musí být vysoké,kdo nedosáhne má smůlu,nicméně jak už jsem psal výše,nedošlápnout u takové motorky patama na zem je naprosto normální.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

5.9.2018 v 20:37 | Nahoru | #521


(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

6.9.2018 v 09:14 | Nahoru | #522

MirSe píše: Není v posedu znát, že máš pod zadkem méně pružného materiálu - tzn. nesedí se ti méně pohodlně? Možná si někdy k tobě přece jen udělám na kafčo výlet a zkusím si subjektivně změnu posedu, pokud bys mi ho tedy na chvíli půjčil
P.S. - kdybyste někdo věděl o někom, kdo by nižší sedlo pustil výměnou do světa, tak jsem první zájemce



Tvrdost je imho v pohodě,ač sedlo AT je všeobecně tvrdší. U nižšího sedla jsi ale v motorce logicky jinak "utopen", to jest sedíš za řídítky jinak.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

2.10.2018 v 20:26 | Nahoru | #523
Co říkate na tohle plexi? Ve vedru jde ta jedna část sundat a když je "šeredně" či prší, zase nandat. To by mohlo fungovat.....

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2018 v 20:17 | Nahoru | #524
menil uz niekto retazovu sadu a brzdove platnicky?
ak tak pri kolkych km?

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2018 v 21:10 | Nahoru | #525
mam 21 a budu menit ve 24t km pac uz jsou nektery články jetý a O kroužky už někde i chybí, predni desky sly v 15t km .. ted jedu predni SBS 940-hs-sinter-street/

Naposledy editováno 03.10.2018 21:12:40

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

3.10.2018 v 21:21 | Nahoru | #526
Ty jí ale dáváš do čáry.....

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2018 v 06:56 | Nahoru | #527
T.E.CH> ano říkáš to dobře motorka je od toho aby se používala

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2018 v 10:05 | Nahoru | #528
Deník

Řetězovka kdybych nejel Rumunsko, tak vydrží do 30 000 -, preventivně jsem ji vyměnil v 28700 km -
ČZ 525 SDZZ, X-ring, zlatý, počet článků 124, sekundár -16 zubů, rozeta -42 zubů. - cena 2950,-
Brzdové desky prozatím jen zadní originály Nissniy vydržely 12 000 km, náhrady : jednou 12 000 , nevím co mi tam dali .. a druhé SBS za 715,- najeto 10 000 km .Teď jsem si to už po záruce řešil sám a dal tam Anglické DP 121 za 630,- tak uvidíme ..
Předky při nájezdu 36 000 km jsem ještě neměnil, tak do 50 000 vydrží a to je teda nešetřím.. , náhradu budu řešit asi taky ty DP ..

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2018 v 10:19 | Nahoru | #529

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2018 v 10:55 | Nahoru | #530

epp píše: menil uz niekto retazovu sadu a brzdove platnicky?
ak tak pri kolkych km?



Mám najeto 37500 km:

Zadní destičky při 32 tis. km a to preventivně. Jel jsem na výlet s předpokládaným nájezdem 5000 km. Ještě nebyly na značce pro výměnu. Originál Nissin.
Přední půjdou vyměnit při zimní údržbě.

Řetězovku mám originální a včera jsem dopínal a kontroloval. Je v polovině životnosti (jak podle měrky na zadním kole, tak i podle kalibrované měrky). Řetez i kola jsou bez vad (nic nechybí). Je ale fakt, že od počátku používám Scottoiler...

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

4.10.2018 v 11:58 | Nahoru | #531
AFRIČAN> Na všech těch promo videích se mi "líbí", jak snad kromě dálnice futr jezdí drsně ve stupačkách, ale jakmile přijde na lámání chleba, tak buďto hned přejdou na styl "lachtan" či "pádlujeme" nebo je rovnou střih a nový záběr

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.10.2018 v 10:24 | Nahoru | #532
Chlapci, jak máte nastaven podvozek, jezdíte v základním nastavení, nebo máte naklikáno jinak ??

Já 120 kg, jsem naklikal vše - předek o 1 klik do plusu .. útlum, odskok i předpětí , a zadek - útlum 1+ a odskok zadního tlumiče o 3+ ( předpětí zadku řeším operativně podle toho jestli jezdím sám, silnici, terén, nebo ve dvou naložený.

Díky za názory ..

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.10.2018 v 10:57 | Nahoru | #533
Boro9- cetl jsem, ze je AT v zakladu nastavena na 70kg vahu. jaky rozsah ma stelovani napr. prednich vidli? diky.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.10.2018 v 11:07 | Nahoru | #534

Boro9 píše: Chlapci, jak máte nastaven podvozek, jezdíte v základním nastavení, nebo máte naklikáno jinak ??
Díky za názory ..



jezdim v základu jak to je nastavený z výroby neb mám těch 75kg a 180cm když vezu ženu tak si přitvrzuju zadek o 5 kliků .. předek nechávám

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

12.10.2018 v 11:37 | Nahoru | #535
Když je od výroby nastavená na 70kg váhu, tak 120kg člověk už by možná potřeboval nové pružiny aby využil podvozek na maximum.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

15.10.2018 v 10:56 | Nahoru | #536

Eso_Rimmer píše: Boro9- cetl jsem, ze je AT v zakladu nastavena na 70kg vahu. jaky rozsah ma stelovani napr. prednich vidli? diky.



No dle manuálu hafo..
- jojo, to vím že AT je v základu stavěna na průměrného japončíka .. proto se ptám jaké máte zkušenosti..
Já jsem přenastavil a jsem spokojen.. ale třeba někdo má jinak tak bych vyzkoušel ..



Naposledy editováno 15.10.2018 10:58:34

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

16.10.2018 v 08:32 | Nahoru | #537
Vážím o dost víc než 70kg , ale mám rád měkký podvozek a chci aby enduro filtrovalo záplaty a díry na silnicích 3 tříd, proto jsem ještě změkčoval... Neskacu, a ve středním offu to nevadí. Když jedu s manželkou, pritvrdim zadní pružinu...

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

16.10.2018 v 16:58 | Nahoru | #538
lidi, na kolik cvaknutí je tovární nastavení zadního tlumiče? Díky

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

16.10.2018 v 17:54 | Nahoru | #539

prof_Ikebara píše: lidi, na kolik cvaknutí je tovární nastavení zadního tlumiče? Díky



Podle servisního manuálu následovně:

Předpětí - 7 cvaknutí od max (první klik = 0)
Komprese - 14 cvaknutí od max
Odskok - 11 cvaknutí od max

Naposledy editováno 16.10.2018 17:54:50

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

16.10.2018 v 23:26 | Nahoru | #540
Díky moc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09


TOPlist