globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe
Rád bych rozjel diskusi o zkušenostech z cest s novou Africou. Od května, kdy jsem ji novou koupil mám najeto cca 6tis. kilometrů (většinou po asfaltu). Vše skvělé, ale zajímavější bude řešit jobovky. Takže
1. po studeném startu (přes noc) se mi stane, že po cca 15 vteřinách zdechne, jakoby na moment přerušil vstřik. Pokud ale hned po startu krátce protočím na 2,5tis.ot. přerušení volnoběhu se nekoná
2. vyšší plexi jsem zpět vyměnil za originál. V mém případě nešlo o turbulence, ale vadila hrana vyššího plexi ve výhledu. Mám 185cm. Tímto vyšší originál plexi Honda na Africu nabízím.
3. Po 5500 km jse lehce musel dopnout řetěz.
4. při popojíždění ve městě bych potřeboval něco mez 1. a 2. (mám manuál) To samé bylo i u Transalpa, kterého jsem měl dříve
5. ocenil jsem přídavné mlhovky. Potkávací světlo je podle mě dosti slabé . Mám světla pod kapotáží. Ne na padácích.
6. Větší stupačky pro jízdu ve stoje jsou paráda. Zadek si potřebuje odpočinout i na asfaltu.
7. Když jedu sám jezdím bez horního kufru. Lepší je vak na sedle spolujezdce. Nějak se mi s tím líp jede.
8. Hlavní stojan už jsem musel lehce ošetřit barvou. Opírá se nejen patka ale i kus trubky stojanu. Bočák jedině s plackou. V základu se dosti bořil (na hlíně).
Kdo má odpovědi, nebo rady ozvěte se. Jinak zdravím všechny z Olomouce. Můžeme dát Africa sraz.


(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 10:55 | Nahoru | #811
DZARDINO> Nikdy jsem netvrdil, že by CRF nezvládla najet tyhle kilometry. Naopak si myslím, že těch "jen" sto koní tam je právě kvůli dlouhé životnosti.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 10:57 | Nahoru | #812
A nejen, je to tam i kvůli "hladkosti" motoru....

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 11:03 | Nahoru | #813
DZARDINO> Na druhou stranu - CRF vidím jako pokrok. U staré Afriky, abys najel čtvrt mega, tak jsi musel utratit majlant za spousty náhradních čerpadel, altíků a regulátorů. U nové Afriky stačí za tu dobu jen vylít kýbl kondenzátu a koupit sud vazelíny do chcípáku

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 11:17 | Nahoru | #814
vše má své a nic není dokonalé.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 11:25 | Nahoru | #815

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 11:30 | Nahoru | #816
Ale je fajn jezdit a jezdit a dělat si krásný zážitky užíváním stroje a neřešit rezavy sroubek na nádrži nebo vyplet...podotýkám, ze za dva roky užívání, žádný problém nemám...Ta jízda je prostě supery pokaždé když vyjedu, zařvu si radosti do helmy, když potáhnu plyn... tak by to asi mělo byt...věřím že za 250tis těch zážitků nasbíral dost...

Naposledy editováno 20.09.2019 11:43:29

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

20.9.2019 v 15:04 | Nahoru | #817
za me moc pekna prce

2 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.9.2019 v 18:58 | Nahoru | #818
Ahoj, pročetl jsem celé vlákno a chtěl bych se podělit s mojí zkušeností s popsanými problémy, jak řešit ono zmiňované chcípání motoru při startování.
Motorku jsem koupil od prvního majitele, který ji koupil v ČR na jaře 2017. Nájezd mám nyní 10000 km, a začal se při několikadenním stání u ní projevovat onen problém se starty a zhášením motoru. Odkaleno bylo a je, i přesto třeba nastartuje a běží až po pátém až desátém startu. Během projížďky se to projeví i u zahřátého motoru, kdy při pár zastávkách je jedna, kde to na poprvé nenastartuje, až třeba podruhé, či potřetí. Majitel se o ní staral dobře. Servis i bez nájezdu patřičných km, doklady od servisu i vyplněná serviska. Bohužel je již po záruce, a on tohle neřešil, že se to za něj projevilo minimálně. V servisu, kde i motorku koupil (Honda Autoelegance Brno) mu řekli, že u pár motorek měnili spínačku na řidítkách, ale že to je hrozná práce, a prý ať počká na svolávačku. Volal jsem o radu na Hondu ČR, a dopadl jsem tak, že mi akorát poradili nejbližší autorizovaný servis, že na to svolávačka není, a že to mohlo být řešeno jako záruční oprava zdarma, ale teď jedině za peníze. Dále k použití předepsaného oleje řekli, že je doporučen, a jiný by měl být dáván jen se souhlasem majitele motocyklu .
V servisu v Hradci mi pán ochotně poradil v rámci možností, a věc se má podle něj následovně. Dělá to prý vadná série spínaček, kdy je tam použitá nějaká chybná vazelína. Řeší se to výměnou celé spínačky, protože nejde rozdělat. Spínačka cca 4200,- bez DPH plus cca dvě hodiny práce. Jeho odhadem přibližně oprava za 6000,- Kč. Radil když to bude zlobit, tak zkusit spínač několikrát procvakat, nebo tam stříknout kontaktel s nejistým výsledkem, či to zahřát horkým vzduchem. Výměna to ovšem za něj řeší definitivně, a nehrozí to, že někde zůstanu stát s nepojízdnou motorkou.
Odkalovací hadičky na to dle něho nemají žádný vliv, a motorový olej rovněž. Když by se neodkalilo, tak to přeteče do motoru, a ten by měl max. "škytnout, spálit to, a zakouřit". K oleji byl opatrnější, že prý u DCT je první při reklamaci na co se ptá Honda, zda tam byl dáván předepsaný olej, a pokud ne jsou s tím dál problémy. Jinak do manuálu dávají rovněž 5-40 bez problémů.
Předchozí majitel zkusil kontaktovat prodejce v Brně, zda by nevyšli nějak při řešení této závady vstříc, když na to upozorňoval a jezdil k nim pravidelně na servis, ale dle jeho slov se mu vysmáli a jen ho svým přístupem nasr...
Dohodli jsme se, že to nechám na jaře při běžném servisu opravit, a on mi na to částečně přispěje. Tak asi taková zkušenost. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale stručněji bych to asi nepopsal .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.9.2019 v 22:02 | Nahoru | #819
klaude>
Pokud máš vadný spínač, projevuje se to přesně takto jako v ukázce. Všimni si, že motor běží celou dobu než uvolní spínač ze startovací polohy.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

21.9.2019 v 22:11 | Nahoru | #820

dave-lister píše: klaude>
Pokud máš vadný spínač, projevuje se to přesně takto jako v ukázce. Všimni si, že motor běží celou dobu než uvolní spínač ze startovací polohy.



To vypadá, že se mu prostě setrvačností zmáčkne chcípák.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 03:57 | Nahoru | #821
Tak prispeji i ja svou troskou do mlyna. Afriku jsem koupil loni novou, nyni ma najeto 28 tis. km. Byl jsem na ni 2x v Norsku, pak jsem jeste na ni zajel z CR do UK (kde ziju), no a ted zrovna jsem jel zase UK-CR-UK (pres 4 tis. km behem par dnu). Problemy s ni nebyly zadne, snad mam proste stesti. Jen jednou se mi stalo, ze po nastartovani zhasla - stane se. Jinak vsechno mi na ni strasne moc vyhovuje, je hodne pohodlna a uz snad 7x jsem na ni dal pres 1000km denne. Ted zrovna pred tydnem jsem zajel behem jednoho dne z Tesina az nekde do Antwerpie, coz bylo asi 1250km a v pohode. Se spotrebou jsem se parkrat dostal i pod 4 litry (klidna jizda v Norsku, ale uz to vickrat nechci zkouset ), pri normalnim jezdeni asi 4,5, no a po dalnici i 6-7 pri hodne svizne jizde. Mam na ni padaky i kufry od polskych vyrobcu a jsem spokojeny. Ohledne pneumatik - nevim, proc vsichni maji problemy s tema originalnima. Ony mi vydrzely 15tis. km, pak jsem je sundal, protoze jsem jel opet do Norska. Tam byl nejaky rozdil v nazvu a ony se ted jmenuji jinak (driv to byl trailmax a ted je to trailsmart - nebo je to opacne), ale kazdopadne vydrzely slusny najezd (pri cemz vetsina km po dalnici), jsou levne atd., takze priste do nich jdu zase. Ted maji najeto nejak 12-13 tis. km, vypadaji dobre, coz mne tesi - protoze pristi rok mne ceka delsi dovolena (asi 16-18 tis. km) a nechci po ceste prezouvat.
Kdyz vidim tu fotku s najetyma 250k km, tak si rikam, ze toto uz je asi moje posledni motorka, jina nebude

No a tady je moje Afrika:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 14:46 | Nahoru | #822
dave-lister> Podobně to mám já. Držím spínač motorka startuje, chytne, pustím spínač a během sekundy ani ne chcípne. Jen to tak netýrám jako ten v tom videu, že bych ho tak dlouho držel. K překlápění spínače nedojde, a na tom videu to také není vidět, že by se setrvačností zmáčknul po puštění tlačítka. Jinak je za mně na motorce vše ok po zatím krátké zkušenosti. Jezdí se mi na ni super, až jsem nečekaně lehce odřel stupačku bez policajta v náklonu na poloterénních Mitaskách . Jen to startování a přístup zastoupení Hondy k této závadě mně štve.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 18:46 | Nahoru | #823
klaude> Tak v tom případě máš špatný kontakt ve spínači. Vyměnit ho nebo vyčistit kontakty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 19:19 | Nahoru | #824
dave-lister> Ahoj, tak jsem si v sobotu ráno vytáhl AT z garáže, 4 stupně C, obléknu se a motorka nenastartovala. Baterka párkrát otočila a pak jen cvakání. Vyřešila to nabíječka a pozdější odjezd. Najeto 410km, baterka dobita a škytání stále pokračuje. Je to teda dost nepříjemný zvuk, až takové prsknutí pod nádrž. Teda na motorkách jezdím aktivně víc jak 30 roků, ale toto mi nedělala žádná...ať si to dělá, přežiju i ty otázky kamarádů co to je??? ale ať se tam z toho nic nepose.., třeba podpálený ventyl, nebo něco takového.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 19:30 | Nahoru | #825
Když začaly kolem 15 tkm horší první studené starty, tak jsem to také přisuzoval slabé baterce. Po proměření na zátěžáku baterka OK. O to víc jsem byl rozladěn. Už jsem se s tím naučil žít. Naštěstí to ale nědělá takovým způsobem jak je vidět ve videu od dave-lister.

Naposledy editováno 22.09.2019 19:32:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 20:41 | Nahoru | #826
STEPEC> Já dneska vlezl na motorku přesně po 20-ti dnech a baterka měla proudu dostatek. Ale mám Li-on baterku, ta se sama nevybíjí .
Co se týká střílení do stání, když hrkám plynem na neutrál taky se to občas stane. Dělal to taky Transalp a Deauville. Při jízdě nebo rozjezdu se mi to ještě nestalo. Důvod bude prostý, emise. Aby to náhodou neprdlo do vzduchu nějaký emise navíc, je to hodně ochuzený. Při prudkém přidání dojde ještě k dalšímu ochuzení směsi a motor si při střihu ventilů prdne do sání. Honda by to mohla vyřešit měřičem hmotnosti vzduchu který je přesnější než měření polohy klapek a protlaku v sání. Bohužel to dělají takto tak se s tím musíme smířit.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 20:53 | Nahoru | #827
V pátek jsem nabalil motorku a choť a nenastartoval jsem. Po 45 minutách na nabíječce jsem tu mrchu (motorku) oživil a odjel na víkend do Krkonoš.
Ať to zkrátím, baterie KO, klekla po necelých čtyřech letech, mně, který jezdí každý týden, parkuje motorku přes zimu v teple, baterii dobíjí jednou za měsíc, aby chuděra netrpěla, odejde.
Tahle země není pro starý.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

22.9.2019 v 21:31 | Nahoru | #828
PNewman>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.9.2019 v 20:08 | Nahoru | #829
dave-lister> Já mám DCT verzi a prská mi to tak půl minuty po nastartování,na volnoběh, nehrkám plynem. Potom se to zklidní a vše funguje na výbornou. Je to super motorka, jinak mi pasuje moc.
Tak ať někdo kompetentní řekne, ano, tento jev je naprosto normální a motoru a jiným komponentům to neškodí. Ale zatím milion verzí a závěr zatím žádný...Třeba mi to někdo vysvětlí přímo z Hondy.

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

23.9.2019 v 21:07 | Nahoru | #830
Já mám na verzi 2017 DCT najeto necelých 14 tis. km a zatím mi za celou dobu (mám ji jako novou od loňského podzimu) jen 2x chcípla po startu (stačilo jen opakovaně nastartovat), jinak z popisovaných problémů zatím nic a doufám, že to tímhle konstatováním nezakřiknu a bude to nadále OK. Jediné, co jsem musel upravit, bylo nastavení odpružení přední vidlice na defaultní hodnoty, protože to bylo od dealera moc na měkko a ještě každá vidlice jinak nastavená (nevím, kdo to nastavoval, ale určitě blbě), teď už to krásně žehlí drobné nerovnosti na silnici a jsem spokojený. No a pro ty, které nářky některých z nás od koupi zatím odrazují, tak můžou jít do nové verze CRF 1100 L , která je ode dneška už i v ofinální nabídce a vypadá také moc dobře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.9.2019 v 10:05 | Nahoru | #831
MirSe> Ahoj, jak sis prosím tě nastavil to odpružení, zespoda? A na kolik otoček?

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.9.2019 v 12:30 | Nahoru | #832
STEPEC> co já vim, tak každej dvouvál od Hondy se studenej párkrát trochu zakucká... v podstatě mi to dělala i Yamaha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

24.9.2019 v 13:16 | Nahoru | #833

STEPEC píše: MirSe> Ahoj, jak sis prosím tě nastavil to odpružení, zespoda? A na kolik otoček?



Je to v manuálu a nastavuje se to na třech místech a je to jednoduché.

[/quote]

Naposledy editováno 24.09.2019 13:21:46

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

25.9.2019 v 07:45 | Nahoru | #834
DZARDINO> OK dík, o víkendu zkusím štelovat...

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

28.11.2019 v 20:12 | Nahoru | #835
Ahoj, aktuálně zvažuju nákup Afriky 1000, dokud ještě jsou. Když tady čtu ty problémy se střílením do sání a se zhášením motoru tak se musím nezeptat, zda jsou tyhle symptomy i na letošních modelech. Dnes jsem byl v Hondě v Mladé Boleslavi a prodejce mě sám předem upozorňoval na potřebu opatrně pracovat s plynem a to hlavně na volnoběh no a na základě toho jsem našel tohle fórum, kde je to popisováno jako vlastnost. No tak nevím, jestli to pak chci za těch 300 litrů vůbec koupit...

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

29.11.2019 v 06:38 | Nahoru | #836
Střílení do sání......Nedávno tu někdo psal že mu hodně pomohly nový vzduchový filtry. Mě to taky občas střelí do sání, ale malinko a nikdy mi to nechcíplo. Důležitý je vypouštět ty hadičky a pravidelně měnit filtry.

(reakce na) CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

29.11.2019 v 07:33 | Nahoru | #837
Drak-09> Mám model 2019 - robí to. resp robilo to. :) je to z dôsledku EU noriem a palivovou mapou. Riešené vo vlákne tu https://www.motorkari.cz/tema/?t=213768

Naposledy editováno 29.11.2019 07:34:28

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

8.1.2020 v 14:42 | Nahoru | #838
Zdar borci, co říkáte na tohle viděl. Docela jsem se zděsil když jsme to viděl.
To se s kvalitou zpracování npř. triumph tiger kterého jsem čekoval nedávno nedá srovnat.
Prsknul jsme to do tohoto vlákna tak snad to nevadí.

CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

8.1.2020 v 15:02 | Nahoru | #839
grenes: no docela by me zajimalo, jak by to tedy udelal bez plastu ten odbornik z videa...

1 reakcí na tento příspěvek CRF1000L Africa Twin- zkušenosti z praxe

8.1.2020 v 16:11 | Nahoru | #840
Mno... pripada mi to, ze pan z videa je trochu ufnukanej... Rozebiral jsem to stejne jako on a nijak extra slozitejsi nebo plastovejsi mi to nepripadalo v porovnani s moji starou ninjou nebo kamosovo CBR600F... Jako mit pulku z toho plastu z kovu, tak ta motorka bude vazit 300 kilo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin šlauch0 69 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin Scottpalda 26 6.2.2024 v 21:49 Drak-09

TOPlist