megamoto_dunlop_kveten





Téma: omyly v začátcích a později
 
9.9.2017 v 10:51
přiznejte se, jakou největší blbost se vám povedlo za motorkářský život udělat?
pro motivaci: 1. koupil jsem si magneticky tankvak a pak zjistil, ze mám nádrž oplastovanou
2. před autobusovou zastávkou plnou lidí jsem si frajersky místo do stojánku kopl do stupačky a pěkně to před nima odložil
další přidám v průběhu...
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek omyly v začátcích a později

11.9.2017 v 22:47 | Nahoru | #61
ještě...
kámoš dával dohromady čz250 a když už to dával dohromady, dal válce a písty z j350. a jak jsme tak nasáčkovaní u něj v garáži, vsadil se, že po složení chytne na první nakopnutí.
přechlastal karbec až to teklo i směrem ke vzducháči (nedal tam přechodovou gumu), třikrát prošlápl, zarazil bošák, kopnul...zpětný zážeh směrem ke vzducháči, čapnul přeplavený benál a 5 vteřin jsme čuměli s otevřenou tlamou, jak hezky chytla. naštěstí myl kámošův táta o pár metrů vedle auto, tak mu bleskově zabavil kýbl a chrstnul to na čízu i s houbou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 00:09 | Nahoru | #62
mariano> Když jsem viděl, že poslední příspěvek je od Tebe, čekal jsem něco o příjezdu do cíle na ITT.

(reakce na) omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 00:34 | Nahoru | #63
Číkus> to se děje tak často, že se tomu většina lidí ani nesměje...

dvě za všechny:
1) přijel jsem se kouknout, jak kámoši jedou "chýnovský kopec"...přijedu do areálu, odložím batůžkovou, popojedu k centru dění, málo vykopnu policajta a pobavím 200 lidí
2) na slovensku při sand rallye byl na závěr dobrovolný závod pro ty, co nemají ještě dost. start stylem "lemáns" - přeběhnout kopeček z písku, sednout na motorku a ujet vytýčenou, cca 700 metrovou, trať. vyřazovací způsob, první postupuje dál. 3 motorky vedle sebe...startujeme, přebíháme kopeček, při přehazování nohy přes sedlo se zasekávám o kapsu s vercajkem za sedlem a kácím se i s motorkou (kolovalo video na netu). zvedám, nasedám, startuju...na pozdějšího vítěze nemám nárok dohnat, ale toho druhýho jsem dal

omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 00:53 | Nahoru | #64
Kdysi dávno jsem se rozhodl, že by má MZ ETZ 251 zasloužila vyměnit převodový olej. Vyčetl jsem z chytré knížky co kam jak kudy nalít, koupil příslušný olej a dal se do práce. Postavil jsem motorku na nějaký podstavec (neměla centrál), patrně nějaký zbytek nábytku (už si nejsem jist) a vyšrouboval příslušný šroub. Do připravené nádoby postupně vyteklo horké černé cosi (věděl jsem, že je vhodné mít olej zahřátý), následně jsem zašrouboval a s citem dotáhl příslušný vypouštěcí šroub a dolil pečlivě odměřené množství správného oleje. S pocitem, jak jsem pomohl motorce a jak jsem šikovný, že se vše tak hezky a bez komplikací povedlo jsem opatrně odstranil nádobu se starým olejem a motorku postavil zase na kola. S překvapením jsem následně zjistil, že nejde řadit. Že řadička se ani s použitím více než přiměřeného násilí prostě ani nehne.

Ano dělal jsem na motorce během čekání na úplné vykapání oleje i jiné věci, ale skutečně mě nenapadalo, co jsem mohl způsobit takového, abych tím znemožnil řazení. Po dlouhém přemýšlení a zkoušení všeho možného (včetně demontáže a montáže spojky!) jsem částečně rezignoval. Sice přeci není možné, aby olej zasekl převodovku, ale protože jsem byl již zoufalý, postavil jsem opět motorku na ten nějaký podstavec a vypustil nový převodový olej. Řazení začalo fungovat. Nalil jsem olej zpět a řazení zase nefungovalo.

Nakonec jsem zjistil, že na výpustní šroub patří podložka. Ta tam sice původně byla, ale tak zrezivělá, že při povolení šroubu se rozpadla na prach, čehož jsem si samozřejmě nevšiml. Při následném zašroubování se tak pak šroub opřel o kulisu řazení a tím ji pochopitelně zablokoval. Ale těch nadávek co u toho padlo.

1 reakcí na tento příspěvek omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 03:15 | Nahoru | #65
to jsi fakt vyndal i spojku ? myslim ze zatim vedes jinak docela hnusna konstrukcni zrada, to jo

pripomelo mi to uz fakt davnou hystorku,.. meli jsme jet na vodu a ridit mel kamarad co mel uz (jako jedinej z nas tenkrat) ridicak na auto - jenze jeste tak nejak nemel co ridit, takze mu k tomu ucelu byla jinym kamaradem(resp.jeho otcem) sverena rodinna 105ka... kamarad byl tou "nadrazenosti" z vlastnictvi ridicaku a funkce ridice natolik uchvacen, ze uz ctrnact dnu predem krome takovyho toho beznyho machrovani co si poridi za auto, a jestli ma to nebo tamto vetsi zrychleni, jeste brblal ze urcite ne takovou 105ku protoze to je strasna plechovka, vubec to nejede, a jaky ta cesta na vltavu bude utrpeni.. no pak jsme teda vyrazili, a je fakt ze to ve ctyrech se dvema lodema na strese vazne moc nejelo, tak klasika... ridic asi tak 5km (jeste po Praze) pri kazdym rozjezdu úpěl jaka je to hruza, ze je to jeste mnohem horsi nez predpokladal, a ze bychom tam snad byli i pesky driv, ....az mu mirne rozespaly syn majitele vozidla (sedici vedle taky rozespalyho mě), udivene koukajic ze zadni sedacky nekam k radici páce jemne naznacil, ze i ta blba 105ka pojede s uvolnenou rucni brzdou preci jen o neco malo lepe... tri lidi ze ctyr breceli smichy, a ctvrtej byl zbytek cesty potichu....

(reakce na) omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 09:00 | Nahoru | #66
kerut> jo tak to se mi stalo taky, babiččina stodváca, zapřáh jsem káru, naložil krosku, vzal s sebou kámoše a jel do vedlejší vesnice na trať. Vůbec to nejelo, nadával jsem jak kokot na blbou stodvácu, no a před tou druhou vesnicí jsem si všimnul, že mám zataženou ručku... takže super, povolil jsem, přijel do vesnice, chtěl zabrzdit na křižovatce, a jak byly ty zadní brzdy přehřátý, vůbec to nebrzdilo a zastavil jsem až v půlce křižovatky, naštěstí v tý vesnici projedou dvě auta za den...

pár let nato jsem vez zase eSPéčko na okruh do Mostu, od babky na Vysočině jsem si zase půjčil auto (hold měla jako jediná z rodiny na každym autě tažný), tentokrát Citroen Saxo 1.1. No taky se mu moc nechtělo, na dálnici do kopce 80 a motor se přehříval, když na D7 skončila dálnice tak se za mnou tvořila kolona kamiónů, cesta asi 4 hodiny no, užil jsem si to ale Saxo to naštěstí zvládlo, Hondě naopak na okruhu odešla vodní pumpa...

omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 09:01 | Nahoru | #67
Položení motorky na benzínce po nevyklopení stojanu je asi klasika, to se stane snad každému...

Mám však jednu story, která se mi stala ještě jak jsem jezdil na prumku na 125ccm.
Přijedu ráno ke škole, kamoši už tam postávali a zrovna se k nám blížila skupinka holek. Říkám si zagumuju, ať vidí jak mám stroj pod kontrolou.
Pro jistotu jsem zapřel přední kolo o patník, začal jsem gumovat, ale asi po 3 sekundách se mi zadní kolo hryzlo do asfaltu a já jsem letěl za motorkou jak superman přes chodník do křáčí. Škody na motorce žádné, ale ego mi to srazilo do záporných čísel
Kluci se tam smíchy váleli po zemi, a holky nevím, na ty jsem se raději ani nedíval.

omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 09:46 | Nahoru | #68
Zrovna před 3 týdny: Okraj Prahy (Jinonice), prázdná křižovatka, odbočování vlevo. Vjel jsem do ní asi trochu rychleji, než jsem měl. V silnici byla malá díra, kterou jsem v náklonu vymetl. Motorka skončila na levém boku a přišla o řadičku a levou stupačku, já skončil na břiše na zemi před ní (!!!) a přišel nejspíš o levý meniskus, protože bylo enormní vedro a byl jsem líný se převlíkat do motohadrů.

Naposledy editováno 12.09.2017 09:47:39

(reakce na) omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 10:36 | Nahoru | #69
renda259>

omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 18:38 | Nahoru | #70
Při hledání závady jsem mimo jiné potřeboval povolit jakýsi imbus zašroubovaný do klikovky (myslím, že to bylo nějaké jištění náhonu otáčkoměru nebo tak něco). Šroub byl ale utažený tak, že jsem při jeho povolování otáčel motorem. Kamarád, který mi se servisem pomáhal, sedl na motorku a zašlápl zadní brzdu, že tím přes kvalt přece motor udrží na místě. Bubnová zadní brzda ale asi nebrzdila dostatečně, takže i po tomto opatření jsem místo povolování šroubu otáčel motorem a i zadní kolo se po asfaltu protáčelo, ač bylo zabržděné a motorka předním kolem opřená o zídku.

Nenapadlo nás nic lepšího, než skrz výplet zadního kola prostrčit násadu kladiva, která po opření se o kyvnou vidlici protáčení kola zabrání. Forichtung zafungoval, šroub se povolit podařilo, jen jsme urvali jednu špajchnu na straně u ráfku. Až se vše podařilo zprovoznit a opravit, jeli jsme to s kamarádem projet na testovací jízdu. Na urvanou špajchnu jsme ale zapomněli.

Kousek od hradu Veveří (to místo bylo vůbec pro mou MZ nějaké prokleté, popíšu ještě v nějakém dalším příspěvku) se špajchna nastěhovala do bubnu. Jak to najednou brzdilo! Ten flok zadního kola jsem nějakým zázrakem ustál i s kamarádem na zadním sedle. Špajchnu se nám podařilo z bubnu nějak vydolovat, takže zadním kolem šlo zase otáčet, ale nedařilo se nám ji odstranit úplně. Nářadí na demontáž zadního kola jsme u sebe neměli. Protože jsme měli strach jet na motorce dál (další zablokování zadního kola by nemuselo skončit tak bezbolestně) motorku jsme uložili u dobrých lidí (probíhala tam nějaká svatba) s tím, že se pro ni vrátíme s nářadím.

Začínalo se stmívat a dle jízdního řádu na blízké autobusové zastávce měl další autobus jet až kdo ví kdy. Rozhodli jsme se tedy stopovat. Po nějaké době nám zastavil takový starší pán v montérkách, co řídil nějaké menší třídveřové auto (Fiat Uno možná). Tomu se nás zželelo, a že nás do Bystrce odveze. Už byla tma. Po cestě lesem mezi ničím a ničím najednou zmínil, že se jen potřebuje zastavit na chatě a sjel z asfaltu na lesní cestu. To jsme se začali trochu bát. Když u chaty uprostřed lesa zastavil, vystoupil z auta a z kufru vyndal obrovskou sekeru a rýč, krve by se v nás nedořezal. No, sekeru a rýč donesl k chatě, chatu odemknul, sekeru a rýč odložil do chaty, chatu zamknul, nasedl za námi zpět do auta a odvezl nás do Bystrce. Akorát byl překvapený, že jsme najednou nějací mlčenliví.

omyly v začátcích a později

12.9.2017 v 19:33 | Nahoru | #71
Tak taky přidám příhodu. Nějak ve 14 letech jsme s kamarády pořídili panelku 250 . No a stále se nám zdálo , že to nějak po těch pionýrech a simsonech co jsme měli nejede , pročítali jsme různá fóra a hledali příčinu. Někde jsme se dočetli , že to můžou být zanesené výfuky pokud motorka dlouho stála. Tak jsme se tedy rozhodli podle přiloženého návodu výfuky vypálit. Sundali jsme je nalili do nich benzín a zapálili. Strašná zábava do toho foukat vzduchem a mít v podstatě plamenomet. Při montáži zpět , nám tam asi ještě nějaký benzín zůstal. Pokus o nastartovaní , po třetím prošlápnutí motorka škytla do saní a začala hořet. Samozřejmě plná nádrž benzínu , okolí karburátoru v plamenech a pomalu prohořívala hadička do nádrže. V tom šoku nás nenapadlo nic lepšího , než motorku zatlačit do asi 20 m vzdáleného rybníku. Oheň zahašen a světe div se, po vyschnutí a par prošlápnutí kdy z výfuků stříkala voda to chytlo a motorka jezdí dodnes

1 reakcí na tento příspěvek omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 17:36 | Nahoru | #72
Před chvílí jsem si půjčoval v Praze skútr, prodejce ho vyvezl před prodejnu, dal na hlavní stojan, nastartoval, dal mi papíry a klíčky a rozloučil se. Tak jsem si vzal helmu, bundu, rukavice, batoh jsem dal pod sedlo a chtěl vyrazit. Beru za řídítka že skútr sundám ze stojanu, ale ten nechce povolit hajzl, takže zkoušim zabrat víc, ale je to prd platný... Na čtvrtej pokus mi dochází, že z centrálního stojanu se motorka sundavá dopředu hold jsem ho naposledy používal na fichtlu a na čezetě před 15ti lety... ještě že tam ten prodejce už nebyl, možná by si to zapůjčení rozmyslel

2 reakcí na tento příspěvek omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 17:40 | Nahoru | #73
A dneska....na telefonu s capt. Orrem jsem mu vyprávěl, jak na vstrom sraz jezdí i ti, co stromky měli a už nemají a jak jeden tam byl s KTM a byl častým terčem vtípků a poznámek včetně zkratky KTM - kokot tlačí motorku že...no a od počítače se otočil servisní technik na klimatizace (viděl jsem ho poprvé v životě) s velice nehezkým pohledem, tak mu říkám...vy asi máte KTM, že? A on....DVĚ! červený až na prdeli...

(reakce na) omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 17:48 | Nahoru | #74
Johnny83> No tos mi připomněl...se skútrem z půjčovny...Takhle jsem byl na dovolené v Řecku na Korfu. S kámoškou jsme si půjčili 50ccm skútřík a frčeli po ostrově. Zastavili u jednoho kostelíka, zaparkovali, udělali fotky, kafe a jako že frčíme dál ale ejhle...skútr nestartoval. Tak jsem udělal všechno, co jsem mohl, i pojistku zkontroloval, nic...tak říkám no tak to skusíme pustit z kopečka a uvidíme. Přijedu na kraj kopce, zastavím, že to zkusím ještě jednou to zkusím a ono brnk! na první dobrou. Tak si říkám, to je asi něco s palivem, naskočí když je z kopce...tak jsem celý den, vždycky když jsme zastavili, odtlačil skútr někam na kopeček, patník, cokoliv a on poklidně startoval. I od benzinky jsem ho odtlačil...hleděli na mě, jak na debila. No a jak jsem skútr vracel, tak říkám, hele jako všechno dobrý, ale měli jsme problémy se startováním. A on na to: A zmáčkl jste brzdu? Kámoška šla okamžitě do kolen a mě došlo, proč tak ochotně startoval, když byl nakloněný z kopce...už jsme tam znova nešli

(reakce na) omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 18:13 | Nahoru | #75

Stanley78 píše: A dneska....na telefonu s capt. Orrem jsem mu vyprávěl, jak na vstrom sraz jezdí i ti, co stromky měli a už nemají a jak jeden tam byl s KTM a byl častým terčem vtípků a poznámek včetně zkratky KTM - kokot tlačí motorku že...no a od počítače se otočil servisní technik na klimatizace (viděl jsem ho poprvé v životě) s velice nehezkým pohledem, tak mu říkám...vy asi máte KTM, že? A on....DVĚ! červený až na prdeli...


Tohle bylo hodne dobry, ja byl bezpecne daleko, tak jsem se jenom smal....

(reakce na) omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 18:17 | Nahoru | #76
Stanley78> To s tím KTM mi připomíná jedno šílené faux pas, které jsem udělal, když jsem se bavil s jistou starší dámou na téma elektrokola. Nemám je rád, a tak jsem jí zaníceně vykládal, co všechno jsou: hybrid, ani ryba ani rak, chabá náhražka kola i motorky, iluze sportu, karikatura prožitku z jízdy a že i pro starší lidi je mnohem lepší pořídit si skútříka a podobně. Když ale padla slova "lepší invalidní vozík", tak se zmiňovaná starší dáma ozvala, ať už toho nechám, že ona na tom jezdí. Krve by se ve mně nedořezal.

2 reakcí na tento příspěvek omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 18:44 | Nahoru | #77
Jo, to si takhle člověk přijede po ránu k závoře na firemní dvůr a je shnilej sundávat rukavici a lovit z levé kapsy čipovou kartu. Vždyť se stačí s tou kapsou nahnout blíž, ještě blíž k čtečce, kurva, to už je skoro moc.... No tenkrát jsem to nějakým zázrakem a s vypětím všech sil s natankovaným Vstromem ustál a už jsem to nikdy nezkoušel, ta představa jak se válím namotanej na ocelovým sloupku čtečky, motorka na mně, fronta rozchechtanejch kolegů před závorou..

(reakce na) omyly v začátcích a později

13.9.2017 v 18:52 | Nahoru | #78
ynzha> proto si tu kartu lepim izolackou na ruku pod rukav este, nez vyjedu, taky uz sem byl jednou malem namotanej

1 reakcí na tento příspěvek omyly v začátcích a později

29.9.2017 v 18:04 | Nahoru | #79
S kámošem jsme jezdili v hadráku (velorex 350) na zpátečku po louce, toho blba nenapadlo nic lepšího než trhnout za volant a už jsme se váleli na boku.. Je to nebezpečný stroj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) omyly v začátcích a později

29.9.2017 v 19:45 | Nahoru | #80
peta.hvezda> Škoda toho Velorexu, to už je dneska cenný veterán ...

(reakce na) omyly v začátcích a později

30.9.2017 v 22:33 | Nahoru | #81
Bonnerider> Velorex přežil.. dodnes jezdí..

omyly v začátcích a později

2.10.2017 v 19:27 | Nahoru | #82
Zatím nejvíc pobavilo:zatáčka,kamion a je vám něco???

(reakce na) omyly v začátcích a později

3.10.2017 v 14:53 | Nahoru | #83
ynzha> tos mi připoměl, jak jsem minulej čtvrtek v mýtě na okruhu před odjezdem vyrazil přes depo vypohodit petky do popelnic na tříděnej odpad. Nacpal jsem je na břicho za kombinézu, dojel k popelnicím a jak jsem je vytahoval z kombinézy, tak mi jedna vypadla mezi popelnice. Sehnul jsem se pro ni a už mě motorka přetláčí a já hledám pevný bod. Klesám níž a níž, držím motorku, hlavou a ramenem se opírám o popelnici, popelnice se vyvrací, klesám níž. Nakonec se o něco opřela, takže jsem s motorkou nespadl. Teď se už jen vyhrabat z popelnic. Naštěstí mám lehkou motorku, takže jsem to zvládl sám a byl jse na druhé straně depa, takže mě snad nikdo neviděl
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist