prosím o názor, zkušenost.
Včera jsem měl na cestě ošklivou poruchu. Jedu si to docela rychle, a najednou motor přestane akcelerovat, a trochu poškubává. Kouknu dozadu a vidím že se z pravýho výfuku valí bílý dým, jak dýmovnice.
Okamžitě zastavím, kontroluju co se děje...a pak rovnou odtah.
Nemám originální výfuk, CXka mají z výroby mezi oběma svody takovou vyrovnávací nádobku pro výfukový plyny ve tvaru "H", mixují se tam plyny z pravýho a levýho svodu a pak to jde do výfuků.
Já tam tu vyrovnávací nádobu nemám, mám na každé straně svod, trubku jako mezikus, a koncovku výfuku.
Takže jsem jasně viděl: levá strana výfuku normální, pravá dýmovnice.
V místě kde je napojen mezikus výfuku začala kapat chladící kapalina, asi jak to chladlo tak to zkondenzovalo a našlo si to tam skulinku ve svaru.
Kontroloval jsem olej - je tam šedivý našlehaný bahínko. Takže chladící kapalina se dostala i do oleje.
Co myslíte že tomu odpovídá, "jen" prasklé těsnění pod pravou hlavou? Takhle se chladící kapalina dostala do oleje, ale mohla se dostat i do spalovacího prostoru, aby to šlo výfukem?
CXko má údajně slabinu v těsnení vodního čerpadla. Ale to tomu asi neodpovídá, kapalina by se sice dostala do oleje, ale ne do spalovacího prostoru, souhlasíte se mnou nebo je to blbost?
A myslíte, že je ten motor odepsaný, když nebyl nějaou dobu řádně chlazen? Z kaluží co vyteklo bych to klidně odhadl klidně i na únik litru Uvidím ještě kolik zbylo v chladiči.
Děkuji za moudra. Honza
1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem
2. vyměnit těsnění pod hlavou, seřídit ventily
3. na el. vařiči z vypuštěné emulze vyvařit vodu, někde na dvoře, opatrně, ať Ti to neblafne
4. teplý olej nalít do motoru (ne vařící), pochybí-li Ti, dolej tam nejlevnější automobilový
5. nastartovat, nechat chvíli běžet
6. vypustit, opět vyvařit
opakovat tak dlouho, až se emulze přestane tvořit, nestrhni si závit vypouštěcího otvoru v prsou motoru
Pak teprve vyměň olej a filtr, dej tam, co tam patří, tj. olej do motocyklového motoru
Mrkni se, jestli nemáš přepad z prostoru mezi těsněním vodní pumpy a guferem do motoru ucpaný silikonem, vyústění přepadu najdeš nalevo nad startérem, musíš koukat odspodu.
Hodně zdaru !
Naposledy editováno 30.08.2017 20:59:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 5 | 20.4.2024 v 21:29 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 2 | 7.11.2023 v 21:50 combust |