prosím o názor, zkušenost.
Včera jsem měl na cestě ošklivou poruchu. Jedu si to docela rychle, a najednou motor přestane akcelerovat, a trochu poškubává. Kouknu dozadu a vidím že se z pravýho výfuku valí bílý dým, jak dýmovnice.
Okamžitě zastavím, kontroluju co se děje...a pak rovnou odtah.
Nemám originální výfuk, CXka mají z výroby mezi oběma svody takovou vyrovnávací nádobku pro výfukový plyny ve tvaru "H", mixují se tam plyny z pravýho a levýho svodu a pak to jde do výfuků.
Já tam tu vyrovnávací nádobu nemám, mám na každé straně svod, trubku jako mezikus, a koncovku výfuku.
Takže jsem jasně viděl: levá strana výfuku normální, pravá dýmovnice.
V místě kde je napojen mezikus výfuku začala kapat chladící kapalina, asi jak to chladlo tak to zkondenzovalo a našlo si to tam skulinku ve svaru.
Kontroloval jsem olej - je tam šedivý našlehaný bahínko. Takže chladící kapalina se dostala i do oleje.
Co myslíte že tomu odpovídá, "jen" prasklé těsnění pod pravou hlavou? Takhle se chladící kapalina dostala do oleje, ale mohla se dostat i do spalovacího prostoru, aby to šlo výfukem?
CXko má údajně slabinu v těsnení vodního čerpadla. Ale to tomu asi neodpovídá, kapalina by se sice dostala do oleje, ale ne do spalovacího prostoru, souhlasíte se mnou nebo je to blbost?
A myslíte, že je ten motor odepsaný, když nebyl nějaou dobu řádně chlazen? Z kaluží co vyteklo bych to klidně odhadl klidně i na únik litru Uvidím ještě kolik zbylo v chladiči.
Děkuji za moudra. Honza
1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem
Buď prasklá hlava nebo v lepším případě těsnění pod hlavou.
Předpokládám že ale nestačí k vyřešení jen vyměnit těsnení, znovu nastavit ventilový vůle atd., ale kvůli tomu blátíčku místo oleje totální rozborka motoru a pročistit, že?
Říkám si aby to nezalepilo třeba zubový olejový čerpadýlko a nebo jeho síťku atd.
Jeden CXkář tu nedávno radil (ale kvůli něčemu jinýmu) jen koupit levný olej ze supermarketu, nechat chvíli běžet, pak vypustit, a dát "normální" - předpokládám že to by asi nestačilo
Nevim jak je to vážný ale na celkovou rozborku bych se vykašlal. Otevřel bych motor od altíku a od spojky, vyčistil emulzi kam hadr došáhne, vyčistil olejový čerpadlo (je krásně přístupný od spojky) a šmitec.
Jo a olej, kterej v roce 2017 koupíš v supermarketu bude stejně minimálně o jednu API třídu převyšovat předepsanej olej, tak bych ho tam klidně lil i na běžný ježdění, nejen na výplach..
Naposledy editováno 27.08.2017 14:03:42
Novej olej, to je jasný, to co je tam právě teď mi připomíná průjem smíchaný s mlíkem.
Spíš jsem se ptal abych odhadl náklady a pracnost. Sundat hlavu, nový těsnění, utáhnout hlavu, seřídit ventily - to se dá udělat krásně bez sundání motoru.
Ale ty víka vředu/vzadu, to už je na sundání, a ještě koupit těsnění. Ale v pohodě, už to nezní tak strašně.
1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem
1 reakcí na tento příspěvek Chladící kapalina prošla výfukem
2. vyměnit těsnění pod hlavou, seřídit ventily
3. na el. vařiči z vypuštěné emulze vyvařit vodu, někde na dvoře, opatrně, ať Ti to neblafne
4. teplý olej nalít do motoru (ne vařící), pochybí-li Ti, dolej tam nejlevnější automobilový
5. nastartovat, nechat chvíli běžet
6. vypustit, opět vyvařit
opakovat tak dlouho, až se emulze přestane tvořit, nestrhni si závit vypouštěcího otvoru v prsou motoru
Pak teprve vyměň olej a filtr, dej tam, co tam patří, tj. olej do motocyklového motoru
Mrkni se, jestli nemáš přepad z prostoru mezi těsněním vodní pumpy a guferem do motoru ucpaný silikonem, vyústění přepadu najdeš nalevo nad startérem, musíš koukat odspodu.
Hodně zdaru !
Naposledy editováno 30.08.2017 20:59:23
"Pak teprve vyměň olej a filtr, dej tam, co tam patří, tj. olej do motocyklového motoru" (myšleno žádný nejlevnější motoolej, jak někdo výše doporučuje).
Jinak je to postup Combuste, kterým v minulosti čistil motor Robert z Horní Brusnice poté, co se mu do něj natlačila voda od vodní pumpy, což podotýkám, není tento případ, když kouřil jenom jeden výfuk.
Naposledy editováno 31.08.2017 14:59:44
https://www.oleje.cz...oda-a-glykol-v-oleji
Ještě tak vypustit emulzi a nalejt čerstvej olej a s tím pak provést ten postup ale s původní kontaminovanou náplní bych se klidně rozloučil, jednak už tam chvíli vesele degradovala a pak nikdo neví kolik tam toho šlo.
tak už jsem se k tomu dostal. Bohužel, vypadá to že motor je po smrti.
Jestli se chcete pokochat, tak pokračuji tady
Děkuji Vám za předchozí moudra, snad Vám to někdy oplatím...asi teď budu hledat a oživovat další motor.
Jestli máte ještě nějakou pointu, možnou příčinu, rád poslechnu.
Zdravím, Honza
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 2 | 7.11.2023 v 21:50 combust |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |