globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vysoká kvalita zpracování u Yamahy
10.8.2017 v 13:44
Stojí mi před prací 3 motorky ze stejné cenovky: Yamaha MT-07, VStrom 650, Kawasaki Z750.

Čumím na tu Yamahu jak péro z gauče. Z750 úplně vynechám, to je motorka jak z Kinder vejce, kam se podívám, tak je to hnus. Sorry to say. Takže Z750 vynechám a porovnám VStroma a MT-07. Každý jeden detail: štelovatelné páčky, litá kyvka, uchopení zadního tlumiče perfektně součástí motoru, přední vidle, brzdy, řidítka, tlačítka, lícování plastů, hadice pro chladící kapalinu, výfukové svody, motor, finish motoru, deklíky motoru, uložení předního kola, uložení zadního kola, sedátka, stupačky pro spolujezdce, podsedlový rám, zpracování hlavního rámu, zrcátka, palubovka... prostě všechno, VŠECHNO o 1 třídu lepší zpracování než to má Suzuki. Suzuki to má tak akorát - prostě dobré, ok, dělá to to co má - ale Yamaha to má výborné!

Ještě matně technika: chladící kapalina pěkně přístupná v předu u motoru, pod nádrží je pěkně obnažená kladka pro plynové lanko, u které určitě půjdou hned štelovat podtlaky aniž by se muselo něco odstrojit. Motor je pěkně viditelný ze všech stran a půjde pěkně čistit i ve vnitřních útrobách, čuměl jsem jako puk jaký je kolem něj uvnitř prostor. Nádrž beztak vyklopitelná jako u Fazera.

Yamaho













,







Naposledy editováno 10.08.2017 14:23:01

5 reakcí na tento příspěvek Vysoká kvalita zpracování u Yamahy

11.8.2017 v 12:43 | Nahoru | #1
No já tu motorku obdivuju jako tak trochu laik, nejsem strojař ani mechanik.

Ale jedna taková zajímavost o motorech Yamaha a toho dvouválce v MT-07 se to týká taky. Honda VFR 800 má vidlicový 4-válec. A víte proč, když je to konstrukčně složitější a dražší? Kvůli lepší trakci. Někde jsem o tom četl článek. Yamaha ale dokázala u svých řadových 4-válců udělat klikovku a zapalování tak, že tím dosahuje stejného výsledku s "obyčejným" řaďákem. Říkal jsem si, jestli v Yamaze neaplikovali tuto technologii i na novou řadu dvouválců, a ANO! Mají to napsané přímo u té motorky, když si kliknete na motor na obrázku:

https://www.yamaha-m...ew=featurestechspecs

<h3>Dvouválcový motor s křížovým klikovým hřídelem o objemu 689 ccm s velkým točivým momentem</h3>
<p>Řadový dvouválcový motor modelu Tracer 700 byl vyvinut na základě „filozofie křížového klikového hřídele“ společnosti Yamaha. Speciální 270stupňový klikový hřídel zajišťuje nepravidelný interval zapalování, který přináší intenzivní pocit zrychlení a dokonalou trakci pro vzrušující zážitek z jízdy. Vysoký lineární točivý moment už od nízkých otáček pak zajišťuje výjimečný výkon.</p>



Ta motorka je neskutečná! Nejen vizuálně, ale i technologicky. Udělal jsem i trochu detailnější prohlídku, nebudu to tu rozepisovat ať mě někteří nezačnou zase tahat za nohu, ale ten detail je prostě nářez.

Tak nevím... Véčkový motor jako má např. VStrom nebo Ducna. Nejsem odborník, ale nedělali se ty véčka kvůli stejnému důvodu, proč Honda dělala Véčko čtyřvál, tj. kvůli lepší trakci? Mě se jako laikovi skoro zdá, že s tím Yamaha vyjebala a docílila toho samého efektu s jednodušším typem motoru, jak na výrobu, tak na údržbu.

Naposledy editováno 11.08.2017 12:48:33

(reakce na) Vysoká kvalita zpracování u Yamahy

11.8.2017 v 12:47 | Nahoru | #2
Mufiozo> Jen takovou otázku: Jel si na tom?

(reakce na) Vysoká kvalita zpracování u Yamahy

11.8.2017 v 15:10 | Nahoru | #3
Mufiozo> Pripominas me petrumra

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vysoká kvalita zpracování u Yamahy

11.8.2017 v 17:25 | Nahoru | #4
Mufiozo> ... Speciální (!!! ) 270stupňový klikový hřídel ...

Kruh má (ako iste vieš) 360° , no a 360°- 270° = 90° , čím motor s takto pootočenou kľukovou hriadeľou nadobúda charakter vidlicového motora , s pravouhlým (lebo veď 90° ) zovretím valcov .
Yamaha nie je ani prvá a ani jediná , ktorá používa túto "fintu" za účelom napodobenia charakteru V-éčkového motora .

To je celé .

(reakce na) Vysoká kvalita zpracování u Yamahy

12.8.2017 v 15:53 | Nahoru | #5
Mufiozo> mě teda na mtčku nic zvláštního a technologickýho nepřijde

(reakce na) Vysoká kvalita zpracování u Yamahy

12.8.2017 v 22:12 | Nahoru | #6

Mufiozo píše: No já tu motorku obdivuju jako tak trochu laik, nejsem strojař ani mechanik.



To je v tvych tematech videt. Placas nesmysly, jako v kazdem z nich. Zrovna ty bys mohl o tvych nicnerikajicich radoby recenzich pomlcet ty internetovej teoretiku.

Srovnani Horneta a Bandita?

S banditem srovnavej CBF 600
S hornetem srovnavej GSR 600

Od suzuki mas jeden rozpoctovy bike a hodnotis celou znacku... Na GSX-R jsi ani nesedel ze...

CB1300 jsi porovnaval s GSX1400 a ta sama pisnicka jako u stroma? No to jsou blaboly tohleto...

Ty ses petrumr krizeny s Whitesem...

E: Jeste se tesim na tvoje srovnani Hayabusy se ZZR1400 potazmo Blacka... Jak na to odpovi Yamaha?

Naposledy editováno 12.08.2017 22:18:36
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 HuSte 0 4.2.2024 v 15:25 HuSte
POI/Body zájmu - na cenu opravovat Yamaha MT-07 Ne-uron 3 24.1.2024 v 13:36 Ne-uron
Kde snížit výkon motorky Yamaha MT-07 Drediiik 13 12.1.2024 v 07:59 Krautkopf
Vyhřívané rukojeti MT-07 Yamaha MT-07 michal629629 7 2.1.2024 v 19:28 nevo7
Skútr 750 nebo moto [1, 2] Honda NC 750X, Yamaha MT-07, Yamaha Tracer 7 / 700, ... Inkvizition 40 20.11.2023 v 17:56 Ivos

TOPlist