Téma: Jawa 500 ohc- výdrž?- životnost
4.8.2017 v 23:01
Važení znalci Jawa 500 OHC, můzu vědět nazor- Jakou mel výdrž motor Jawy 500 OHC- jedno zda 01, nebo 02, máte někdo věrohodné informaco co vydržely tyto motory s předepsanou údržbou? dik
Co znám pár lidí, tak si nikdo nestěžuje. Jo žere to oleje pomalu stejně jako kejvačka, ale to všechny čtyřtakty z té doby. Že praskaly královské hřídele jsem nikdy neslyšel, možná když nějaký vesnický umělec na hovno vymezil vůle, tak lítaly zuby, ale to není problém konstrukce. Největší slabina bylo zapalování (stejné trápení jako dvoutaktní dvouválce).
Ale na co si lidé hodně stěžují je podvozek. Celkově je to těžká a rychlá motorka a to v kombinaci s tím péráckým rámem a jednoklíčovými bubny není zrovna ideální. A OHC na půlbubnech, to snad musel být nějaký aprílový žertík, který se nešťastnou shodou náhod dostal do výroby. Ten motor nebyl špatný, jen myšlenka zástavby do jednoho rámu v rámci výrobních úspor byla prostě špatná a jelikož udělat lehký, ale pevný rám není záležitost na měsíc a stálo by to vytvořit další specializovaný provoz a prostě celková nelibost ke čtyřtaktům vycházející ze situace po válce vedla k tomu, že se to pustilo k ledu.
Osobně se vůbec divím, že je pustili do sériové výroby, protože mě ta motorka vždycky přišla jako prototyp...jako nový motor ve zkušebním rámu
Ale na co si lidé hodně stěžují je podvozek. Celkově je to těžká a rychlá motorka a to v kombinaci s tím péráckým rámem a jednoklíčovými bubny není zrovna ideální. A OHC na půlbubnech, to snad musel být nějaký aprílový žertík, který se nešťastnou shodou náhod dostal do výroby. Ten motor nebyl špatný, jen myšlenka zástavby do jednoho rámu v rámci výrobních úspor byla prostě špatná a jelikož udělat lehký, ale pevný rám není záležitost na měsíc a stálo by to vytvořit další specializovaný provoz a prostě celková nelibost ke čtyřtaktům vycházející ze situace po válce vedla k tomu, že se to pustilo k ledu.
Osobně se vůbec divím, že je pustili do sériové výroby, protože mě ta motorka vždycky přišla jako prototyp...jako nový motor ve zkušebním rámu
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 ohc- výdrž?- životnost
Zájímavé inf.,, měl jsem na mysli zda je někdo schopen potvrdit verzi- Jawa 500ohc -motor-s řádným servisem najel cc více jak 100tis.km,,, setkal jsem se s rzdílným názorem , stejně tak jsem dohledal zajimave inf. o ceně a prodeji. Poslední Jawy 500 ohc se udajně doprodávaliy až okolo roku 1962 za sníženou cenu 12 tis Kč, tedy ne o moc větší jak dvoutaktní 350...
tatrula> to těžko. Ono to v tehdejší době ani nešlo technicky zvládnout, protože obyčejná pístová slitina a válce z litiny mazané minerálním mazutem se vychodily po cca 50 000 km. Stejně tak kluzná ložiska (zejména klikové pánve). Ať už se jednalo o auta nebo motorky, 2T nebo 4T. Trochu lépe na tom byly diesely, ale ty pracovaly s jinými otáčkami. Takže za mě je to báchorka, pokud se tím servisem nemyslí každých 40 000 km GO motoru.
Mám ho 8 let, přede 2 majitelé a z toho první státní podnik, který vedl knihu jízd a ta se dochovala. Za prvních 7 let provozu OHC najezdilo bez mála 60000Km. Do dnes nemám motor půlený a najel jsem s ním dalších více jak 20 000Km. Dělal jsem jen výbrus (spotřeba oleje 1,5L na 1000Km), preventivně jsem zabrousil ventily. vyměnil lamely ve spojce a rozebral a vyčistil dynamo. Mám na něj regulátor AEV a je tam původní kotva i stator. Motorka vesele jezdí - nikde neteče olej. Za těch 20 000Km jsem dělal jsem primární řetěz a běžný servis. Mám původní kladívka. Naprosto spolehlivý stroj, na kterým se side jezdím i 400Km za den - sraz OHC v Německu..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 ohc- výdrž?- životnost
Ve státním podniku se měnil motor a nový dostal číslo toho původního a nikde to nemuselo být zapsané. Sám jsem měl služební motorku a přesně takhle to probíhalo. Kniha jízd byl jen papír. Na konci měsíce jsem to dopisoval "ze stropu".
Naposledy editováno 22.09.2017 17:44:07
Naposledy editováno 22.09.2017 17:44:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 ohc- výdrž?- životnost
mito7 píše: Ve státním podniku se měnil motor a nový dostal číslo toho původního a nikde to nemuselo být zapsané. Sám jsem měl služební motorku a přesně takhle to probíhalo. Kniha jízd byl jen papír. Na konci měsíce jsem to dopisoval "ze stropu".
Výměnu motoru mám v TP zapsanou po roce užívání - vyměněný motor sedí i s číslem do dnes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 ohc- výdrž?- životnost
MartinED250 píše: Výměnu motoru mám v TP zapsanou po roce užívání - vyměněný motor sedí i s číslem do dnes.
V té mé služební byl již asi čtvrtý motor a všechny seděly s číslem i do dnes! Protože se tam vždy vyrazilo to stejné číslo. Nový motor byl bez čísla.
mito7> U mě to sedí od roku 1960. Je tam originální číslo na svém místě s kódem N- náhradní motor. Žádná ražba. Je to číslo z fabriky - stejné číslice jako na jiných motorech.
Je to jedno, ale nemám důvod tomu nevěřit, Sám jsem s tím najel skoro 25000Km a nikdy jsem do motoru nesáhl a to ani do dynama. Jen co 5000Km servis (předstih, seřízení ventilů, apod.)
Je to jedno, ale nemám důvod tomu nevěřit, Sám jsem s tím najel skoro 25000Km a nikdy jsem do motoru nesáhl a to ani do dynama. Jen co 5000Km servis (předstih, seřízení ventilů, apod.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 500 OHC - spojka Jawa 500 OHC | OnluCBR | 14 | 20.2.2024 v 15:55 MartinED250 |
JAWA 500 OHC - přípravek / stahovák Jawa 500 OHC | mikeš. | 4 | 9.5.2022 v 10:04 1jarda1 |
Jawa 500 OHC - výbrus válců + repas... Jawa 500 OHC | mikeš. | 14 | 17.1.2022 v 18:06 cmiral |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Jawa 500 OHC běží na 1 válec Jawa 500 OHC | mikeš. | 16 | 14.9.2021 v 11:17 Kohlstein |