globalmoto_duben_nolan





Téma: Sidecar - kmitání řídítek
29.7.2017 v 21:11
zdravím všechny, kteří mají zkušenosti se sidecary. Nějak nemůžu doladit nastavení sidecaru velorex 562 u jawy 640. Stále mi nehorázně kmitají řidítka. Bylo to nastavné na sbíhavost cca 3,5 cm jak je v návodu, motorka takřka rovně,možná min odklon. Teď jsem na rady zkoušel snížit sbíhavost a kmitání je stále stejné. Jednou rukou se za jízdy nedají ani udržet a to tam mám dosti dotažený tlumič řízení, takže něco stále špatně. Chci se teda zeptat jak postupovat. Má na kmitání větší vliv sbíhavost nebo odklon motorky?
Děkuji za každou radu.
Předchozí
1 2
Následující

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 21:19 | Nahoru | #1
Nemáš jen oskákanou přední gumu?

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 21:21 | Nahoru | #2
kdepak, přední guma je v pořádku....

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 21:24 | Nahoru | #3
Bez sajdy to nedělá?

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 21:28 | Nahoru | #4
no bez sajdy to jelo normálně....

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 21:38 | Nahoru | #5
Jaký jsou ložiska v krku řízení? To co se dneska prodává je hroznej šmejd, mají vůli jak svině.

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 21:41 | Nahoru | #6
ložiska bych řekl dobrá, při ostrém brždění se to nehne. Tady půjde o to nastavení sajdy, je to běžný jev... Jen mi jde o to na co se hlavně zaměřit

2 reakcí na tento příspěvek Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 22:28 | Nahoru | #7
Co pořídit tlumič řízení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 22:36 | Nahoru | #8
Číkus> Píše že ho má utažený

Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 22:39 | Nahoru | #9
Tak já se hlavně dnes svezl na totožné motorce s totožnou sajdou a tam jsem pustil řidítka a ani se nehla, takž to ručitě bude o nastavení, jen jde o to jakým směrem se dát aby byl ten pravý...

(reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

29.7.2017 v 22:48 | Nahoru | #10
dave-lister> Jsem to nějak přehlédl, omlouvám se.

1 reakcí na tento příspěvek Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 07:39 | Nahoru | #11
Ahoj, budou to povolené dráty výpletu kola( projdi všechny tři)...
Joef

Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 11:56 | Nahoru | #12
x

Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 12:35 | Nahoru | #13
Joef13> dráty to nebudou, v sajce je nově vypletené kolo a když jedu po dvou kolech, tak mi to nehází...prostě je to geometrií soupravy, už jsem to zkoušel všerůzně ladit, ale bez úspěchu. Proto se ptám na zkušenosti čím začít a co na to má nejpodstatnější vliv?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 14:52 | Nahoru | #14
x

Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:33

Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 18:44 | Nahoru | #15
Dle mého selského rozumu má větší vliv sbíhavost, protože za jízdy jdou dvě síly proti sobě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 19:28 | Nahoru | #16
Dawei> dá se říci, že pořád, což není úplně normální. kmitání je běžným jevem u sidecarů při změně rychlosti, což se řeší tlumičem řízení. Ještě zkusím trochu ubrat na té sbíhavosti a nejspíš pořídím i hydraulický tlumič řízení a snad si to nějak sedne. Dnes jsem se svezl na další obdobné saidce a je to fakt nebe a dudy... Kámoš jí nejspíš bude kupovat, tak to zkusím nastavit stejným způsobem a uvidím, zda docílím zlepšení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

30.7.2017 v 22:21 | Nahoru | #17
x

Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:15

(reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

31.7.2017 v 17:52 | Nahoru | #18
Dawei> nejdřív změřim a třebas se budu divit, jak to mám nastavené, každopábně to zkusím pozvolna přibližovat správnému nastavení. Nemyslím si zrovna, že to vzorové bude úplně to top... přeci jen já to mám hlavně na minimální zátěž a né na dospělého člověka,se kterým se zde určitě počítá

Sidecar - kmitání řídítek

31.7.2017 v 20:09 | Nahoru | #19
Nejdriv prekontroluj jestli nemas na moto stafle. Pokud mas tak k tomu sajdu nepripojis aby to rozumne fungovalo. Dej sbihavost na 1,5cm a odklon 2 stupne. A mer to podle rafku ne pneu. Tlumic by jsi mel mit naopak pritahnuty jen lehce. Pretazeny ti prave bude rozkmitavat riditka. Dulezite je aby to po rovine v plynulem tahu nikam netahlo. Jinak budes mit zada jak Arnold. Ono staci jak se to pak chova pri akceleraci nebo brzdeni pokud neni side hnana pres difer.

Sidecar - kmitání řídítek

1.8.2017 v 16:16 | Nahoru | #20
nevím jaké stafle máš na mysli...
Co se týče pneumatik, tak vzadu je funglovka a předek zánovní pravidelně sjetý. Jinak jsem ještě zkoušel to podržet pravou rukou a to se při zapření nechá zvládnout. Levou to neudržím ani náhodou ať se snažím sebevíc a během vteriny to mlátí od dorazu k dorazu. Logicky z toho plyne, že sbíhavost bude stále dost velká, když to začíná házet směrem dovnitř. Zkusím tedy nejdřív trošku zvětšit odklon a pak i tu sbíhavost. Snad se dostanu na nějakou rozumnou mez. Přece jen určité kmitání řidítek je u sidecarů běžný jev

Sidecar - kmitání řídítek

1.8.2017 v 17:53 | Nahoru | #21
Stafle jsou stafle. Presni kolo neni v ose se zadnim kolem. Jako to ma velorex.
Ja tedy se side muzu po rovine jet v pohode jen s jednou rukou ktera tam je v podstate jen aby drzela plyn. Pokud tedy jedu po pekne ceste konstantni rychlosti.

Sidecar - kmitání řídítek

22.8.2017 v 17:24 | Nahoru | #22
Teď jsme jeli po ruských silnicích na Uralech se sajdou až do města Alapaevsk v sverdlovské gubernii - dvě ruce na řidítkách byli málo, museli jsme se držet i zuby a nechty, to bylo kmitání. Takové tam mají silnice.

1 reakcí na tento příspěvek Sidecar - kmitání řídítek

22.8.2017 v 19:57 | Nahoru | #23
On je hlavně strašný rozdíl mezi nehnanou a hnanou side přes diferenciál ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

1.9.2017 v 19:35 | Nahoru | #24
V_i_c_i> možná na slušné silnici, ale já jsem to na těch rozdrbaných nepoznal. Jel jsem s 2WD 200 km a pak jsem si na dalších 800 km vyměnil Urala za karburátorového bez náhonu. To samé v bleděmodrým jen jsem už tak nebojoval s řízením. V životě jsem se na motce nebál, ale tady moje půlky mohli cvakat šestku drát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

2.9.2017 v 12:22 | Nahoru | #25

Číkus píše: Co pořídit tlumič řízení?



Jenže tento třecí tlumič je v podstatě k ničemu, to už se používalo na předválečnejch motorkách. Kvalitní moderní tlumič by pomohl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

2.9.2017 v 21:24 | Nahoru | #26

tramp57 píše: V_i_c_i> možná na slušné silnici, ale já jsem to na těch rozdrbaných nepoznal. Jel jsem s 2WD 200 km a pak jsem si na dalších 800 km vyměnil Urala za karburátorového bez náhonu. To samé v bleděmodrým jen jsem už tak nebojoval s řízením. V životě jsem se na motce nebál, ale tady moje půlky mohli cvakat šestku drát.



Ale ani Ural 2WD nema diferencial. Ma pouze pripojitelny nahon na kolo side...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

5.9.2017 v 20:00 | Nahoru | #27
V_i_c_i> Tak já myslím,že Ural má diferenciál.

(reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

5.9.2017 v 20:08 | Nahoru | #28
FJRPEPA> Uraly,na kterých jsme jeli, měli hydraulický tlumič řízení. Na dobré silnice určitě jo, na ty rygoly neměl šanci. Díry,praskliny,vydrolené jámy,vyjeté koleje - jen pro velká kola - Zil,Kamaz a pod. Pomalá jízda nemožná, museli jsme za to tahat, ať ty díry přeskáčeme. Ruce nestíhali korigovat řízení, jednou se sekla sajda,přibrzdila,tím pádem natočila doprava , pak zase kolo motky na něčem zavibrovalo a sajda mě hodila doleva. Hnus. Fakt jsem chtěl vystoupit za jízdy a jít pěšky. Hrozilo to nehodou. Nikdy více do Ruska. A v Irbitu taky nebylo o co stát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

5.9.2017 v 21:28 | Nahoru | #29

tramp57 píše: V_i_c_i> Tak já myslím,že Ural má diferenciál.



Tak to myslíš špatně. 2WD má pouze připojitelný náhon side, ale ne plnohodnotný diferenciál. To mělo jen MW a některé Dněpry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek

6.9.2017 v 19:18 | Nahoru | #30
V_i_c_i> oprava, diferáky se přestali montovat,protože byli věčně v poruše - kvůli jezdcům, kteří jej neuměli používat. Frajeřinky na dvou kolech a pod. U motky s diferákem musí být na silnici všechny tři kola.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2
Jawa 350/640 Jawa 350/640 barticek88 11 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf
Přihlášení motorky Jawa 350/640 martingrey 18 1.2.2023 v 15:47 CRF1000

TOPlist