Téma: Sidecar - kmitání řídítek
29.7.2017 v 21:11
zdravím všechny, kteří mají zkušenosti se sidecary. Nějak nemůžu doladit nastavení sidecaru velorex 562 u jawy 640. Stále mi nehorázně kmitají řidítka. Bylo to nastavné na sbíhavost cca 3,5 cm jak je v návodu, motorka takřka rovně,možná min odklon. Teď jsem na rady zkoušel snížit sbíhavost a kmitání je stále stejné. Jednou rukou se za jízdy nedají ani udržet a to tam mám dosti dotažený tlumič řízení, takže něco stále špatně. Chci se teda zeptat jak postupovat. Má na kmitání větší vliv sbíhavost nebo odklon motorky?
Děkuji za každou radu.
Děkuji za každou radu.
2 reakcí na tento příspěvek Sidecar - kmitání řídítek
Co pořídit tlumič řízení?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
Číkus> Píše že ho má utažený
1 reakcí na tento příspěvek Sidecar - kmitání řídítek
Ahoj, budou to povolené dráty výpletu kola( projdi všechny tři)...
Joef
Joef
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
Joef13> dráty to nebudou, v sajce je nově vypletené kolo a když jedu po dvou kolech, tak mi to nehází...prostě je to geometrií soupravy, už jsem to zkoušel všerůzně ladit, ale bez úspěchu. Proto se ptám na zkušenosti čím začít a co na to má nejpodstatnější vliv?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
x
Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:33
Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
Dawei> dá se říci, že pořád, což není úplně normální. kmitání je běžným jevem u sidecarů při změně rychlosti, což se řeší tlumičem řízení. Ještě zkusím trochu ubrat na té sbíhavosti a nejspíš pořídím i hydraulický tlumič řízení a snad si to nějak sedne. Dnes jsem se svezl na další obdobné saidce a je to fakt nebe a dudy... Kámoš jí nejspíš bude kupovat, tak to zkusím nastavit stejným způsobem a uvidím, zda docílím zlepšení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
x
Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:15
Naposledy editováno 25.08.2020 01:16:15
Dawei> nejdřív změřim a třebas se budu divit, jak to mám nastavené, každopábně to zkusím pozvolna přibližovat správnému nastavení. Nemyslím si zrovna, že to vzorové bude úplně to top... přeci jen já to mám hlavně na minimální zátěž a né na dospělého člověka,se kterým se zde určitě počítá
Nejdriv prekontroluj jestli nemas na moto stafle. Pokud mas tak k tomu sajdu nepripojis aby to rozumne fungovalo. Dej sbihavost na 1,5cm a odklon 2 stupne. A mer to podle rafku ne pneu. Tlumic by jsi mel mit naopak pritahnuty jen lehce. Pretazeny ti prave bude rozkmitavat riditka. Dulezite je aby to po rovine v plynulem tahu nikam netahlo. Jinak budes mit zada jak Arnold. Ono staci jak se to pak chova pri akceleraci nebo brzdeni pokud neni side hnana pres difer.
nevím jaké stafle máš na mysli...
Co se týče pneumatik, tak vzadu je funglovka a předek zánovní pravidelně sjetý. Jinak jsem ještě zkoušel to podržet pravou rukou a to se při zapření nechá zvládnout. Levou to neudržím ani náhodou ať se snažím sebevíc a během vteriny to mlátí od dorazu k dorazu. Logicky z toho plyne, že sbíhavost bude stále dost velká, když to začíná házet směrem dovnitř. Zkusím tedy nejdřív trošku zvětšit odklon a pak i tu sbíhavost. Snad se dostanu na nějakou rozumnou mez. Přece jen určité kmitání řidítek je u sidecarů běžný jev
Co se týče pneumatik, tak vzadu je funglovka a předek zánovní pravidelně sjetý. Jinak jsem ještě zkoušel to podržet pravou rukou a to se při zapření nechá zvládnout. Levou to neudržím ani náhodou ať se snažím sebevíc a během vteriny to mlátí od dorazu k dorazu. Logicky z toho plyne, že sbíhavost bude stále dost velká, když to začíná házet směrem dovnitř. Zkusím tedy nejdřív trošku zvětšit odklon a pak i tu sbíhavost. Snad se dostanu na nějakou rozumnou mez. Přece jen určité kmitání řidítek je u sidecarů běžný jev
1 reakcí na tento příspěvek Sidecar - kmitání řídítek
On je hlavně strašný rozdíl mezi nehnanou a hnanou side přes diferenciál ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
V_i_c_i> možná na slušné silnici, ale já jsem to na těch rozdrbaných nepoznal. Jel jsem s 2WD 200 km a pak jsem si na dalších 800 km vyměnil Urala za karburátorového bez náhonu. To samé v bleděmodrým jen jsem už tak nebojoval s řízením. V životě jsem se na motce nebál, ale tady moje půlky mohli cvakat šestku drát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
Číkus píše: Co pořídit tlumič řízení?
Jenže tento třecí tlumič je v podstatě k ničemu, to už se používalo na předválečnejch motorkách. Kvalitní moderní tlumič by pomohl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
tramp57 píše: V_i_c_i> možná na slušné silnici, ale já jsem to na těch rozdrbaných nepoznal. Jel jsem s 2WD 200 km a pak jsem si na dalších 800 km vyměnil Urala za karburátorového bez náhonu. To samé v bleděmodrým jen jsem už tak nebojoval s řízením. V životě jsem se na motce nebál, ale tady moje půlky mohli cvakat šestku drát.
Ale ani Ural 2WD nema diferencial. Ma pouze pripojitelny nahon na kolo side...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
V_i_c_i> Tak já myslím,že Ural má diferenciál.
FJRPEPA> Uraly,na kterých jsme jeli, měli hydraulický tlumič řízení. Na dobré silnice určitě jo, na ty rygoly neměl šanci. Díry,praskliny,vydrolené jámy,vyjeté koleje - jen pro velká kola - Zil,Kamaz a pod. Pomalá jízda nemožná, museli jsme za to tahat, ať ty díry přeskáčeme. Ruce nestíhali korigovat řízení, jednou se sekla sajda,přibrzdila,tím pádem natočila doprava , pak zase kolo motky na něčem zavibrovalo a sajda mě hodila doleva. Hnus. Fakt jsem chtěl vystoupit za jízdy a jít pěšky. Hrozilo to nehodou. Nikdy více do Ruska. A v Irbitu taky nebylo o co stát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
tramp57 píše: V_i_c_i> Tak já myslím,že Ural má diferenciál.
Tak to myslíš špatně. 2WD má pouze připojitelný náhon side, ale ne plnohodnotný diferenciál. To mělo jen MW a některé Dněpry.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sidecar - kmitání řídítek
V_i_c_i> oprava, diferáky se přestali montovat,protože byli věčně v poruše - kvůli jezdcům, kteří jej neuměli používat. Frajeřinky na dvou kolech a pod. U motky s diferákem musí být na silnici všechny tři kola.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |
Jawa 350/640 Jawa 350/640 | barticek88 | 11 | 24.3.2023 v 09:34 Krautkopf |
Přihlášení motorky Jawa 350/640 | martingrey | 18 | 1.2.2023 v 15:47 CRF1000 |