bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Autoškola cvičiště
 
27.7.2017 v 07:39
Ahoj,

už jsem tady měla před nějakou dobou dosti triviální dotaz. Nicméně o pět zhruba po roce pokračuji v autoškole na sk.A. Protože jsem přestoupila do autoškoly kde mi to jde podle mě lépe.
Nicméně mám za sebou už všechny povinné jízdy. A cvičitě mi nejde, nebo spíš jak kdy jak co. Prostě nemám takvou tu jistotu, ale osmička spíš vůbec. Máte nějaké rady a tipy jak projet všechny ty stanoviště.
Je sice hezké, že mě baví jezdit, a řidičák na motorku jsem vždycky chtěla. Ale hold je nutné splnit nějaké podmínky.

Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 07:42 | Nahoru | #1
Začni velkou osmičkou a tu osmičku zmenšuj a zmenšuj a zmenšuj

Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 07:57 | Nahoru | #2
Taky jsem z toho měl vítr. Ale jak praví všechny poučky, kam koukáš, tam jedeš. A platí to i u této osmičky, tomu věř. Hodně úspěchu nejen u zkoušky přeji.

2 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 07:57 | Nahoru | #3
Jojo to jsem tak zkoušeli. Spíš vždycky vyjedu s toho když zatačím doprava, tam motorka má tendenci padat. Očividně něco dělám špatně no.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 08:25 | Nahoru | #4
Osmička se jezdí v prostoru 6x17 m. Využívej celý prostor, nejezdi na pětníku. Osmičku nejezdi jako dvě kružnice, ale natáhni jí na celou délku prostoru.Křížení mezi kuželi jezdi vlastně rovně a akceleruj při výjezdu z oblouku. Pokud by jsi jela při nájezdu do dalšího oblouku rychleji, přibrzdi zadní brzdou. Pokud budeš mít dostatečnou rychlost projedeš oblouk se zmáčklou spojkou a pak ve výjezdu budeš pomalu pracovat se spojkou, aby motorka necukala. Při nájezdu do oblouku se nasměruj a pak se podívej na středovou kuželku, bude ti to podvědomě nutit k zatočení a nebudeš vyjíždět z vymezeného prostoru. Nesmíš nikde jet malou rychlostí blížící se nule, protože je motocykl nestabilní. Podobně při malém slalomu můžeš jet při dostatečné rychlosti několik kuželek s vymáčklou spojkou a pak zase pomalu pracovat se spojkou. Ostatní úkony se většinou zvládají, ale kdyby jsi chtěla poradit napiš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 08:50 | Nahoru | #5

acojako píše: Jojo to jsem tak zkoušeli. Spíš vždycky vyjedu s toho když zatačím doprava, tam motorka má tendenci padat. Očividně něco dělám špatně no.


podle popisu to vypada, ze se blbe divas
nekoukej pred predni kole, ale co nejdal do zatacky co to jde. (Cca skoro kolmo na smer jizdy)

Naposledy editováno 27.07.2017 08:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 09:06 | Nahoru | #6
Jarrinn> Já se divám na tu středovou kuželku.

(reakce na) Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 09:10 | Nahoru | #7
acojako> divej se kam chces jet. Pohled na ten kuzel te strhava.
e: a delej to tak vzdycky. A cim rychlejc chces jet, tim dal se koukat. Aspon me to tak funguje. Ale treba jses jina krevni skupina

Naposledy editováno 27.07.2017 09:16:40

(reakce na) Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 09:33 | Nahoru | #8
Tady kolega "Jardad" to napsal dobře, přidej trochu plynu a pomáhej si zadní brzdou, tím si udržíš stejnoměrnou rychlost, bez cukání, jen plynem to bude cukat, nebo se Ti to rozjede, zadní brzda Ti stabilizuje motorku!
Na jaké motorce jezdíš?
Ještě lepší je nechat lehce klouzat spojku a tu zadní brzdu, musíš trénovat...
A na přední brzdu při osmičkách a slalomu zapomeň..!

Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 10:13 | Nahoru | #9
Přesně, jak píšeš, mě to instruktor "nutil" dělat. Spojka, zadní brzda, na plyn jsem vůbec hrabat nemusel, jezdil jsem na FZ6 a ten čtyřvál má krásnej spodek, takže bez plynu úplně na pohodu. Rychlost 5-8 km/h, takže lehce nad rychlost chůze, vyvažovat, a koukat, kam chci točit motorku, vedení pohledu dělá strašně moc.

(reakce na) Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 10:15 | Nahoru | #10

acojako píše: Jojo to jsem tak zkoušeli. Spíš vždycky vyjedu s toho když zatačím doprava, tam motorka má tendenci padat. Očividně něco dělám špatně no.



Probíralo se to tady v jiném vlákně, většina lidí si je na jednu stranu jistější - mě se taky líp projíždějí levotočivé zatáčky Chce to hlavně plynulost, žádné rvaní za plyn, žádné škubání řídítkama, sladit pohyby a ono to půjde, neboj...není tu někdo z Ovy/Karviné, kdo by to s tebou chtěl nacvičit naživo? Jakože by ti byl ochotný půjčit svou moto?

Naposledy editováno 27.07.2017 10:17:41

Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 11:31 | Nahoru | #11
presne jak radi ostatni. hlavne nesahej na predni brzdu, ta ti motorku spise shodi. spojka, zadni brzda, lehce plyn a hlavne pohled.

Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 14:14 | Nahoru | #12
řeším aktuálně to samé s přítelkyní. To co napsal Jardad je naprosto správně. To co ale začátečníkovi pomůže je, trénovat, trénovat, trénovat a zase trénovat. Bohužel autoškoly toto většinou nemají kde trénovat a mimo autoškolu člověk zase nemá odpovídající motorku a legální možnost není. Já o vyřešil tak že jsem koupil stejnou motorku jako mají v autoškole a následně s přítelkyní trénuji na nějaké vhodné ploše na které vyznačím tu osmu, za začátku to byla tragedie postupně se to zlepšuje. Bohužel moc nepomůže jezdit velkou osmu (neříkám, že vůbec) protože velká osmička se jezdí jinak než malá (u té malé je potřeba pracovat se spojkou a plynem) u té větší to potřeba není.

Autoškola cvičiště

27.7.2017 v 21:43 | Nahoru | #13
Chce to prostě jen trenovat. Jsem moc rád, že s tím mají mladí problémy, protože dneska je problém, že mlaďáci nejezdí ani na kole, ale jen čumí do pc nebo mobilu. Navíc pak ještě dostanou k řidičáku na auto scooter 125 a to je pak nechceš potkat na silnici, tahaj za sebou nohy jak kačera, kličkujou, protože nemají absolutně pojem o rovnováze a tak dále. Končí to helmou z Lidlu, pantofle a tílko. Pro mě čím těžší autoškola, tím míň smrtelných nehod. Kdo má problém, klidně mě napište a nechám vás jezdit na motorce jakou si jen vyberete na mým pozemku...

Autoškola cvičiště

28.7.2017 v 08:57 | Nahoru | #14
Náhodou nenašel by se teda někdo kdo by měl trpělivost s ovy nebo F-M, že by mi půjčil moto? Kdyžtak prosím do zprávy

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

28.7.2017 v 09:25 | Nahoru | #15

Držím palce. Dle mého úsudku je vina na autoškole. U nás neprobíhá podle mě dostatečně. Jeden učitel nechá jezdit žáka osmičku, jak je dle předpisu. Já viděl v OV jednoho šikulu, co těm začínajícím tu osmičku pěkně natáh, po 10 jízdách zmenšil, a tak postupoval do základního nastavení.

Když jsem na to na Librosu koukal, tak říkal, že to tak dělá dlouho a všichni prošli (moto Yamaha YBR 125) měli na place. Asi má v hlavě a ne jinde. Děcka to dokonce bavilo a tak trochu mezi sebou i soutěžily. Každému pak dal placku splněného úkolu.

Není škola, jako škola.

PS: Zkusil jsem to samé s mou dcerou a ono to fakt pomohlo. Ani jednou se pak nesekla a nedala nohu na zem. Nevím co pak u zkoušky v tom stresu. Všem držím palcce...

Autoškola cvičiště

28.7.2017 v 14:24 | Nahoru | #16
Víceméně vše důležité zde již zaznělo. Pouze chci upravit věc ohledně pohledu. Padlo tu, že koukáš dokonce do pravého úhlu k ose motorky. To je sakra málo.

Takže začít koukat už při nájezdu, hezky na druhou stranu za sebe, klidně i 180°. Nesoustředit se na kužel, který zrovna objíždím, ani na ten druhý, ale na místo, kde budu kolem druhého kuželu zatáčet. Fakt hodně za sebe. Nebát se otočit ramena a horní část těla, uvolní se tím hlava lze tak vidět klidně o 50-60° více. Ideálně mít osu ramen rovnoběžně s řídítky.
To je ideální způsob pro začátečníky.
Kdo zvládne a naučí se hmatový vjem z motorky, pro takového už není pohled to nejdůležitější a nemusí na něj klást takový důraz.

Plynule na plynu, zadní brzda a lízat spojku, pokud je třeba. Přesně, jak říkali ostatní.

(reakce na) Autoškola cvičiště

28.7.2017 v 14:25 | Nahoru | #17
adamadamec> Přesně, nejlepší je měnit vzdálenosti a cvičení. Osmička je hodně komplexní cvičení a je imho hloupost ji jezdit hned, především malou.

Autoškola cvičiště

29.7.2017 v 09:46 | Nahoru | #18
v malých rychlostech nepoužívat přední brzdu, sklápět moto pod sebe při svislé pozici řidiče, dívat se kam chci jet, a né kam jedu. Pokud se motorka už chystá spadnout malou rychlostí, tak jí narovná trochu plynu nebo povolit spojku trochu do záběru.

Autoškola cvičiště

29.7.2017 v 10:05 | Nahoru | #19
Prosím, blud o tlačení motorky pod sebe už ne

2 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

30.7.2017 v 21:40 | Nahoru | #20
Já osobně to dělám:

Rychlost chůze na krátký úsek, pouštím spojku do půlky, přidám plyn, až začne motorka zabírat a jedu už nějak cca 4km/h, spojku zmáčknu a držím až do konce, pouze přední brzdou dobržďuji.

Šlapky, víceméně to samé jako předtím.

Pomalý slalom, tady je důležité, aby jsi se trefovala doprostřed kuželů, já to tam rvu přes řidítka, ne tělem, protože v takové rychlosti mi to prostě jinak nejde.

Osmička, můj instruktor mě poradil, ať si s tím nedělám hlavu a prostě vysednu zadkem na druhou stranu. Takže zatáčím směrem doleva, doslova hodím zadek na druhou stranu, v tu chvíli sedím defakto na levém stehně a osmička se mi jede dobře.

Rychlý kraviny:
Žádný komisař neměří rychlost, víceméně nepozná když pojedeš 50 nebo 40, někdy i 35 děcka jezdí a uzná jim to.

Rychlý slalom, opět trefovat to doprostřed kuželů, zatáčet tělem, prostě jak říká můj instruktor, kroutit zadkem na motorce, ve čtvrtce, max v půlce toho slalomu hlavně pustit plyn, nebrzdit, ale ten plyn pustit, často se kvůli tomu vyjíždí z toho slalomu pak, je to těžké to zkorigovat.

Vyhýbací manévr, to ti doporučuji si nejvíce najet k tomu krajnímu kuželu, vyhnout se (zatočit tělem!) a dojet to.

Brzdění na přesnost (jestli je to to, jak se musí dojet k té čáře), tak už za prvními kužely na 90% zabrzdi, zbytek tam jen dojeť rychlostí chůze.

Intenzivní brzdění, za prvními kužely zmáčkni spojku, zadní brzdu, přední brzdu zároveň.

Snad ti to nějak pomůže, kdyby ti ten popis připadal primitivně napsaný, tak mi napiš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autoškola cvičiště

31.7.2017 v 07:51 | Nahoru | #21

_DrexXy_ píše:
Rychlý kraviny:
Žádný komisař neměří rychlost, víceméně nepozná když pojedeš 50 nebo 40, někdy i 35 děcka jezdí a uzná jim to.



Bacha, na Ostravsku to mají trochu jinak... http://www.motorkari.cz/tema/?t=198670

A ohledně té osmičky, jo, pokusit se tělem dělat protiváhu je možná dobrej nápad, ale určitě ne šmejkat zadkem sem a tam v nízké rychlosti, stačí se trochu odklonit směrem od zatáčky. Furt si ale stojím za tím, že plynulost je klíč, zvlášť v rychlosti chůze je důležitý neškubat za plyn a netrhat řídítky...

Naposledy editováno 31.07.2017 07:55:51

(reakce na) Autoškola cvičiště

31.7.2017 v 09:07 | Nahoru | #22
PlusOne> Plynulost je klíč vždy, v nízké rychlosti o to více. Naprostý souhlas

Ale prosím, pochopte, že držet tělo rovně, tlačit motorku pod sebe nebo dokonce vysedat na opačnou stranu je předpotopní technika, které je dávno překonána. Jenom se ji mnoho lidí drží, protože neznají jinou, mnohem vhodnější.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

31.7.2017 v 09:19 | Nahoru | #23
25 let.... delas plne A? Na jake motorce? Neco jako svinsky Bandit 650 co se mu zaviraji riditka? Zkus si to projet s necim jako je Honda CB500 nebo Yamaha YBR 125 a mozna prijdes i na to kde je problem ted na zacatku.

1 reakcí na tento příspěvek Autoškola cvičiště

31.7.2017 v 11:22 | Nahoru | #24
Krejza, bohužel mě to tak učí sám můj instruktor.

(reakce na) Autoškola cvičiště

31.7.2017 v 17:21 | Nahoru | #25
puffybodie> jojo plné, Kawasaki ER6n

(reakce na) Autoškola cvičiště

1.8.2017 v 00:37 | Nahoru | #26
_DrexXy_> Protože neumí nic lepšího a nemá chuť se to učit, když mu to stačí, abyste mu dali peníze na získání ŘO.

Autoškola cvičiště

1.8.2017 v 01:12 | Nahoru | #27
Krejza, to rozhodně souhlasím.

(reakce na) Autoškola cvičiště

14.9.2017 v 15:30 | Nahoru | #28

_DrexXy_ píše: Já osobně to dělám:

Rychlost chůze na krátký úsek, pouštím spojku do půlky, přidám plyn, až začne motorka zabírat a jedu už nějak cca 4km/h, spojku zmáčknu a držím až do konce, pouze přední brzdou dobržďuji.

Šlapky, víceméně to samé jako předtím.

Pomalý slalom, tady je důležité, aby jsi se trefovala doprostřed kuželů, já to tam rvu přes řidítka, ne tělem, protože v takové rychlosti mi to prostě jinak nejde.

Osmička, můj instruktor mě poradil, ať si s tím nedělám hlavu a prostě vysednu zadkem na druhou stranu. Takže zatáčím směrem doleva, doslova hodím zadek na druhou stranu, v tu chvíli sedím defakto na levém stehně a osmička se mi jede dobře.

Rychlý kraviny:
Žádný komisař neměří rychlost, víceméně nepozná když pojedeš 50 nebo 40, někdy i 35 děcka jezdí a uzná jim to.

Rychlý slalom, opět trefovat to doprostřed kuželů, zatáčet tělem, prostě jak říká můj instruktor, kroutit zadkem na motorce, ve čtvrtce, max v půlce toho slalomu hlavně pustit plyn, nebrzdit, ale ten plyn pustit, často se kvůli tomu vyjíždí z toho slalomu pak, je to těžké to zkorigovat.

Vyhýbací manévr, to ti doporučuji si nejvíce najet k tomu krajnímu kuželu, vyhnout se (zatočit tělem!) a dojet to.

Brzdění na přesnost (jestli je to to, jak se musí dojet k té čáře), tak už za prvními kužely na 90% zabrzdi, zbytek tam jen dojeť rychlostí chůze.

Intenzivní brzdění, za prvními kužely zmáčkni spojku, zadní brzdu, přední brzdu zároveň.

Snad ti to nějak pomůže, kdyby ti ten popis připadal primitivně napsaný, tak mi napiš.



No u nás se požívá už radar. Samo, nenutí jet předpisově dle osnov, ale slalom minimálně 37,5 a hlavně držet rychlost po celou dobu slalomu. Vyhýbací manévz cca ve 40 vymáčkonut spojku, vyhnout se a pustit spojku. Brždění pod 45 neuzná. Jinak osmičky jsou opravdu o koukání a práci se spojkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist