bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...
26.7.2017 v 01:56
Zdravím vás, přátelé.
Potřeboval bych poradit. kamarád si nedávno koupil scooter a poprosil mě, abych mu na tom provedl menší tuning.
Nainstaloval jsem naraku variátor, vyměnil kontrastní pružinu a co je hlavní, namontoval kit naraku 160ccm.
Po nastartování měl motor normální zvuk, krásně chytal atd, ovšem po cca 20km se rozpadl píst na straně sacího ventilu.
No nic, přisuzoval jsem to nedostatečnému zajíždění motoru a opotřebenné olejové pumpě. namontoval jsem zpět 125ccm válec a skůtr spokojeně jezdil. Druhý pokus s novým kitem jsem bral seriózněji, vyměnil jsem olejovou pumpu a zakázal jsem kamarádovi jezdit víc jak 60kmh, po 200km jsem mu limit zvednul na 80kmh.
Nicméně, po 350km se na vrcholku Barrandovského kopce scooter opět odporoučel, ztratil výkon a rozebráním bylo zjištěno poškození pístu, uplně stejné, jako v prvním případě. Vylomený (vydrolený) stejný kus.
Napadá někoho příčina?
Moje teorie je taková, vzhledem k normálnímu zvuku motoru, nemůže nenarážet píst do válce, ale jedná se o poškození vlivem přehřátí, máte někdo nápad jak to vyřešit, nebo čím jiným by to mohlo být?


Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 07:02 | Nahoru | #1
foto by prosim nebylo?

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 07:03 | Nahoru | #2
pardon..napopprve se mi nenačetlo

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 07:07 | Nahoru | #3
A upravovala se nějak směs pro ten vyšší objem? Jestli ne, tak už to s původním karbecem mohlo být chudé a tepelně přemáhané.

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 07:17 | Nahoru | #4
měnil jsi i hlavu, nebo tam je původní na 125cc?

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 07:22 | Nahoru | #5
Chuda smes, prehrati, detonacni horeni. Ale pokud je to 4T a ventily jsou v poradku tak bych asi tu chudou smes vynechal a pridal unavu materialu/sitozni pist.

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 09:32 | Nahoru | #6
Hlava stejná, trysku jsem dal namísto 114 větší 116.
Když jsem mu kitoval jeho předchozího čínskýho Scootera, tak zůstalo zpočátku vše původní, kamarád na nějaký zajíždění úplně kašlal a scooter najel spokojeně několik tisíc km, než ho prodal.

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 10:11 | Nahoru | #7
podle mě je problém v bohatosti, nebo v celkovém množství paliva. Prostě tam toho jde málo + hodně vzduchu a pak vysoká teplota a nakonec se to vysere.

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 10:20 | Nahoru | #8
barva svíčky?
taky bych tipoval na chudou směs

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 10:54 | Nahoru | #9
To bude dost chudé

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 11:03 | Nahoru | #10
Já bych to tipoval na špatnou výrobní sérii pístů (špatná konstrukce nebo matroš, zpracování...).

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 12:44 | Nahoru | #11
Svíčka měla normální barvu, možná lehce chudší, ale rozhodně nebyla bílá.
Špatná výrobní série pístů, no nevím, asi se to může stát, ale ale podle vyleštěného "prasátek" na pístu se to spíš přehřívá.

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 13:04 | Nahoru | #12
Tak samozřejmě, ale že by se to vylomilo 2x úplně stejně? Možná to málo pravděpodobné je, ale já si stejně myslím, že soudruzi v konstrukci udělali někde chybu, se podívej, na jakém průřezu ten ulomený lem držel.

1 reakcí na tento příspěvek Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 13:43 | Nahoru | #13
taky bych řekl, že je spíš chyba někde v konstrukci, u toho sacího ventilu by se ta část měla směsí i dochlazovat trošku, jenže je tam prd průřez, jak psal MEKOTA, pak může být špatná vůle pístu ve válci, je vidět jak to drbe dokola, teplotně nabyde ten horní lem a uletí nejmíň držící místo. Ten píst se mi zdá vodrbanej k jedný straně, kontroloval někdo vyúhlování ojnice?

(reakce na) Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

26.7.2017 v 22:35 | Nahoru | #14
Rolda89> Netušim jak to zkontrolovat v domácích podmínkách.

Co je důležitější, nemůže to být tím, že by se to potkávalo?
Zatim je plán takovej že dát 120 trysku, olejový chladič a kovanej píst a doufat, že to bude normálně fungovat.

Kit 125-160ccm, zničený píst, podruhé...

27.7.2017 v 21:29 | Nahoru | #15
Že by se to potkávalo teško říct, každopádně na pístu nic obouchanýho neni, záleží jak vypadá ten kousek, i když tam se asi moc nepozná, jestli při odtržení někam párkrát narazil, vyúhlování zkontroluješ úplně normálně, nasadíš píst na ojnici bez kroužků, nasadíš válec, lehce stáhneš a koukneš jestli má píst do všech stran vůli a někam se nepříčí, když je takovej problém, tak určitě zkontroluj i vůli pístu ve válci, takže zhruba 15-20mm od spodu pístu změř jeho průměr, pak průměr díry ve válci (samozřejmě měřidlama k tomu určenými) a měla by tam být vůle asi 0,06mm..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kymco People S 125 - hlučný motor Kymco People 125 Karel45 14 22.6.2016 v 08:42 Karel45


TOPlist