Téma: MT-09 Nervozita plynu
23.7.2017 v 13:34
Yamaha MT-09 2014
Tak pre tych ktory ste este tuto motroku nesoferovali alebo nemali tak asi neviete o tomto malom probleme "nervozny ucukany plyn" vsetko je ale o zvyku samozreme ze sa stym da jazdit ale skor by som chcel vyjadrenie majtelov ako sa stym vysporiadali.
Zvykli ste si, alebo sa vam to nejak podarilo vyriesit ?
Dnes som sa vozil na FZ6 a Triumph Tiger 800 XC a rozhodol som sa ze na MT-09 by som rad nieco s tou nervozitou spravil, rad by som sa dostal do stavu aby ten plyn bol jemne plynulejsi.
Tak pre tych ktory ste este tuto motroku nesoferovali alebo nemali tak asi neviete o tomto malom probleme "nervozny ucukany plyn" vsetko je ale o zvyku samozreme ze sa stym da jazdit ale skor by som chcel vyjadrenie majtelov ako sa stym vysporiadali.
Zvykli ste si, alebo sa vam to nejak podarilo vyriesit ?
Dnes som sa vozil na FZ6 a Triumph Tiger 800 XC a rozhodol som sa ze na MT-09 by som rad nieco s tou nervozitou spravil, rad by som sa dostal do stavu aby ten plyn bol jemne plynulejsi.
1 reakcí na tento příspěvek MT-09 Nervozita plynu
U MT09 do a včetně 2016 to je naprosto běžná věc. U ročníku 2014 to je obzvlášť markantní, 2015 je trochu klidnější, 2016 má stejnou mapu jako 2015 a 2017 je už líp odladěná. Vlastností motoru to není, ten je úplně v pořádku, není to ani krátkýma převodama. Je to palivovou mapou v řídící jednotce. Jediná necukající mapa je B, tudíž ta vykastrovaná do deště, která ani nedodává plnej výkon.
Řeší se to přehráním v jednotce. Oficiálně Yamaha v Pardubicích mi to odmítla udělat, prej zásah do jednotky a podobný kecy... Nasnadě je potom řešení nechat si to odladit u profesionálních ladičů, rovnou i na válcích. Mám nabídku za 7500,- odladění palivových map (aby necukal plyn, ale zachoval se průběh a nárust výkonu), odstranění EU omezovačů, tudíž motorka bude točit na všech kvaltech plný otáčky (tím se zvýší i maximálka cca o 30kmh) a vypnutí PAIR ventilu, kterej přifukuje při brždění motorem do svodů vzduch a tím pádem motorka střílí jak vzteklá. Dost nad tím přemejšlím, jen vejlet do Břeclavi z Pardubic by byl docela výživnej.
Jinak obecně - docela jsem si na to cukání zvykl. Je to trochu nepohodlný po městě, takže buď držím dvojku trochu víc pod krkem a nebo poskakuju na trojku/čtyřku. V zatáčkách to už je docela opruz, tam to chce s plynem hodně opatrně. Např. Vysoký Mejto jsem teď jezdil na B mapu a pro mě je to prozatím dostačující.
Ještě chci zkusit tohle, mám taky Akrapoviče, tak zkusím víc obohatit směs přes diagnostiku, jako to dělá zde:
Řeší se to přehráním v jednotce. Oficiálně Yamaha v Pardubicích mi to odmítla udělat, prej zásah do jednotky a podobný kecy... Nasnadě je potom řešení nechat si to odladit u profesionálních ladičů, rovnou i na válcích. Mám nabídku za 7500,- odladění palivových map (aby necukal plyn, ale zachoval se průběh a nárust výkonu), odstranění EU omezovačů, tudíž motorka bude točit na všech kvaltech plný otáčky (tím se zvýší i maximálka cca o 30kmh) a vypnutí PAIR ventilu, kterej přifukuje při brždění motorem do svodů vzduch a tím pádem motorka střílí jak vzteklá. Dost nad tím přemejšlím, jen vejlet do Břeclavi z Pardubic by byl docela výživnej.
Jinak obecně - docela jsem si na to cukání zvykl. Je to trochu nepohodlný po městě, takže buď držím dvojku trochu víc pod krkem a nebo poskakuju na trojku/čtyřku. V zatáčkách to už je docela opruz, tam to chce s plynem hodně opatrně. Např. Vysoký Mejto jsem teď jezdil na B mapu a pro mě je to prozatím dostačující.
Ještě chci zkusit tohle, mám taky Akrapoviče, tak zkusím víc obohatit směs přes diagnostiku, jako to dělá zde:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MT-09 Nervozita plynu
Dekker.dave píše: ...odstranění EU omezovačů, tudíž motorka bude točit na všech kvaltech plný otáčky (tím se zvýší i maximálka cca o 30kmh)...
To jako vážně? Vím o tom že se omezovali nižší kvalty kvůli měření hluku v povolených rychlostech ale proč by to dělali u vyšších kvaltů?
Čau pánové, tento jev je známý u všech nových motorek. Mám software, pomocí kterého dokáži upravovat sériové řídící jednotky Yamaha, Suzuki,Kawasaki a Honda.
Ucukaná reakce plynu jde vyladit do sametova, je to jen v neplynulosti elektronického plynu kvůli emisím. Jako další třešnička je, že MT09 umí také Quickshifter v sériové jednotce, jen se musí aktivovat a namontovat snímač řazení na táhlo a také vypnutí omezení výkonu na některé rychlosti. Mám také brzdu, takže není problém motorku odladit na daný výfuk atd.
Kontakt na mě https://www.facebook.com/peposmoto/
Ucukaná reakce plynu jde vyladit do sametova, je to jen v neplynulosti elektronického plynu kvůli emisím. Jako další třešnička je, že MT09 umí také Quickshifter v sériové jednotce, jen se musí aktivovat a namontovat snímač řazení na táhlo a také vypnutí omezení výkonu na některé rychlosti. Mám také brzdu, takže není problém motorku odladit na daný výfuk atd.
Kontakt na mě https://www.facebook.com/peposmoto/
1 reakcí na tento příspěvek MT-09 Nervozita plynu
fakt nikdo?
jo? no za peto v brne to umi prehrat. ja treba do zatacek z kopce musim prepinat na Bcko nebo na kruhaku,protoze jakmile pustim plyn a zas ho otevru,tak to je rana do retezovky a pekne co cukne.ale jak se za to zatah tak dobry. jen ty dojezdy s uplnym uzavrenim plynu spatny
1 reakcí na tento příspěvek MT-09 Nervozita plynu
Přehrání zabere asi 20 min a umí to diagnostika autorizovaných servisů. V Písku to umíme.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poptavam parkovani motorky v Milovi... Yamaha MT-09 | Dan75 | 0 | 19.3.2024 v 19:37 Dan75 |
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 | Gery9 | 5 | 11.3.2024 v 22:37 ja1 |
Yamaha MT09 2023 a zkusenosti/nazor... Yamaha MT-09 | hanusto | 16 | 10.3.2024 v 21:39 vapenna |
Yamaha MT-09 2024 euro5+ Yamaha MT-09 | MaťoPuťo | 2 | 13.2.2024 v 17:12 nevo7 |
Vibracie MT-09 Yamaha MT-09, Yamaha MT-09 Street Rally, Yamaha MT-0... | ferdzi | 22 | 1.2.2024 v 10:01 Slaboch |