bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)
20.7.2017 v 22:21
Ahoj,

Nakonec mi to nedalo a podelim se o svoji dnesni zkusenost. Pro me novinka, pro nekoho pohadka, pro jineho jasna vec.

Valim si to do z Phy do Olo vrchem pres hradec na domluveny velky servis. Provoz minimalni (vyjel jsem v 5 rano). Vse v pohode zadne problemy, vcera jsem mazl retez.
Na kruhaku ve Vysokem Myte davam prednost autu, ktere jede po kruhaku... Pridam, motor rve a jde do otacek jak na neutral zadni kolo bokem - rikam si co to, ok nejak to uklidnim najedu na kruhak a zadek divnej ujizdi.
Blasklo mi hlavou ze jsem pichnul a guma se vyfoukla, sjizdim hned ke shellu co tam je.
Stojanek vypnu motor a plesk vsude strika olej ze spodku motoru... Ohlidnu se za mnou olejova kolej, cele zadni kolo od oleje - po tom co to plesklo o zem tak uz i predni.

Volam odtah pres pojistovnu (pry mam k pov ruceni nejakou asistenci zdarma) slecna na telefonu (ktera odmita sjednat assistecni sluzbu drive nez vyplnime kratky dotaznik ala co nam o vas chybi v databazi...) mi vysvetluje ze na tech zbyvajicich cca 110km budu muset asi trochu doplacet, protoze mam asistenci jen na 5tis kc - inu za cca hodinu behem ktere - me 3x zjebala obsluha benzinove pumby shell ze blokuju prakoviste vyhrazene pro jejich zakazniky (dal jsem si u nich snidani cimz se za zakaznika povazuju a krome me tam stajo jen az dve dalsi auta), zpusobil jsem ropnou katastrofu extremniho rozmeru (3l oleje) a navic jsem to udelal schvalne! - prijela odtahova sluzba na kterou jsem si motorku sam vytlacil s asistenci i sam prikurtoval a nechal se za krasnych 6tis kc dovezt do Autorizaku v Olo - jako sorry za tuhle cenu jsem mohl jet taxikem z prahy - no dobry.

Pln dojmu z cesty mi slo hlavou jaka to zase bude raketa za opravu a tvl proc vytekl vsechen olej...
No nic v triumphu vytahli vypustak vytekl jeste asi litr oleje - coz me trochu uklidnilo, protoze min litr ho vytekl pri tom zastaveni na pumpe s vypnutym motorem - tak si rikam ze treba nebude zadreny (v tom soku jsem si nevsiml jestli sviti signalka nizkeho tlaku nebo ne a pochopitelne kdyz mi vytekl olej uz jsem to startovat nechtel). Inu sundali filtr a hle asi vyrobni vada


Nechci nejak hanit firmu K&N, mozna to tak vyrabeji vsichni, ale nezlobte se na me tohle je fakt smejd. Myslel jsem si, ze je to klasiky fitr se dnem na kterem je navic nabodovany ten sestihran - chyba lavky! Pod tim sestihranem je dira a tohle ji jakoby preplatovava a jeden ten bodovy svar povolil a a zacal tect olej, dokud byl tlak tak to teklo pravdepodobne malo a jak jsem to vypl a stekl olej dolu tak slo neco ven.
Prvne jsem pouzil jiny nez origo filtr a bylo to zaroven naposled. K&N je pro me sproste slovo

Nakonec probehl tedy velky servis dle dohody + jsem dostal gratis jine (jete ale porad nebyly na spuntech) gumy na dojeti zpet do prahy coz me velmi potesilo :) a ja v klidu i pres ten brutalni slejvak dojel zpet domu.
Nezbyva nez autorizak v olo jen a jen doporucit, pristum jako vzdy super.

Tomas
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 21:54 | Nahoru | #31

past92 píše: Tak jsem si přečetl T0m4sovi peripetie s filtrem a mám s K&N řekněme obdobnou zkušenost.
Při dotahování integrovaným šestihranem došlo přímo k jeho odtržení od filtru. Upozorňuji na to, že jsem prováděl momenťákem na předepsaný moment pro TT1050 10Nm. Rozdíl ze zde uvedeného byl ten, že pod nabodovaným výliskem šestihranu, který vysloveně nedržel, nebyla zmíněná díra do filtru ale klasické dno.Viditelnost bodování byly jen na výlisku nikoli skrz na dně filtru. Dotahl jsem velkýma sikama a odjezdil interval. Doplňuji, že je na Triumphu filtr relativně zapuštěn, uchopitelný max. konečky prstů.
Od té doby už jen HF mont/demontováno s Ölfilterschlüssel

No a teď otázka, to už se jako fejkujou i olejový filtry za 150Kč ? Nikdy jsem se nechtěl špinit abych konzervu otevřel a podíval na ten údajný zpětný ventil v K&N ve kterém by se to vlastně mělo lišit od klasiky.



mel by tam byt spis bypass ventil - ale mam za to, ze ten uz je u vetsiny motoru pritomen, tzn mit ho i ve filtru je tak trosku zbytecny a ciste jen marketing...

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

25.7.2017 v 14:09 | Nahoru | #32

assassin píše: znas predchoziho majitele (Ondru) - byl s nama na legendarni TL Treffen u Semiho



...děkuji tiskovému mluvčímu za rychlou reakci... :)

Btw, ze stránek K&N jsem pochopil, že by ten ventil měl zabránit stečení všeho oleje do vany jako prevence před "suchým" startem. Ale že to mají snad jen některý modely...

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

25.7.2017 v 17:24 | Nahoru | #33
Ahoj, nedávno jsem řešil rozměry a značky olejových filtrů pro Triumph Scrambler, a to z toho důvodu, že filtr je zespodu, kde se nachází šusplech a ne každý filtr se tam vejde. Na stránkách triumphrat.net jsem díky tomu narazil na mnoho témat ohledně problémů s KN filtry (třeba tady, kdy se stalo něco podobného jako majiteli tohoto vlákna. Ukázalo se, že řada KN filtrů měla vadné těsnění a za jízdy olej vytekl a motor zadřel. Dokonce jsem v nějakém tématu četl i to, že KN nakonec chybu uznalo a vyplácela majitelům částky za zničené motory (snad po nějaké hromadné žalobě?). Obecně vzato si myslím, že KN nemá ve světě moc dobrou reputaci.

Taky mám pocit, že KN jako značka je dost přeceňovaná a její sláva tkví spíš v dobrém marketingu a určité "tuningové" auře než v kvalitních výrobcích. Určitě najdete lepší vzduchové i olejové filtry.

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

25.7.2017 v 21:38 | Nahoru | #34

assassin píše: znas predchoziho majitele (Ondru) - byl s nama na legendarni TL Treffen u Semiho

Aha, bylo mi divný, že jsem tohle tele na Stodůlkách ještě nezahlídnul a znám ho. Ondra byl ten jak měl pak B12ctku? Si hovno pamatuji jen ty motorky.... Sraz u Semiho bylo dobrý zvěrstvo Kurva to jsme byli ještě mladí

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

25.4.2020 v 23:56 | Nahoru | #35
KN204, 1200km, dotaženej rukou, doslova olejotrysk zpod tý nabodované matky... Štěstí v neštěstí, stát se to o 20 minut dřív jsem asi na kaši. Už nikdy více

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

27.4.2020 v 18:33 | Nahoru | #36
používám jenom KN filtry a při povolování jsem matku utrhl už několikrát (vždy jen když jsem měnil olej za studena), takže vím že pod ní žádná díra není. Jediná možnost je natržený bodový svar při utahování ale když se guma namaže a plocha je čistá tak to jde fakt utáhnout snadno i za tu matku. Používám jen ty stříbrný filtry, ne ty černý tak nevím jestli v tom není nějaký rozdíl.

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

27.4.2020 v 19:36 | Nahoru | #37
Ja jen nechapu co na tech matkach vsichni vidi ze tak frci. Doma mam asi tri druhy hlinikovych “orechu” na olejove filtry a zatim mi stacily na vsechna auta, motorky a zahradni traktory co jsem mel pod rukama a je klid.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple blážič 11 7.4.2024 v 13:49 JMan
Sundání olejové vany Triumph Speed Triple vr46. 4 3.4.2024 v 22:44 Valve
Nesvítí, nestartuje [1, 2] Triumph Speed Triple ST4Marc 47 19.3.2024 v 11:05 Maxipes_Fík


TOPlist