Originální díly PARTSDEPOT





Téma: K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)
20.7.2017 v 22:21
Ahoj,

Nakonec mi to nedalo a podelim se o svoji dnesni zkusenost. Pro me novinka, pro nekoho pohadka, pro jineho jasna vec.

Valim si to do z Phy do Olo vrchem pres hradec na domluveny velky servis. Provoz minimalni (vyjel jsem v 5 rano). Vse v pohode zadne problemy, vcera jsem mazl retez.
Na kruhaku ve Vysokem Myte davam prednost autu, ktere jede po kruhaku... Pridam, motor rve a jde do otacek jak na neutral zadni kolo bokem - rikam si co to, ok nejak to uklidnim najedu na kruhak a zadek divnej ujizdi.
Blasklo mi hlavou ze jsem pichnul a guma se vyfoukla, sjizdim hned ke shellu co tam je.
Stojanek vypnu motor a plesk vsude strika olej ze spodku motoru... Ohlidnu se za mnou olejova kolej, cele zadni kolo od oleje - po tom co to plesklo o zem tak uz i predni.

Volam odtah pres pojistovnu (pry mam k pov ruceni nejakou asistenci zdarma) slecna na telefonu (ktera odmita sjednat assistecni sluzbu drive nez vyplnime kratky dotaznik ala co nam o vas chybi v databazi...) mi vysvetluje ze na tech zbyvajicich cca 110km budu muset asi trochu doplacet, protoze mam asistenci jen na 5tis kc - inu za cca hodinu behem ktere - me 3x zjebala obsluha benzinove pumby shell ze blokuju prakoviste vyhrazene pro jejich zakazniky (dal jsem si u nich snidani cimz se za zakaznika povazuju a krome me tam stajo jen az dve dalsi auta), zpusobil jsem ropnou katastrofu extremniho rozmeru (3l oleje) a navic jsem to udelal schvalne! - prijela odtahova sluzba na kterou jsem si motorku sam vytlacil s asistenci i sam prikurtoval a nechal se za krasnych 6tis kc dovezt do Autorizaku v Olo - jako sorry za tuhle cenu jsem mohl jet taxikem z prahy - no dobry.

Pln dojmu z cesty mi slo hlavou jaka to zase bude raketa za opravu a tvl proc vytekl vsechen olej...
No nic v triumphu vytahli vypustak vytekl jeste asi litr oleje - coz me trochu uklidnilo, protoze min litr ho vytekl pri tom zastaveni na pumpe s vypnutym motorem - tak si rikam ze treba nebude zadreny (v tom soku jsem si nevsiml jestli sviti signalka nizkeho tlaku nebo ne a pochopitelne kdyz mi vytekl olej uz jsem to startovat nechtel). Inu sundali filtr a hle asi vyrobni vada


Nechci nejak hanit firmu K&N, mozna to tak vyrabeji vsichni, ale nezlobte se na me tohle je fakt smejd. Myslel jsem si, ze je to klasiky fitr se dnem na kterem je navic nabodovany ten sestihran - chyba lavky! Pod tim sestihranem je dira a tohle ji jakoby preplatovava a jeden ten bodovy svar povolil a a zacal tect olej, dokud byl tlak tak to teklo pravdepodobne malo a jak jsem to vypl a stekl olej dolu tak slo neco ven.
Prvne jsem pouzil jiny nez origo filtr a bylo to zaroven naposled. K&N je pro me sproste slovo

Nakonec probehl tedy velky servis dle dohody + jsem dostal gratis jine (jete ale porad nebyly na spuntech) gumy na dojeti zpet do prahy coz me velmi potesilo :) a ja v klidu i pres ten brutalni slejvak dojel zpet domu.
Nezbyva nez autorizak v olo jen a jen doporucit, pristum jako vzdy super.

Tomas
Předchozí
1 2
Následující

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

20.7.2017 v 23:58 | Nahoru | #1
A pritom je o KN drazsi nez standard HF.

edit:kn

Naposledy editováno 21.07.2017 08:37:09

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 06:33 | Nahoru | #2
tak já olejový filtr KN používám už 5 let a zatím žádný problém, přiznám se, že hlavní důvod, proč ho používám je koncové uchycení na klasický klíč, který tě zrovna vypekl, asi půjdu sobě i ženě zkontrolovat filtr, tak hlavně, že jsi to nepoložil

1 reakcí na tento příspěvek K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 08:12 | Nahoru | #3
No, taky je možný, že jak tam někdo ten KN filtr nandaval, tak to prostě za tu matku utáhnul jako prase.
A ono to povolilo a po nějakém čase se to pokakalo.
Ta matka tam tuším není na montáž, ale jen na demontáž.
Filtry já vždy dotahuji jen rukou. Tedy v pogumované rukavici, ať mi to neklouzne hned.

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 08:59 | Nahoru | #4
VladaM: Přesně tohle mě napadlo, když jsem uviděl na fotkách ten ožvýkaný šestihran.

T0m4s: Kdo ten filtr montoval a jak ho utahoval? Rukou, nebo klíčem za šestihran?

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 10:04 | Nahoru | #5
Souhlas s Vladem a Virago... Ten šestihran je jen na pohodlné povolení, tohle vypadá jak kdyby to tam někdo za něj dotáhl..nikoliv jen rukou. Používám několik let Hiflo RC, který má právě taky matici a nikdy problém.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 10:58 | Nahoru | #6
Tak to si děláš prdel Mám stejného Tripla ve stejné barvě, stejný KN filtr a předevčírem jsem zjistil, že stačí krátká projížďka a mám zadělaný spodek motorky. Takže umýt, hledat, projížďka a je to někde "filtr". Demontáž (utažený byl tak, že jsem tu matku dole žveknul, takže sikovky ), nový filtr a olej. Nyní ok.

Prohlídku ten KN filtr. Gumička střihlá nebyla, najeto bylo 3tis km včetně Mýta a pak najednou ... naštěstí mi to nevychcalo takhle brutus.

Hodně štěstí pro příště ;o)

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 11:22 | Nahoru | #7
Animals21> Hele, já jsem na tom byl úplně stejně až na to, že jsem si tu tlamu hodil. Při sjezdu z obrubníku u pumpy jsem si jen lehoulince štrejchnul tou matkou. Nic nebylo vidět, ale jak jsem fičel dál, tak to začalo sprayovat zadní kolo, což jsem na dálnici nepoznal. A potom na stopce s odbočením doprava nádhernej powerslide. Když jsem to rozkuchal tak je to jenom slabounká planžeta nabodovaná. Utahuji jenom rukou.

Naposledy editováno 21.07.2017 11:24:07

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 14:38 | Nahoru | #8
Ahoj,

Fitr mi namontovali v servisu pri vymene oleje kdo jak a cim ho utahl nevim no zkusim to opatrne zjistit ale jsem si asi tak na 120% jistej ze i kdyby ho vzal golou (kor tou golou vy se ten sestihran dal asi i namahat jakoby v odlupovani a povolit malicko) "na krev" tak se neprizna. No kazdopadne jsem se poucil a klasicke filtr bez toho sestihranu mi prijde takovej blbuvzdornejsi a odolnejsi :)
Jak pisete nijak to neslo poznat a nez se mi to kolo protocilo pri pridani plynu na zminenem kruhaku tak jsem ani nevedel ze se neco deje - a ani tam me nenapadlo ze to muze byt olej. Rekl bych ze by to dalsi cestou proste jen pomalu odkapavalo podle toho jak by se menil tlak v okruhu - jsem docela rad ze jsem na to prisel tady, protoze za litomysli bych se pak nekde jiste vyklopil

Animals21> Hele tak ja si to enduro asi nekoupim. To uz je nejak moc nahod

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

21.7.2017 v 22:12 | Nahoru | #9
taky koukni v jaké prdeli se ten filtr vyrábí..........

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 15:02 | Nahoru | #10
Neco podobnýho se mi stalo tento tyden v pyrenejích.Zjistil jsem že mám pochcanej šustplech vod oleje ale nic hroznýho.Pokračoval jsem dál ještě asi 400km do španělska a v kempu to rozebral,mám varadero takže pár plastů musí dolu.Zdálo se mi že toslzí pod filtrem tak jsem to za tu matku chtěl utáhnout no a už to chcalo víc.Takže telefon na asistenci a čekání co ti poradej.No rano jsem se šel po takovím malím měsrečku podívat jestli tam nejsou nějaký motodíly a našel jsem malou dílnu s takovím všeumělem přer motorky,sekačky kola atd a náhodou filtr měl.Takže vše OK.No a asistence se neozvala až do odpoledne tak jsem jim zavolal že už jsem si pomohl sám.Filtr měl najeto asi 5tisíc a najednou je v pr....?Olej jsem si měnil sám a že bych to nějak rval za ten šestihran si teda nepamatuju.Ted je tam Hiflo a KNko teda už nikdy.

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 15:20 | Nahoru | #11
Zapomněl jsem napsat že to před utažením po očíštění nebylo vidět odkud to teče ale hned jak sem to vzal za tu matku tak to pod ní začalo téct.Kdyby to prasklo v nějakejch serpentinách jako tobě tak kámoš na moto za mnou ba to asi neustál.

2 reakcí na tento příspěvek K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 15:25 | Nahoru | #12
Dávám Teda Hiflo RC a nikdy nic a i ty K&N, ale po tomhle už je nikomu na moto dávat Teda nechci, utahuju teda jen rukou a matku jen na povolení, ale jestli to v tý Číně ojebali tak to bude veselý až to některému zákazníkovi mrdne a on zadře nebo hodí tlamu To bych se posral, jsem zvědav jak jak by se k tomu stavělo zastoupení firmy K&N....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 16:30 | Nahoru | #13

dewwil píše: ..........jsem zvědav jak jak by se k tomu stavělo zastoupení firmy K&N....



klasicky nijak-plno keců a výmluv,nebylo namontováno odborně,moc utažené,poškozené při přepravě-ale hlavně,kecy o tom,jak tohle slyší prvně,že se to nikdy nikomu nestalo.(i když těch případů bude po internetu kolovat hromada..........)

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 16:47 | Nahoru | #14
Dolph-cz> taky to tak vidím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 17:47 | Nahoru | #15

dewwil píše: Dávám Teda Hiflo RC a nikdy nic a i ty K&N, ale po tomhle už je nikomu na moto dávat Teda nechci, utahuju teda jen rukou a matku jen na povolení, ale jestli to v tý Číně ojebali tak to bude veselý až to některému zákazníkovi mrdne a on zadře nebo hodí tlamu To bych se posral, jsem zvědav jak jak by se k tomu stavělo zastoupení firmy K&N....



A jak to ma delany hiflo RC ? Nemaj to nahodou delany stejny zpusobem ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 17:55 | Nahoru | #16
gugo> mrknu na to, zkusím to z něj urvat a uvidím Donedávna jsem si taky myslel, že je to normální patrona a matka přibodovaná k jejímu dnu....

1 reakcí na tento příspěvek K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 18:33 | Nahoru | #17
ale v tom šestihranu je napříč dírka, takže pod tím kloboučkem být díra nemůže. Utahuju klíčem o dvě otáčky od dotyku, těsnění olejuju a ta utahovací konečná síla není nijak velká

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 19:31 | Nahoru | #18

gugo píše: A jak to ma delany hiflo RC ? Nemaj to nahodou delany stejny zpusobem ?



jak to ma HF delany ti nepovim - netrhal jsem to z toho, ..nicmene dirku u matice HF204RC (na pojisteni dratem) viz se-se taky potvrzuju.. a i vzhledove to s velkou pravdepodobnosti nasvedcuje jak pise dewwil - vylisovana matice nabodovana na dne patrony..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 19:48 | Nahoru | #19

se-se píše: ale v tom šestihranu je napříč dírka, takže pod tím kloboučkem být díra nemůže. Utahuju klíčem o dvě otáčky od dotyku, těsnění olejuju a ta utahovací konečná síla není nijak velká



o 2 otáčky?není to kapku moc?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 20:52 | Nahoru | #20
Dolph-cz> přesné podle manuálu

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 21:59 | Nahoru | #21
se-se> 2 otáčky o 360° ?

když vezmu v úvahu stoupání závitu -odhaduju cca 1,5mm,tak 2 otáčky jsou 3mm,tolik to těsnění ani nemá,né tak ho o tolik zmáčnout.......

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 22:14 | Nahoru | #22
Dolph-cz> opakuju že je to přesně podle manuálu. Od dotyku gumy 2 otáčky.

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

23.7.2017 v 22:26 | Nahoru | #23

Dolph-cz píše: odhaduju cca 1,5mm,..



tak tak,.. u suzuki nevim, u moji Hondy je tam M20x1,5

1 reakcí na tento příspěvek K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 15:28 | Nahoru | #24
...tak to je dobře vedět. Zatím jsem na TeLe dával vždy jen tenhle K&N a v pohodě. Dotahuju golou, podle návodu je to, tuším, 3/4-1 otáčka po kontaktu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 17:58 | Nahoru | #25
Case> Čéče, neznáme se? Takovýhle Tele jsem s tou prořezanou prdelí už někde viděl...

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 18:34 | Nahoru | #26

Dolph-cz píše: se-se> 2 otáčky o 360° ?

když vezmu v úvahu stoupání závitu -odhaduju cca 1,5mm,tak 2 otáčky jsou 3mm,tolik to těsnění ani nemá,né tak ho o tolik zmáčnout.......


Musím potvrdit co píše se-se. Podle manuálu Suzuku (SV 650) dotáhnou rukou jemně na dotek gumičky k sedlu a dotáhnout o dvě otáčky. Následné povolení příští rok je úplně v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 19:32 | Nahoru | #27
Tak jsem si přečetl T0m4sovi peripetie s filtrem a mám s K&N řekněme obdobnou zkušenost.
Při dotahování integrovaným šestihranem došlo přímo k jeho odtržení od filtru. Upozorňuji na to, že jsem prováděl momenťákem na předepsaný moment pro TT1050 10Nm. Rozdíl ze zde uvedeného byl ten, že pod nabodovaným výliskem šestihranu, který vysloveně nedržel, nebyla zmíněná díra do filtru ale klasické dno.Viditelnost bodování byly jen na výlisku nikoli skrz na dně filtru. Dotahl jsem velkýma sikama a odjezdil interval. Doplňuji, že je na Triumphu filtr relativně zapuštěn, uchopitelný max. konečky prstů.
Od té doby už jen HF mont/demontováno s Ölfilterschlüssel

No a teď otázka, to už se jako fejkujou i olejový filtry za 150Kč ? Nikdy jsem se nechtěl špinit abych konzervu otevřel a podíval na ten údajný zpětný ventil v K&N ve kterém by se to vlastně mělo lišit od klasiky.

(reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 21:21 | Nahoru | #28

dewwil píše: gugo> mrknu na to, zkusím to z něj urvat a uvidím Donedávna jsem si taky myslel, že je to normální patrona a matka přibodovaná k jejímu dnu....



Dej vědět.

K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 21:25 | Nahoru | #29
Tohle se stává aji u fitrů UFI,někdy ta nabodovaná matka prostě nedrží a uletí(při povolování) jak ho-vno,jinak utahuju rukou .Některé filtry dokážou aji z venku prorezavět,na novém je pod barvou již bublinka a kdo nechá auto/moto stát třeba dva roky ve vlhké garáži nebo venku tak po startu to pěkně stříká prorezlou díkou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) K&N Filtr - filtry s sestihranem obecne (asi)

24.7.2017 v 21:52 | Nahoru | #30

dewwil píše: Case> Čéče, neznáme se? Takovýhle Tele jsem s tou prořezanou prdelí už někde viděl...



znas predchoziho majitele (Ondru) - byl s nama na legendarni TL Treffen u Semiho
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Speed Triple 1050 2006 Přední brzda [1, 2] Triumph Speed Triple Qjetináč 42 14.1.2021 v 14:31 DanGott
Kabel obdii Triumph Speed Triple petr666666 26 29.12.2020 v 19:06 akula
Pro majitele Triumphu speed tripe 1050 [1 ... 68, 69] Triumph Speed Triple MilanTST 2050 4.12.2020 v 00:17 tomasNJ
Speed Triple 2005 nestartuje Triumph Speed Triple Perfecto 5 23.11.2020 v 21:13 Perfecto
Posunutie motoru v rámu [1, 2] Triumph Speed Triple Sartoris 32 5.11.2020 v 18:13 standamz

TOPlist