Téma: Jawa 250 Pérák
20.7.2017 v 11:50
Ahoj chlapi, koupil jsem si péráka a chtěl bych si na něj dát všechny šrouby z nerezy, ale na eshopech jsou šíleně drahé, tak se Vás chci zeptat, jestli jde koupit obyčejné nerezové šrouby a nějak je vyleštit. Předem díky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 13:28 | Nahoru | #1
šrouby se většinou kupujou v obchodě se spojovacím materiálem. Budeš se ale muset smířit s tim, že nebudeš mít hlavy na 14 klíč, ale na 13. Navíc šrouby co drží podkovu v masce a řídítka maj jemnej závit, to netušim, jestli v nerezu seženeš. To bys musel dát origo nachromovat, nebo nechat vytočit z šestihranu anebo holt pustit chlup a koupit je.

Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 13:34 | Nahoru | #2
To vím kde je koupit, ale jde o to, že nejsou leštěné i stoupání atd mám podchycené, jde mi jen o to jestli nebo jak jde rozleštit obyčejný nerez šroub.

Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 13:46 | Nahoru | #3
zdar jasně že jde. leštící pasta, hadrovej kotouč do vrtačky a pěkně po jednom s chutí do toho

3 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 14:13 | Nahoru | #4
Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 15:08 | Nahoru | #5

fidlimydli píše: Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.



Je to přesně jak říkáš. Taky nerad vidím na Veterán srazu ty vyleštěné motory a lesklý akrylový lak se zalakovanýni nalepenými linkami.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 16:09 | Nahoru | #6
Veškeré drobné věci si nikluji sám doma, je to otázka chvilky a vzhledem se nedají rozeznat od chromovaných či leštěných nerezových.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 16:31 | Nahoru | #7

kuba350 píše: šrouby se většinou kupujou v obchodě se spojovacím materiálem. Budeš se ale muset smířit s tim, že nebudeš mít hlavy na 14 klíč, ale na 13. Navíc šrouby co drží podkovu v masce a řídítka maj jemnej závit, to netušim, jestli v nerezu seženeš. To bys musel dát origo nachromovat, nebo nechat vytočit z šestihranu anebo holt pustit chlup a koupit je.



Šrouby které drží masku k podkově ať u péráka 250 či 350 jsou originál vždy na klíč 12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 18:56 | Nahoru | #8

FJRPEPA píše: Veškeré drobné věci si nikluji sám doma, je to otázka chvilky a vzhledem se nedají rozeznat od chromovaných či leštěných nerezových.



Jak se dá doma niklovat? Taky by se mi to občas sešlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 19:10 | Nahoru | #9

FJRPEPA píše: Veškeré drobné věci si nikluji sám doma, je to otázka chvilky a vzhledem se nedají rozeznat od chromovaných či leštěných nerezových.

tak to by mě taky zajímalo, jak to děláš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 19:31 | Nahoru | #10
Mno ty šrouby byly originál tak možná zinkovaný, přinejlepším niklovaný.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 20:06 | Nahoru | #11

fidlimydli píše: Jak se dá doma niklovat? Taky by se mi to občas sešlo.



třebas, pro dosažení korozivzdornosti to chce niklovat delší dobu, taky to poměrně dokonale kopíruje povrch, takže co má být lesklé, je potřeba vyleštit před niklováním

Naposledy editováno 20.07.2017 20:09:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 20:09 | Nahoru | #12

pech. píše: Mno ty šrouby byly originál tak možná zinkovaný, přinejlepším niklovaný.



osobně bych si tipl, že kadmiovaný, ale to už je dnes nereálné díky ekofašos

Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 22:37 | Nahoru | #13

(reakce na) Jawa 250 Pérák

20.7.2017 v 23:35 | Nahoru | #14

fidlimydli píše: Já vím, že to není odpověď na dotaz, ale chlapi ... proč děláte z těch krásných motorek kolotočářská lesklá pozlátka s leštěnými díly, které nikdy leštěné nebyly.

Osobně bych dal přednost niklované sadě se 14mm havami bez ražených pevnostních norem. Bude to působit přirozeněji, než zrcadlové hlavy, nebo dokonce kartery.


Mno, slovni spojeni JAWA a krasne mi prijde trochu usmevne , no ale tak sve kouzlo to ma, to pripoustim...

(reakce na) Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 01:14 | Nahoru | #15
fidlimydli> Lépe to napsat nelze. Speciálně s péráky to renovátoři s chromem a leštěním vyloženě přehánějí. Ideální je koupit normální šrouby a je to.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 08:00 | Nahoru | #16

bushman7 píše: osobně bych si tipl, že kadmiovaný, ale to už je dnes nereálné díky ekofašos



Šrouby na pérácích byly povětšinou barveny v barvě motorky.

(reakce na) Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 08:04 | Nahoru | #17

splasenytrubky píše: tak to by mě taky zajímalo, jak to děláš.



Trochu staré literatury, hodně pokusů stylem povedlo nepovedlo, vylepšovat teplotu a kvalitu lázně, dvouoplach či tříoplach předem i potom a v čem, atd. Těď už je to sranda ale půl roku zkoušení mě to kdysi stálo

Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 09:25 | Nahoru | #18


Takto vypadala v začátcích podomácku poniklovaná hlava šroubu, bez předleštění, nyní to dokáži opravdu ve vzhledu chromu.

Jawa 250 Pérák

21.7.2017 v 10:16 | Nahoru | #19
já kupuji tady:
https://proprumysl.cz/ - tam beru klasický nerez A2
a pokud chceš nějakej atyp tak fabory - tam seženeš téměř vše, ale za trošku víc peněz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2T olej do motorky vs skůtru Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang,... Váša04 10 21.7.2019 v 00:02 jawakain
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
BRNO revival 2019 Jawa 250 Pérák, Jawa 500 OHC Dolin 1 4.7.2019 v 21:37 Dolin
ČZ 150c - problém se svíčkou Jawa 250 Pérák, Jawa 250 Travel Slavalik 13 12.6.2019 v 19:31 krokoš
Rozměr revmaplechů Jawa 250 Pérák fidlimydli 3 22.5.2019 v 15:43 Milan1963

TOPlist