prosím teorie a odhady nechci - jen reálné zkušenosti. díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti
assassin píše: to jse slusny. kazdopadne je origo kolo docela tezky.
tak porovnáváš to s RSV 4, která má v základu kovaná kola a stojí přes půl mega. navíc ta hmotnost co jsi uvedl je jen kolo bez unašeče, rozety a tlumičů rázu... tenhle komplet např. u mého kola váží 2135g . A nepřipadá mi, že by to bylo kdovíjak předimenzované. takže RSV zadní kolo vč. rozety unašeče atd bude mít taky lehce pod sedm kilo..
RUTAN píše: tak porovnáváš to s RSV 4, která má v základu kovaná kola a stojí přes půl mega. navíc ta hmotnost co jsi uvedl je jen kolo bez unašeče, rozety a tlumičů rázu... tenhle komplet např. u mého kola váží 2135g . A nepřipadá mi, že by to bylo kdovíjak předimenzované. takže RSV zadní kolo vč. rozety unašeče atd bude mít taky lehce pod sedm kilo..
ono i kolo starsi RSV factory neni o tolik tezsi, je tam cca 0,5kg rozdil. unasec rozety je u RSV stejne jako u duc docela malej a lehkej kousek, maj to reseny jinak nez vetsina produkce. komplet zadni kolo z RSV 4 se vejde pod 5, z RSV lehce nad.
jasne RSV4 je extremne lehka, taky se nesnazim ukazat ze ten rotobox je tezkej, naopak.
Naposledy editováno 21.09.2017 11:57:12
1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti
case closed
assassin píše: to kolo se takhle nevysype po tom co prejedes diru v silnici. to jsou kola po velky rane. a unika mi smysl konstruovat takovejhle dil ne na stavy ktere muzou nastat pri beznem pouzivani, ale na nehodu - teda pokud nekonstruuju kola na tank...
ad author - beznej spotrebak, nema smysl to delat z karbonu. mame doma karbon ram od authoru, krouti se to jako had, praska a pritom je tezsi nez hlinikovej od nekoho kdo kola udelat umi...
je uz spousta karbonovejch veci co proste jen huste vypada, ale nefunguje, neni to tak easy udelat z toho funkcni vec.
O karbonových kolech ( myslim jízdních kolech) mám relativně dobrej přehled. Souhlasím Author to neumí. Mám karbonovy silniční kolo který stojí víc než motorka ( zapletenej set kol váží 980g) a cely kolo pod šest kilo. Kolik to Vymětalová der a vše v pohodě. Samozřejmě motorka je neco jiného. Ja karbonu věřím ale ne od všech výrobců. Je Karbon a Karbon
RUTAN píše: tak jsem probral nastavení podvozku se zasvěcenými (Vangelas - specialista na podvozky v Brně) , který má taky na své Ducati karbonová kola a potvrdil mi to, co si myslím - úprava tlumení není nutná, protože rozdíl váhy má na tlumení tak malý vliv, že ho průměrný Rutan vůbec nepozná. Na teoretické rovině je možné snížit útlumy o jeden až dva kliky, ale to fakt nepoznám ... na okruhu možná, na cestě těžko..
case closed
no jakej to ma vliv na tlumeni, takovej to ma prinos - jde to tak nejak ruku v ruce
coz samo nerozporuje, ze vliv je malej a beznej pilot nepozna rozdil.