bmw_r1300gs_cartec





Téma: karbonová KOLA - zkušenosti
 
14.7.2017 v 17:03
Má někdo zkušenosti s karbonovými ráfky? jezdili jste to někdo? Uvažuju nad jejich pořízením, ale váhám, jestli to za těch 3000 USD má smysl:)
prosím teorie a odhady nechci - jen reálné zkušenosti. díky
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

21.9.2017 v 11:51 | Nahoru | #61

assassin píše: to jse slusny. kazdopadne je origo kolo docela tezky.



tak porovnáváš to s RSV 4, která má v základu kovaná kola a stojí přes půl mega. navíc ta hmotnost co jsi uvedl je jen kolo bez unašeče, rozety a tlumičů rázu... tenhle komplet např. u mého kola váží 2135g . A nepřipadá mi, že by to bylo kdovíjak předimenzované. takže RSV zadní kolo vč. rozety unašeče atd bude mít taky lehce pod sedm kilo..

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

21.9.2017 v 11:54 | Nahoru | #62

RUTAN píše: tak porovnáváš to s RSV 4, která má v základu kovaná kola a stojí přes půl mega. navíc ta hmotnost co jsi uvedl je jen kolo bez unašeče, rozety a tlumičů rázu... tenhle komplet např. u mého kola váží 2135g . A nepřipadá mi, že by to bylo kdovíjak předimenzované. takže RSV zadní kolo vč. rozety unašeče atd bude mít taky lehce pod sedm kilo..



ono i kolo starsi RSV factory neni o tolik tezsi, je tam cca 0,5kg rozdil. unasec rozety je u RSV stejne jako u duc docela malej a lehkej kousek, maj to reseny jinak nez vetsina produkce. komplet zadni kolo z RSV 4 se vejde pod 5, z RSV lehce nad.

jasne RSV4 je extremne lehka, taky se nesnazim ukazat ze ten rotobox je tezkej, naopak.

Naposledy editováno 21.09.2017 11:57:12

karbonová KOLA - zkušenosti

27.9.2017 v 22:53 | Nahoru | #63
Asi bych je na silnici netahal .......ilustrační fotky BST z Holandska

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

27.9.2017 v 23:59 | Nahoru | #64
Jasek, zas tohle asi pujde opravit ne?

karbonová KOLA - zkušenosti

28.9.2017 v 00:39 | Nahoru | #65
to si troufam tvrdit ze nepujde,.. nejak to z venku preplacnout (a vyvazit) aby to v tom miste drzelo dejme tomu, ale tezko muzes s klidnym svedomim rict jak moc a hluboko to je popraskany/delaminovany ..jedna z mala nevyhod kompozitu

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

28.9.2017 v 08:52 | Nahoru | #66
assassin> tak dát to do tvaru a aby to nefoukalo,půjde. Nicméně v JAR se rozhodli,že si může koupit "za líp" nový kolo.....prej na ně sere zas na druhou stranu vím o kolech BST co lítaj už na druhý motorce dragstry minimálně čtvrtou sezonu a zatím drží,ale jezdí jen na letišti.......na litrovým GSXR ty kola udělaj prý 0,3s na 400m a to mi příjde jako dobrý. Jen pro úplnost,od loňskýho roku FIM zakázala použití CF kol na jejich závody.

karbonová KOLA - zkušenosti

28.9.2017 v 21:38 | Nahoru | #67
poškození neřeším, mám je připojištěné..

1 reakcí na tento příspěvek karbonová KOLA - zkušenosti

3.10.2017 v 10:11 | Nahoru | #68
tak jsem probral nastavení podvozku se zasvěcenými (Vangelas - specialista na podvozky v Brně) , který má taky na své Ducati karbonová kola a potvrdil mi to, co si myslím - úprava tlumení není nutná, protože rozdíl váhy má na tlumení tak malý vliv, že ho průměrný Rutan vůbec nepozná. Na teoretické rovině je možné snížit útlumy o jeden až dva kliky, ale to fakt nepoznám ... na okruhu možná, na cestě těžko..

case closed

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

3.10.2017 v 14:51 | Nahoru | #69

assassin píše: to kolo se takhle nevysype po tom co prejedes diru v silnici. to jsou kola po velky rane. a unika mi smysl konstruovat takovejhle dil ne na stavy ktere muzou nastat pri beznem pouzivani, ale na nehodu - teda pokud nekonstruuju kola na tank...

ad author - beznej spotrebak, nema smysl to delat z karbonu. mame doma karbon ram od authoru, krouti se to jako had, praska a pritom je tezsi nez hlinikovej od nekoho kdo kola udelat umi...
je uz spousta karbonovejch veci co proste jen huste vypada, ale nefunguje, neni to tak easy udelat z toho funkcni vec.



O karbonových kolech ( myslim jízdních kolech) mám relativně dobrej přehled. Souhlasím Author to neumí. Mám karbonovy silniční kolo který stojí víc než motorka ( zapletenej set kol váží 980g) a cely kolo pod šest kilo. Kolik to Vymětalová der a vše v pohodě. Samozřejmě motorka je neco jiného. Ja karbonu věřím ale ne od všech výrobců. Je Karbon a Karbon

(reakce na) karbonová KOLA - zkušenosti

3.10.2017 v 15:13 | Nahoru | #70

RUTAN píše: tak jsem probral nastavení podvozku se zasvěcenými (Vangelas - specialista na podvozky v Brně) , který má taky na své Ducati karbonová kola a potvrdil mi to, co si myslím - úprava tlumení není nutná, protože rozdíl váhy má na tlumení tak malý vliv, že ho průměrný Rutan vůbec nepozná. Na teoretické rovině je možné snížit útlumy o jeden až dva kliky, ale to fakt nepoznám ... na okruhu možná, na cestě těžko..

case closed



no jakej to ma vliv na tlumeni, takovej to ma prinos - jde to tak nejak ruku v ruce

coz samo nerozporuje, ze vliv je malej a beznej pilot nepozna rozdil.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist