bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příčina pádu
10.7.2017 v 23:09
Na nedělní vyjíždce jsem v první levotočivý vracečce na silnici č. 11 od Červené Vody do Jablonného n. O. položil motorku. Seběhlo se to celkem rychle, a nevím, co se vlastně stalo. Nějak jsem neblbnul, dělal jsem vše jako obvykle, za apexem začal přidávat plyn, měl tam trojku, hlásič náklonu škrtnul, pak škrtla motorka - Najednou se válím po zemi, motorka jede do pangejtu, zadní kolo dál od silnice (motorka natočená předem do směru). Díky padákům škody minimální - zrcátko, kosmetika, a prodřený gatě, ty mrzí nejvíc. Silnice suchá bez oleje. Vzadu Roadsmart I DOT 13, jetější, vpředu Qualifier 14, relativně nová, gumy zahřátý po předchozích 30km, tlaky OK. Dokážou zkušení borci, co už se párkrát váleli, poznat z indicií, zda klouzlo přední či zadní kolo?
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

13.7.2017 v 19:38 | Nahoru | #61
Že vám do toho tak vpadnu, momentálně mám na předku obutou Metzeler Racetec Interact K2, vzadu Battlax R10 EVO. Vzhledem k tomu, že za 14 dní mě čeká technická a na poslední vyjížďce jsem na zadku zkurvil ty poslední 4 desetiny co byly nad hlásiči opotřebení, jsem objednal Angel ST. Sice jsem o dva dny později zjistil, že i přední je na bokách na hlásičích, takže musím vzít i přední, ale to je fuk

Nicméně, furt mi ty sportovně cestovní gumy vrtaj hlavou, jestli je to dobrý nápad, jelikož mám občas tendence jezdit jako dámské přirození a dost se na ty gumy spoléhám, že zachrání i to to, co poseru já. Čili otázka zní, jsou Angely dobrej nápad, nebo si rozbiju držku? Páč sportovně cestovní jsem měl naposled Conti RoadAttack a byl jsem z nich dost nešťastnej. Jenže mě nebaví kupovat každých 2500km novou gumu, proto ta změna kategorie.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 19:43 | Nahoru | #62
t_freedom> Za mě souhlas, ty pneu dají 10Kkm, drží za chladna, mokra a dech jim dochází až fakt na okruhu, zase nemůžu 100% odpřísáhnout, protože VTR F, zase nemá bůh ví jakej podvozek, takže možná spíš dochází dech jemu. A navíc ST za tu cenu, teď jsem koupil novej zadek DOT2015 za 2000kč, předek mám od kamaráda co přezouval než jel na dovolenou (zbytkový vzorek cca3,5mm) zadara a na silnici se mi nestalo, že by někdy udělaly něco, co by neměly. pohoda GT to samý, zadek dal 10Kkm předek 12Kkm, nikdy sebemenší problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 19:54 | Nahoru | #63
Krovak> Už jsem to něak tak nakousl, když tlačíš hodně (i na silnici) začne se projevovat trošku nervozita, myslím, že tvůj Fazer bude mít co do kvality +/- podvozek, jako moje VTR, možná na tom bude FZS i líp. S gripem jsem nikdy problém neměl, něaký klouznutí, vůbec. Je jasný, že když si sáhneš na rozpálenou R10 (mimo jiné super pneu, jezdil jsem je na půjčené 600RR na okruhu) a na ST - GT, rozdíl bude markatní. Nadruhou stranu ti doporučuju vyzkoušet, za sadu STček dáš dnes cca 4000-4500kč a to jestli ti budou málo, vyzkoušíš a nezahučíš do toho mraka peněz. Určitě tě ty pneumatiky nezklamou, ale jestli jezdíš hodně z ostra a často, ideální volba to není, mě na moje občasný výpadky pudu sebezáchovy stačí v klidu

(reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 19:55 | Nahoru | #64
..Roko..> Tu gumu jsi koupil u Peterky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 20:00 | Nahoru | #65

..Roko.. píše: Krovak> Už jsem to něak tak nakousl, když tlačíš hodně (i na silnici) začne se projevovat trošku nervozita, myslím, že tvůj Fazer bude mít co do kvality +/- podvozek, jako moje VTR, možná na tom bude FZS i líp. S gripem jsem nikdy problém neměl, něaký klouznutí, vůbec. Je jasný, že když si sáhneš na rozpálenou R10 (mimo jiné super pneu, jezdil jsem je na půjčené 600RR na okruhu) a na ST - GT, rozdíl bude markatní. Nadruhou stranu ti doporučuju vyzkoušet, za sadu STček dáš dnes cca 4000-4500kč a to jestli ti budou málo, vyzkoušíš a nezahučíš do toho mraka peněz. Určitě tě ty pneumatiky nezklamou, ale jestli jezdíš hodně z ostra a často, ideální volba to není, mě na moje občasný výpadky pudu sebezáchovy stačí v klidu


No, když to zvážím, tak postupně zpomaluju, dřív jsem brousil stupny a kolena každou chvíli, dneska se mi to stane tak 2x za vyjížďku, pokud zrovna nejedu na kochačku 70 a neseru auta, co se vlečou za mnou

Je fakt že současný obutí je luxus, ty gumy prostě nedostanu na hranici jejich schopností, na to nemám koně, ani odvahu Jezdím ponejvíc ve skupině s CBR1000RR, čím víc R, tím lepší a tam člověk musí vydat všechno, aby se udržel, pokud to cebro jede jen takovou svižnější jízdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 21:53 | Nahoru | #66
Krovak> vůbec se neboj, procházel jsem podobným dilematem... Před 4roky...a dnes jezdim na silnici sport touring a na okruh mám na druhým kole danou sport gumu (teď právě M7RR)...
Ta guma má daleko širší rozsah používání a na hranu adheze bys ji fakt dostal snad jen na okruhu kdy se začne tavit. Za mě je Roadsmart, sic tupá, ale jinak super guma co mi vydrží 7tkm. Všechny sport gumy šly do kopru do 5tkm...
STčko jsem dojížděl na Korsice a vůbec není potřeba se bát...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 23:03 | Nahoru | #67

t_freedom píše: Mr.Dreamer> mě vždycky fascinuje jak je guma, co byla před např.4rokama na špici brána jako výběhová slupka. ... A na fóru ti kdekdo poradí, že prostě jen nový gumy.
Mě osobně tedy M7RR přijde na to že je to dost moderní guma dost divná... A zatím jsem na silnici neměl asi lepší sport gumu než je RossoCorsa (která je už taky stará šlupka)
A většina sport touring gum mi na ježdění stačí... Včetně zatracované RoadSmart I.



Gumy při výrobě dostanou ochrannou vrstvu, která zabrání jejich stárnutí. Nevhodným skladováním nebo i degradací časem se ta vrstva poškodí a guma ztrácí své vlastnosti. Kdyby tu gumu vyrobili teď v původní továrně s původními postupy, bude všechno OK, ale když bereš něco 5 let starého, je to risk, většinou je to OK a jen to bude třeba na vodě trochu méně čitelné a hůř držet, ale to je tak vše. Motorky jsou drahé, gumy levné, tak proč zbytečně riskovat, stejně mám na novějších často lepší nájezd, tak ta cena vyjde dost podobně.

(reakce na) Příčina pádu

13.7.2017 v 23:56 | Nahoru | #68

t_freedom píše: Mr.Dreamer> mě vždycky fascinuje jak je guma, co byla před např.4rokama na špici brána jako výběhová slupka. ... A na fóru ti kdekdo poradí, že prostě jen nový gumy.
Mě osobně tedy M7RR přijde na to že je to dost moderní guma dost divná... A zatím jsem na silnici neměl asi lepší sport gumu než je RossoCorsa (která je už taky stará šlupka)
A většina sport touring gum mi na ježdění stačí... Včetně zatracované RoadSmart I.


Popisuju jen a pouze své zkušenosti.
Roadsmart1 byla na špici sport-cestovních gum před min. 8mi lety. Vzhledem k prodávané už 3tí generaci je to výběhová slupka.Něco jsem se na ní najezdil (dvě sady).Byl jsem s ní spokojený, nikdy jsem nedal stupačku, guma sjetá až na hranu.
Pak jsem koupil Q2 , s nima už byla větší sranda, sem tam jsem si škrtl, na okruhu už jsem aspoň nezavazel v zatáčkách.Párkrát jsem s ní měl na mále, když jsem lítal v serpentinách, vždy začal pochodovat předek ven ze zatáčky.
A tak jsem koupil (za super cenu ) Sportsmart Max2. Hlásiče ze stupaček jsem vyhodil a dal tam jen krátké šroubky ,a v Brně sem se málem posral, když to na Cčku zadrhlo. Stejně je na gumě cenťák poserpruh. viz. http://www.motorkar...5&pgr=7#odpovedi
... nikdy jsem Roadsmarty nezatracoval, jde jen o to, co od gumy očekávát.A že se dá s ER-6 jet v zatáčkách hodně sportovně!
... SC bych vyzkoušel, ale příjde mě to na Versys už zbytečný. Třeba jednou.

Příčina pádu

14.7.2017 v 08:26 | Nahoru | #69
Krovak - urvat jde ledacos, ale o ty ST bych se nebál, byl jsem s něma max spokojenej......bohužel jsem je většinou odpráskl do 6-7 000km, tak teď jezdím GT a pořád dobrý s trošku vyšším nájezdem

(reakce na) Příčina pádu

14.7.2017 v 11:05 | Nahoru | #70
Mr.Dreamer> tak Roadsmarrty I. už asi ve výrobě nesjou...ale třeba M5 interact se dělá...můžeš mít DOT 16XX ...často se výroba v Evropě dělaný gumy přesune do Číny a jede se dál... jako Rosso II a teď uuž snad i III.
Já nekupuju gumy starší 4 let ... a opravdu bych příčinu pádu v gumách moc neviděl... buď je to náhoda- bordel na silnici, nebo jezdecká chyba.
Chiméra, že nový gumy člověku zajistí bezpečí je tak trochu půl pravdy....

Ramlík> ale to co píšeš, je otázkou jedný motorky a její geometrie. To že je guma sjetá na kraj, ještě neznačí že jsi na její hranici. Můžeš mít jen špatnou stopu v nižší rychlosti... ale obecně, sport-touring gumy na okruh nepatří. Já jsem na RS1 a Ang. ST odjel 2x Korsiku a bez problémů, fakt je že občas pod plynem maličko pochodovala, ale krásně čitelně až se mi zdálo, že ty drifty mám pod kontrolou

(reakce na) Příčina pádu

14.7.2017 v 11:50 | Nahoru | #71

Gahan37 píše: selkie> Co Sportec M7 RR....
E: ale spíš hledáš vyšší nájezd km co....

..já bych si moc přál pneu, co na suchu drží jak Supercorsa, na mokru jako Roadsmart a nájezd má jako lisovaná tma z Číny...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

14.7.2017 v 11:53 | Nahoru | #72

Sonicek píše: To se takto blbě radí, záleží jak jezdíš no....mě třeba sportsmarty 2 na gixeru, konkrétně přední guma vůbec neseděla, dokonce jsem reklamoval a dostal novou a ta taky špatná, pak jsem dal D212 a pecka

M7 RR by měli být asi nej gumy teďka, ale nájezd v tomhle segmentu drží sportsmart MAX. (neplést s sportsmart 2), údajně až 20% výdrže, ale tohle říkaj testy tak nevím co je na tom pravdy. Já bych to prubnul, i tak si myslím, že 6tis je "sport" gumu slušnej nájezd.

..já poznám tužku, nasadim gumu a hobluju..

Mě právě tenhle nájezd sere...chtěl bych alespoň deset...minimálně. Ale ať se snažím, jak se snažím, tak se přes pět dostávám horko těžko

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

14.7.2017 v 13:23 | Nahoru | #73
selkie> Musel by jsi vyzkoušet kolik na gumu najedeš na jiné moto....pak třeba zjistíš že gumožrout je motorka.... nebo Tvůj jízdní styl a s tímto najezdem budeš smířen jakožto standart.....

(reakce na) Příčina pádu

14.7.2017 v 13:41 | Nahoru | #74
Gahan37>
na Monsteru jsem na SuperCorsách najel 2 tis
na Gixeru na SMSS 7 tis
na Dukovi na Corsách 5 tis..teď tam mám nějakou cestovní Michelinu, ale ta se teda taky netváří, že dá nějakej granát...

..když nad tím tak přemejšlím, tak jsem se ještě nikdy s žádnou moto nedostal přes 10

1 reakcí na tento příspěvek Příčina pádu

14.7.2017 v 22:54 | Nahoru | #75
Jezdím Pirelli Angel GT.Loni sada dala 12500 km (přední by ještě tak 2000 km dala,ale měnil jsem sadu).Letos jeden den na okruhu v Brně a zadní GT se po 6000 km odporoučela.Jinak na vodě a za chladnějšího počasí jsou supr.

Naposledy editováno 14.07.2017 22:55:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 08:16 | Nahoru | #76
erotel> Protože ji na okruhu přehřeješ a jde do prdele. Jestli by pomohl krapet vyšší tlak, ale pochybuji.

Jinak je to ale perfektní allround guma, není problém jezdit s ní kolem nuly, na vodě apod. Jak píše Freedom, umí na hranici adheze krásně říct, že už máš být opatrný.

(reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 08:25 | Nahoru | #77
Gahan37> Jízdní styl se odvíjí od jedné nejzákladnější shopnosti - umět rychle sklopit motorku. Kde naprostá většina řeší poserpruhy a kolena a náklony, ti uvědomělejší řeší rychlost zatočení, brzdy, plyn, stopu apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 09:25 | Nahoru | #78

Krejza píše: erotel> Protože ji na okruhu přehřeješ a jde do prdele. Jestli by pomohl krapet vyšší tlak, ale pochybuji.

Jinak je to ale perfektní allround guma, není problém jezdit s ní kolem nuly, na vodě apod. Jak píše Freedom, umí na hranici adheze krásně říct, že už máš být opatrný.



Jj, prifoukavat na okruh gumu, to je naprosto geniální napad .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 09:37 | Nahoru | #79
Veverčák> Zkus nejdříve zjistit, o jakou gumu jde

A jinak ano. Místo udávaných 1,9 jsem naposledy dal 2,0 a ještě by to klidně desetinu sneslo. Super univerzální rada "na okruh si ufoukni" určitě platí vždy a za všech podmínek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 09:50 | Nahoru | #80

Krejza píše: Veverčák> Zkus nejdříve zjistit, o jakou gumu jde

A jinak ano. Místo udávaných 1,9 jsem naposledy dal 2,0 a ještě by to klidně desetinu sneslo. Super univerzální rada "na okruh si ufoukni" určitě platí vždy a za všech podmínek



No kdyz myslis .... chapu, ze mas na okruhu treba v Brne odjezdene spousty km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 10:02 | Nahoru | #81
Veverčák> Nasaď jakoukoliv sportovně cestovní gumu (řeč byla o Angel GT, ale to je jedno), ufoukni ji dle svého uvážení, dej s ní třeba 10 kol na svém maximu a pak se poděl s výsledkem.

Ale pokud soudíš, že kdo nejezdí velké okruhy, se nevyzná, tak ok. V tom případě se nemáme o čem bavit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 10:14 | Nahoru | #82

Krejza píše: Veverčák> Nasaď jakoukoliv sportovně cestovní gumu (řeč byla o Angel GT, ale to je jedno), ufoukni ji dle svého uvážení, dej s ní třeba 10 kol na svém maximu a pak se poděl s výsledkem.

Ale pokud soudíš, že kdo nejezdí velké okruhy, se nevyzná, tak ok. V tom případě se nemáme o čem bavit.



Ja jsem ale nikde nenapsal ze ji ma ufouknout a ani u erotela jsem si niceho takoveho nevsiml. Jen reaguju na to, ze chces gumu prifoukavat. Konkrétní hodnoty neresim, nevim, kde se vzalo 1.9, ja mam vzadu predepsanych 2.9, ale zalezi na moto, pokud nejde o okruhovou gumu (kde treba ja za studena foukam 1.1). Na silnicnim tlaku poslu v Brne na pohodu hluboko pod 3 minuty, coz pro cloveka okruhu neznaleho bude desnej kalup, i kdyz je to ve skutecnosti hodne pomalu.

Jinak jo, obcas je fakt dobre si uvědomit, ze Myto a Sosnova jsou furt jen uzavrene okresky a nektere věci jsou na velkem okruhu uplne jinak.

Naposledy editováno 15.07.2017 10:16:16

(reakce na) Příčina pádu

15.7.2017 v 11:06 | Nahoru | #83

Veverčák píše: Ja jsem ale nikde nenapsal ze ji ma ufouknout a ani u erotela jsem si niceho takoveho nevsiml. Jen reaguju na to, ze chces gumu prifoukavat. Konkrétní hodnoty neresim, nevim, kde se vzalo 1.9, ja mam vzadu predepsanych 2.9, ale zalezi na moto, pokud nejde o okruhovou gumu (kde treba ja za studena foukam 1.1). Na silnicnim tlaku poslu v Brne na pohodu hluboko pod 3 minuty, coz pro cloveka okruhu neznaleho bude desnej kalup, i kdyz je to ve skutecnosti hodne pomalu.

Jinak jo, obcas je fakt dobre si uvědomit, ze Myto a Sosnova jsou furt jen uzavrene okresky a nektere věci jsou na velkem okruhu uplne jinak.



Ano, pokud to bude nutné, tak ji klidně přifouknu. Podle aktuální potřeby. Takže divit se, proč ji na okruh přifouknout, značí celkem neznalost.
Zadruhé, řeč je o gumě, která na okruh nepatří, i když se za určitých podmínek dá - mokro, zima. V tom souhlasím s Freedomem a s GT mám svou vlastní zkušenost v řádu asi 70tisíc km. Vím, jak vypadá po horkém dni na malém okruhu a rozhodně by mě jedinkrát nenapadlo ji ufouknout. Takže opak (o několik málo desetin) mi zní jako lepší řešení. Pokud by bylo funkční, netuším, nejspíše ne. Což jsem také uvedl.

Tlak 1,9 je výrobcem udávaný na DRZ na zadek. Po první ranní jízdě se začal s tímto tlakem tvořit hot tear, takže logický krok byl přifouknout. Desetina pomohla a mohlo být klidně ještě o kousek více. Rosso Corsa, pro info.

Tím vším chci říct, že povědět od stolu "přifouknout na okruh je geniální nápad" je akorát střelba do tmy. Jistě, mohlo by pomoci ufouknout, zvětšit tak kontaktní plochu, guma by se stihla chladit a všechno by bylo růžové. Nebo taky ne, nabrala by tepla ještě víc. Vzhledem k tomu, že to asi nikdo z nás nezkoušel, tak nejde říct jasně, co by pomohlo.

Mimo toho používat na okruh okruhové gumy

Příčina pádu

15.7.2017 v 17:13 | Nahoru | #84
Okruhy nejezdím (zatím),jinak bych samozřejmě dal jiné gumy.Jen jsem chtěl říci,že ty GT na okruhu rychle odchází.Na silnici jsou však(pro mě a můj stroj) perfektní.

Příčina pádu

17.7.2017 v 00:08 | Nahoru | #85
Jooo tady je solidní přestřelka to je poctenicko

(reakce na) Příčina pádu

27.7.2017 v 18:49 | Nahoru | #86

t_freedom píše: Krovak> vůbec se neboj, procházel jsem podobným dilematem... Před 4roky...a dnes jezdim na silnici sport touring a na okruh mám na druhým kole danou sport gumu (teď právě M7RR)...
Ta guma má daleko širší rozsah používání a na hranu adheze bys ji fakt dostal snad jen na okruhu kdy se začne tavit. Za mě je Roadsmart, sic tupá, ale jinak super guma co mi vydrží 7tkm. Všechny sport gumy šly do kopru do 5tkm...
STčko jsem dojížděl na Korsice a vůbec není potřeba se bát...


Tak jsem to obul a projel... Co k tomu říct, vůbec se těm Angelům nechce rychle překlápět do zatáček, musím to tam doslova cpát, takže co se týká geometrie, stojí to dost za hovno.

Naposledy editováno 27.07.2017 18:50:00
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Meranie paliva Kawasaki ER 6F Kawasaki ER 6F mmv38 11 15.12.2023 v 16:52 Anti
Kawasaki ER6f 2011 ladeny vyfuk Kawasaki ER 6F Dodorr 3 28.8.2023 v 00:13 Fazer800
Majitelky Kawasaki ER6f - SEM! [1, 2] Kawasaki ER 6F Oilman 33 27.8.2023 v 23:55 Fazer800
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Chladicí kapalina Kawasaki ER 6N, Kawasaki ER 6F, Kawasaki Versys-X 300 Dumb 5 18.3.2023 v 07:59 jardad


TOPlist