Téma: Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyreseno !!!
10.7.2017 v 16:55
Zkuste mi poradit jake mate zkusenosti s vymenou prednich pruzin do prednich vidlic. Bohuzel nedokazi vubec nastavit SAG na prednich vidlicich. Stale jsem o 10mm pres maximalni toleranci.Jak staticke, tak dynamicke zatizeni).
Zadni central je v poradku a toleranci. Ten je meneny za original,temer nejety.
Nebudeme si nalhavat, i podvozek Showa na motorce z roku 2009 je dosti utahany. Proste at steluji jak steluji pri sviznejsi jizde predek nestiha a nebavi me to.
Koukal jsem na ruzne vyrobce, ale nevim jakou kvalitu zvolit. Hlavne se ne vsude dopatrate mozneho prenosu sily/vykonu pera (priklad - 9,5N/mm). Jaky tlumicovy olej zvolit, jakou viskozitu, kolik mm vzduchoveho polstare nechat a jak to pak cele alespon na hrubo nastavit abych to mohl dolatit dle sebe?
Hmotnost jezdce s vybavou je do 100Kg. Jizda po okresnich silnicich s ruznou kvalitou povrchu, zadny okruh, svizna jizda na limitu motocyklu a pneu.

Budu rad za rozumny podnet ci radu.

Dik KonyRF

Naposledy editováno 20.08.2017 23:04:29

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

10.7.2017 v 18:27 | Nahoru | #1
Zdar
Ještě loňský rok jsem sedlal Triumph tiger 1050 a přední tlumiče mi šli stále na doraz mechanik dělal co mohl a pořád špatný koupil jsem progresivní péra v vše super

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

10.7.2017 v 19:53 | Nahoru | #2
10 mm je ještě málo na výměnu strun zkus je nejdříve jen podložit, stačí silonové podložky. Co vše jde na té vidlici štelovat? Nejmenší a snadno vratný zásah je zkusit změnu viskozity oleje a výšky vzduchové mezery. Je to ale system pokus omyl než se trefíš, hlavní je vědět co chceš vlastně docílit.

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

10.7.2017 v 20:34 | Nahoru | #3
10mm nad horni hranici je pro me dost. Motorka se pri razantni jizde stava na predku nervoznejsi a mene citelnou. Podkladat nic nebudu, nejme tu za komunistu, kdyz nic nebylo. Nepotrebuji podkladat, staci pritahnout nastavitelne predpeti pera, ale to neni reseni. Pokud zkratis cinou delku pera nemuzes vyuzit celou delku a funkci tlumicu.
Vidlice jsou plne seriditelne. Nastavitelne predpeti pera, utlum horni i spodni. Olej budu resit pokud mi nebudou vyhovovat utlumy. Olej neresi predpeti pera.
Docilit chci plne a skvele funkcnosti ktera mi bude vyhovovat.

Nasel jsem vyrobce: Öhlins, Hyper Pro, Wilbers, K-Tech , Promoto, Wirth ... ?

KonyRF

Naposledy editováno 10.07.2017 20:39:10

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

10.7.2017 v 21:07 | Nahoru | #4
Tak si přečti jak nastavit spodní i horní a bude to skvělý

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

11.7.2017 v 05:06 | Nahoru | #5
Tak si precti co je to SAG na motocyklu a cim se da ovlivnit. Potom tu pis sva moudra o stelovani utlumu

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

11.7.2017 v 12:37 | Nahoru | #6
Tak ti nevim co řešíš.SAG nastavíš předpětim pružiny.

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

11.7.2017 v 21:12 | Nahoru | #7
Jak chceš nastavit SAG, kdyz je pero unaveny a pouze stlacovanim jej sice mozna malinko nastavis/pritvrdis, ale ztratis cinou drahu pera a zaroven tlumeni?
Co na tom tady stale nechapete?
Jinak jsem se posunul v rozhodnuti jakeho vyrobce pera zvolim, jakou tuhost pera zvolim, jaky olej a jaky vzduchovy polstar nastavim. Nastesti jsou v jine zemi lide, kteri maji rozhodne vice osobnich zkusenosti a mohou fundovane poradit. Tady se jen placa do vody.
Az to namontuji a nastavim, rad se podelim o zkusenost.

KonyRF

Naposledy editováno 11.07.2017 21:13:26

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

11.7.2017 v 21:23 | Nahoru | #8
Že ty jsi se chtěl jen pochlubit že budeš utrácet

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

11.7.2017 v 22:28 | Nahoru | #9

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

12.7.2017 v 06:05 | Nahoru | #10
Cekal jsem ze tu nekdo bude mit zkusenosti, abych si ulehcil praci v rozhodovani, aby o tom semnou nekdo debatoval na urovni. Takhle jsem musel procist desitky nazoru z ciziny, podebatovat tam a udelat si vlastni zaver. Ale nevadi, mam co jsem potreboval. Az budete neco potrebovat, klidne se ozvete, rad poradim i Vam.
Jestli myslis utracenim koupi kvalitnich podvozkovych komponent, tak to potom ano.

1 reakcí na tento příspěvek Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

12.7.2017 v 10:02 | Nahoru | #11
čus Kony... přemýšlím, jestli jsi to Ty, ten Kony co vlastnil RF900 a já kdysi dávno pořádal sraz RF900 na Vysočině a tam jsme se viděli .

(reakce na) Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

13.7.2017 v 20:35 | Nahoru | #12
Jakub> Ano, jsem to ja KonyRF ze srazu. Suzuki mam, ale nechal jsem si ji jako memento... . Jednou ji zdedi muj syn a treba ji znovu rozdycha

KonyRF

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

14.7.2017 v 09:26 | Nahoru | #13
tak to je hezký, že jsi ji nechal jako uloženku. Taky jsem po RF vyzkoušel všechno možné a teď zakotvil u speeda. zajímá mě Tvoje bádání s předníma pružinama...

Vymena pruzin predni vidlice Triumph Speed Triple 09 - vyres...

21.8.2017 v 00:10 | Nahoru | #14
Tak pro vsechny, ale i ty chytraky kteri mi vubec neporadili tu mam doporuceni.
Pokud je nutna vymena prednich per nekupujte kompromis. Kupte poradnou a osvedcenou vec. I kdyz vsichni tvrdi ze linerane vinuta pruzina je na silnicni jezdeni nesmysl, ja tvrdim opak. Progresivni pero si ubira ze sve cinne vysky potrebene milimetry komfortu a funkcnosti.
Koupil jsem a namontoval linearni pera Öhlins 08770-95 a olej Öhlins 01309-01 s doporucenym vzduchovym polstarem 100mm. Original Showa je myslim 120mm.
Kdyz jsem vse smontoval na zpet, nastavil dle manualu Triumph zakladni nastaveni utlumu, byl jsem primo zdesen. Predni vidlice se pri stalceni a roztahovani chovala jako bez reakce na utlumy. I kdyz jsem dotahl spodni a horni utlum do plna, nepozoroval jsem vyraznejsi zmenu. Pri povoleni do plna totez. To uz me hlodalo, zda jsem nekde pri skladani a mereni vysky vzduchoveho polstare ve vidlici neudelal chybu. Vzdyt s takovou plandajici vidlici nemuzu ani vyjet. Znovu jsem nastavil tovarni hodnoty utlumu a sel merit SAG. No alespon tady se zmena konala. Predeni SAG je na idealni stredni hodnote pro silnicni motocykly s moji vahou. S hlavou plnou myslenek, jsem se prevlekl do kombinezy a se sroubovakem vyrazil na svou znamou trasu at tedy zjistim jak se to cele pruzeni a tlumeni chova. Prvni kilometry byly zvlastni, moc zvlastni. Predni kolo melo jakoby neskutecnou lehkost, ono se snad ani nedotyka silnice. O jemnych sparach, nerovnostech nic nevim a cele to je hrozne jemne. Schvalne jsem zacal vybirat useky se spatnym povrchem vozovky, s vybrzdenou roletou a tady zkousel naplno brzdit a akcelerovat. Po chvili jsem zastavil a sel zkontrolovat jak moc hluboko se tlumice potapi diky kabelove spone na vidlici. Byl jsem nekde na 75% cinne plochy. Povolil jsem o 1/4 otacky jak na hornim, tak na spodnim utlumu a pokracoval dal. I kdyz by vidlice mela byt pocitove jeste mekci a vlacnejsi, tim lepe se vedlo predni kolo i cele moto do udaneho smeru jizdy. Konecne jsem odstranil tu tupost z predniho kola, to pokleknuti ve vidlici pri ubrani plynu treba pred zatackou o proti puvodni vidlici. Konecne jsem mel pocit ze motorka neni tezka na predek. Pokud jedete po peknem asfaltu, pripadavam to jako jizda po skle. Pokud je povrch s jemnymi nerovnostmi , tak to vidlice vyzehli a nic nevnimate. Hodne spatny povrch citite, ale presto vam to nevytluce riditka z rukou. Na zkousku jsem povolil horni utlum jeste o 1/4 otacky. Ano i 1/4 otacky jsem schopen poznat pri jizde. Vidlice reaguji jak maji. Nakonec jsem musel povolit i zadni originalni central v utlumech abych zjemnil zadni partii motorky.
Kdyz nyni vidim, jak velkou zmenu udelaji jen pera a olej, co musi udelat zadni central, nebo cele predni vidlice treba od Öhlinse? Mam na cim premyslet do budoucna.
Snad jsem byl malym prinosem pro nektere z Vas, kteri by take chteli poznat zmenu u sve starsi, stavajicim motorky. Nebojte se toho, nemuzete nic ztratit. Me to vse stalo 165,-€ a pul dne vlastni prace. Kdyz kouknu na cenu jinych vyrobcu, temer zadny cenovy rozdil tam neni. Tak proc delat kompromisy. A ani nechtejte vedet co to udela s rozpoctovou predni vidlici na Yamaha Fazer S2. Tam je zlepseni snad az 750%
Tak zdar
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Speed Triple 2005 - zadní b... Triumph Speed Triple Peřina 0 15.7.2018 v 14:50 Peřina
Vůle v uloženi zadního kotouče Triumph Speed Triple apriliaf1 10 8.7.2018 v 19:11 apriliaf1
180/55 VS 180/60 Triumph Speed Triple Continental Race attack opic26 2 3.7.2018 v 18:26 opic26
Přední vidle triumph speed triple 2007 Triumph Speed Triple Marttas 6 30.6.2018 v 11:17 p.a.t.r.i.k.7
Speed triple Triumph Speed Triple Fredi 16 27.6.2018 v 14:19 blykatko

TOPlist