Jezdím už dlouho YZ450F 2013, i jsem si jí přestavěl na občasné endurko vyuižití, ale znáte to - ta silnice pořád láká… a lákala až mě letos z jara nalákala právě SM510R jako další pila do rodiny.
Koupil jsem mašinku od chlapíka z Olomouce, při zkušební jízdě jsem tam našel mraky drobností, ale všechno jen spotřebák (gufírka, ložiska, trochu špíny, vodítka… prsotě pro mě jen spotřebák), motor (i spodek) se prý dělal před cca 60 hodinama, tomu se moc věřit nedá, ale šel moc moc pěkně, takže jsem jí asi po 3 hodinách zkoušení a oblézání vzal.
A teď ta smutná zpráva, doma jsem se na ní ještě párkrát projel (stále vše parádně fungovalo) a jednoho dne, po pár minutové jízdě jsem dojel ke garáži, chcípl jsem jí a už nenastartoval... a proč? Protože nehází jiskru. A tady už to začíná být o nervy.
Postupně jsem jí celou očesal abych zjistil jak je na tom kabeláž (vizuální kontrola + propískávání) vše v pohodě, zapalovací cívka proměřena – ve shodě s hodnotami z dílenského manuálu, kondík - v pohodě, spínač spojky - v pohodě (startér točí), vypínač zapalování na řídítkách - v pohodě (oba okruhy), zapalovací kabel - ve shodě s předepsaným odporem, svíčka nová.
Další stage bylo proměření senzoru otevření plynu a senzor zařazené rychlosti (hodnoty ve shodě s manuálem).
Dále setrvák (nic mu neschází) a stator (proměřeno, hodnoty OK dle manuálu).
No a dostáváme se tedy k 2 posledním možnostem: CDIčko, nemám ho jak otestovat a nové stojí raketu, ale budiž, o tomto později. A hlavně snímač pro zapalování (v manuálu exciter coil nebo pick-up coil)… v manuálu má mít odpor 12,7ohm, na zahraničních fórech tvrdí 105ohm, já naměřil 390ohm. Nicméně když před ním hýbete železem, tak napětí generuje, ale je otázkou jaké a co na to CDIčko.
Takže první prosba – kdokoliv z vás jezdců, kdo má tuhle pilu roku výroby 2007 (ještě s karbcem), jestli by to na své mohl proměřit (svazek co vede od statoru, je tam jeden 4 pin konektor a jeden 2 pin konektor, tak do toho 2pinu vložit multimetr přeplý na odpor).
Jinak ten snímač je třeba vidět na tomto obrázku ve žlutém kroužku. Jen aby bylo jasno, co tím myslím.
Dále, to CDIčko – tady jsem nahraný, to nemám jak otestovat a iBeat kupovat nechci, napadá mě jedině tohle: byl byste někdo z Prahy či Plzeňska (případně mezi) ochoten zapůjčit CDIčko na otestování? Samozřejmě bych dal zálohu, vím, že stojí přes 5k OEM. Vyndat ho znamená sundat sedlo a odcvaknout tu černou krabku od konektoru, minuta.
Případně jakákoliv rada či postřeh je vítaný, koupil jsem jí v květnu a ještě nevyjel. Stojí holka rozebraná v dílně a pomalinku mi začíná docházet, že letos už asi moc nepojede.
1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna SM510R - problém v zapalování - nehází jiskru
Tak uvidíme.
Ale jsem docela rád, že je to u Kotrbů, ti vědí, co dělají.
Tady jedna fotka z rána, mi tak napadá, že na vleku už nalítala dobře 1000km, po vlastní ose asi tak 5km.
Naposledy editováno 27.09.2017 18:51:14
Minulý víkend jsem dodělal kabeláž a celkově to doskládal, tento víkend to přezuju a jde se testovat a dolaďovat do provozu. :)
Naposledy editováno 13.04.2018 17:13:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ovládaní světel domino Husqvarna TE 510 | HanyBany1 | 2 | 1.4.2024 v 09:32 krokoš |
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R | Sliders | 8 | 3.1.2022 v 21:28 assassin |
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R | Edgar666 | 6 | 4.7.2021 v 15:56 LMgroup |
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R | Folby | 6 | 24.6.2021 v 20:46 Folby |
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R | Coca | 6 | 8.6.2021 v 03:06 LMgroup |