globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru
Dobrý den, mám problém s motorkou a zejména baterkou. Minulý pátek byla v servisu, běžná údržba (olej, kapaliny, filtry a čištění karburátoru). Přijel jsem s motorkou domů, vše ok. Za dva dny přijdu k motorce, otočím klíčkem a baterie úplně KO. Nerozsvitily se ani kontrolky.
Myslel jsem si, že jsem nechal svítit parkovací světla, tak jsem baterii nabil a jezdil dál. Dnes po dvou dnech stání baterie opět KO.
Součástí servisu byla i výměna blinkru. Napadá někoho, kde může být chyba? V týdnu to tam zase odvezu, ale treba má někdo zkušenosti, že je to nějaká prkotina.

Dík moc

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 18:54 | Nahoru | #1
Sharkjd: Znovu odpoj regulátor, přepni multimetr na střídavé napětí 200 voltů (to véčko nad kterým je vlnka), nastartuj a měř na konektoru z alternátoru napětí na fázích. To znamená napíchnout postupně vždycky dva z těch tří vývodů co z alternátoru lezou a všechny zkombinovat. Při stejných otáčkách by mělo být při všech kombinacích přibližně stejné napětí.
Pak přepni na měření odporu (značka ohmu) na nejvyšší rozsah, jeden pól multimetru píchni na kostru motorky, druhý na některou fázi alternátoru a postupně snižuj rozsah ohmů multimetu. Izolační odpor by měl být minimálně v řádu desítek kiloohmů. Pokud bude spíše v ohmech, máš alternátor prošlehnutý - ale to by se chovalo jinak.

Můj tip je, že ti prostřelila jedna usměrňovací dioda v regulátoru. Přes ni ti procházejí pulsy vyššího napětí za chodu motoru a naopak se přes ni vybíjí baterie, když je motor v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlé vybíjení baterie po výměně blinkru

5.7.2017 v 20:11 | Nahoru | #2
1100Virago> Moc díky. Napětí na alternátoru bylo na všech fázích stejné (resp. proti sobě). Ten odpor se mi nepodařilo změřit - multimetr ukazoval stále jen hodnotu 1, ať jsem měnil rozsah, jak jsem chtěl.

Každopádně jsem vymontoval regulátor a pomocí tohoto návodu http://www.motorkar...mp;pgr=0#goto7942942 zkoušel proměřit diody. Na dvou fázích jsem oproti - z baterky naměřil cca 0,778 V (obojí stejné), na třetí však nic (multimetr ukázal zase jen 1, což ukazuje, i když nic nepřipojím). V případě měření černé svorky na plus regulátoru byly všechny 3 diody v pohodě. Je to potvrzení toho, co jsi říkal o prošvihlé diodě? Díky

Naposledy editováno 05.07.2017 20:25:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 10 Včera v 18:57 Gahan37
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist