globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální hodnota AFR?
 
30.6.2017 v 21:20
Pomalu se dostávám k podrobnějšímu nastavení jednotky od Ignitechu.Momentálně laboruju s hodnotami AFR. Ignitech má v tabulce nastavené hodnoty od 14,2 do 13,6.Jinde jsem vygrůglil i hodnoty kolem 15.
Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?

Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 21:15 | Nahoru | #31
Super, konecne zase diskuze kde se clovek treba neco noveho dozví a lidi si nenadavaj do debilu

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 21:20 | Nahoru | #32
geloš> Ignitech umí data logger,ale nemám krabičku do které bych to posílal-Občas kouknu na lambdu nebo do mapy a vnímám jak motor jede.Vibrace,zátah,zvuk...Chtělo by to jak jsem psal brzdu a velký displej,ale i takhle se člověk něco doví...

Naposledy editováno 23.10.2017 21:20:55

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 22:27 | Nahoru | #33
Věř mi, že data logger ti pomůže více než brzda. Tady jde o to nasbírat přesná data a pak je v klidu prohlédnout, vyhodnotit a provést úpravy. Dám sem obrázek s 9 vteřinovým výřezem ze zrychlení na plný plyn pro 2-válec a je vidět, že optimální AFR to má jen asi 2s na jednom válci. Zrychlování několikrát opakuju a AFR se liší i mezi nimi navzájem. To si nejde zapamatovat. A to ještě můžu kromě TPS, RPM a AFR loggovat další 3 hodnoty, třeba podtlak sání, teplotu motoru atd. ECU není karburátor s dvěma tryskama a jehlou, představ si, že tady máš těch trysek stovky. A všechny udělají přesně to co jim zadáš. A až se podaří získat výsledky se stabilním AFR, dokážeš vyhodnotit i vliv mechanických úprav na motoru (výfuk, airbox, filtry atd.), jednoduše kde se zlepší plnění motoru poznáš na ochuzení AFR. Brzdu mám k dispozici také, ale to už je jen na přesné vyjádření přínosu úprav nebo na rychlé porovnání různých variant.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 22:32 | Nahoru | #34
Dolph-cz> jak se v praxi skutecne nastavuji predstihy u 2T fakt nevim, ale z hlediska te termodynamiky maji pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

24.10.2017 v 06:11 | Nahoru | #35
geloš> Tak je jasné,že když je možnost ty data později analyzovat je to velký přínos,nicméně v případě jednoválce a klasické lambdy (skoková odezva) je ten průběh vcelku slušně vidět.Tu brzdu bych nepřivítal kvůli měření výkonu,ale především pro ten fakt,že člověk nechá někoho kroutit plynem a sám sedne za velký monitor na kterém vidí vše.
Navíc "v terénu" se mi do toho motají další proměnné.Zjistil sem,že můžu ladit furt dokola,protože každý den je jiná teplota vzduch,vlhkost,vítr...Brzda v místnosti by umožnila referenční nastavení a zbytek by se provedl kompenzacemi.Je teda pravda že se snažím ladit především za bezvětří a při 20 stupních,ale na silnici mi do toho kecá taky klesání a stoupání silnice.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

24.10.2017 v 07:39 | Nahoru | #36
Anti> potrebujes hlavne ten datalog, v realnem case na brzde nic vic nevykoukas.

Optimální hodnota AFR?

24.10.2017 v 08:02 | Nahoru | #37
hmmm,vliv výfuku na dvoutakt je obecně známý,to je jasné....a s tím spojené teploty,tlakové vlny......

ale s tím předstihem -že může jít ve vysokých otáčkách do plusových hodnot,to jsem opravdu netušil,tohle je proti základním principům chodu motoru.
jsem od přírody nedůvěřivý,budu nad touto možností přemýšlet a hledat další fakta...

Optimální hodnota AFR?

24.10.2017 v 08:40 | Nahoru | #38
Dolph-cz: trvalo mě několik týdnů než jsem na to přišel, u nás ti nikdo nic neřekne, tak jsem vás chtěl potrápit ale Geloš mě okamžitě vpálil přesnou odpověď.
Takhle pro příklad jak se 2T nastavuje .

Když si to pořešíš takhle, už je předstihová mapa normální, jakou u 4T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

27.2.2018 v 11:32 | Nahoru | #39

Anti píše: A já myslel,že poměr AFR platí pro všechny zážehové motory stejně...Motor má moje aktuální motorka a požadavky jsou v prvním příspěvku.Do 4,5 tisíce na spotřebu,v druhé části otáčkového spektra "na výkon".Toto rozdělení nabízí jak ekonomický styl jízdy,tak trochu víc dynamiky ve vyšších otáčkách.
Jediné co hledám je jedna hodnota AFR na spotřebu a druhá na optimální spalování bez ohledu na spotřebu.
Upozorňuji že nechci "hledat koně" a dělat z mého dělníka závodní stroj.Jen mě zajímají mezní hodnoty AFR pro běžné použití.


Hodnoty směšovacího poměru jsou na obrázku. Rozumné je použít rozsah 12,5 - 15,5, s hranicemi zapalitelnosti někde od 10:1 do 18:1

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

27.2.2018 v 12:41 | Nahoru | #40

Jurawood píše: Jak ono to s tím kolik obohatit je... zkusím něco malinko na zamyšlení?
To máš úplně easy
Tak třeba, já už pár měsíců řeším jaká je top směs pro LPG, nevěřil by si jaký to je problém něco o tom najít. Zkusil jsem oslovit několik největších firem v čr, zjistil jsem, že vůbec netuší o čem moc mluvím a shodili to do roviny, že toto není potřeba řešit. Takže zahraničí, nejvíc o tom ví rusi.

Plyn má jiný směšovací poměr (15,6:1), ale stechiometrická je u každého paliva vždy 1. Teď záleží jak moc se dané palivo dokáže rozvířit, odpařit, jak je velká komprese.
Plyn už se ale téměř vždy vstřikuje už zplynovaný a proto se používá v openloop režimu ochuzení od benzínové mapy, protože plynová už by byla moc bohatá.
Ochlazování se také nekoná, ale při plném zatížení se vstřikuje každý třeba pátý vstřik jeden impulz benzínový.

U toho benzínu, jestli dáš 12,7 nebo 13,2 asi nenaměříš na brzdě rozdíl.. ale může to ovlivnit předstihovou mapu, a zase ta naopak ovlivní spalování... zkus si o 10st posunout předstih a mrkni co to udělá z AFR.. no a teď čemu věřit.


Ve vztahu k uvedenému, neví někdo o někom v ČR, kdo nastavuje LPG na brzdě? Mám předělaného Trailblazera na LPG, motor I-6 4,2L (Vortec, název GM Atlas), 201Kw. A ať to ve firmě kde to montovali zkoušeli ladit jak chtěli, prostě nejsem úplně spokojený. Zatímco u auta na denní crcání po okreskách do práce (peugeot 206 1,4i 55kw) je lpg udělané tak, že rozdíl výkonu mezi lpg a benzínem je obtížně poznatelný a spíš až v nejvyšších otáčkách, tak trailblazer na LPG prostě jede znatelně hůř. A nevěřím tomu, že to bez brzdy je schopný někdo to pořádně nastavit...

Optimální hodnota AFR?

27.2.2018 v 16:42 | Nahoru | #41
To asi nikdo nedělá, svého času jediná brzda v ČR kde se to dalo udělat byla na Mendelove? Univerzitě v Brně, potřebuješ brzdu která umí roadtest tzn. abys mohl ladit v zátěži, bylo mě tenkrát řečeno, že bude třeba 2 dnů a cena 50tis bez DPH za tu brzdu, ale je to informace někde z před 14lety kdy jsem turbil v12 5.0 BMW... Nakonec jsem to ladil na letišti a větší rychlosti na dálnici, v neděli v 5rano byla prázdná.

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

27.2.2018 v 16:50 | Nahoru | #42
Brzdu ktera to zvladne ma kde kdo - treba uplne top zarizeni ma autotechnologi v praze, ale ceny budou asi dost sileny. Ja bych asi auto dovybavil potrebnymi senzory + datalogg (ntb, ke spouste senzoru ktere uz v aute jsou se da dojit pres diagnostiku) a mimo spicku na opustenych silnicich ladil.

Plynare ktery si myslim problematice dost rozumi a ma zkusenosti s us a uk autama najdes na autohificlubu pod nickem radek.613 - chces najit kontakt na firmu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

27.2.2018 v 16:52 | Nahoru | #43
Beranidlo> Takže podlé toho tvého obrázku znamená že pro spotřebu je nejlepší 15,4 a na výkon 12,6.To je fajn a opět konkrétní odpověď...
Jinak,na změnu zdvihu kašlu,maximálně něco přivrtám a naučím se používat vyšší spektrum otáček...

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

27.2.2018 v 17:00 | Nahoru | #44

Anti píše: Beranidlo> Takže podlé toho tvého obrázku znamená že pro spotřebu je nejlepší 15,4 a na výkon 12,6.To je fajn a opět konkrétní odpověď...


tak tak, nekde mezi 12-13, a na spotrebu kasli

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 07:15 | Nahoru | #45
assassin> Díky za tip! Zkusím dohledat dle nicku, když se nepovede, využil bych tebe ohledně kontaktu přímo na firmu. Btw, nejedeš teď někdy na Moravu ohledně nějaký výstavy či něčeho takovýho vipetů?

fugo> No 50tis. za ladění LPG u auta by byl asi nákladový úlet, to by celá ta akce poněkud ztrácela ekonomický smysl

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 07:36 | Nahoru | #46
Bludevil: do Brna jedu dnes a budu tam do soboty - skola
uz jsem si vzpomnel, je to autoSVA, ale radsi si projed i naky ref...

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 08:00 | Nahoru | #47
Bludevil> ja mam u LPG ve svym sestivalci nastaveni na sraba - ve 4 tisicich nebo pri plne otevrenych vstrikach prepina zpatky do benzinu a kdyz situace pomine, tak se po vterine vraci vstrik po vstriku zase na LPG. Neni to sice prilis sofistikovany reseni, ale nebyl jsem schopnej to ve vysokych otackach odladit tak, abych byl spokojenej a bal jsem se, ze si chudou smesi podpalim ventily.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 08:08 | Nahoru | #48
assassin> Na reference jsem teď koukal a jsou... no rozporuplný To fakt skoro vypadá, že bohužel nejlepší možnost jak nastavit trošku větší a výkonnější motor na lpg je staré dobré samodomo aneb co si neuděláš sám, to není.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 08:11 | Nahoru | #49

Slávek-TDM píše: Bludevil> ja mam u LPG ve svym sestivalci nastaveni na sraba - ve 4 tisicich nebo pri plne otevrenych vstrikach prepina zpatky do benzinu a kdyz situace pomine, tak se po vterine vraci vstrik po vstriku zase na LPG. Neni to sice prilis sofistikovany reseni, ale nebyl jsem schopnej to ve vysokych otackach odladit tak, abych byl spokojenej a bal jsem se, ze si chudou smesi podpalim ventily.


Asi si to na tohle nechám předělat taky, protože reduktor na 200+kW zcela zjevně při plném plynu od cca 4500 otáček nestíhá (auto začne lehce cukat, jsou cítit problémy s tím, že nějaký válec asi pořádně ne vždycky zapálí), takže stejně pokud chci provětrat peří, tak ručně přepínám na benzín. Nicméně, ten motor má takový charakter, že se stejně nad 3500 otáček podívá fakt docela výjimečně, nemluvě o tom, že pak člověk musí počítat s rozpočtem prostoru na ubrždění toho rozvášněného ingotu

Naposledy editováno 28.02.2018 08:12:03

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 17:48 | Nahoru | #50
Připojím se k diskuzi.
Kam nejlépe umístit širokopásmovou sondu?
Chtěl bych konečně doladit svoji Ducati kde si nejsem jistý zvolenými tryskami některým z předchozích majitelů.
Čím si nejsem jistý je jak blízko sondu k výfukovému kanálu umístit abych jí nepoškodil.
Co jsem se dočetl tak čím blíže k motoru sonda bude tím lépe ale nemůže dojít i k poškození vlivem vysoké teploty?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 18:53 | Nahoru | #51
syrrius> teplo ji nevadí-klidně 10cm od hlavy.

pokud máš více válců do jednoho výfuku,tak logicky za místo,kde se sbíhají.

každopádně minimáně půl metru od konce výfuku,ono se to nezdá,ale pokud máš ladˇák-takže jen rouru,tak to dokáže natáhnout kyslík do výfuku celkem hluboko a měří to pak hovadiny.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 19:05 | Nahoru | #52
Dolph-cz> Díky za info.

Měřit se bude postupně každý válec. Svody jsou spojeny v "kříži"
foto ilustrativní z netu

Optimální hodnota AFR?

28.2.2018 v 19:46 | Nahoru | #53
Ignitech píše 30-70 cm od výfukového ventilu.Cagiva(motor Ducati) to měla tak dvacet čísel od hlav.

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

6.3.2018 v 16:52 | Nahoru | #54
Min. 30 cm, vzkaz od pritele Boshe...

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

6.3.2018 v 17:46 | Nahoru | #55
Jurawood> Díky. Už jsem si taky našel dokumentaci k sondě . Po STK nechám navařit příruby a bude se ladit

Dneska jsem sondu zkoušel na scooteru.
Udělal jsem jen prodloužení koncovky o cca metr aby se sonda neproplachovala a navařil matici. Loni jsem karbec nebyl schopný seřídit aby se motor nedusil nebo svíčka nebyla bílá. Se sondou do 30-ti minut hotovo i se zahřátím.
Mám z toho fakt radost

Optimální hodnota AFR?

7.3.2018 v 15:18 | Nahoru | #56
70% mechaniků ladí podle ucha, 25% podle barvy svíčky... my jsme ten zbytek

Optimální hodnota AFR?

2.4.2018 v 07:52 | Nahoru | #57
Tak malé jarní "update":
Pro letošek jsem vyjel s přezbrojenou elektronikou,jinými pneumatikami,přidaným vyvažovákem klikového hřídele a jinak nastavenou "nulou" na škrtící klapce.Výsledkem je že moje pilovaná loňská palivová mapa je naprosto nepoužitelná.Celou dobu se ukazatel pohybuje s lamdou pod 10.Takže mě čeká nové nastavování.Osobně by mě zajímalo,jak je to možné.Jestli je efektivnější spalování,nebo lambda senzor ukazuje jinak...
Taky jsem si názorně vyzkoušel vliv předstihu na výkon.Zapojil jsem i snímač rychlosti abych mohl kompenzovat mapy dle zařazeného rychlostního stupně,a z nějakého důvodu se mi aktivovala funkce "pit control".V praxi to znamená,že jednotka dokázala udržovat maximální rychlost na zadaných 80 km jen snižováním předstihu.Mohl jsem točit heftem jak chtěl,přes 80 jsem se nedostal.

Optimální hodnota AFR?

2.4.2018 v 18:39 | Nahoru | #58
Tlak vzduchu byl dnes priblizne prumernej, tak jedine teplota. Nebylo vyrazne chladneji nez pri lonskem ladeni?
Edit> asi blbost, uvedomil jsem si, ze by to bylo chudsi. Teda pokud nemas cidlo teploty nebo vahu vzduchu...

Naposledy editováno 02.04.2018 18:50:12

Optimální hodnota AFR?

2.4.2018 v 18:51 | Nahoru | #59
"Celou dobu se ukazatel pohybuje s lamdou pod 10."

1)Myslím, že běžně se nedá kvůli čerpacímu proudu pod 10,5:1 měřit.
2) kdyby to s takovou směsí vůbec jelo, jako že nejelo víš co by šlo z výfuku za saze?

Optimální hodnota AFR?

2.4.2018 v 19:00 | Nahoru | #60
No,abych to upřesnil.Nejdřív jsem myslel,že je to chyba zapojení lambdy,nicméně pokud zavřu plyn a brzdím plynem tak se lambda pohybuje ve správném rozmezí.Je mi jasné že to nebude reálných 10,ale je to výrazněji bohatší.Víc budu vědět zítra,bude testovací jízda.Teplotní korekce do toho kecat budou,nicméně jezdil jsem do podzimu,byly podobné teploty jak teď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist