bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimální hodnota AFR?
 
30.6.2017 v 21:20
Pomalu se dostávám k podrobnějšímu nastavení jednotky od Ignitechu.Momentálně laboruju s hodnotami AFR. Ignitech má v tabulce nastavené hodnoty od 14,2 do 13,6.Jinde jsem vygrůglil i hodnoty kolem 15.
Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Optimální hodnota AFR?

30.6.2017 v 21:39 | Nahoru | #1
Ja se snazim aby to pri akceleraci bylo nekde mezi 13-13,5 a pri "cruising" mezi 13,5-14,5 (blíže k 14,5)
Zalezi jak hodne "laditelna" ta jednotka je a jak hodne se s tim chces zlobit.

Predpokladam ze kdyz mas tabulku s afr tak, ze chces jednotku provozovat v nakym tom "autotune" rezimu - s tim nemam zkusenosti a co jsem slysel tak je stejne asi "lepsi" nastavit poradne pevnou mapu.

Naposledy editováno 30.06.2017 21:40:00

Optimální hodnota AFR?

30.6.2017 v 22:00 | Nahoru | #2
Chci použít autoladění dle dané tabulky hodnot AFR .Ignitech je dělaný tak,že lambda se používá pouze pro režim ladění,ne pro trvalý provoz.Takže se naladí,zapíše do map a ta se pak používá,Jen vycházím z toho,že Ignitech je primárně určen na závodění,proto ta hodnota bude asi bohatší...

Optimální hodnota AFR?

30.6.2017 v 22:21 | Nahoru | #3
On ma kazdej ladic jiny zkusenosti a postupy, nikomu se nechce moc šířit know how. On to kazdej i ladi jinak. Asi bych na tvém miste zkusil co to udela s tou prednastavenou mapou afr, pokud mas moznost to pak projet a nechat si nekde na budiku ukázat afr tak v oblastech kde se ti neco nebude znat zkusit přidat/ubrat. Jestli chces lepsi spotřebu, muzes pak zkusit trochu paliva ubrat...

Ja ted ladil svoji sériovou jednotku na TL yoshboxem - v akceleraci se mi to motá kolem 13, volnobeh bohatší - cca 13,5 ale kdyz jedu do 4tis s malo otevřeným plynem spadne to na 15 ... nic lepšího se mi nepodařilo, ma to omezené moznosti ladění. Jede to docela plynule i vykon tam nakej je, ale v prumeru se nedostanu pod 8litru - se sériovým převodem, az ted dam zpet kratkej co pouzivam (+4 vzadu) tak to bude jeste horsi :(

Naposledy editováno 30.06.2017 22:26:04

Optimální hodnota AFR?

30.6.2017 v 22:29 | Nahoru | #4
Základ problému je ve faktu,že na můj stroj v podstatě neexistuje oficiální mapa.Použil jsem jako základ nastavení pro XT660. S touto mapou jsem byl na nějakých 5,5 na sto.Po zapnutí autoladění to spadlo na 4,3.Je fakt,že stačí prohazovat hodnoty AFR v tabulce a zkoušet co to dělá.
K tomuto účelu jsem zakoupil tablet s win 10 který propojím s jednotkou a přilepím na nádrž.
Nakonec stejně asi skončím na brzdě,ale není nad osobní zkušenost a poznatky zjištěné vlastními silami.

Optimální hodnota AFR?

30.6.2017 v 23:32 | Nahoru | #5
Anti: jak rikas, kazda zkušenost dobra 👍

Optimální hodnota AFR?

1.7.2017 v 10:20 | Nahoru | #6
Mimo jiné může být použito bohatší směsi v některém režimu motoru z důvodu ochlazení, dost jsem si s tím hrál na BMW kdy jsem po instalaci TD musel doladit směs, musel jsem to nastavit kompromisem tak aby mě nízké afr zbytečně nezvedalo teplotu egt, s afr jsem mohl jít ještě níž ale teplota egt už byla dost vysoká. Takže nelze říci jaké afr bude ještě OK bez měření dalšího, nemít egt kontrolu tak jsem roztavil písty.

Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 12:04 | Nahoru | #7
Jaký máš vlastně motor a v čem má jezdit?

Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 13:23 | Nahoru | #8
presne viz odpoved vise, zadnej ladic nejsem ale jde o tezkej kompromis, tj konkretni motor ? konkretni pozadavky ?
obcne na vykon urcite bohatsi (okolo tech tech 13 byva bezne na grafech z brzd) ale jen samotnou smesi z toho zas zadnej zazrak nejspis nevytahnes (dal pak snizit opory sani, vyfuku,.. a proste ceklove umoznit tomu motoru "jit do otacek".. a a kdyz se ti povede naladit top vykon nahore, samozrejme neudrzis spodek.. )
na optimalni spotrebu bude zase obecne urcite lepsi pomer nekde pobliz lambda=1 (14,7cca)

2 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 14:46 | Nahoru | #9
A já myslel,že poměr AFR platí pro všechny zážehové motory stejně...Motor má moje aktuální motorka a požadavky jsou v prvním příspěvku.Do 4,5 tisíce na spotřebu,v druhé části otáčkového spektra "na výkon".Toto rozdělení nabízí jak ekonomický styl jízdy,tak trochu víc dynamiky ve vyšších otáčkách.
Jediné co hledám je jedna hodnota AFR na spotřebu a druhá na optimální spalování bez ohledu na spotřebu.
Upozorňuji že nechci "hledat koně" a dělat z mého dělníka závodní stroj.Jen mě zajímají mezní hodnoty AFR pro běžné použití.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 15:48 | Nahoru | #10

Anti píše: A já myslel,že poměr AFR platí pro všechny zážehové motory stejně....


Kdyby tohle platilo, vývojoví inženýři nemají co žrát.
Zkus si najít nějaké info o vlivu velikosti válcové jednotky, tvaru spalovacího prostoru, rychlosti hoření, odolnosti proti detonačnímu hoření, vnitřním chlazení atd.
Tvoji motorku jsem v příspěvku opravdu nenašel, takže obecně s AFR okolo 13,0 nic nepokazíš a i spotřeba by mohla zůstat v normálních mezích.
A jestli chceš opravdu řešit nějaké jízdní režimy jako EKO, nerozděluj alfa-N tabulku jen podle otáček, ale taky podle zatížení motoru (otevření plynu).
Ilustrační obrázek napoví :

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 17:12 | Nahoru | #11
Tak znovu:Motor má moje aktuální motorka.Myšleno ta co mám jako aktuální v profilu.Je jasné,že budou určitá specifika mezi různými motory,ale já měl na mysli standardní motor a univerzální hodnoty.Nehodlám honit desetiny AFR,chtěl jsem nějaké číslo aplikovatelné na průměrný motor používaný normálním způsobem.
Nevím co má být ta alfa-N tabulka,ale Ignitech má samozřejmě tabulku se dvěma veličinami.Buď otáčky/otevření klapky nebo otáčky/podtlak v sacím potrubí.S tím že je ještě třetí pásmo kde obě mapy vzájemně korelují.
Hodnota "kolem 13" už mi připadá dost bohatá. Ignitech pracuje s tabulkou,kde je nejmenší hodnota 13,6. V oblasti volnoběhu a malého zatížení 14,2.Předpokládal jsem,že tyto hodnoty budou pro bohatší směs.
Ono bude asi lepší to řešit způsobem který jsem naznačil v příspěvku číslo 4.Zkusím nastavit různé tabulky AFR a budu testovat.Předpokládám že spodní mez bude někde u 15,vrchní kolem těch 13.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 17:53 | Nahoru | #12

Anti píše: Zkusím nastavit různé tabulky AFR a budu testovat.




Anti píše: Předpokládám že spodní mez bude někde u 15,vrchní kolem těch 13.


asi tak, viz hned ten prvni prispevek-odpoved od Assasina

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 21:17 | Nahoru | #13
Tak už se chytám, KLR650 překopaná z karbecu na vstřikování řízené Ignitechem. To je hodně zajímavý projekt, klobouk dolů. Co jsi montoval za díly?

Použít mapu z XT660 je taky správné rozhodnutí, podobnost s KLR je tu velká. Kdysi jsem na jedné měřil AFR po montáži laďáků a ukazovalo to 12,2 - 14,5. Ignitech moc neznám, ale píšeš že jsi zapnul autoladění, takže jsi se pro nějaké AFR už rozhodnul? Nebo je dostupná i tabulka doporučeného AFR pro XT660? Pokud můžu radit, bohatší směs je pro motor určitě bezpečnější, chudá směs=větší sklon k detonacím+vyšší teploty hoření. AFR 15 u velkého jednoválce z minulého století je prostě mimo.

Jo a tabulka alfa-N je úhel otevření klapky/otáčky, píšeme o stejných věcech pod jinými jmény.
Tak ať se daří.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

2.7.2017 v 21:55 | Nahoru | #14
geloš> Díky
Jednotka Ignitech pro jednoválce,vstřikovač XT660,pumpa Z750,čidlo podtlaku taky XT,čidla vzduchu a kapaliny standardní NTC termistory vhodné hodnoty.Ignitech je v tomto velmi vstřícný,takže nic dalšího nebylo potřeba,protože konfigurace zapalování a synchronizace je plně laditelná.Takže žádné výstupky na rotoru nebo čidlo vačky.
Co se týče tabulky AFR,ignitech má jednu univerzální pro všechny modely co jsem zkusmo otevřel.Stačí zapnout autoladění a jednotka to naladí podle tabulky.To už jsem provedl,ale chci právě trochu laborovat s tou hodnotou.Dám na tvé doporučení a s AFR půjdu max na 14,5.
S výsledky jsem tak nějak spokojený,ale pár věcí je potřeba doladit.Jedna z nich je právě to AFR,a pak mám problém trochu s volnoběhem.Na teplém motoru občas trochu ujíždí směrem nahoru a při prudším otočení plynové rukojetě z volnoběhu to občas chcípne.Bude to asi chtít doladit korekce pro akceleraci.Zřejmě dochází k ochuzení.
Tento týden mám dovolenou,takže tablet na nádrž a bude se testovat.V zimě bych chtěl vše zkontrolovat na brzdě....

2 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

3.7.2017 v 06:49 | Nahoru | #15
Hlavne si nekde nech nastavit predstihovou mapu,ta v ignitechu je jen aby to slo nastartovat a nejak to jelo,ale pokud to bude detonovat,tak mas za chvili po motoru.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

3.7.2017 v 10:14 | Nahoru | #16
Murkin> Předstihová mapa je dle manuálu ke KLR,s tím že jsem dole udělal "pozvolnější koleno".Víc jak 30 stupňů nedávám.Když tam zůstala předstihová mapa z XT,tam bylo pár stupňů navíc a šlo to slyšet.Motor šel tvrdě.
Teď už mám najeto cca tisíc km a vše se zdá cajk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

3.7.2017 v 16:06 | Nahoru | #17

Murkin píše: Hlavne si nekde nech nastavit predstihovou mapu,ta v ignitechu je jen aby to slo nastartovat a nejak to jelo,ale pokud to bude detonovat,tak mas za chvili po motoru.


Murkine, mohl bys aspoň naznačit jak se správně nastavuje předstihová mapa?

Anti, jestli ti někdy zdechá, volnoběh se dá částečně regulovat také předstihem.

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

3.7.2017 v 17:00 | Nahoru | #18
geloš> Na volnoběh by měl být základní předstih.To zdechání dělala i XT co jsem měl půjčenou. Ignitech to popisuje že při prudké změně tlaku v sacím potrubí má palivo tendenci ulpívat na stěnách a dojde k ochuzení směsi...

Optimální hodnota AFR?

13.10.2017 v 21:32 | Nahoru | #19
Tak update:

Vznikl tento udělátor.Po levé straně přepínač na spouštění ladění.Nastartuju,zahřeju stroj, a jedu.Jakmile nakočí lambda,hlídám hodnotu.Pokud ukazuje moc nebo málo,zapnu autoladění.AFR udržuju mezi 13-15 podle nastavené tabulky.Podařilo se mi naladit v podstatě celou používanou tabulku.Díky chladným ránům jsem nastavoval i teplotní korekce.Funkce motoru je uspokojivá,ale nějaké "moche" se ještě nejsou.Občas se vyskytne chcípnutí při otočení rukojeti z volnoběhu,a problémy jsou hlavně na nejvyšší kvalt na nízkých otáčkách,kdy dochází k nějakému kmitání či co.Motor poskakuje a pulzuje.Nevím jestli je to záležitost přechodu z IAP na TPS mapu,nebo problém akceleračních korekcí.
Tento způsob je samozřejmě jen na základní nastavení,protože studovat údaje z drobného displeje za jízdy je dost nebezpečné.Takže sleduju jen podbarvený ukazatel Lambdy a dále taktéž podbarvený ukazatel ladění.Zřejmě stejně dojde na nějakou brzdu a podrobné nastavení,kde se sfouknou i akcelerační a decelarační korekce,případné předstihové korekce a nebo třeba laborování s úhlovou polohou vstřiku...

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

20.10.2017 v 23:32 | Nahoru | #20
Jak ono to s tím kolik obohatit je... zkusím něco malinko na zamyšlení?
To máš úplně easy
Tak třeba, já už pár měsíců řeším jaká je top směs pro LPG, nevěřil by si jaký to je problém něco o tom najít. Zkusil jsem oslovit několik největších firem v čr, zjistil jsem, že vůbec netuší o čem moc mluvím a shodili to do roviny, že toto není potřeba řešit. Takže zahraničí, nejvíc o tom ví rusi.

Plyn má jiný směšovací poměr (15,6:1), ale stechiometrická je u každého paliva vždy 1. Teď záleží jak moc se dané palivo dokáže rozvířit, odpařit, jak je velká komprese.
Plyn už se ale téměř vždy vstřikuje už zplynovaný a proto se používá v openloop režimu ochuzení od benzínové mapy, protože plynová už by byla moc bohatá.
Ochlazování se také nekoná, ale při plném zatížení se vstřikuje každý třeba pátý vstřik jeden impulz benzínový.

U toho benzínu, jestli dáš 12,7 nebo 13,2 asi nenaměříš na brzdě rozdíl.. ale může to ovlivnit předstihovou mapu, a zase ta naopak ovlivní spalování... zkus si o 10st posunout předstih a mrkni co to udělá z AFR.. no a teď čemu věřit.

Naposledy editováno 20.10.2017 23:34:38

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

21.10.2017 v 09:01 | Nahoru | #21
Podle mě je to tak na týden na brzdě,pokud by to člověk chtěl mít "pintlich" a vyzkoušet koleraci všech parametrů vůči sobě.Třeba přemýšlím,jestli bych poznal změnu polohy(úhel) vstřiku,nebo jestli je výhodné mít předstih s lineárním průběhem...Já se prozatím spokojím s tím že to funguje.Počítám s tím že je to běh na dlouhou trať,alespoň se mám čím bavit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

21.10.2017 v 19:28 | Nahoru | #22
Anti> okopíruj to co už je dávno vymyšlené....

už i stará škoda 120 měla jak odstředivou regulaci předstihu(takže v závislosti na otáčkách),tak i podtlakovou regulaci podle otevření škrtící klapky.

podrobnosti si dohledáš........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

21.10.2017 v 20:45 | Nahoru | #23
Dolph-cz> Otáčková suplovala to co dnes dělají řídící jednotky a podtlaková byla holt proto aby se spálilo to co tam prskla akcelerační pumpička.Teoreticky to mělo dělat lepší odpich,ale u 120 jsem to nikdy nepocítil...

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

21.10.2017 v 21:22 | Nahoru | #24
Anti> jo,výkon š120 byl ubohý......,ale snaha byla.

1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

22.10.2017 v 13:45 | Nahoru | #25
S tou pumpičkou je to ale přesně naopak

Bohatší směs hoří rychleji a proto se snižuje předstih + větší tlak a větší teplo..
Částečné zatížení má opačné stavy, jede na lambda 1 a předstih lze zvýšit pro dosažení lepší účinnosti.

Schválně... proč u 2T je předstihová mapa přesně naopak (zrcadlově od 4T)
3000 rmp je třeba -30st a klesá až na nulu a pak ještě na +5 v nejvyšších otáčkách...
(zisk výkonu díky předstihu je až na druhém místě za?........)

Naposledy editováno 22.10.2017 13:48:45

(reakce na) Optimální hodnota AFR?

22.10.2017 v 17:04 | Nahoru | #26

Jurawood píše:
Schválně... proč u 2T je předstihová mapa přesně naopak (zrcadlově od 4T)
3000 rmp je třeba -30st a klesá až na nulu a pak ještě na +5 v nejvyšších otáčkách...
(zisk výkonu díky předstihu je až na druhém místě za?........)


Zvýšení teploty výfukových plynů, z toho plynoucí zvýšení rychlosti zvuku a zlepšení využití rezonančních tlakových vln na plnění válce?
Díky za rozšíření mých obecných znalostí, že 2T lépe funguje ve vyšších otáčkách s menším předstuhem jsem dodnes nevěděl.

Neměl bys nějaké fígle i pro 4T? Jestliže se v částečných zatíženích nebo po otevření klapky udržuje bohatost na lambda okolo 0,86 je nutné pořád zvyšovat hodnotu předstihu?

Optimální hodnota AFR?

22.10.2017 v 23:32 | Nahoru | #27
Gelos: smekam pane rychlost zvuku ma vetsi prinos nez predstih, presne tak.

Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 17:33 | Nahoru | #28
Hodně zajímavá věc...
Tak budu experimentovat i s předstihem.Na tohle je Ignitech parádní.Sednu ke stolu,zapnu tablet a čumím do nastavení,Pak s něčím pohnu nebo něco změním,nalepím tablet na mašinu,přehraju úpravy a cestou do práce to otestuju.V práci to buď vrátím nebo pokračuju ve změnách které si cestou z práce zase otestuju...

2 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 17:58 | Nahoru | #29
trošku se v tom ztrácím,cítím v tom ironii.....,co to je za blbost,že s otáčkama se předstih snižuje??
jako je fakt,že o 2taktech a předstihových mapách jsem nikdy nějak nepřemýšlel,ale tohle je nesmyl,ne??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?

23.10.2017 v 21:00 | Nahoru | #30
Dolph-cz> Na tom, že u 2T motoru má výfuk zásadní vliv na plnění válce, se asi všichni shodneme. Stejně tak známe souvislost předstihu a teploty výfukových plynů. Kmitání tlakových vln už pobírám trochu obtížněji, ale že to závisí na teplotě je prostá fyzika.

Anti> Opět se vracíme tam kde už jsme jednou byli, najít optimální hodnotu předstihu je dost složité a přitom klíčové. AFR se dá jednoduše změřit lambdou, jak píše Jurawood 12,7 nebo 13,2 je pořád v pohodě, když máš míň tak ochudíš, když víc tak přidáš, prostě jednoduché počty. Ale s předstihem je to tak spíše podle ucha nebo podle mapování podobných motorů. Jenže když má jeden ve volnoběhu 5° a druhý 20°, tak to taky moc nepomáhá. Ne že by mi motor šlapal špatně, ale rád bych našel optimum. Má tady někdo nějaké know how ke sdílení?

Ještě k tomu tvému udělátoru, má to nějaký záznam dat do paměti nebo to jen sleduješ za jízy na displeji?
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist