bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 150 ETZ nejde do otáček
27.6.2017 v 10:53
Zdravím pánové. mám problém se svojí MZ 150 ETZ. Pokoušel jsem se to řešit na fóru, ale je to tam nějaké mrtvé, tak to zkouším tady.
Jde mi o tohle.
Koupil jsem MZetu ale nejde do otáček. Původní majitel říkal,že 17 let nejela, ale jsou tym vyměněny gufera na klice, pístní kroužky a že je tam starý benzín. Tak jsem rozdělal karbec, vyčistil, nastavil a vyzkoušel. Nic, pořád nejde do otáček. Zkoušel jsem i předzápal, ale bylo to ještě horší, tak jsem ho vrátil nazpět. Na volnoběh jde krásně, nastartovat taky krásně. Ten karbec jsem sice nevařil v octu ani v jiném prostědku, ale myslím že je čisty. Jedna věc na něm je. Jehla je trochu vyžraná od bezínu a ta trubice taky (myslím že se jí říka emulzní trubice ) a jehla je i lehce ohlá. Na stojanu to jde vytočit do 5 tisíc, dál nejde. Nevím sice kolik zvládne vytočit, ale předpokládám, že zvládne o malinko víc.
Když chci jet tak nejde za plynem, jako motokrosová motorka když je studená. Podezřívám i snímač otáček.
Prosím o jakoukoli radu.

Naposledy editováno 27.06.2017 11:58:37

MZ 150 ETZ nejde do otáček

27.6.2017 v 11:46 | Nahoru | #1
No, MZ 251 etz jde točit jen na 6k, takže nevím o kolik to bude jine se 150tkou. Možná to máš prostě v pohodě a jen se ti to nezdá...

MZ 150 ETZ nejde do otáček

27.6.2017 v 12:02 | Nahoru | #2
Je pravda že je to první MZta kterou mám a na pár motorkách jsem jel a promiň,ale troufnu si tvrdit že vím jestli motorka táhne a nebo tarokuje. Nevím jak moc má točit volnoběh na stojanu, ale v zátěži prostě tarokuje. Do určitých otáček to vypadá že by i jela, ale pak přestane táhnout a začne tarokovat

Naposledy editováno 27.06.2017 12:04:55

MZ 150 ETZ nejde do otáček

27.6.2017 v 17:23 | Nahoru | #3
Co svicka a VN kabel?
Zapalko to taky muze byt. Navic MZty to mely cely delany specialne, neni tam ani zkratovy regulator, ale buzeni jako v aute...

MZ 150 ETZ nejde do otáček

27.6.2017 v 18:24 | Nahoru | #4
Když jsem před lety měl MZtu, taky nešla do otaček ,dělal to ucpaný výfuk od karbonu.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

27.6.2017 v 18:39 | Nahoru | #5
Ona jako že do otáček jde ochotně, na stojanu. myslím že nejde do maxima. Když chci jet tak jako že by i jo, ale pak si to rozmyslí a začne tarokovat. Dnes jsem ji zkusil projet po tom co jsem všechny věci nastavil tak jak když jsem ji koupil, ale ani to nepomohlo. Karbec vyčištěný. Objednal jsem tu jehlu a trysku a snad budou mít i tu emulzní trubici tak uvidím. Ještě jsem zkusil dotahnout elektrikáře na proměření zapalka a hallu a vůbec všeho co se proměřit dá. Dám vědět na co jsme přišli. Zkusím se mrknout na ten výfuk.
To faudy: svíčka vypadá nová a kabel taky. Asi se to pokoušeli opravit, ale došla jim trpělivost, tak to prodali. Můžu je taky vyměnti. To je to nejmenší.

Naposledy editováno 27.06.2017 18:43:14

MZ 150 ETZ nejde do otáček

28.6.2017 v 08:12 | Nahoru | #6
Me tohle delala zamlada 251ka taky a musel jsem to resit po generalce jinou svickou. Tehdy se jezdily PAL14 ky a ja musel dat 17ku a jezdit na natural 95 (v ty dobe se jezdilo na special 91)... Taky by to mohla byt i fajfka nebo civka (ta byla jako na Wartburgu - mel 3, co se pamatuju, mozna doma jeste jednu mam).
150ku jsem mel taky, ta se dala vytocit mnohem vic nez 251, jak bylo zmineno nahore. Pamatuju, ze ty kluci co ji pak koupili, meli dve a jezdily jim dobre jenom na karburator z ty moji, na ten druhej ne... Samy hrabeci rady, co?

MZ 150 ETZ nejde do otáček

28.6.2017 v 09:52 | Nahoru | #7
Ne, ne, je to super. Jsem vděčný za každou radu, nebo pomoc. Dnes jsem byl na přepisu, takže už je moje i ůředně. Fajka vypadá že je nová a svíce taky. Díval jsem se na ni, ale uplně cihlová není, spíš tmavě hnědá a jiskřiště je černé bez sazí. Vím, není to ideal, ale myslím že by měla jet i když má trochu bohatší směs. Pokusím se vyčistit výfuk a můžu zkusit jinou síčku. Mám doma dva Pionýry a jednu Babetu, snad to na některou pojede. Jestli jo, tak dám na modlení.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

28.6.2017 v 11:54 | Nahoru | #8
Nečekaně nastala změna v chování MZ. Vyndal jsem vzduchový filtr a začal ladit karburátor. Zjistil jem, že šroubek vzduchu zřejmě přisává vzduch kolem sebe, protože jsem ho držel přitlačeny ke stěně karburátoru a chovalo se to jinak když jsem pak šroubovák oddělal. Malinko jsem natahl pružinku, která by měla tyto netěsnosti vymezit a pro jistotu jsem šroubek vzduchu omotal instalatérskou teflonkou. Jaké bylo moje překvapení, že to jede. Není to sice ještě uplně ono, zřejmě kvůli tomu , že tam není filtr. Koupím nový, ale nevím co s tím šroubkem. Jestli ho utěsnit modrým Locitem, nebo tam nechat tu teflonku. No a budu ladit dál. Jo a ke konci projížďky jsem musel dát kousek sytiče aby mi to nezdechlo, takže ještě zvednu jehlu o jeden zářez. Asi taky důsledek nepřítomnosti filtru.
Výfuk jsem už taky vyčistil. Někde jsem naše,l že to borci dělají louhem. Já našel šetrnější prostředek na vypláchnutí výfuku, jenže ono to tam jde nalít, ale jak to dostat ven !? Musel jsem s tím hodně štěrchat aby se to nějak vykapalo a vyfoukat komresorem. Nedokážu si představit jak to dělali s tím louhem.

Naposledy editováno 29.06.2017 08:23:05

MZ 150 ETZ nejde do otáček

29.6.2017 v 22:01 | Nahoru | #9
Výfuk není potřeba čistit, vypaluje se sám. Pod šroubky vzdušníku a šoupěte dej pružinku třeba z propisky - pružinky tam nejsou kvůli netěsnostem, ale proti pootáčení šroubků. Ničím to nelep. Jehlu na druhý zářez (spodní část nosného plechu jehly). 120 hlavní tryska.
V emulzní trubici zhruba v polovině jsou proti sobě dvě malinkatý dírky - musí býr čisté.
Hladinu máš OK?
Tarokování v létě končí zařazením třetího rychlostního stupně, v zimě po kilometru jízdy.
Sytič v létě potřeba není, v zimě na nastartování a zavřít.
Koukni sem: nastav to a jezdi.
Co se týče otáček, tak na neutrál 150dina v pohodě přetočí otáčkoměr. Za jízdy do čtyřky točí k 7000, pětka tak kolem 6 - 6,5 tisíce otáček dle větru...
Předstih dej na 2,5 mm. Svíčku mám Brisk N15.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

30.6.2017 v 06:14 | Nahoru | #10
Předstih jsem měřil a má přesně 2,5 mm, svíčka je tam taky 15 Brisk. Karbec a hladina seřízeny, teda pokud můžeme mluvit o seřízení podle návodu a měření plováku posuvkou. V emulzní trubici jsou ty dvě dírky naproti sebe čisté. Vím, že se sitič nepoužívá k jízdě, ale někde na netu (na nějakém fóru) jsem jako pomůcku četl přidat sytiče, když to nejede. Pružinky pod šroubkama jsou, jen se mi zdá že to podsává po šroubkem bohatosti směsi a to pak můžeš ladit jak chceš. Opřeš se o šroubek šroubovákem , naladíš a jak šroubovák odděláš, tak je to zase jinak. Moc bych si přál aby mi tarokování zmizelo po trojce, ale spíš mi přijde že na 4 a 5 je to ještě horší. Netáhne a pocukává.
To video jsem našel na YouTube. Poslední týden nedělám téměř nic jiného, než že hledám pomoc.
Mimo jiné mám problém s budíkama. Uplně dobře nepoznám hodnotu otáček, protože motorka stála asi někde na sluničku a ručička je prohnutá nahoru a opírá se o sklo otáčkoměru, tudíž sice ukazuje, ale až od třech tisíc. Níž nejde bo je opřená o to sklíčko. A rozhodně mi na neutrál nepřetočí otáčkoměr, nemluvě o 7000 ot/min za jízdy. Tam se nedostanu ani kdyby mě tánly na laně.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

30.6.2017 v 07:57 | Nahoru | #11
Tarokování je otázka ohřátí motoru.
Nebo a to bude asi Tvůj případ.
Píšeš, že máš měněný pístní kroužky, že?
Jestli jo, tak tarokování zmizí až po ujetí cca 500 km, protože je zajíždíš - "malý výbrus". Nesnaž se to honit přes tarokování, ale zase to s dobrým olejem nemusíš šetřit, "aby se tomu nic nestalo"... Pomalu to bude otáčky zvyšovat.
Poměr směsi dej na 1:40 (jednu dvě nádrže) a jehlu nech na druhým zářezu. Při známce vadnutí motoru zastav a nech ho zchladnout.
Další otázkou je, jak na tom je válec. Máš-li čas, shoď hlavu a koukni, jestli nemá kousek od vrchu hranu od kroužků (je to asi 1 cm od vrchu vložky).
No a na přetáčení otáčkoměru si počkej ještě 1500 km. Uvidíš, motor si řekne sám.
S ručičkama je potíž. Jedině sundat chromový lem, sklíčko a ručičku narovnat či vyměnit, ale neřeknu Ti, kde se dají sehnat hliníkový.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

30.6.2017 v 09:35 | Nahoru | #12
Existovali dvě výkonové verze 9 a 10,5 kW, každá půjde vytočit do jiných otáček. Ta slabší se tolik nevytočí. Měla menší časování kanálků!

MZ 150 ETZ nejde do otáček

1.7.2017 v 06:25 | Nahoru | #13
Předchozí majitel říkal že jsou kroužky vyměněny spolu a guferama kolem kliky. Nevím jak dlouho tam jsou, ale asi chvilku pojezdím a uvidím. Je pravda že po chvilce ježdění vadne, hlavne takhle na čtverku a pětku. To se jí fakt nechce. No nikam nespěchám. Objednal jsem věci do karbecu (jehlu, hlavní trysku a emulzní trubici) protože nejsou podle mě uplně cajk. Já mám tu 9 kw. Nepotřebuju závodit ani vytáčet motor za hranici svých možností, závodní ambice mám dávno za sebou.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

4.7.2017 v 07:35 | Nahoru | #14
Včera jsme měli první dálkouvou vyjížďku. 9 kilometrů v kuse. Jedna, dva, tři v pohodě, ale čtverka a pětka je utrpení. Tarokuje jak blázen a nechce táhnout ani z kopce. Pokoušel jsem se to nehnat přes to tarokování, ale moc to nejde. Musím ale říct že cesta zpátky už byla lepší. To už i čtverka táhla do kopce, pětka se ještě pořád brání. Když jedu dolů z kopce a nechám zařazeny kvalt, tak je to nejhorší. Po přidání plynu se neděje vůbec nic, nechce jít za plynem. Musím vymáčknout spojku, podřadit a protočit motor s vymáčklou spojkou a až pak začne jakš takš reagovat.
Dnes mi mají dojít ty díly do karbecu, tak uvidíme.
Je 9:21 a Česká pošta se překonala a dovezla mi věci do karburátoru. Dokonce i emulzní trubici,ale zřejmě udělali soudruzi z NDR někde chybu a nejsou na ní ty malinké dírky postranách. Takže asi vadný kus,nevím.
10:50 vyzkoušeno jen s výměnou jehly a vypadá, že to bude ono. Jel jsem sice asi jem kilometr, ale chovalo se to téměř normálně. Bohžel to nemůžu vyzkoušet na delší trase, protože jsem včera sundal nádrž a čistím ji od rzi. Ještě vyfotím tu starou trysku a pokusím se ji sem dat.

Naposledy editováno 04.07.2017 10:52:38

MZ 150 ETZ nejde do otáček

4.7.2017 v 11:01 | Nahoru | #15

Takhle nějak vydá stará jehla. Nedokážu říct jak vypadá emulzní trubice uvnitř, proto jsem ji chtěl taky vyměnit, ale bez těch dírek na boku zřejmě fungovat nebude. 250 korun v háji.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

12.7.2017 v 18:36 | Nahoru | #16
Tak emulzní trubice nebude. Reklamoval jsem ji a poslal zpátky prodejci. Dnes mi došla zpráva že trubici s dírkami nemají. Začínám propadat lehkému zoufalství.
Konečně mi došly díly (filtr a pod.) byl jsem to vyzkoušet, ale pořád to není ono. Karburátor jsem měl rozdělaný a vyčištěný, seřízený snad 1864x. Jedna , dva, tři jede jak o život, táhne nekucká, ještě čtverka je někdy v pohodě, ale pětka ani h...o. Když to roztahuju tak jede krásně, ale jakmile dojde na pětku, nebo nedej bože uberu plyn a znovu přidám, tak se nechce probrat a dusí se. Přidám plyn a dusí se. Musím podřadit až na trojku tu roztáhnout, pak čtyři, roztáhnout, pět a ta se nechce brát.
Když jedu z kopce s kvaltem bez plynu a chci pak přidat plyn začne se dusit. Kdybych vymáčnul spojku a neprotůroval, tak by zdechla. Jehla je na druhém zářezu shora. Už fakt nevím. Mám podezření na elektriku. Kamarád teď taky koupil MZtu, tak zkusím jeho karbec, ale pak už neví.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

13.7.2017 v 14:30 | Nahoru | #17
Jen dotaz, gumička sytiče těsní? Barva svíčky? Tryska je 120? Cesta benzínu z nádrže do plovákový komory je v pohodě?
Příznaky jsou na bohatou směs. Volnoběh drží? Tedy takový, aby klesla intenzita svícení hlavního světla.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

13.7.2017 v 20:19 | Nahoru | #18
Gumička sytiče SNAD těsní, tu jsem nekontroloval, svíčka měla nahnědlou barvu, nebyla uplně cihlová a ani uplně černá. Tryska nová 120 a jehla taky. Nádrž očištěna elektrolýzou a ošetřena proti korozi a kohoutek vyčištěný, takže myslím že cesta benzínu do komory je cajk.Volnoběh držel, ale po té co jsme jel cca 30 km okruh přestal držet a teď se s ním nemůžu zase domluvit. Na šroubu bohatosti směsi mám pořád teflonku, protože bez ní to nejde ani doladit. Dnes mi kamarád pujčil jeho karbec, tak ho zkusím a uvidím.

MZ 150 ETZ nejde do otáček

14.7.2017 v 11:29 | Nahoru | #19
Zdá se, že je záhada vyřešena. Nahodil jsem tam kamarádův karbec a je po tarokování, cukání a přechlastávání. Jede jako za mlada. Myslím že v tom mém karbecu je v hájí ta emulzní trubice, kterou jsem musel reklamovat, jinak nevidím důvod proč by to mělo dělat. Trubici neseženu, takže vyměním celý karb a bude. Jenže nový origoš taky nekoupím a dát tam starší je sázka do loterie i když u toho kamarádova to vyšlo. No jsem rád že nemusím hledat ještě něco jiného a že se i letos povozím.
Děkuju všem kteří mi pomáhali a nemáte náhodou někdo doma karbec na MZtu???

Naposledy editováno 14.07.2017 11:31:36

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 ETZ nejde do otáček

9.8.2017 v 20:01 | Nahoru | #20
Po koupi nového karbece jezdí MZta v pohodě. Koupil jsem sice nějakého Thajce, ale funguje. Nejhorší na tom je, že i manželka přičichla kouzlu jízdy na motorce a už na ní ( na MZ ) moc sám nejedu, maximálně do práce.

(reakce na) MZ 150 ETZ nejde do otáček

9.8.2017 v 21:10 | Nahoru | #21
kralda75> Kup ještě jednu (MZ) a je to. Navíc budeš hrdinný rek, až to nepojede a zkušeně zasáhneš

MZ 150 ETZ nejde do otáček

29.7.2018 v 01:09 | Nahoru | #22
Mám podobnou zkušenost. MZ pod malou zátěží jela, ale na 4, 5 a s přidaným plynem se motor dusil. Příčinou byl nový jehlový ventil. Koupil jsem ho, protože starý byl vymačkaný, dával jsem motorku dohromady po dlouhé odstávce. Před montáží jsem ho nerozebíral, považoval jsem celek za funkční kus. Po těchto problémech jsem se mu podíval na zoubek - rozebral jsem ho a jehlička vůbec nebyla hladká, nesla poměrně hrubé stopy po opracování na soustruhu. Proto ventil propouštěl a přeplňoval plovákovou komoru. Vyleštil jsem jehličku - upnul jsem ji do minivrtačky a přiložil jemný smirek na dřívku. Poté jsem jemně doleštil zubní pastou na kousku olova. Nakonec jsem dal trochu zubní pasty na sedlo ventilu a jehličku v něm s mírným přítlakem protočil. Po sestavení MZ jezdí normálně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist