motopripravky Přidat reklamu

Téma: Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11
Ahoj . Chci se zeptat na tuto chybu u Suzuki Gsx-R 750 2008 : Camshaft Position Sensor - Snímač vačkové hřídele. Je to senzor který nejspíš nedává signál do CDI a pro to motorka nechce nasartovat . Koupil jsem senzor nový a vyměnil ho . Chyba stále přetrvává. Je třeba někde něco vyresetovat ? Po výměně senzoru stále hlásí FI - C11 aby mohla motorka zase naskočit ? Má někdo s tímto problémem zkušenost ? Děkuji za rady .

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 18:12 | Nahoru | #1
Nemyslím, že je třeba něco resetovat. Po odstranění závady by chyba měla zmizet. Buď je ko i ten nový senzor- proměřit- pokud to jde, nebo je chyba v kabeláži (konektor, skřípnutý nebo uklepaný vodič). Taky u některých aut (omlouvám se, že sem tahám plechovky) se např. stává, že ECU ráda CMP a CKP senzor zaměňuje. Tudíž kontrola senzoru otáček kliky. Další může být skočený rozvod, tím pádem špatná synchronizace otáček kliky a vačky. Je toho moc. Začal bych tou kabeláží a proměřením těch snímačů.

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 18:19 | Nahoru | #2
Pro začátek můžeš ještě zkusit na chvíli odpojit baterku. Ale moc šancí tomu nedávám.

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 19:43 | Nahoru | #3
Celou elektroinstalaci jsem projel a proměřil a vše je funkční dráty nikde neporušené a vodící. Napadá mne ještě jedna věc a to je druhý senzor který když se podívám na obrázek partsdepot.cz jsou tam ě senzory . Jede mám novej ten jsem proměřil a je funkční a pak tedy ten druhý , myslím že by měl být někde u spojky ? asi,, Nebo u alternátoru. Každopádně je to také senzor a pokud má něco dočinění s tím prvním ? Nemusí tam dávat impuls pro dávku benzinu nebo odpojuje zapalování když je v chybě. Obrázek obou senzoru je zde.

http://www.motolight...d/picown2/420264.png

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 19:49 | Nahoru | #4
Dělá ti to od začátku co máš motocykl, nebo až nyní se stala chyba a hlásí to zmíněný kód..

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 20:23 | Nahoru | #5
No cistil jsem vzduch filtr a pak ho tam vratil. Nastartoval sem a po nejake době mi motorka zhasla jako by dosel benzin . Vyskocila tato chyba C11. Pred tim nez jsem filtr vycistil tak mi to za jizdy ukazalo parkrat chybu ale jelo to dal a chyba tam nezustala tak ze jsem nezjistil co to bylo za chybu. Privera je odpojena tak ze to nemohla byt ona. Nicmene od doby co to zhaslo to hlasi tu chybu FI C11 i po novém funkčním senzoru.

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 20:30 | Nahoru | #6
Spíše se nikde nemohu dočíst co snímá ten spodní senzor na tom obrázku a z které strany motorky je abych ho také vyměnil. Každopádně by se pod chybovým kodem C11 schovávají 2 senzory . V jaké zavislosti na sobě pracují ale nevím . Pokud vubec.

Naposledy editováno 21.06.2017 20:33:18

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

Skvělá odpověď, děkuji! 21.6.2017 v 20:46 | Nahoru | #7
spodny je snimac otacok kluky.horny snimac otacok vacky

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

21.6.2017 v 21:04 | Nahoru | #8
Aha? Děkuju. Tak že ještě vyměním ten snímač otáček kliky a pokud to bude ukozovat stále C11 ? Mrknu se na rozvody abych se ujistil že to není přeskočený o zub jak to tady již jednou zaznělo Pokud to bude to či ono, dám to sem aby každý věděl a mohl se taktéž poučit.

Naposledy editováno 22.06.2017 00:08:19

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2017 v 16:15 | Nahoru | #9
Ahoj, už ti tu poradili, mrkni tedy ještě na ten snímač otáček klikovky, řešil jsem to kdysi na GSX1000R K4, byl tam jeblej drátek od snímače a držel na třech drátkách. Poškodily ho ozubená kola startéru, moto byla asi někdy složená na pr. stranu a někdo vyměnil jen dekl start. převodu. Vždycky chytla a jakmile dosáhla teplota 48°C tak zdechla a chytla zas až po vychladnutí. Ty tři vlásky drátu už za tepla nepřenesly signál že snímače otáček do jednotky a jednotka nevěděla v jaké poloze je klika a zdechla motor. Tak Good Luck

Naposledy editováno 22.06.2017 16:15:58

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

22.6.2017 v 20:16 | Nahoru | #10
Jasná věc kamráde ,, mrknu , dneska a Podám info o stavu . Děkuju za rady .

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

Skvělá odpověď, děkuji! 22.6.2017 v 23:32 | Nahoru | #11
u motorky jsem toto resit jeste nemusel...nicmene podobnou zavadu jsem mel na svem aute.

diagnostiak hlasila chybu polohy vackove hridele. Senzor byl umisten v rozdelovaci. Byl to sestivalec do V.
ale skutecnej problem byl na snimaci od kliky, ulitnul mi tam na odlehcene remenici indikacni plech. takze ikdyz realne bebyl signal od kliky, tak to stejne diagnostika vyhodnotila, jako chybu signalu ze snimace polohy vackove hridele.
Budes to mit asi taky tak... ale uz ti tu poradili, cili to moje ber jen jako realnou zkusenost, ze se to opravdu takto zapisuje.

A ono je to totiz i logicke. Protoze pokud neprijde signal od kliky, tak vlastne jednotka nevi, ze mel prijit signal od snimace kliky, ale vi, ze ji prisel spatny signal od snimace vacky.
A obracene je to to same. Pokud bude skutecne vadny vackovy snimac, tak obracene jednotka vyhodi chybu klikoveho snimace. Protoze opet nevi, ze mel dojit signal od vacky, ale vi, ze dosel spatne signal od kliky.

Nekdy ma vacka i klika stejny kod a tak proste zkontrolujes oba dva, nekdy ma kazdy suj kod ,ale vetsinou je chyba prave na tom druhem nez je skutecne ulozena chyba v diagnostice..prave podle logiky, kterou jsem popsal vyse...a tak namisto k vacce jdes rovnou ke klice...
tak at to jezdi...

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

23.6.2017 v 10:47 | Nahoru | #12
Tak jsem zkontroloval senzor i na vačce i na klice,oba dva senzory jsem vymenil za nové ale chyba přetrvavá. Nakonec tedy hledám nějaký spatný drát ale vsechno se zdá byt nepoškozené a v pořádku . Nyní koukám do manuálu po čem kolem těchto dvou senzorů ještě jít. Senzory jsou nové z partsdepot vačka senzor 3660kč , klika senzor 6500kč. Motorka stále hlásí C11. Asi mi jebne ... KOnektory proměřeny funkční tak že snímají, dráty po celé délce propípány tak že nikde přerušený spoj, rozvodák pevný jako skála a sedí na značkách (přeskočený není). Ted už mne napadá tak výměna CDI. Co vy na to ?

Naposledy editováno 23.06.2017 14:58:08

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

23.6.2017 v 17:13 | Nahoru | #13
A není možný, že jsi při tom čištění toho filtru někde něco odpojil a už nezapojil, nebo třeba jen nedopatřením povytáhl? Třeba nějakej konektor, hadičku...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

23.6.2017 v 18:25 | Nahoru | #14
To právě ne pro to že je vše zapojené a zkontrolované i vyčištěné a funkční že to nehlásí nic jiného než tu chybu C.. Každý konektror který odpojím a nastartuju tak mi tam vyhodí chybu C11 + C 28 například. Tak že vše co má být zapojené zapojené je a ukazuje to stále chybu C11.. Ještě jedna věc která mne v tuto chvíli zajímá. Je potřeba diagnostikou mazat chybu z CDI motorky jako u auta? Pro to že když je tedy všechno funkční tak mi to stále ukazuje tu samou chybu a ukazovat to bude dokud se to nesmaže z CDI ? Je to možné?

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

23.6.2017 v 19:42 | Nahoru | #15
pokud ses si jistej, ze vedeni k ECU - kontinuita (rozpojeno a promereno) jsou ok a senzor je novej - pripadne se sensorem zapojenym - hodnoty i v konektoru u ECU jsou OK.

Tak jsou dve moznosti - bude je KO jednotka a nebo to taky muze byt mechanicky problem - na vacce je "kolik" nebo vystupek, ktere bezi pobliz toho senzoru a tim to pozna, v jake poloze se vacka nachazi. pokud by tenhle kolik byl ulomenej, senzor spatne namontovanej atd - tak senzor nezaznamena ten otacejici se "kolik". Po stisknuti start tlacitka jednotka pocita s tim, ze se motor toci, pokud nedostane signal ze senzoru vacky do 4s hodi chybu C11 - pokud nedostane signal ze senzoru kliky hodi chybu C12.

chyby se nemazou, v tom "dealer modu" ti je to zobrazi, jen pokud jsou aktivni, pokud je to ok, zmizi sama.

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

23.6.2017 v 19:57 | Nahoru | #16
Dobře Assassine děkuji za radu. Kolík na vačce stále je , sem tam jde vidět když vytáhnu čidlo a pootočím motorem. Myslel jsem si že by nové čidlo nedosedalo na plochu pořádně a tím pádem by nedošáhlo ke kolíku a tím pádem by nedávalo impuls dál ale je chyceno jen jedním šroubem a dosedá přesně,už nejde níže. Funkčnost senzoru jsem měřil na CDI zda až k CDI doletí ten signál . Ano signál tam je ale stále je chyba snímače vačky. Stejně tak jsem to udělal ze senzorem kliky a taky sem naměřil (nebo kolega naměřil to co je udáváno v serv.manuálu). Musí to být ale tedy tím čidlem nebo tím to problémem snímače vačkové hřídele? nebo to muže být ještě něčím jiným.. Jiná možnost není asi jelikož by to vypsalo jiné hlášení Kodu vid?

Naposledy editováno 23.06.2017 19:58:53

(reakce na) Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

23.6.2017 v 21:01 | Nahoru | #17

MaxXZX10RR píše: ...... Je potřeba diagnostikou mazat chybu z CDI motorky jako u auta? ...........



i u auta , kdyz mas nejakou zavadu a nasledne ji odstranis, tak zavada zustane zapsana v pameti, ale rozhodne to neomezuje funkcnost.
Vsak bez k autu, odpoj cidlo vacky, zkus nastartovat.... nasledne ho pripoj a bezproblemu motor v aute chytne.
stejne je to u motorky. Nemyslim si, ze by to nejelo jen proto, ze by se musela vymazat pamet zavad.

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

Skvělá odpověď, děkuji! 23.6.2017 v 21:36 | Nahoru | #18
Ta diagnostika je hodne primitivní - ona pozná v podstate jen rozpojenej obvod nebo zkrat - to je co se tyka napajeni/obvodu , u toho senzoru na vackach/klice je to jeste ze kontroluje, ze je tam signal kdyz ma byt, tzn ciste teoreticky tam muze byt i nejaka "logická" chyba. Asi bych pred dalším bádáním zkusil sehnat nekoho se stejnou motorkou a zkusil v ni tvoji jednotku (je to bezpečnější nez zkoušet jeho jednotku v tvoji moto)
Taky obcas delam ze z vodičů natahnu nove vedeni k senzoru bokem a prepinuju u jednotky, abych vyloučil error v elektroinstalaci.
Jeste me napada - zkus jinou baterku - jestli pri startovani nespadne napětí (pak taky diagnostiky umi blbnout) pripadne jen zmerit pokles napětí v zátěži

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2017 v 21:49 | Nahoru | #19
Tak jak píše assassin. Sehnat někoho, kdo má moto se stejným CDI a zkusit prohodit. Nebo vzít jinou z vrakoviště či bazaru (i když je to loterie). Taky by nebylo od věci najít někoho s osciloskopem (nejlíp někoho, kdo ho nejen vlastní, ale s ním i umí), a měřit, měřit, měřit- vstupy od snímačů k CDI a výstupy z CDI k akčním členům a porovnávat( např. vstup. signál od snímače/snímačů otáček vs. výstup. signál k zap. cívce/cívkám) a přemýšlet a hledat souvislosti a tak se dobrat závady a jejímu řešení... Jinak to asi nepude. Nebo ještě jednou všecko prolez a proměř, jestlis někde třeba nechtě neudělal nějakou botu s tou výměnou toho filtru, a taky zkus projít nějaký zahraniční fóra. Třeba už nějakej Johnny z UK řešil stejnej problém...

Suzuki Gsx-R 750 (2008) Chyba FI C11

8.6.2018 v 20:01 | Nahoru | #20
Kurňa lidi, když založíte vlákno tak proč ho nedokončíte To je takový problém napsat jak se závada vyřešila. Pomozte i lidem co to budou číst po vás a mají podobný problém. Vám taky pomohli NÉ...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak vyndat gufero z vidlice Suzuki GSX-R 750 Luko91 5 Včera v 21:37 Eastrider
Ochotný domácí kutil či mechanik v ... [1, 2] Suzuki GSX 1400, Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX-R 750, ... Tomas463 40 11.7.2018 v 21:09 Julip
Dynojet kit Suzuki GSX-R 750 Diq 13 11.7.2018 v 20:12 Diq
GSXR 750 SRAD - elektrika - check Suzuki GSX-R 750 RadimGSXR 2 10.7.2018 v 10:28 RadimGSXR
CDI řídící jednotka GSX-R 750 k5 Suzuki GSX-R 750 EclipseGST 1 9.7.2018 v 21:37 27paja

TOPlist