Moto TOP vzhled, vse krasne. Motor dobrej, ale je treba par veci. ¨
Predni vidle mlatej pri nerovnostech. Zadni odpruzeni vrze jako stary kocarek. TO je fakt masakr :) :)
Prochcava odpadni hadickou benal, a vubec to nebrzdi. Paky jsou skoro nadoraz.
Dle meho proste detske nemoci. Rocnik 1982 SRN. Mate nekdo nejake zkusenosti ohledne servisu??? Nekdo kolem Benesova?
Co zpusobuje to vrzani? Benzin prochcava skrze jehlu co?
Je tu nejaky zkuseny CXař??
Vse necham asi udelat mechanika, ale jen at mam nejakou predstavu co me ceka.
+
bych rad sehnal nejakeho zkuseneho manika na ty Hondy.
Diky za nazory.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 Eurosport RADY
Bude třeba vyčistit dosedací plochu pod uzavírací "jehlou", oba karburátory musí ven (jsou spárované) a ten, co teče, se musí zespoda otevřít, opatrně se sundá plovák vytlačením hřídelky do strany a vyndá se "jehla", opatrně se vyčistí dosedací plocha pod ní - háčkem, uchošťourem. Asi tam bude vzpříčená odlouplá usazenina, před pár dny jsem to dělal. Nádrž sundávej opatrně, jsou pod ní konektory palivoměru, které se musí rozpojit. Z palivového kohoutu je nutno sundat hadičku podtlakového otevírání benzínu, zespoda karburátorů pak obě hadičky. Z karburátoru sundáš tři lanka 1x sytič a 2x plynová rukojetˇ. Po odšroubování přírub na hlavách (celkem 4 šroubky) a uvolnění pásek na gumových hrdlech sundáš kolektory vytočením doleva a doprava a stáhneš je z karburátorů. kolektory jsou ty kusy mezi hlavou a karburátorem. Po odpojení hadiček a lanek se karburátor vyndává směrem na levou stranu motorky.
Pokud nemáš důvěryhodnou informaci o výměně rozvodového řetězu, nech ho brzy vyměnit a s ním i těsnění vodní pumpy. Volný řetěz není slyšet, a když se s ním jezdí, můžeš odepsat motor.
Pro začátek stačí, ne
Mám na Eurosportu originální Pro-link přední tlumiče. Letos jsem to repasoval, a koukal na moudra z cx500forum.com, a nechal jsem si od americkych a kanadskych machrů doporučit hodně vizkozní tlumičový olej 20W. Údajně mnohem jistější jízda. Dal jsem to tam, ale pořád jsem z toho nesvůj že v e-shopech jsou na tenhle model spíše nabídky na 5W - 10W. Však je ten 20W taky označen za "heavy duty".
Vzduch do tumičů jsem zatím ani nehustil.
Zatím mám s tím najeto jen 150km po okrskách, ale nijak jsem netrpěl... Experimentoval jsi s tím, nebo jsi dával podstatně nižší vizkozitu?
Jo a ten vzduch - píšou v manuálu nehustit vysokotlakým kompresorem, jinak hrozí poškození. Čím to dělat, třeba ruční pupičkou na kolo co má manometřík?
Díky, H.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 Eurosport RADY
Pro-Link je zadní uložení kola včetně tlumiče, nejsou to přední tlumiče.
Přední tlumiče se hustí, každý jeden zvlášť. Je na to dobrý pomalý kompresor, neboť se dovnitř moc vzduchu nevejde. Chce to trochu cviku, v podstatě je nutné se ventilku hadicí jen "dotknout". Pak změřit tlak tlakoměrem. Každé jedno změření ubere dost tlaku. Proto to chce ten cvik. Pumpičkou s manometrem to asi nepůjde. Bez nahuštěných vidlí se na tom Eurosportu dost blbě jezdí, sedí dost nízko. Při nahuštění se to celé zvedne. Stačilo mi to nahustit dvakrát za sezónu.
S hustým olejem jsem měl špatnou zkušenost. Taky jsem si nechal doporučit vyšší viskozitu a měl jsem pak pocit, že ta vidle byla příliš tuhá a při jízdě ve dvou mě z vibrací bolely lokty. Ta motorka byla navíc plně naložená a po třech tisících kilometrech mi to způsobilo tenisový loket. Ale byla to spíš kombinace plného naložení, jízdy ve dvou a tuhnoucích tlumičů (kvůli hustému oleji).
Ten Pro-Link se hustí taky, pod pravým kastlíkem je hadička s ventilkem. Je tam nálepka s tlaky. Vejde se tam více vzduchu, takže zde je to jednodušší.
To je zajmavý poznatek s tím předním. Mám 182cm, jezdil jsem před tím roky na kapotovaným SVčku kde jsem byl tak nějak v předklonu, a teď si na tom sedím jak paša v křesílku - je to opravdu pohodlný, víc bych to ani nepotřeboval zvednout.
Ale je fajn že to vůbec jde, kdyby bylo třeba.
BTW, s tím zadním Pro-Linkem jsem prožil hotový martirium. Musel být roky v DE mnoho let mimo provoz, já tu motorku i takhle koupil jako nepojízdnou na náhradní díly. Ten tlumič byl totálně zakouslý, nepohyblivý, a při naklonění tekl. A přepákování mělo totálně zarezlý čepy ve kterých se to má klouzat.
Tohle nebylo (pro mne) na domácí repas jako ty přední. Poptal jsem sevisy, někde odmítli, a někde řekli min. 3,5tis Kč s určitou nejistotou za výsledek - tenhle tlumič je totiž "nerozebíratelný" od výroby. A aby se zrepasoval, popsali že se musí rozříznout, a navařit nebo vyřezat matici a tím se z něho udělá rozebíratelný, i pro další repase. Tak jsem si ho uložil kdybych chtěl skládat originální stav, a koupil zadní tlumič z Hondy Fireblade a přepákování z GL500 (podobný jako CX, ale misto čepu pro tlumič má podkovičku), a to jsem rozchodil, funguje.... Takhle jsme to vyčetl na cx500forum.com u lidí co měli podobný problém, a ještě jedna náhrada je možná, už si nevzpomenu.
Ale jak říkám, chce to více zkušeností než jen mých 150km, počkejme
Kdyby někdo chtěl (musel) jít touhle cestou, dejte vědět.
Ale řešení s díly z Hondy Fireblade je taky zajímavé.
No a pak se Pro-Link musí jedenkrát za sezónu promazat.
Ten návod je v němčině, tak jsem shrnul to nejdůležitější. V pátek to máš v poště, nemám doma scanner.
Naposledy editováno 03.08.2017 18:16:46
Tovarne to tedy bude tak ze se naplni cep maziven, a pak se to uzavre koncovkama. Maznicky jsou tedy jen pro potrebu nerozebirat to jako ja tedka ze???
Pokud to vrtnu, musim tedy provrtat i to nalisovane dute pozdro ze? Aby se mazlo to hladke telo sroubu? Neprijde me ze to cele chodi jen v tom litinovem pozdru+ dutej cep. TO by byla casem vule, vzdy jsem se setkal s broznz ulozenim a cementackou+ drazky na mazani. Chapu to tedy cele dobre???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 5 | 20.4.2024 v 21:29 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 2 | 7.11.2023 v 21:50 combust |