globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CX500 Eurosport RADY
Zdar pani, pred nedavnem jsem koumal nad Crosskou. No a dovezl jsem CX500 Cesty pane........

Moto TOP vzhled, vse krasne. Motor dobrej, ale je treba par veci. ¨

Predni vidle mlatej pri nerovnostech. Zadni odpruzeni vrze jako stary kocarek. TO je fakt masakr :) :)

Prochcava odpadni hadickou benal, a vubec to nebrzdi. Paky jsou skoro nadoraz.

Dle meho proste detske nemoci. Rocnik 1982 SRN. Mate nekdo nejake zkusenosti ohledne servisu??? Nekdo kolem Benesova?

Co zpusobuje to vrzani? Benzin prochcava skrze jehlu co?

Je tu nejaky zkuseny CXař??

Vse necham asi udelat mechanika, ale jen at mam nejakou predstavu co me ceka.
+
bych rad sehnal nejakeho zkuseneho manika na ty Hondy.


Diky za nazory.


1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 Eurosport RADY

Skvělá odpověď, děkuji! 20.6.2017 v 19:17 | Nahoru | #1
Posli e-mailovou adresu, dam ti návod na doplnění mazniček na zadní kyvku, ať to nevrže, brzdy udělá každý mechanik, kdyby byly potřeba náhradní díly, dají se objednat na biketeile-service.de, přední teleskopy potřebují nafoukat, přístup k oběma ventilkům je pod krytem zámku řízení a zapalování, zadek se fouká taky, hadičku s ventilkem najdeš pod pravým kastlíkem. Tlaky na přední teleskopy jsou na nálepce na nádrži, na Pro-Link (zadek) jsou, pokud si dobře pamatuji, pod tím pravým kastlíkem. Pokud to není nafoukané, tak to nejenom tříská, ale také ta motorka sedí níž a špatně se vodí ze zatáček.
Bude třeba vyčistit dosedací plochu pod uzavírací "jehlou", oba karburátory musí ven (jsou spárované) a ten, co teče, se musí zespoda otevřít, opatrně se sundá plovák vytlačením hřídelky do strany a vyndá se "jehla", opatrně se vyčistí dosedací plocha pod ní - háčkem, uchošťourem. Asi tam bude vzpříčená odlouplá usazenina, před pár dny jsem to dělal. Nádrž sundávej opatrně, jsou pod ní konektory palivoměru, které se musí rozpojit. Z palivového kohoutu je nutno sundat hadičku podtlakového otevírání benzínu, zespoda karburátorů pak obě hadičky. Z karburátoru sundáš tři lanka 1x sytič a 2x plynová rukojetˇ. Po odšroubování přírub na hlavách (celkem 4 šroubky) a uvolnění pásek na gumových hrdlech sundáš kolektory vytočením doleva a doprava a stáhneš je z karburátorů. kolektory jsou ty kusy mezi hlavou a karburátorem. Po odpojení hadiček a lanek se karburátor vyndává směrem na levou stranu motorky.
Pokud nemáš důvěryhodnou informaci o výměně rozvodového řetězu, nech ho brzy vyměnit a s ním i těsnění vodní pumpy. Volný řetěz není slyšet, a když se s ním jezdí, můžeš odepsat motor.
Pro začátek stačí, ne

Honda CX500 Eurosport RADY

20.6.2017 v 20:59 | Nahoru | #2
Toz staci :) :) V patek jdu na STK, pak to zavezu na servis a necham to udelat. Ja diky reko RD, na tohle nemam vubec cas.

(reakce na) Honda CX500 Eurosport RADY

12.7.2017 v 16:42 | Nahoru | #3
Martin50> Martine, prosím Tě o názor.
Mám na Eurosportu originální Pro-link přední tlumiče. Letos jsem to repasoval, a koukal na moudra z cx500forum.com, a nechal jsem si od americkych a kanadskych machrů doporučit hodně vizkozní tlumičový olej 20W. Údajně mnohem jistější jízda. Dal jsem to tam, ale pořád jsem z toho nesvůj že v e-shopech jsou na tenhle model spíše nabídky na 5W - 10W. Však je ten 20W taky označen za "heavy duty".
Vzduch do tumičů jsem zatím ani nehustil.
Zatím mám s tím najeto jen 150km po okrskách, ale nijak jsem netrpěl... Experimentoval jsi s tím, nebo jsi dával podstatně nižší vizkozitu?

Jo a ten vzduch - píšou v manuálu nehustit vysokotlakým kompresorem, jinak hrozí poškození. Čím to dělat, třeba ruční pupičkou na kolo co má manometřík?
Díky, H.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CX500 Eurosport RADY

12.7.2017 v 21:38 | Nahoru | #4
Ahoj Honzo,

Pro-Link je zadní uložení kola včetně tlumiče, nejsou to přední tlumiče.
Přední tlumiče se hustí, každý jeden zvlášť. Je na to dobrý pomalý kompresor, neboť se dovnitř moc vzduchu nevejde. Chce to trochu cviku, v podstatě je nutné se ventilku hadicí jen "dotknout". Pak změřit tlak tlakoměrem. Každé jedno změření ubere dost tlaku. Proto to chce ten cvik. Pumpičkou s manometrem to asi nepůjde. Bez nahuštěných vidlí se na tom Eurosportu dost blbě jezdí, sedí dost nízko. Při nahuštění se to celé zvedne. Stačilo mi to nahustit dvakrát za sezónu.
S hustým olejem jsem měl špatnou zkušenost. Taky jsem si nechal doporučit vyšší viskozitu a měl jsem pak pocit, že ta vidle byla příliš tuhá a při jízdě ve dvou mě z vibrací bolely lokty. Ta motorka byla navíc plně naložená a po třech tisících kilometrech mi to způsobilo tenisový loket. Ale byla to spíš kombinace plného naložení, jízdy ve dvou a tuhnoucích tlumičů (kvůli hustému oleji).
Ten Pro-Link se hustí taky, pod pravým kastlíkem je hadička s ventilkem. Je tam nálepka s tlaky. Vejde se tam více vzduchu, takže zde je to jednodušší.

(reakce na) Honda CX500 Eurosport RADY

14.7.2017 v 10:39 | Nahoru | #5
Martin50> aha, díky za upřesnění, tak on je ten Pro-Link jen zadní. Já jsem to asi špatně pochopil z těch angl. manuálů, bral jsme to že je to Honďácký označení tlumičů co mají i to vzduchový přitvrzování, takže přední+zadní.

To je zajmavý poznatek s tím předním. Mám 182cm, jezdil jsem před tím roky na kapotovaným SVčku kde jsem byl tak nějak v předklonu, a teď si na tom sedím jak paša v křesílku - je to opravdu pohodlný, víc bych to ani nepotřeboval zvednout.
Ale je fajn že to vůbec jde, kdyby bylo třeba.

BTW, s tím zadním Pro-Linkem jsem prožil hotový martirium. Musel být roky v DE mnoho let mimo provoz, já tu motorku i takhle koupil jako nepojízdnou na náhradní díly. Ten tlumič byl totálně zakouslý, nepohyblivý, a při naklonění tekl. A přepákování mělo totálně zarezlý čepy ve kterých se to má klouzat.
Tohle nebylo (pro mne) na domácí repas jako ty přední. Poptal jsem sevisy, někde odmítli, a někde řekli min. 3,5tis Kč s určitou nejistotou za výsledek - tenhle tlumič je totiž "nerozebíratelný" od výroby. A aby se zrepasoval, popsali že se musí rozříznout, a navařit nebo vyřezat matici a tím se z něho udělá rozebíratelný, i pro další repase. Tak jsem si ho uložil kdybych chtěl skládat originální stav, a koupil zadní tlumič z Hondy Fireblade a přepákování z GL500 (podobný jako CX, ale misto čepu pro tlumič má podkovičku), a to jsem rozchodil, funguje.... Takhle jsme to vyčetl na cx500forum.com u lidí co měli podobný problém, a ještě jedna náhrada je možná, už si nevzpomenu.

Ale jak říkám, chce to více zkušeností než jen mých 150km, počkejme

Kdyby někdo chtěl (musel) jít touhle cestou, dejte vědět.

Honda CX500 Eurosport RADY

15.7.2017 v 13:41 | Nahoru | #6
Ten zadní tlumič je rozebíratelný, přepákování lze rozchodit doplněním mazniček (v určitých místech vyvrtat díry a vyřezat závity, je to v litině, takže to vůbec není náročné. Na internetu lze nalézt návod. Kdyby ho někdo potřeboval, zašlu mu jej. Jak na ten tlumič, to ví majitelé Hond CX 500 Turbo.
Ale řešení s díly z Hondy Fireblade je taky zajímavé.

Honda CX500 Eurosport RADY

1.8.2017 v 20:02 | Nahoru | #7
Jeste se poptam, moto jsem dnes dovezl ze servisu. Ale ten zadni vrzajici zvuk neodstranil. Prej to neni tlumicem ale nejakym ulozenim nebo cepem. Nevite nekdo co to muze delat? Je to jak vrzajici kocarek.

Honda CX500 Eurosport RADY

2.8.2017 v 22:32 | Nahoru | #8
Je potřeba doplnit na pákovém mechanizmu Pro-Linku mazničky a promazat ho. Pošli mi e-mail, kam Ti mohu poslat naskenovaný plánek. Mechanizmus je litinový, vyvrtají se otvory ruční vrtačkou, vyřežou se závity, doplní se mazničky a napumpuje se dovnitř vazelina.

Honda CX500 Eurosport RADY

2.8.2017 v 22:34 | Nahoru | #9
... ty mazničky jsou s kulovou hlavou a závitem M6, předvrtává se to vrtákem 5mm, dosedací ploška okolo díry se závitem M6 se musí frézičkou zafrézovat do roviny, nesmí se to ale přehnat do hloubky, jinak se ta maznička vespod opře o čep a stane se neprůchozí. Vrtání, řezání závitu i zafrézování dosedacích plošek se dělá "v ruce". Mazací lis s hlavou na kulatou mazničku používali majitelé starých Š1000MB, Š100, Š105 a Š120, tak to lze občas někomu najít v garáži jako dnes již nepotřebný vercajk. Pákový mechanizmus musí být vymontovaný (nemusí se při tom vyndavat zadní kolo), a když bude vyndaný ten pákový mechanizmus (centrální pružicí a tlumicí jednotka bude viset na horním oku) je dobré tuto jednotku odmontovat, tzn. spustit dolů a zkontrolovat oka a uložení, případně si je nechat vytočit (z oceli, ne z mosazi) nové, bude-li to mít vůli. Jestli si dobře vzpomínám, je potřeba sundat výfuky (stačí koncovky).
No a pak se Pro-Link musí jedenkrát za sezónu promazat.
Ten návod je v němčině, tak jsem shrnul to nejdůležitější. V pátek to máš v poště, nemám doma scanner.

Naposledy editováno 03.08.2017 18:16:46

Honda CX500 Eurosport RADY

6.8.2017 v 13:55 | Nahoru | #10
Musi se vyndat i slucovac vyfuku :) Jinak nejde ven ten dlouhej sroub Mam to cele v dilne na ponku. Koumam nad tema maznickama, vsak mazane maj nejt jen ty srouby skrz ne? Ten nalisovanej cep by nemel mit funkci na pohyb. Cele se to hejbe jen na tech sroubech+ ta cast s guferama. Proto maji taky ty srouby castecny zavit. Ty talirove koncovky jsou vlastne ucpavky pro vazelinu.

Tovarne to tedy bude tak ze se naplni cep maziven, a pak se to uzavre koncovkama. Maznicky jsou tedy jen pro potrebu nerozebirat to jako ja tedka ze???

Pokud to vrtnu, musim tedy provrtat i to nalisovane dute pozdro ze? Aby se mazlo to hladke telo sroubu? Neprijde me ze to cele chodi jen v tom litinovem pozdru+ dutej cep. TO by byla casem vule, vzdy jsem se setkal s broznz ulozenim a cementackou+ drazky na mazani. Chapu to tedy cele dobre???

Honda CX500 Eurosport RADY

6.8.2017 v 18:11 | Nahoru | #11
Vylisuji vsechny cepy ven, a uvidime jestli je to zarezle. BUde to tedy asi fakt pruzit na tech cepech. Ale teda reseny to maj fakt blbe :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 5 20.4.2024 v 21:29 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust


TOPlist