po chvíli jsem ji normálně nastartoval a vše ok. Z výfuku nešel dým, zkrátka uplně normální start. Najel jsem od té doby 50 km, a jede normálně.
Dnes jsem ze zvědavosti šel rozdělat kryt filtru sání a vyteklo na mě zhruba 100 ml oleje.
Moje první otázka je, jestli to může být způsobeno lehnutím motorky s nastartovaným motorem?
Druhá otázka je, jak to řešit? Bude stačit dolít olej a vyprat filtr sání například v benzínu?
Díky :)
1 reakcí na tento příspěvek Olej v deklu sacího filtru
kuzmič píše: Olej Ti tam natekl přes odvzdušnění motorového prostoru vedoucí k filtru sání, olej dolij a filtr záleží jaký máš, KN vyprat, papírový bych vyměnil..
Jj, presne jak pises... Pres odvzdusneni ti tam hrknul olej... Poradne vycistit filtr box a pokud mas papirovej filtr tak vymenit... Mokrej filtr by ti moc luftu nepropustil :)
1 reakcí na tento příspěvek Olej v deklu sacího filtru
osobně si myslím,že ti tam ten olej nenatekl při tom pádu,ale při běžným odfukování vyběhaného motoru-pokud mám pravdu,tak se tam ten olej po nějaké době nasbírá zase.
Naposledy editováno 19.06.2017 13:22:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v deklu sacího filtru
Naposledy editováno 19.06.2017 21:54:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v deklu sacího filtru
Sliver píše: Dolph-cz> díky za radu ;) ... když se nad tím zamyslím ale z pohledu laika, nebylo by divný odvětrávat klikovou skříň do prostoru, kde je vzduch nevyčištěnej? Tedy teoreticky by se mohl dostávat prach do klikový skříně? .... Asi jsem Tě vlastně jen špatně pochopil,... teď čtu to (ve smyslu sání...) ... a ono to tak opravdu bylo,.... olej byl nateklý do prostoru až za filtrem ;) tedy do místa, kde je vzduch přefiltrovaný. Nicméně hned u zadní strany filtru. ... fotka by byla jasná, bohužel ji nemám :/
ten bordel by se tam nedostal ani tak,protože to do kliky nesaje-ale fouká to ven.
problém je,že z odfuku jde vždy nějaká olejová mlha.u nového motoru trošku,čím je motor více opotřebovaný,tím více odfukuje a odchází i více oleje.pokud by to bylo před filtr,tak by ho to hodně rychle promastilo a nachytaný prach by ho totálně "zabetonoval"
Naposledy editováno 20.06.2017 08:34:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej v deklu sacího filtru
Dolph-cz píše: ten bordel by se tam nedostal ani tak,protože to do kliky nesaje-ale fouká to ven.
problém je,že z odfuku jde vždy nějaká olejová mlha.u nového motoru trošku,čím je motor více opotřebovaný,tím více odfukuje a odchází i více oleje.pokud by to bylo před filtr,tak by ho to hodně rychle promastilo a nachytaný prach by ho totálně "zabetonoval"
Jo, přesně proto je vyústění pod filtrem, ale stejně si myslím, že tam nateklo při převrácení, kdyby tolik oleje nafoukalo, musel by tedy dost rychle ubývat, každopádně vyměnit filtr a sledovat...
kuzmič píše: Jo, přesně proto je vyústění pod filtrem, ale stejně si myslím, že tam nateklo při převrácení, kdyby tolik oleje nafoukalo, musel by tedy dost rychle ubývat, každopádně vyměnit filtr a sledovat...
nikde se tady nepsalo,kdy do filtru někdo lezl naposledy.
může to být nasbírané za x tisíc km.
odvětrání bývá většinou někde vysoko na motoru,nejčastěji na hlavě a ještě schované za nějakou přepážkou,případně vede skrz vačku,nebo vyvažovák,tak aby to tvořilo takovou odstředivku na olej,je velmi nepravděpodobné,že by to do airboxu vůbec nateklo a za 3 sekundy po pádu ze stojánku už vůbec ne.
1 reakcí na tento příspěvek Olej v deklu sacího filtru
Nakonec jsem měl problém s měřením množství oleje, kdy mi měrka pořád ukazovala zádnej olej, a tak jsem dost přelil stav, protože jsem nevěděl, kolik ho tam bylo od původního majitele( tohle jsem řešil v jiné diskuzi) ... a nakonec to co jsem přelil už přes moc se vypumpovalo zase tam, odkud se na mě vylil olej poprvé(prostor za filtrem vzduchu) ... tak si myslím, že se tomu tak stalo právě kvuli převrácení. Jezdil jsem pak cca 200 km a žádnej se tam už neukazuje, takže to opravdu vypadá na ty jednorázové události (pád a pak i přelití množství)
;) díky všem za rady, musím se s motorkou seznamovat :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 | Radik55 | 9 | Včera v 14:04 Slávek-TDM |
startování Yamaha MT-03 | captur | 3 | 6.10.2023 v 00:20 assassin |
Zaseklý utahovák řetězu Yamaha MT-03 | Miloš_Gavenda | 20 | 18.9.2023 v 06:42 Robinsson |
Záhadné pískání za jízdy Yamaha MT-03 | Hexindr-MOTO | 13 | 10.9.2023 v 08:11 Hexindr-MOTO |
Vysoká teplota oleje po vypnutí mot... [1, 2] Yamaha MT-03 | Pavel1997 | 31 | 24.8.2023 v 22:38 Kubák |