bmw_r1300gs_cartec





Téma: Dušové nebo bezdušové pneu
14.6.2017 v 10:18
Ahoj, předem se omlouvám za asi blbej dotaz, ale mám teď poprvé enduro (DR 650 SE), takže jsem to ještě nikdy neřešil. Kupuju nový pneu, ale nevím pořádně, jestli koupit TT nebo TL. Co se mi podařilo najít, tak by tam měly být asi TT (dušový), ale chtěl bych se ujistit. Třeba Mitas E07 se v rozměrech na zadní kolo skoro všude prodává jenom jako TL, což mi přijde zvláštní. Navíc na gumách, co tam mám teď, je napsaný něco jako "tubeless on tube rim", což už vůbec nechápu. Mohl by mi to prosím někdo zkusit nějak stručně vysvětlit?
Za předpokladu, že tam dám nakonec dušové, mám ještě dotaz k opravě defektů. Co jsem viděl různý videa, tak postup vypadá dost podobně jak při výměně duše na kole. Rozdíl byl v tom, že na okraj pláště ještě cosi napatlali, případně vnitřej ještě posypali nějakým práškem, aby si duše dobře sedla. Je něco z toho potřeba nebo je to zbytečnost? Dík

Dušové nebo bezdušové pneu

14.6.2017 v 10:44 | Nahoru | #1
bezdušáky můžeš dát na obyč ráfek s duší - není problém.

naopak pro bezdušovku potřebuješ na ní dělanej ráfek, kterej drží patku na místě, aby se zabránilo rychlýmu úniku vzduchu, bo guma svojí patkou na ráfku těsní.

1 reakcí na tento příspěvek Dušové nebo bezdušové pneu

14.6.2017 v 12:14 | Nahoru | #2
Princip přezouvání je opravdu jako na kole, jen to jde o poznání hůř. Mazání patky (tekutým mýdlem nebo různejma jinejma věcma dle vkusu každýho soudruha) nebo sypání klouzkem dopomáhá tomu aby patka po nafouknutí líp naskočila na ráfek, i při obouvání montpákou naskočí líp než za sucha a asi by to mělo i zabránit extrémnímu "napečení" patky na ráfek, což je pak někdy při přezouvání problém odrazit.
Nutný to není, v polních podmínkách se často přezouvá na sucho, záleží spíš na šikovnosti a praxi (tam jsem na tom blbě ale naštěstí většinou nejezdím sám).
No a v nouzi nejvyšší se na tuhý endurogumě dá dojet překvapivě daleko po prázdným, často to ovšem nepřežije duše.
Čau, Tom

(reakce na) Dušové nebo bezdušové pneu

14.6.2017 v 13:39 | Nahoru | #3

TomElefant750 píše: No a v nouzi nejvyšší se na tuhý endurogumě dá dojet překvapivě daleko po prázdným, často to ovšem nepřežije duše.
Čau, Tom


Jo, máš pravdu. Ségra takhle kdysi dala Brno - Praha po D1 a po příjezdu si stěžovala, že má asi něco povoleného, protože motorka nad 150 km/h plave.
Nakonec stačilo nafouknout zadní E-09 Dakar TL z hezkých skoro neměřitelných 0,2 na 2,0 atm. Kupodivu to přežila i duše.

2 reakcí na tento příspěvek Dušové nebo bezdušové pneu

15.6.2017 v 11:19 | Nahoru | #4
Ok, díky moc. Pochopil jsem to teda tak, že potřebuju TT (možná i TL), ale každopádně s duší.

(reakce na) Dušové nebo bezdušové pneu

15.6.2017 v 11:50 | Nahoru | #5
nilgiri> v tvojom pripade mozes pouzit jak TT, tak aj TL gumu. kedze to davas urcite v kombinacii s dusou.

(reakce na) Dušové nebo bezdušové pneu

15.6.2017 v 12:35 | Nahoru | #6

nilgiri píše: Ok, díky moc. Pochopil jsem to teda tak, že potřebuju TT (možná i TL), ale každopádně s duší.


ano, ale TL pneu si zbytečně opravdu nekupuj, píchneš duši a nadřeš se, než to sundáš, bezdušáci to neřeší, vrazí knot a jedou dále..

Dušové nebo bezdušové pneu

27.6.2017 v 12:01 | Nahoru | #7
Nedá mi to a ještě dotaz doplním. Už jsem se tak nějak rozhodl pro Mitasky E-07, ale v rozměrech na zadek jsou všude jenom ve verzi TL. Jak je to možný, když se podle mě v drtivé většině případů obouvají na drátové (tedy dušové) ráfky? To stejný platí skoro pro všechny další pláště v těchto rozměrech s "poloterénním" vzorkem.

Dušové nebo bezdušové pneu

27.6.2017 v 13:16 | Nahoru | #8
Dle katalogu opravdu TT verzi E07 nedělají-asi je to pro ně pohodlnější?

Kdybys chtěl vědět víc, tak se zeptej člověka jménem Joe na cenduru.cz -je to tuším tovární jezdec Mitasu...nebo minimálně byl

Naposledy editováno 27.06.2017 13:16:41

Dušové nebo bezdušové pneu

17.3.2018 v 11:56 | Nahoru | #9
Vím, že tohle téma již není aktivní, ale řešil jsem stejný problém a mohlo by to v budoucnu někomu pomoci. Koupil jsem Mitas E-09 s označením TL, a je na ní napsané: "On tube type rim fit a tube", takže předpokládám, že nebude problém obout TL pneu na klasický TT ráfek, vložit do ní duši a jezdit stejně jako na TT pneumatice

Naposledy editováno 17.03.2018 11:57:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist