Téma: Půjčení moto v zahraničí

14.6.2017 v 06:14
Zdar Rideři,
rád bych si letos půjčil moto na dovolenou přímo v cílové destinaci v zahraničí (Itálie, Fra, Spa). Všiml jsem si, že vedle půjčovného si půjčovny účtují "damage deposit/deductible". Něco jako pojištění spoluúčasti při nehodě nebo odcizení. Obvykle 1500-2500 Euro. Dělají to blokací na kredit kartě. Blokovanou částku by měli po vrácení uvolnit.
Jsem trochu nesvůj z té blokované částky na kartě a přístupu 3.osoby ke kartě. Jak můžu věřit, že zablokované peníze vrátí a celé.

Rád bych se zeptal na vaše zkušenosti s půjčením moto v zahraničí..? Samo uvítám tipy přímo na osvědčené půjčovny. Jiné tipy a postřehy.

Díky! F-T

14.6.2017 v 08:44 | Nahoru | #1
Půjčoval jsem si v Barceloně MG Brevu a před cca šesti lety jsem jim tam nechal prachy v hotovosti................po vrácení motorky mě je normálně daly zpět (dokonce i část půjčovného, protože jsem motorku vrátil o den dříve) Nebyl problém - jen mě motorku dali s poloprázdnou nádrží a s neblikajícím blinkrem - při přebírání si to jen vše odzkoušej a nech poopravovat a nebo poznamenat do smlouvy - klidně to tam napiš česky.

Problém je jen při provozování - máš totiž místní RZ a přitom se všude motáš jako cizinec a zásuvka na moto není, takže navigaci držela bába v ruce a já jí poslouchal přes rameno..................no a na baterku to zase moc dlouho navigovat nevydrželo

14.6.2017 v 08:46 | Nahoru | #2
Pred tydnem jsme se vratili ze Sicilie, castku blokli a pak vratili. Zadny problem.

14.6.2017 v 08:46 | Nahoru | #3
Jo - a půjčí ti jen helmu................tak si vezmi alespoň nějakou lehčí bundičku a rukavice, nebo hodně opalovacího krému, nebo večer budeš sežehnutý jako nad ohněm zapomenutý špekáček

14.6.2017 v 09:11 | Nahoru | #4
Tyhle blokace jsou uplna normalka a nejen ohledne motorek. Kartu pouzivej. Na severu jako treba Norsko kde hotel stoji treba 50 tis. na tyden je nutne aby jsi tam takovou castku mel, jinak smolik. Taky je tam normalni, ze muzes kartou zaplatit klidne jednu jizdenku na MHD a nikdo nebude remcat jako osel, protoze svoje obchodnik stejne dostane, je to rychlejsi a pohodlnejsi. Jen to vyzaduje teda normalni terminal a ne to co maji treba v Hrusce

14.6.2017 v 09:18 | Nahoru | #5
V lednu jsem si na Malorce půjčoval HD Iron. Dopředu jsem neplatil nic, až při odjezdu z hotelu. Bylo to ale s průvodcem na celý den, takže ne klasické vypůjčení i když to taky nabízeli. Cena byla asi 150 euro. Nabízeli v ceně i helmu, rukavice a bundu.

Toďka

Naposledy editováno 14.06.2017 09:19:16

14.6.2017 v 09:36 | Nahoru | #6
Blokace či deposit jsou normální - tomu se nidke nevyhneš

problém nastává v případě úhrady poškození - já těď měl půjčenou motrku v jižní africe - trochu jsem ji v terénu vytunil a strhli m za opravu cca 10tis a doklad o opravě jsem i přes několik urgencí nikdy nedostal a do Cape townu kvůli tomu nepoletím

14.6.2017 v 14:01 | Nahoru | #7
tak blokace se dělá v každým hotelu (za ubytko), no problem, vůbec to neřeš

Naposledy editováno 14.06.2017 14:01:53

14.6.2017 v 20:29 | Nahoru | #8
jo a mimochodem, ja musel mit na pujceni kreditni kartu s tema vyrazenyma cislama, nevim jak se to jmenuje - mozna embosovana? Normalni kartu kde jsou cisla jenom vytisknuta nevzali.

Naposledy editováno 14.06.2017 20:29:40

14.6.2017 v 21:59 | Nahoru | #9
Díky všem za reakce
Deposit na kreditce je na západě asi běžný,pro mě bohužel nezvyklý. Nemám s tím zkušenost,teda váhám. Bude o tom získat důvěru v jednáni půjčoven. Což se mi nepodaří dokud to nevyzkouším. Ještě nějaké nakontaktuju a rozhodnu se.
F-T

31.8.2017 v 20:06 | Nahoru | #10
V Šp jsem platil v hotovosti a dali mi na výběr,zaplatil jsem asi o třetinu víc na pujčovnym nějaká pojistka,ale že se nemusim o nic starat v případě že se něco stane.I tak to bylo dost.Samozřejmě kreditku si okopírovali a od příbuznejch jsem se dozvěděl že kdybych udělal přestupek tak jejich esembaci tu pokutu nechaj strhnout z účtu....zatim mi nic nepřišlo a je to už nějaká doba.Jezdil jsem samozřejmě jako doma.