bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaká "nejlepivější" guma na silničku
7.6.2017 v 09:56
Doporučte co nejpřilnavější pneu na malou silničku (cena nerozhoduje-jde o bezpečnost) Rozměr je předek 110/70-17, zadek 150/60-17.
Děkuji

Jaká "nejlepivější" guma na silničku

12.7.2022 v 23:33 | Nahoru | #31
Zluta je tusim nejlehci misto na penumatice, kdyz ho das v souladu s nejtezsim mistem na rafku tak bys nemusel tolik dovazovat.
Zelena neni nic.

Rady rozdavas jak kdybys uz na motorce objel 6x svet a ted to vypada, ze poprve prezouvas gumy

Naposledy editováno 12.07.2022 23:34:21

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

12.7.2022 v 23:46 | Nahoru | #32
Žlutou znám, ale zelenou si tam malujou pro nic, za nic?
Na přední žlutá ani není.
Přezouvám je jen kvůli synovi, já bych na nich ještě jezdil, i když musí už po 13 letech být jako puky. Jsou to původní gumy, a ještě jsme ji píchly - hřebík. Navíc mám trochu problém jak vyndat kola z motorky, která má jen boční stojan, kapotáž a ještě k tomu zadní kyvku jednostrannej banán.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

12.7.2022 v 23:52 | Nahoru | #33
mito7> Maji k tomu svuj duvod. Uz sis nekdy prohlizel plastove dily z druhe strany? Taky maji spoustu znacek… no taky muzes nad nima badat az si koupis treba novej naraznik… no a nebo ho muzes namontovat a pouzivat.

No kdyz to tak ctu, tak nektere tve teorie co jsem tu uz cetl ohledne jezdeni na motorce dostavaji novej rozmer

Ale v klidu, muze byt i hur, ja nemam na dvou motorkach stojan zadnej

Naposledy editováno 12.07.2022 23:55:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 00:02 | Nahoru | #34
assassin> Značky na plastových dílech jsou mně jasné, ale chtěl bych vědět i význam teček na gumách. Jak sundaváš kola? Pověsit na jeřáb?
Mám stejné problémy i s autama. Např. u Superbu I, geometrie "S" křivky - ve velké většině servisů nastavují seřizovací šroub tak, že ho utáhnou nadoraz. A když se na to ptám, tak se diví, proč mě to zajímá, že to tak dělají pořád a nikdo se na to neptal.
Nevím, proč, ale já nacházím "nový" rozměr skoro všude a ve všem. Jen mě maximálně rozčiluje, když ani odborníci nevědí co a proč dělají.

Naposledy editováno 13.07.2022 00:07:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 00:15 | Nahoru | #35
mito7> Ty znacky jsou technologicke, muzou treba znacit jak a kde ty pneumatiky skladovaly, kdo je kontroloval a kde…

Resis veci ktere ti nejspis muzou byt uplne ukradene.. s citem pro techniku co mas ti muzou na rafek namotat zahradni hadici a geometrii nastavit stetoskopem.. nic ve zlem, ale na motorky existuji ruzne stojany. Pak existuje google co dokaze najit kde co a v posledni rade existuji pneuservisy, kde obvykle kola z motorky sundaji - jednou za 13let asi par stovaku obetovat muzes

Ja davam zvedak pod motor, ale klidne motorku i povalim na bok .. neni to raketova veda

Serizovaci sroub s-krivky? Asi si ted nedokazu predstavit o co go..

Naposledy editováno 13.07.2022 00:17:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 12:53 | Nahoru | #36
assassin> Nebuď z toho zklamaný, nedokáže si to představit ani spousta i autorizovaných servisů. Když jsem to naposled donutil vyškoleného mechanika v autorizáku seřizovat, tak došel v programu elektronické geometrie ( několikrát jsem jej navedl na správný postup dle servisního manuálu, který jsem měl v ruce - upozorňován, že on je ten co prošel odborným školením - po té přiznal, že už si to moc nepamatuje) k bodu, kde mu tato nabídla - "přeskočit" nastavení S křivky a on zajásal, hele nabízí mně to přeskočit, tak se tím nemusíme zabývat. Opět jsem ho musel donutit dát nepřeskakovat. Na dotaz vedoucího servisu kdy to dělali naposledy, odpověděl, vždyť to nikdo nechce. Odvětil jsem mu, že laik nemůže vědět, že je to potřeba udělat, a že oni, jako autorizovaný servis by měli být nositelem informace, proč se to musí udělat. Poslal mě do háje, ať se o to nestarám. Předtím jsem jim musel ještě z partnerského servisu osobně dovézt přípravek na seřizování S křivky, kde ho našli pod pavučinama v rohu dílny.
Jen pro představu - je to šroub, který nastavuje sklon táhla řízení, aby sbíhavost při propérování se pohybovala podle správné "S" křivky.
V jiném, též autorizovaném servisu mě odborný přijímací technik, na požadavek kontroly funkce posilovače brzd odvětil, že v mém autě posilovač brzd není, protože je to benzíňák a posilovač mají jen diesly.
Takovým servisům už moc techniky svěřovat nechci.
Zrovna pneuservis samozřejmě odborný, ze kterého kdysi můj šéf přijel s novými 20" koly a nově nazuté pneumatiky, vše u nich koupené a na kole 120 g závaží. Když jsem se mu smál, co mu to tam udělali, tak rozčilený volal a oni nevěděli, co je žlutá tečka na gumě. Poslal jsem jej zpět a po přerovnání přijel a na stejném kole měl 40 g závaží.
Nemám dalších slov, a o servisech mám své mínění. Co návštěva servisu - to problém.

Naposledy editováno 13.07.2022 13:03:42

Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 13:10 | Nahoru | #37
"s citem pro techniku co mas ti muzou na rafek namotat zahradni hadici a geometrii nastavit stetoskopem.."
Většině to tak udělají, věřím tomu a ještě jim za to poděkují a zaplatí.
Problém je, že u mě pokaždé narazí a vzniká dohadování, které většinou končí - my jsme ti odborníci, školení a všechno známe nejlépe. A i když se nakonec ukáže, že pravdu nemají, tak to neuznají a jen se chovají hulvátsky.

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 13:48 | Nahoru | #38
Ono to je těžký no, dneska každý servis (čest výjímkám) jen ždíme prachy za základní věci.. Měl jsem problém s T4 - málo brzdila, první servis dal nové kotouče, desky, bez rozdílu, další servis to asi 4x odvzdušňoval zase bez rozdílu, ostatní po popsání problému reakci ve stylu co bys chtěl, je to starý (Jo je), můžemm vyměnit posilovač, třeba to pomůže. Nakonec si člověk zase musel poradit sám - vzít do ruky měřák podtlaku a tlaku - zjistilo se že nechodil omezovač a zadní náprava vůbec nebrzdila. (STK legálně procházelo)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 13:52 | Nahoru | #39
Mito7> Zklamany nejsem, co se tyce geometrie podvozku si troufam rict, ze neco malo vim - konstrukce aut me docela slusne zivi

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 14:01 | Nahoru | #40
Pověsit na jeřábek je jistota. Nezapomeň, že pružina je jenom v jedné vidlici. A když už bude viset, uděláš ještě olej ve vidlicích.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 19:03 | Nahoru | #41

assassin píše: Mito7> Zklamany nejsem, co se tyce geometrie podvozku si troufam rict, ze neco malo vim - konstrukce aut me docela slusne zivi


Asi toho víš málo, když nevíš co je "S" křivka a ještě k tomu tě to živí. Ale patříš k naprosté většině, kteří se tím živí. A vo tom to je, ale alespoň to přiznáš. Mám hledat servisní manuál, abych ti ho ofotil?

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 19:05 | Nahoru | #42

Ariete píše: Pověsit na jeřábek je jistota. Nezapomeň, že pružina je jenom v jedné vidlici. A když už bude viset, uděláš ještě olej ve vidlicích.


Přesně takhle jsem to dělal- jeřáb, -olej, gufera a manžety jsem vyměnil.

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 19:11 | Nahoru | #43

Vyvažuju. Vychází to na 22 g k ventilku. Stranu nevím, je to velký poměr hmotností a tak se to viditelně nezavlní. Nebo je to střed.
Na poslední fotce je čep do kterého se šroubuje seřizovací šroub a tím se vytahuje tento čep a mění se sklon táhla řízení, aby se dosáhlo správné "S" křivky sbíhavosti při propérování. Všichni to utáhnou nadoraz - čest výjimkám. Též jsem byl upozorněn - ten šroub jsi měl volný!

Naposledy editováno 13.07.2022 19:19:26

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 19:56 | Nahoru | #44
mito7> jo ty sis něco přečetl v manuálu dost podivné to interpretujes a já nevím
Příště až budeš někoho poučovat tak mu i řekni, že nevíš jak sundat z motorky kola

btw, jaka je ta spravna s-krivka a jak ji tim sroubem dosahnes? jinak termin s-krivka jsem jeste neslysel. krivka sbihavosti je nepresny preklad pouzivaneho anglickeho oznaceni - to uz se da pochopit

Naposledy editováno 13.07.2022 20:17:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 20:03 | Nahoru | #45
assassin> a kam s tou zatracenou zelenou teckou

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

13.7.2022 v 23:49 | Nahoru | #46
Kubák> Zelená je místo obvyklé žluté, nejlehčí místo.

Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 01:12 | Nahoru | #47
Info z dunlop stranek to urcite rozsekne … pak uz nam zbyva jen otazka, jestli ma kolo nejvetsi nevyvazek v miste ventilku, zvlast u nejake stare vrany


Naposledy editováno 14.07.2022 01:13:04

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 07:25 | Nahoru | #48

assassin píše: mito7> jo ty sis něco přečetl v manuálu dost podivné to interpretujes a já nevím
Příště až budeš někoho poučovat tak mu i řekni, že nevíš jak sundat z motorky kola

btw, jaka je ta spravna s-krivka a jak ji tim sroubem dosahnes? jinak termin s-krivka jsem jeste neslysel. krivka sbihavosti je nepresny preklad pouzivaneho anglickeho oznaceni - to uz se da pochopit



jen pro zajimavost, internety neco nasly

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 07:45 | Nahoru | #49
Já se spíš divím, že s tebou ten mechoš nevyrazil dveře :)) svatej člověk..

Btw, když už teda řešíš různý křivky při propérování....tak máš určitě podvozek v 1A stavu, žeo.? Všechny silentbloky, tyčky stabilizátorů, uložení stabilizátoru, tlumičů, všechno nový, bez vůlí...pneumatiky rovnoměrně sjetý...je tak.?

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 07:59 | Nahoru | #50
Stev: no jediny misto kde jsem to nasel je jakysi manual skodovky od ktereho se odviji nekolik dalsich textu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 09:55 | Nahoru | #51
assassin> Jinýmy slovy, přední náprava toho verglu je jakýsi zprasenec, u kterého v rámci výrobních tolerancí a montážních odchylek řízení a nápravy dochází k naprosto zásadním změnám geometrie (vzhledem k použitým pneumatikám). U superbu se to dá nějak doštelovat polohou tyče řízení, ale je s tím velké sraní, autorizáky jsou nucené nakoupit jakési přípravky, které ale mechanici stejně hodí do kouta, protože na to nemají nervy. A taky je potřeba mít k tomu ten správný čep řízení, protože ne všichni druhovýrobci na hru s doštelováváním přistoupili.
Mimochodem, ten šroub s normálním stoupáním, ne jemným, na svěrném spoji u kloubu řízení, to tam dávají originál?

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 11:02 | Nahoru | #52
Ariete> k tomu jevu (bump steer) dochází vždy kdyz táhlo řízení nekopíruje trajektorii tehlice (takže vlastně na každém autě), jen Passat/Superb je nejspíš citlivější na nastavení. Jinde se to moc neřeší, protože u běžných aut je stejně celá náprava na silentblocich a nemá smysl na něčem takovém něco ladit. Proto ma taky současnej Passat místo dvou ramen klasickej mcpherson. My máme na okruhovce všude ball jointy a na geometrii se seřizuje kde co. U toho Superba mají nejspíš schválně při propruzeni velkou rozbíhavost, aby bylo auto nedotacive a lamy pro které je tenhle pekáč určenej si v tom nerozbily hubu do detailu tu nápravu neznám, takže nevím jake tam kde mají šrouby. V principu jsou to ale klasický dvě ramena - náprava co je běžná na sportovnějších autech - v tomto případě nejspíš zbytečně komplikované reseni

Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 11:17 | Nahoru | #53
Milion silentbloků

Tohle neznám ... tady se ten čep zašroubovává do koule a tak se mění poloha aretační drážky vůči táhlu?

Verze čepu s širší drážkou a aretace polohy je pomocí šroubku v ose?

Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 11:44 | Nahoru | #54
Ta drážka je širší a šroub jí posouvá nahoru, příp. dolu dle údajů geometrie a polohy pérování podle přípravku. Musí se to několikrát opakovat, protože se to ovlivňuje. Naposledy jsem to s oním mechanikem dělal na 6 pokusů, než to bylo v toleranci. Po seřízení se čep sevře v nastavené poloze šroubem.
Je to opravdu hodně znát. Zvlášť, když všichni šroub utáhnou a tím pádem "nastaví" krajní polohu. Pokud by (v případě, že to nechtějí seřizovat) alespoň použili střed drážky, aby nebyli tak daleko od "Moskvy".

Jsem rád, že už nejsem sám, kdo to tvrdí, že je to potřeba udělat. Bez tohoto seřízení je vám výměna všeho možného k ničemu.
Ač se to nezdá, ty drážky jsou širší vždy, jinak by tam byl jen "půlkruh", ale je rozfrézován na obě strany.

Naposledy editováno 14.07.2022 11:46:24

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 11:52 | Nahoru | #55
Ariete> Ano, ten šroub je originál.

1 reakcí na tento příspěvek Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 11:53 | Nahoru | #56
A k vyvažování nemá nikdo nic?

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 11:59 | Nahoru | #57

Hitak128CZ píše: Ono to je těžký no, dneska každý servis (čest výjímkám) jen ždíme prachy za základní věci.. Měl jsem problém s T4 - málo brzdila, první servis dal nové kotouče, desky, bez rozdílu, další servis to asi 4x odvzdušňoval zase bez rozdílu, ostatní po popsání problému reakci ve stylu co bys chtěl, je to starý (Jo je), můžemm vyměnit posilovač, třeba to pomůže. Nakonec si člověk zase musel poradit sám - vzít do ruky měřák podtlaku a tlaku - zjistilo se že nechodil omezovač a zadní náprava vůbec nebrzdila. (STK legálně procházelo)


Ale zrovna tohle by měli na STK odhalit. To je ta důležitá kontrola pro bezpečnost. Jinak je ta kontrola, kde se pravidelně kontrolujou čísla v papírech (jestli se náhodou během let nezměnila) k ničemu.

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 12:02 | Nahoru | #58

selkie píše: Já se spíš divím, že s tebou ten mechoš nevyrazil dveře :)) svatej člověk..

Btw, když už teda řešíš různý křivky při propérování....tak máš určitě podvozek v 1A stavu, žeo.? Všechny silentbloky, tyčky stabilizátorů, uložení stabilizátoru, tlumičů, všechno nový, bez vůlí...pneumatiky rovnoměrně sjetý...je tak.?


Všechno nový má jen auto, než vyjede z fabriky.
Jinak, ano. Všechno funguje tak, jak má!

(reakce na) Jaká "nejlepivější" guma na silničku

14.7.2022 v 13:52 | Nahoru | #59

mito7 píše: A k vyvažování nemá nikdo nic?


Ventilek má asi 10 gramů a díra pro ventilek v ráfku jsou mínus 1-2 gramy. Ale je to na menším poloměr než nevývažek gumy samotné.
Ten kolotoč znám, ale vyvažuju staticky, a u zadního kola na to někdy zapomenu úplně Stačí dát do ložisek kola osu a podepřít ji mezi dvě židle. 10 gramů nevývahy pootočí kolem zcela spolehlivě, resp. jde poznat, jestli je těch 10 gramů moc a nebo málo a tak trefit +/- 5 gramů.

Jaká "nejlepivější" guma na silničku

15.7.2022 v 16:17 | Nahoru | #60
Nakonec jsem to ještě zkontroloval, tak jak píšeš a u zadního kola to sedlo v obou případech stejně. Dal jsem 20 g k ventilku - po 10 g na každou stranu. U předku to bylo téměř "o", mezi židlema to většinou zastavovalo kus vedle ventilku - záleží na kterou stranu se točilo - ještě jsem upřesnil stříknutím řídkého oleje do manžet ložisek - hned to bylo lépe znát a dal jsem do toho místa 5g. Tak snad to bude dobrý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vibrace motoru Cagiva mito sp525 Cagiva Mito SP525 Kamy_m 4 17.3.2024 v 21:41 Kohlstein
Chetel wanted zavodni mito sp nebo ... Aprilia RS 125, Cagiva Mito 125 SP, Cagiva Mito 125 ... wanzap1 8 4.5.2020 v 21:19 strakon
Náhradní díly - elektro Cagiva Mito SP525 mito7 6 24.4.2020 v 14:36 gugo
Cagiva náhradní díly Tady Cagiva Mito 125, Cagiva River 600, Cagiva Mito 50, C... Jaines 0 19.5.2019 v 21:52 Jaines
Trysky kaburátoru Cagiva Mito SP525 mito7 4 1.8.2018 v 07:01 mito7


TOPlist